'Unieke titelstrijd' tussen PSV en koploper Ajax: Ik zie het wel goed komen

'Unieke titelstrijd' tussen PSV en koploper Ajax: "Ik zie het wel goed komen"

Gepubliceerd: vrijdag 12 april 2019 om 13:57vr 12-04-2019 om 13:57

Laatste update: vrijdag 12 april 2019 om 14:46vr 12-04-2019 om 14:46

Toon Gerbrands gelooft in titelprolongatie voor PSV. De Eindhovenaren moest afgelopen weekend op doelsaldo voorrang geven aan de nieuwe koploper Ajax, maar de algemeen directeur blijft vol vertrouwen.

"Het is een unieke titelstrijd die op dit moment gaande is", verklaart Gerbrands in gesprek met Omroep Brabant. "Normaal gesproken sta je vijf of zes punten los als je 71 punten hebt. Maar nu is het een echte strijd. Het is heel interessant hoe het gaat aflopen."

Door zijn jarenlange ervaring wordt Gerbrands niet snel nerveus. "Ik zit hier nu voor het vijfde seizoen en heb alles meegemaakt. Een ruime titel, een keer op de laatste dag, een keer een thuiswedstrijd. We gaan kijken hoe het nu afloopt."

"Ik zie het wel goed komen", stelt de PSV-directeur. "Het is niet eenvoudig, de grote concurrent doet het heel goed. We zijn tweede, er moet links en rechts wel wat gebeuren. Maar het enige waar we hier mee bezig zijn is kijken hoe we de titel binnen kunnen halen."

Lees meer over:EredivisiePSVAjax

Poll

Wie wordt kampioen: Ajax of PSV?

(19331 stemmen)

Plaats een reactie

jari11 +5041
vrijdag 12 april 2019 om 13:58
De club die als eerste punten verspeelt wordt geen kampioen denk ik.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1929
vrijdag 12 april 2019 om 14:00
Of de club die de meeste punten verspeelt wordt kampioen?
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
vrijdag 12 april 2019 om 14:00
Nee dat niet
Vind ik leuk
cj_fey +4285
vrijdag 12 april 2019 om 14:02
een zekerheid, die ploeg wordt het niet ;)
Vind ik leuk
jari11 +5041
vrijdag 12 april 2019 om 14:03
Nee dat zeg(typ) ik niet.
Vind ik leuk
PRICE +6763
vrijdag 12 april 2019 om 14:04
PSV is gebaat bij alleen overwinningen en mag dan maar hopen niet anders is mogelijk.
Vind ik leuk
Castromann +9460
vrijdag 12 april 2019 om 14:45
Psv moet eerst zelf zorgen dat ze alles winnen.
En het liefst met ruime cijfers.
En dan moet je maar kijken of het na 34wedstrijden voldoende is.
Het bizarre is natuurlijk wel dat ajax of PSV met 86 punten en 100+goals nog 2e kan worden.
Normaal ben je dan dik en dik kampioen 🤔
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 15:08
Dat doelsaldo lijkt me gespeeld, als Ajax (en psv) alles wint, dan komt bij die +9 automatisch nog minstens +5 bij (anders win je niet)
Ik zie psv niet +14 goals inlopen in 5 wedstrijden.
Die hoop kunnen ze laten varen;
psv kan zich louter richten op verder puntverlies voorkomen en hopen dat Ajax punten laat liggen
Vind ik leuk
Mari +13218
vrijdag 12 april 2019 om 15:30
Klopt, als Ajax inderdaad maar met 1 doelpunt verschil wint
Maar psv kan natuurlijk wel 2 keer behoorlijk uithalen.
Graafschap gaat uit van " eigen kracht"... > pak slaag dus
Vind ik leuk
1313 +11959
vrijdag 12 april 2019 om 15:57
Dat kan Ajax ook? Excelsior thuis, De Graafschap uit. Vitesse thuis, die we uit met 0-4 wonnen.
Vind ik leuk
Mari +13218
vrijdag 12 april 2019 om 15:59
Nou worden ze helemaal depri in Eindhoven.
En ze moeten nog tegen AZ.
En te weinig belangstelling voor hun spelers
Twee maar toch? Lozano en Bergwijn.
Beetje mager
Vind ik leuk
1313 +11959
vrijdag 12 april 2019 om 16:02
Hahah, L De Jong, kun je ook wel daartussen zetten. Draait gewoon een prima seizoen, ook in Europa heeft hij zich laten zien. Denk dat er voor hem ook wel een club komt.
Vind ik leuk
Mari +13218
vrijdag 12 april 2019 om 16:49
Ik hoop het voor hem.
Ondanks het feit dat hij dit jaar wat misselijke trekken begint te vertonen,gun ik het hem wel.
Ik denk niet dat een club voor hem komt
Hij heeft zijn verleden niet mee, of een verkeerde zaakwaarnemer
Vind ik leuk
MeAgain +7147
vrijdag 12 april 2019 om 16:22
Waar maak jij je zorgen over?
Vind ik leuk
Mari +13218
vrijdag 12 april 2019 om 16:47
Of mijn zoon nu eindelijk de goede vervolgopleiding zal kiezen
Vind ik leuk
Watzijnwij +281
vrijdag 12 april 2019 om 20:01
Hoezo gedeprimeerd? In Eindhoven zijn we ern voetbalclub, geen handelshuis.
Vind ik leuk
Mari +13218
vrijdag 12 april 2019 om 20:32
ja, er valt niets te handelen bij PSV
clubs kopen geen spelers van PSV
als jullie wat kopen dan is het omdat andere clubs geen belangstelling hadden of spelers hadden mot
vb
Zoet, de Jong
Viergever, Bergwijn, Rosario
Vind ik leuk
Watzijnwij +281
vrijdag 12 april 2019 om 20:54
Overdrijven is ook een vak natuurlijk.
Vind ik leuk
Mari +13218
vrijdag 12 april 2019 om 21:51
jij hebt het over handelshuis.
Ik maak je wat duidelijk met bewijs
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 09:19
Denk dat Dee graafschap goes bezig is en het is ook gebleken in het verleden dat zelfs als ze gaan verliezen met 5-0 ze plotseling nog 5-3 maken.
Maar nu zijn ze sterker dan toen een hadden de laatste twee potten moeten winnen en hadden dan veilig gestaan.
De gasten gaan wéér 200 % geven; die gaan het psv gewoon lastig maken.
Bij rust zal t nog 0-0 zijn
Vind ik leuk
Mari +13218
zaterdag 13 april 2019 om 14:40
Het punt met de kleine clubs is dat ze na de 80ste minuut denken: mooi die is binnen.
Ze kunnen de concentratie niet opbrengen.
(of is dat de jeugd, die zich zo slecht kan concentreren?)
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 14:59
Nou die les zit er wel in na de laatste wedstrijden !
Of volg je de graafschap niet?
Vind ik leuk
Mari +13218
zaterdag 13 april 2019 om 15:26
Ik hoop het.
Nee, niet echt.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 15:31
Niet slecht ploegje.

Ik denk dat ze zich nog uit degradatie gaan spelen
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 15:52
als ze elke wedstrijd 2 goals meer dan ajax maken zijn ze kampioen... ajax 1-0 psv 3-0!!! met een 1-0 wel overbrugbaar...

gelukkig nog een aantal makkelijkere tegen standers die ajax net dikke cijfers moet winnen... 7-0 tegen excelsior en psv moet er al 9 maken
Vind ik leuk
Castromann +9460
vrijdag 12 april 2019 om 17:10
Op doelsaldo ajax nog in halen zal idd lastig zijn...maar je moet er wel voor gaan.
Dus bij 2-0 voor geen gas terug nemen maar doorknallen.
Stel dat ajax bijv 3wedstrijden maar met 1-0 wint( niet dat ik dat verwacht). Dan kan je dik inlopen en als je dan zelf hebt verzaakt om meer goals te maken...kan je als psv zijnde wel voor je kop slaan.
Dus nogmaals knallen die laatste 5 wedstrijden.... en dan zie je wel op speeldag 34 hoe je ervoor staat.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 09:25
Je weet hoe psv speelt sinds de winterstop..
Hoeveel wonnen ze van NAC...
Psv wint vaak met één goal verschil in de laatste minuut
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
vrijdag 12 april 2019 om 14:00
Willem II uit is ons grootste risicoduel, jullie hebben er 3, maar toch denk ik dat Ajax niet meer dan 1 keer meer gaat verspelen...

En ik hoop nog op die 1e, want dat is niet eens zeker. Als wij verspelen is Ajax kampioen. Dat is iig duidelijk
Vind ik leuk
Niels92 +38634
vrijdag 12 april 2019 om 14:03
Ajax gaat geen punten meer verspelen, Ajax begint steeds beter te spelen na een kleine dip! De tegenstanders aanpakken zoals ze tegen Juventus deden en Ajax wint de komende 5 wedstrijden zonder problemen :)

De dubbel gaat naar Ajax :)
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
vrijdag 12 april 2019 om 14:06
Ik hoop dat jullie Juventus verslaan in penalties. Dan kan je een vermoeiende ploeg hebben (net zoals tegen PEC en AZ) waardoor Vitesse, Groningen enorm lastig worden

Vind ik leuk
jari11 +5041
vrijdag 12 april 2019 om 14:08
Ja dat hoop ik niet, want dan krijgen we zo'n scenario als 2 jaar terug toen Feyenoord met 1 punt voorsprong kampioen werdt
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
vrijdag 12 april 2019 om 14:09
Ja maar ik ben voor de tegenpartij eh ;)

Vind ik leuk
jari11 +5041
vrijdag 12 april 2019 om 14:10
Iknow;)
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:47
Werdt wortdt gewerdendt
Vind ik leuk
jari11 +5041
vrijdag 12 april 2019 om 15:11
Haha Thanks Dikke v d
Vind ik leuk
Djabber +114
vrijdag 12 april 2019 om 16:08
Haha, hij is mooi
Vind ik leuk
Niels92 +38634
vrijdag 12 april 2019 om 14:09
Haha hopen daarop is een teken van zwakte dat je geen vertrouwen hebt in je eigen club :)

Wanneer Ajax Juventus verslaat krijg Ajax zo'n boost dat ze door denderen in de competitie. Ajax gaat de titel paķken :)
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
vrijdag 12 april 2019 om 14:10
We hebben het ook niet meer in eigen hand...
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:48
Toch wel. Alles dik met 3 goals meer dan Ajax winnen en dan ben je kampioen. Dat is in eigen hand.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
vrijdag 12 april 2019 om 14:49
maar we staan dan ook 9 goals achter... Nee daar geloof ik niet meer ini
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:51
Komop man, zoals een beroemde wereldcoach ooit zei:
"Itttt ainttt ttovver tttttill itttititit sssover"
Vind ik leuk
AFC AJAX. +706
vrijdag 12 april 2019 om 14:56
Ja en Ajax gaat de krant lezen Pipo
Vind ik leuk
Elohim +1863
vrijdag 12 april 2019 om 16:31
Deze is lastig, op zich heb je het in eigen hand aangezien je elke wedstrijd met 20-0 (of 0-20) kan winnen.
Daarentegen geef je zelf ook al aan dat je afhankelijk bent van wat Ajax doet of je het haalt of niet..

Eigenlijk heeft niemand het op dit moment echt in eigen handen aangezien je beide afhankelijk bent van de resultaten van de ander.
Er is hooguit 1 die op dit moment iets voor ligt en daardoor al dan niet tijdelijk op de 1ste plaats staat.
Vind ik leuk
AFC AJAX. +706
vrijdag 12 april 2019 om 14:55
Lekker man
Vind ik leuk
jari11 +5041
vrijdag 12 april 2019 om 14:11
Dat is misschien wel zo Niels, maar dat is niet zo heel gek na de wedsrtijden tegen Heracles, AZ en Hveen toch? Zoals ik hieronder al aangaf, als Ajax de focus heeft van de CL duels blazen ze iedereen omver met veel doelpunten verschil in de ED!
Vind ik leuk
companen +2347
vrijdag 12 april 2019 om 14:21
Als AZ voetbalt zoals tegen Ajax heeft PSV weinig kans.
Vind ik leuk
Johan_D +3666
vrijdag 12 april 2019 om 14:41
Vitesse en Utrecht spelen uit veel minder dan hun thuiswedstrijden.
Ajax gaat het nog lastig krijgen in Groningen.

PSV heeft met Willem II en AZ uit nog 2 zware dobbers.
Vind ik leuk
Suck r +1004
vrijdag 12 april 2019 om 15:45
Voor jullie wordt het sowieso al lastig, ook al kan je doordeweeks op je luie reet liggen.
Vind ik leuk
Mari +13218
vrijdag 12 april 2019 om 15:31
of niets.
Ajax heeft wel vaker idiote dingen gedaan.
Ik heb altijd het idee gehad dat er dan iets achter zat.
Vind ik leuk
jari11 +5041
vrijdag 12 april 2019 om 14:04
Groningen uit, als wij die goed doorkomen heb ik goede hoop. Vitesse en de Graafschap zijn ook we ook wel bang voor door het verleden.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
vrijdag 12 april 2019 om 14:08
Graafschap juist door de laatste 1-1 kan je al 3 punten bijrekenen. Dat gaat Ajax echt niet meer laten overkomen.

Vitesse ecchter is lastig, Groningen uit zeker na Juve klote en zeker aangezien je al hebt gewonnen uit bij de FC (die je niet zomaar 6 ptn laat pakken) zorgt ervoor dat Utrecht nog een hele lastige kakn worden speeldag 34
Vind ik leuk
jari11 +5041
vrijdag 12 april 2019 om 14:10
Zeker, maar goed als we het niveau halen van de CL blazen we al die clubs met veel doelpunten verschil omver! Helaas is de focus er niet altijd en is het dus afwachten..
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
vrijdag 12 april 2019 om 14:11
Ja maar tegen PEC zag je ook dat het lastig werd en tegen AZ was Ajax vrijwel niet te zien, het grootste deel wegens diudelijke vermoeiing van vooral Ziyech en Frenkie de Jong
Vind ik leuk
jari11 +5041
vrijdag 12 april 2019 om 14:21
Hoe verder wij komen in de CL, hoe meer kans jullie hebben op de schaal.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
vrijdag 12 april 2019 om 14:23
Halve finale is echter wel het maximale. Ik gun jullie alles maar die cup mag je dan weer net niet pakken...

Zolang jullie maar dat 1e potje nog in de ED verliezen natuurlijk ;)
Vind ik leuk
ficusje +3143
vrijdag 12 april 2019 om 19:39
En psv in de cl de boel weer verprust,kom op joh.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:06
Jij denkt dus serieus dat PSV in deze vorm ff uit bij AZ gaat winnen op de laatste speeldag ???
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
vrijdag 12 april 2019 om 14:07
In elke vorm verslaan we AZ... Dat is bijna een gegeven
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:16
Je kunt niet eens van Vitesse winnen , en ik schat AZ toch iets hoger in .
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
vrijdag 12 april 2019 om 14:19
Dat zegt niks. Roda schat ik ook lager in maar Roda uit is vaker gevaarlijk dan AZ of Vitesse uit
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:33
PSV in deze vorm gaat niet alle wedstrijden winnen , ze spelen gewoon dramatisch .
Die laffe in stelling van van Bommel gaat PSV het kampioenschap kosten .
Als je tegen 10 man van Ajax nog met met 3 controlerende middenvelders blijft spelen , dan verdien je et eigenlijk ook niet om kampioen te worden .
Ik gun dan liever het kampioenschap aan een ploeg die wel durft en mooi voetbal speelt .
Vind ik leuk
Sven! +2551
vrijdag 12 april 2019 om 14:17
Zorg eerst maar eens dat jullie zelf geen punten gaan verspelen. Hopen op een mistap van Ajax terwijl je eigen club zelf niet meer is wat ze voor de winterstop waren is wel lachen. Morgen Ajax Excelsior dat gaat gewoon een ruime overwinning worden waardoor er nog meer druk bij PSV komt te liggen!
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
vrijdag 12 april 2019 om 14:20
Hopen op een misstap van Ajax is grappig? Oh moet ik dus maar lekker hopen dat we kansloos 2e worden? Top! Begrepen. Ik hoop dan dat Ajajx alle duels vanaf nu met 3-0 wint, tevreden zo?


Vind ik leuk
Sven! +2551
vrijdag 12 april 2019 om 14:27
Niet zo snel op je kutje getrapt zijn meid.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
vrijdag 12 april 2019 om 14:33
🙅🏻‍♀️
Vind ik leuk
frhoi +2225
vrijdag 12 april 2019 om 15:14
Az zelf is ook niet altijd zo goed hoor.. spelen 2-2 bij Vitesse en 1-1 bij de graafschap. die ze beide eigenlijk al zo goed als binnen hadden
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:26
Az uit is ook geen makkie toch?
Vind ik leuk
voebtalie +3619
vrijdag 12 april 2019 om 14:37
Ik denk dat az uit lastiger is om te winnen voor psv omdat az op dat moment waarschijnlijk totaal geen druk meer heeft.
Vind ik leuk
Suck r +1004
vrijdag 12 april 2019 om 15:36
AZ uit is een makkie voor jullie.
Vind ik leuk
Guust +6695
vrijdag 12 april 2019 om 21:29
PSV heeft heel veel verspeelt de laatste weken en draait nou eenmaal niet goed, dus zo positief blijven is wel heel lastig. Teveel tikjes gehad, en een keeper en verdediging die niet echt zeker oogt.
Vind ik leuk
PRICE +6763
vrijdag 12 april 2019 om 14:01
Toon de rots in de branding
Vind ik leuk
PRICE +6763
vrijdag 12 april 2019 om 14:03
Beide PSV en Ajax gewoon vol er op.
Als ajax van Groningen wint is 't klaar dat is de enigste moeilijke op papier maar die kunnen ze ook zomaar met 0-4 winnen
Vind ik leuk
Heeze +139
vrijdag 12 april 2019 om 14:08
Vind die Gerbrands zo’n koekerd echt ongelofelijk
Vind ik leuk
jari11 +5041
vrijdag 12 april 2019 om 14:12
hahahaha waarom dan?
Vind ik leuk
Heeze +139
vrijdag 12 april 2019 om 14:14
Hij vind zich zelf wel zo’n grote heer, zoals met zijn nieuwe shirt sponsoren,
Ik vind het eerder triest dan trots als je alles bij el
Vind ik leuk
ficusje +3143
vrijdag 12 april 2019 om 19:41
Dat is nu onzin uitkramen,dan moet hij ook opstappen als psv geen kampioen word.
Vind ik leuk
Unitas'59 +66
vrijdag 12 april 2019 om 20:33
Omdat hij hoopt en nog kans ziet om kampioen te worden? Dat klinkt niet erg logisch. Als hij het nu al had opgegeven, was het meer logisch geweest dat hij zijn spullen had mogen pakken.
Vind ik leuk
ficusje +3143
zaterdag 13 april 2019 om 00:52
Dat zetje in de rug,had hij voor ajax psv moeten doen.dat hij maar gaat golven ofzo.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 00:52]
Vind ik leuk
Unitas'59 +66
zaterdag 13 april 2019 om 01:47
Misschien heeft hij dat ook gedaan. Het is niet dat hij nu denkt, zal ik eens met de pers gaan praten. Hij antwoord waarschijnlijk gewoon op vragen die hem gesteld worden. Dus om hem daar nu op af te rekenen vind ik nogal raar maar goed, op naar een goed voetbal weekend hopelijk.
Vind ik leuk
Bertus +7782
vrijdag 12 april 2019 om 14:51
Dat verwacht ik ook maar jij kunt je alvast gaan opmaken voor een feestje. PSV (lees van Bommel) heeft het met zijn te behoudende speelwijze al weggegeven. Te veel vast houden aan spelers die creatief niets weten te brengen kost dit jaar de titel. Dat doelsaldo wordt ook niet meer goedgemaakt.
Vind ik leuk
markie +3123
vrijdag 12 april 2019 om 20:15
De club die als 2e eindigt wordt geen 1e
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 13:59
Helaas meneer Gerbrands dit gaat hem dit seizoen niet meer worden
Vind ik leuk
FCG1971 +5069
vrijdag 12 april 2019 om 13:59
Zou deze man niet een functie bij de KNVB moeten hebben?
Vind ik leuk
tikkietoe +6442
vrijdag 12 april 2019 om 14:00
Te capabel en daarmee dus overgekwalificeert.
Vind ik leuk
FCG1971 +5069
vrijdag 12 april 2019 om 14:01
Tsja, dat is inderdaad een dingetje
Vind ik leuk
Uncle Fester +2435
vrijdag 12 april 2019 om 14:02
Zou de perfecte persoon zijn om het zooitje daar in Zeist tegen de vlakte te gooien en opnieuw op te bouwen. M.a.w.: geen veranderagenda maar nieuwbouwagenda!
Vind ik leuk
FCG1971 +5069
vrijdag 12 april 2019 om 14:05
Dat is mijn idee ook. En iemand met aanzien. Die laat zich niet opzij zetten door die plucheklevers.
Vind ik leuk
ficusje +3143
zaterdag 13 april 2019 om 00:54
Vrijwilliger worden bij een bejaarden commissie.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43401
vrijdag 12 april 2019 om 14:10
Sinds zijn zeer ongepaste gezeur op het verplaatsen van een pot van Ajax, heeft ie wat mij betreft volledig afgedaan voor iedere mogelijke KNVB-functie. Daar vertegenwoordigde hij alles behalve sportiviteit.
Vind ik leuk
FCG1971 +5069
vrijdag 12 april 2019 om 14:12
Hij werkt voor PSV. Logisch dat hij het belang van zijn werkgever boven het algemeen belang stelt. Maar dat is mijn mening.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
vrijdag 12 april 2019 om 14:14
Alleen heeft hij in 2016 dezelfde vraag gesteld als Ajax nu...
Verplaatsen van PSV-Ajax (uiteindelijk 0-2)

Toen was zijn mening over verplaatsen dus wel heeeeeel anders...
Vind ik leuk
ArieBombarie +43401
vrijdag 12 april 2019 om 16:46
Sportiviteit hoort altijd de boventoon te voeren.
PSV werd niet benadeeld overigens. Het nadeel van Europees voetbal voor Ajax werd alleen kleiner.
Als sportman en -club hoor je daar voor te zijn.
Vind ik leuk
Pindarots +1411
vrijdag 12 april 2019 om 14:00
Gerbrands probeert er nog het positieve uit te halen, worden ze 2e gaat hij straks nog roepen aan het einde van het seizoen dat het een goede prestatie is dat ze zo lang hebben meegedaan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 14:00]
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:07
Dat is het natuurlijk ook. Ajax heeft veel beter spelers dan PSV. Alleen was de weerstand in de eredivisie, zeker de eerste competitiehelft, dramatisch. Een beperkt puntverlies van Ajax konden zij dan ook niet meer inhalen. Na de winterstop is PSV terug gezakt en weten trainers beter het spel van PSV weerstand te bieden. Ajax had na de winterstop ook wat schoonheidsfoutjes. Maar omdat Ajax meer kwalitatief goede spelers heeft, is het voor tegenstanders lastiger om Ajax uit te schakelen dan PSV.
Vind ik leuk
Pindarots +1411
vrijdag 12 april 2019 om 14:16
Dan nog hebben ze meer kwaliteit dan de rest van de competitie dus hebben ze het gewoon slecht gedaan.
Daarbij nog niet eens te spreken over het roemloze avontuur in de CL en dan niet zozeer qua punten, maar meer qua spelopvatting. En dan hebben we de prestaties in de beker ook nog.

Als ze geen kampioen meer worden, zie ik ook geen enkel positief puntje in dit hele seizoen.
Zelfs de toptalenten die zouden doorbreken, blijken allemaal middelmaat te zijn en het is te hopen dat zij zich nog door gaan ontwikkelen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:21
PSV heeft niet de kwaliteiten om aanvallend en verzorgd voetbal te spelen. Te groot voor het servet (Nederland, uitgezonderd Ajax), te klein voor het tafellaken (internationaal). Met de middelen/ selectie die ze hebben doen ze het goed.

Komen nu wat betere voetballers door, die het niveau misschien een boost kunnen geven. Kunnen ze eens wat anders gaan spelen dan een lange bal op De Jong en vervolgens hard rennen.
Al weet ik niet of Van Bommel dan een trainer is die daarbij past.

Vind ik leuk
Pindarots +1411
vrijdag 12 april 2019 om 14:33
De manier van spelen zorgt gewoon voor het feit dat ze niet goed genoeg zijn en dat betekent dus dat ze het gewoon slecht doen. Overal waar ze komen spelen ze met minimaal 6 verdedigende spelers en dan komen ze er in de 85e minuut achter dat er te weinig creativiteit is. Vervolgens gaan ze ballen erin pompen en door de zwakte van de competitie redden ze het daar af en toe mee.

Maar als je dit dan toch zo bekijkt doe je het gewoon slecht, ze hebben namelijk zat voetballers waarmee ze op een andere manier kunnen spelen. Een Pereiro zou bij Ajax binnen 1 of 2 seizoenen een stap naar de Europese (sub)top maken. Bij PSV heb je het idee dat hij er niet veel van kan.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:45
Moet je wel een trainer hebben die aanvallend voetbal wilt spelen.
Van Bommel heeft volgens mij al vaker gezegd dat hij wil winnen en dat de manier waarop hem niet kan schelen. In eerste instantie de nul houden en dan hopen dat de bal goed valt. Dat lukte nationaal wel vaak. Maar doordat de diepe bal op De Jong beter bestreden werd, wordt het minder.
PSV heeft echt geen geweldige ploeg hoor. Ze doen het echt goed met toch beperkte voetballers. Schwaab, Viergever, Hendrix, De Jong... ze kunnen niet beter dan dit. De jonge gasten die er aan zitten te komen bieden meer perspectief. Maar dan wel met een meer voetballende trainer.
Vind ik leuk
Hoeness +834
vrijdag 12 april 2019 om 14:29
Het is toch top dat er bij PSV op dit moment veel talent rond loopt.. en middelmaat wat een bullshit.. Gacpo- Sadilek- Malen- Ihatarren zijn jongens die veel geld gaan opleveren..hoe vaak werd niet gezeurd dat jeugd geen kans krijgt bij PSV ..

Wat zit er bij Ajax dicht tegen Ajax 1....🤔hmm niet veel..

Ajax is volgend seizoen gedwongen te kopen want er achter zit niks..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 14:31]
Vind ik leuk
Pindarots +1411
vrijdag 12 april 2019 om 14:41
Ach bij Ajax komen er ook zoveel spelers langs net als dat lijstje wat jij bij PSV opnoemt,
Maar wat er uiteindelijk van het niveau is waarmee je verder komt is nihil.

Deze jongens kunnen ook zomaar van de radar verdwijnen, want met uitzondering van een opleving hebben ze stuk voor stuk nog niks laten zien. Malen heel bedreven, afwerking van 0,0
Gakpo slingert elk voorzet richting goal, 1 assist, 20 achterballen. Ihattaren halve wedstrijd leuk gespeeld, 3 wedstrijden verstoppertje gespeeld.
Sadilek ook een balafpakker net als Hendrix en Rosario, geen van alle topkwaliteit.

Zijn gewoon jonge talenten waarbij nog heel veel moet gebeuren willen zij echt kwaliteit in het elftal brengen en jij doet net of het toptalenten zijn die over 3 jaar naar de Europese (Sub)top gaan, maar je mag blij wezen als er 1tje van dit lijstje het bij PSV redt.
Vind ik leuk
Hoeness +834
vrijdag 12 april 2019 om 14:50
Dat zeg ik ook niet .. moeten zeker nog groeien..

Raar is dat jij ze middelmaat noemt..
Deze spelers zijn talentvol genoeg om er volgend jaar te staan..

En bij Ajax zit er op dit moment niks achter wat toch raar is.. als “ opleidings club”

[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 14:51]
Vind ik leuk
Pindarots +1411
vrijdag 12 april 2019 om 15:17
Rosario en Hendrix zijn middelmaat en de andere jongens nog niet goed genoeg voor basis. Dat zegt mij wel voldoende, dat er nog heel veel moet gebeuren.

Bij Ajax zitten er toch ook jongens achter die de stap misschien volgend seizoen en anders dat seizoen erop gaan maken. Gravenberch, Lang, De Wit, Brobbey, Unuvar, Traore en dan de jongens in Jong Ajax nog, die zich kunnen door ontwikkelen. Dus qua opleiding zit het wel goed.
Maar ook zij zullen zich ondanks het hoge niveau ook als vaste waarde moeten laten zien en niet sporadisch invallen en een keertje een leuke bal geven.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 16:04
een gravenberg zou ajax 1 best aankunnen... denk dat ajax er vooral voor kiest ze rustig te brengen

veel spelers hikken tegen het eerste aan... daarom dat ze met enige regelmaat ook mogen invallen

denk dat het bij ajax dit jaar minder wordr gedaan omdat ze zo lang droog staan kwa prijzen...

volgend jaat verwacht ik zeker 2 spelers geregeld in ajax 1
Vind ik leuk
Suck r +1004
vrijdag 12 april 2019 om 15:40
Zo heul veul gaan die 4 die jij opnoemt niet opleveren.
Vind ik leuk
markie +3123
vrijdag 12 april 2019 om 20:18
Wat is veel geld? Bij elkaar opgeteld misschien evenveel als de Ligt. Daar gaat psv de slag verliezen
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:00
We hebben het in 2016 al cadeau gegeven. Het blijft geen feest.
Vind ik leuk
EdwinG0716 +210
vrijdag 12 april 2019 om 14:05
Nadat Makkelie jullie in de thuiswedstrijd tegen Utrecht opzichtig een penalty cadeau gaf waardoor Ajax de koppositie kon overnemen.

Vind ik leuk
Muscles +2076
vrijdag 12 april 2019 om 14:02
Wat moet Toon anders zeggen dan? Forza AFCA? Lijkt mij leuk als AZ de laatste dag PSV verplettert. Weten ze ook hoe dat voelt......
Vind ik leuk
Djabber +114
vrijdag 12 april 2019 om 16:10
Man man man, als het op de laatste speeldag aan gaat komen, overleef ik dat niet.
Vind ik leuk
Mozes24 +1162
vrijdag 12 april 2019 om 14:03
Gewoon rustig & bescheiden blijven! Daar win je sympathie mee. Je kunt ook wanhopig kopen, kopen en nog eens kopen met de hoop op succes.
Vind ik leuk
leozao +2565
vrijdag 12 april 2019 om 14:24
Wij kunnen kopen, jullie amper. Er is zeer gericht ingekocht voor dit seizoen, met prestaties op alle vlakken als gevolg. Daarnaast wordt een speler met Ajax op het CV veel meer waard, waardoor we steeds kunnen upgraden.
Vind ik leuk
plein19 +3378
vrijdag 12 april 2019 om 14:04
Prins kerel. Zou een aanwinst zijn voor iedere organisatie. Al ben blij met de grote verbetering die Van der Sar door de jaren heen heeft gemaakt
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:13
V/d Sar doet echt verrassend goed moet ik zeggen .
Ik vond hem altijd een geweldige keeper maar hij had echt 0 uitstraling .
Als je hem nu op tv ziet is dat een stuk beter , en hij zegt ook vaak zinnige dingen .
Vind ik leuk
Oudsuyt +30
vrijdag 12 april 2019 om 14:05
Kunt u rekenen meneer Gerbrands? Reken er maar niet op.
Vind ik leuk
hollister +1302
vrijdag 12 april 2019 om 14:06
Maar 1 club verdient dit jaar de titel.. en dat is Ajax... maar of ze het ook halen? Zijn afgelopen jaren al meerdere verrassende en idiote dingen gebeurd....Focus zal heel bepalend worden.. geen enkele ruimte meer voor onderschattingen enz... maar vergeet niet dat er ook veel op het spel staat voor de spelers... een kampioenschap betekent zomaar 200.000 de man aan premie... dat alleen zou al een enorme stimulans moeten zijn... LOL
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1036
vrijdag 12 april 2019 om 14:08
Worden 5spannende weken.mogen de beste kampioen worden.
Vind ik leuk
markie +3123
vrijdag 12 april 2019 om 20:20
Dat zou wel heel sneu zijn voor psv dat het nu al vast staat dat Ajax kampioen wordt
Vind ik leuk
Anzar +3
vrijdag 12 april 2019 om 14:09
Laat AUB JOHN TROOST jullie helpen want dat is de enige redder in nood!
Vind ik leuk
wattenstaafje +23814
vrijdag 12 april 2019 om 14:10
Is niet echt uniek.
Vind ik leuk
rinirat +4129
vrijdag 12 april 2019 om 14:13
Die strijd heb je al verloren
Vind ik leuk
soccer02 +737
vrijdag 12 april 2019 om 14:18
Psv kan tegen de graafschap werken aan het doelsaldo. Zodat ze ongeveer gelijk komen met ajax. En dan op de laatste dag gelijk aantal punten en doelsaldo. Dat is toch het mooiste wat er is. Steeds schakelen tussen twee wedstrijden. En in de 93e minuut pas de winnende goal voor de titel. En wie het dan wordt die verdient het. Dat is wat voetbal leuk maakt. Je moet er toch niet aan denken. Dat je hier hetzelfde krijgt als duitsland of italie. Daar kun je nu al in vullen wie er volgend jaar weer kampioen wordt.
Vind ik leuk
roma1900 +617
vrijdag 12 april 2019 om 14:22
🤣🤣🤣🤣🤣🤣zo als PSV nu speelt mag het hopen dat het geen nederlaag word
Vind ik leuk
RGB +1931
vrijdag 12 april 2019 om 14:47
Ja, PSV kan echt werken aan het doelsaldo want Ajax speelt zaterdag thuis tegen Excelsior. Man hou toch op, Ajax scoort een gemiddelde van bijna 3,5 doelpunten per wedstrijd. Van het doelsaldo gaat PSV het niet moeten hebben. Tenzij ze met 10-0 gaan winnen.
Vind ik leuk
peewee +303
vrijdag 12 april 2019 om 15:17
kun je hier ook … Ajax of PSV … of toch maar AJAX !!!
Vind ik leuk
roma1900 +617
vrijdag 12 april 2019 om 14:21
Ajax word kampioen PSV speelt gewoon heel slecht en dat scheidsrechter geluk houd ook een x op
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:34
Dat hebben we woensdag gezien een zuivere strafschop voor juve niet dat ik tegen Ajax ben maar het was een 100%
Vind ik leuk
roma1900 +617
vrijdag 12 april 2019 om 14:41
Kom op zeg dan hat Ajax er ook 1 kunnen krijgen
Vind ik leuk
Djabber +114
vrijdag 12 april 2019 om 16:12
Dat handje van Tagliafico? Haha schei uit joh.
Vind ik leuk
markie +3123
vrijdag 12 april 2019 om 20:21
Vreemd dat die situatie in geen van de samenvattingen te zien is
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:29
Wat een flepdrul is dat zeg.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:30
ajax-excelsior 2-2
Juve-ajax 3-0
Vind ik leuk
roma1900 +617
vrijdag 12 april 2019 om 14:42
Ajax-excelsior 6-0
Juve-ajax 1-3
Vind ik leuk
Djabber +114
vrijdag 12 april 2019 om 16:12
AZ - PSV 4-0
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1112
vrijdag 12 april 2019 om 14:34
Toon wie? Ga boeken schrijven man
Vind ik leuk
RGB +1931
vrijdag 12 april 2019 om 14:44
Opgezwollen hamster.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:51
Het werd inderdaad tijd dat je je even beleefd voorstelt. Jij kent je bescheiden plaats in de vp-pikorde. Heel verdienstelijk.
Vind ik leuk
RGB +1931
vrijdag 12 april 2019 om 17:04
Ach gut, daar hebben wij ons pretentieuze kereltje weer. Namaakbaudet. Op wie denk je indruk te maken met je hyperarchaïsche taalgebruik?
Vind ik leuk
Djabber +114
vrijdag 12 april 2019 om 16:15
Bedankt voor deze nuttige bijdrage.
Vind ik leuk
RGB +1931
vrijdag 12 april 2019 om 17:13
Graag gedaan hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:50
Als Ajax tweede eindigt doet het de titel uiteraard cadeau en kan uiteraard geen sprake zijn van eigen verdienste van de landskampioen.

Als Ajax landskampioen wordt dan kan van het weggeven van een cadeau uiteraard geen sprake zijn en is een landstitel geheel en al de eigen verdienste.

Op de morele hoogvlakte is de lucht ijl.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:51
Als Ajax voortaan maar 1x in de 5 jaar kampioen word vind ik het nog goed.
Vind ik leuk
Blije +129
vrijdag 12 april 2019 om 15:04
Waar baseert die kale dat op
Vind ik leuk
peewee +303
vrijdag 12 april 2019 om 15:16
ik ziet het ook wel goed komen … VOOR AJAX !!!
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 15:18
AJAX word de komende 10 jaar kampioen van Nederland als AJAX kampioen word dit jaar Helaas voor clubje psv!
Vind ik leuk
Vooruit +334
vrijdag 12 april 2019 om 22:46
Echt waar? Dan emigreren gelijk 17miljoen Nederlanders. Dit wil niemand meemaken.
Vind ik leuk
ficusje +3143
zaterdag 13 april 2019 om 00:59
Als jij maar alvast vertrekt.(loser).
Vind ik leuk
broedkip +2222
vrijdag 12 april 2019 om 15:20
Gelukkig zei diezelfde bats dat hij geen verstand van voetbal heeft. Daar heeft hij dus helemaal gelijk in. Kansloos verhaal dit jaar een Toontje Gerbrands lager zingen.
Vind ik leuk
Mari +13218
vrijdag 12 april 2019 om 15:28
Links en rechts?
Links : Ajax moet gehavend uit de CL wedstrijden komen?
Rechts : Bommel moet de vierde man bespelen?
Vind ik leuk
Buck Worrier +2654
vrijdag 12 april 2019 om 15:29
Toon Gerbrands..... all we ever hear from you is blahblahblah ❌❌❌
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 15:37
Wat kan die man anders roepen in zijn situatie? Ik denk dat het voor PSV niet meer goed komt, nou denk ik niet dat ze dit weekeinde punten gaan verspelen maar het is zo intens armoedig wat ze na de winter laten zien terwijl ze alleen nog maar in de competitie actief zijn dat ik het wel erg weinig vind om te roepen dat het wel goed komt.
Vind ik leuk
AFP +3593
vrijdag 12 april 2019 om 17:53
Natuurlijk Toon. Als je als PSV met niet zo'n zwaar programma als Ajax geen kampioen wordt dan is het voor PSV dikke doffe ellende.
Vind ik leuk
myrthewit +1697
vrijdag 12 april 2019 om 18:15
Persoonlijk zou ik het toejuichen als Ajax kampioen wordt, vooral ook om de internationale uitstraling. Laat PSV maar eens de voorrondes van de Champions League spelen. Overigens kan Toon niet iets anders zeggen, want als je als directeur geen geloof in je eigen ploeg hebt ben je niet goed bezig.....
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 20:02
Het zou niet mogen Ajax haalt de 11e plaats binnen en PSV hier van profiteren voorronde champignons League....ik hoop het echt niet
Vind ik leuk
Vooruit +334
vrijdag 12 april 2019 om 22:43
Ajax gaat nog 4 punten verspelen en PSV nog 3. Ajax wint alleen de beker.
Vind ik leuk
ficusje +3143
zaterdag 13 april 2019 om 01:01
Komt zeker uit helmond ofzo,praat geen onzin.ga ajax niet met psv vergelijken.
Vind ik leuk
Vooruit +334
zaterdag 13 april 2019 om 11:47
Beste ficustrol: Helmond? Waar ligt dat? Kansen voor PSV op het kampioenschap zijn iets gunstiger dan van Ajax. Ik had het ook liever anders gezien.
Vind ik leuk
Ajacio +20
zaterdag 13 april 2019 om 15:28
Ja, natuurlijk geloofd hij er in (met de mond)
Maar van binnen weet hij heel goed dat de kans klein is dat ze kampioen worden
OOK van Bommel is een meester in het wegkijken
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws