Mazraoui 'zag De Jong juichend weglopen': 'Dan zakt de moed wel in je schoenen'

Mazraoui 'zag De Jong juichend weglopen': 'Dan zakt de moed wel in je schoenen'

Gepubliceerd: vrijdag 12 april 2019 om 21:30vr 12-04-2019 om 21:30

Laatste update: vrijdag 12 april 2019 om 21:45vr 12-04-2019 om 21:45

Noussair Mazraoui beleefde de Champions League-thriller tussen Ajax en Juventus vanaf de tribune. De rechtsback had tegen Real Madrid een gele kaart gepakt en was geschorst voor de krachtmeting met La Vecchia Signora.

Mazraoui waande zichzelf een 'kleine hooligan', vertelt hij aan Ajax TV. "Ik voelde meer spanning dan wanneer ik op het veld sta", lacht de Marokkaans international. "Bij elke kans sprong ik in de lucht. Ik vond dat de boys het in de eerste helft goed deden. Die 0-1 vlak voor rust was pijnlijk, maar toen kwam David Neres met zijn rechterpoot: geweldig!"

Ook in de Eredivisie is Mazraoui enige tijd veroordeeld tot een plek op de tribune, na zijn geruchtmakende rode kaart tegen PSV. "Natuurlijk was het gevaarlijk spel, mijn voet was te hoog en de bal was ergens anders", toont hij zich berouwvol. "Na de rode kaart loop je naar beneden en hoor je meteen gejuich. Je ziet op de tv Luuk de Jong juichend weglopen. Dan zakt de moed je wel even in de schoenen." Ajax kon de topper uiteindelijk toch naar zich toetrekken, mede dankzij de uitblinkende Neres. "Ik heb hem heel erg bedankt."

Plaats een reactie

Roodwitblauw +1857
vrijdag 12 april 2019 om 21:35
Die komt er wel
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 21:41
Ik zie in hem een soort Reiziger, kan zomaar eens een mooie carriere tegemoet gaan.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1847
vrijdag 12 april 2019 om 21:45
En dan nog te bedenken dat ie een paar jaar geleden met de trein naar de toekomst ging.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 21:47
Hij is nooit gepamperd, heeft er altijd voor moeten knokken, dat maakt dat hij een goede mentaliteit heeft en niet arrogant is ofzo. Hij is echt een leuk ventje.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 21:56
Maar toch zo gewoon gebleven
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:00
En z'n vwo gehaald
Vind ik leuk
Stranger +7051
vrijdag 12 april 2019 om 22:50
Zo dat is knap.
Dat zijn er niet veel die dat halen.
Vind ik leuk
Don en Ad +642
zaterdag 13 april 2019 om 05:46
Niet veel Marokkanen, bedoel je?

Edit: dat is dus gewoon helemaal niet waar, wat jij beweert. Zie: https://www.aob.nl/nieuws/meer-niet-westerse-leerlingen-gaan-naar-havo-en-vwo/
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 05:49]
Vind ik leuk
De kogel +46
zaterdag 13 april 2019 om 07:10
Mongool die je bent. Ziek ben je
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 07:11]
Vind ik leuk
Stranger +7051
zaterdag 13 april 2019 om 09:09
Waar heb ik het over niet westerse leerlingen?

Wat mij hier opvalt is dat heel veel mensen een eigen invulling aan teksten geven.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 09:53
Klopt, steeds meer VROUWELIJKE niet-westerse leerlingen...
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 10:12
Hier hebben we de nieuwe PvdA lijsttrekker. Die kunnen dit ook zo goed.

Stranger heeft het over voetballers en jij trekt hem even een heel andere kant op. Ga je schamen man.
Vind ik leuk
KCP +1446
zaterdag 13 april 2019 om 08:55
Marokkanen hebben de Universiteiten al decennia overgenomen. Kwestie van tijd dat we een Marokkaanse première zullen verwelkomen.
Vind ik leuk
Stranger +7051
zaterdag 13 april 2019 om 09:10
Wat heeft dit met mijn post te maken?
Vind ik leuk
Don en Ad +642
zaterdag 13 april 2019 om 09:48
Jij zegt dat er niet veel zijn die het halen. Is dus gewoon pertinent onwaar.
Vind ik leuk
De Haan +698
zaterdag 13 april 2019 om 10:29
Misschien bedoelt hij met "er zijn niet veel.. "wel gewoon voetballers die naast hun drukke trainingsschema ook naar school moeten...
Vind ik leuk
Don en Ad +642
zaterdag 13 april 2019 om 11:08
Waarom schrijft hij dat dan niet?
Vind ik leuk
De Haan +698
zaterdag 13 april 2019 om 15:35
Hij had duidelijker kunnen zijn. Maar jouw aanname is ook compleet ridicuul om direct mee aan de haal te gaan. Vraag dan eerst wat hij bedoelt voordat je op de achterste pootjes een etnische voorbarige aanname zijn schoenen inschiet.
Vind ik leuk
Stranger +7051
zaterdag 13 april 2019 om 11:29
Ik bedoelde gewoon dat er heel veel kinderen zijn die de VWO halen.
Verder moet je het niet overdrijven de zwaarte vd studie van topsporters. Ze hebben als ze de topsport status hebben nogal wat extra facaliteiten die andere met een (bij) baan niet hebben.
Vind ik leuk
Stranger +7051
zaterdag 13 april 2019 om 11:23
Goh joh echt?
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 09:56
Ja, net als de Marokkaanse koning die het voor de Berbers verziekt en de Arabische Marokkanen voortrekt...
Vind ik leuk
Kees Bman +5391
zaterdag 13 april 2019 om 10:21
Met of zonder geweld.
Vind ik leuk
Gerro +9595
zaterdag 13 april 2019 om 00:20
Na mijn idee is hij completer dan Reiziger maar hebben vele nu nog kritiek op hem maar iedereen lijkt te zijn vergeten dat hij dit seizoen voor het eerste vast in de basis staat en meer wedstrijden heeft gespeeld door het Europese succes dan verwacht was. De rust die hij nu even kan pakken door zijn schorsing kan volgende week in Turijn zomaar de doorslag geven als hij daarmee fitter aan de aftrap verschijnt en de beslissende voorzet geeft.
Vind ik leuk
Pvm9 +1058
zaterdag 13 april 2019 om 01:15
En dan ook nog eens op een positie waar hij in principe niet voor is opgeleid
Vind ik leuk
Piet Ajacied +6020
zaterdag 13 april 2019 om 01:46
Denk dat hij linksback speelt dinsdag.
Liever dat dan Veltman centraal denk ik
Vind ik leuk
PRICE +7962
vrijdag 12 april 2019 om 22:10
Veltman zal balen, want die speelde echt goed
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1893
vrijdag 12 april 2019 om 22:47
Echt goed vind ik overdreven.. zou komende twee wedstrijden Mazraoui op links laten spelen
Vind ik leuk
Gerro +9595
zaterdag 13 april 2019 om 00:23
Gezien Nico geschorst is zal de kans groot zijn dat Veltman en Mazaroui dus Veltman gaat niet balen hoop wel dat ie weer zo'n goede pot speelt.
Vind ik leuk
Kees Bman +5391
zaterdag 13 april 2019 om 10:23
Nu dat tiafrikandella geschorst is maak je wel meer kans op een overwinning.
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
vrijdag 12 april 2019 om 23:34
Dat waag ik te betwijfelen. Hij is niet eens beter dan Veltman.

Niet vergeten: In een goed draaiend team dat overloopt van kwaliteit is het voor gemiddelde spelers als Mazraoui (en/of Schone) makkelijk om boven zichzelf uit te stijgen.
Vind ik leuk
Elledoet +1022
vrijdag 12 april 2019 om 23:46
Wat een gelul zeg...Shone laat al jaren zien dat hij bij de beste van het team behoort. En wint altijd een basis plaats...Mazraoui laat al vanaf het begin zien dat hij de rechtsback is van dit Ajax. En dat dwingen ze zelf af!!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 23:47]
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
vrijdag 12 april 2019 om 23:49
Je ziet het verkeerd.
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1893
zaterdag 13 april 2019 om 01:40
Want?
Vind ik leuk
RGB +2024
zaterdag 13 april 2019 om 07:45
Of jij ziet het verkeerd, zou ook zomaar kunnen.
Vind ik leuk
KCP +1446
zaterdag 13 april 2019 om 08:56
🤣🤣🤣🐣🐣🐣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Kees Bman +5391
zaterdag 13 april 2019 om 10:24
Schone doet voor de show mee meer niet .
Vind ik leuk
Bixente +482
vrijdag 12 april 2019 om 21:36
Hij is in ieder geval fit aanstaande dinsdag...😁
Vind ik leuk
Muscles +2085
vrijdag 12 april 2019 om 21:36
Verdedigend nog niet helemaal lekker en die rode kaart was dom. Compenseren met de absolute wil om te winnen, passie en slim spelen. Voor de finales in competitie, beker en CL is iedereen keihard nodig. Forza AFCA
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 21:37
Ben benieuwd hoe Ten Hag het gemis van Tagliafico gaat opvullen. Ikzelf denk op Blind - Magallan - De Ligt - Mazraoui.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 21:39
Geen Veltman?
Vind ik leuk
Kees Bman +5391
zaterdag 13 april 2019 om 10:25
Herr Veltmann.
Vind ik leuk
Linke loe +2362
vrijdag 12 april 2019 om 21:41
Nou daar ben ik dus ook echt benieuwd naar..het is wel een dingetje hoor sjesus
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18449
vrijdag 12 april 2019 om 21:41
Magallan is nog erg traag dus ik weet het echt niet!? Misschien wel Blind (ook niet snel maar wel heel ervaren en slim) centraal met de Ligt Mazraoui op links en Veltman die het best goed deed op rechts!
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 21:46
Bij Magallan krijg ik nog niet echt een goed gevoel, aan de bal echt levensgevaarlijk, ik heb bij hem nog niet het gevoel wat ik wel gelijk bij Nico had.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:47
Eens. Toch geef ik Magallan nog niet op. Ik geloof in zijn kwaliteiten en dat hij écht wat kan toevoegen aan Ajax.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 22:48]
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 21:44
Veldman op links
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18449
vrijdag 12 april 2019 om 21:57
Gewoon rechts en Mazraoui links centraal Blind en de Ligt
Vind ik leuk
Zilt +79
vrijdag 12 april 2019 om 21:46
Alstublieft nog láng geen Maggelhaan. Misschien ergens volgend jaar.
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1893
vrijdag 12 april 2019 om 22:51
Hoop ik niet. Iedereen wordt onzeker van Magallan.. zou verdediging laten staan en alleen mazraoui i.p.v. Nico opstellen
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 23:25
Zo kan het ook:

Blind - Veltman - de Ligt - Mazraoui
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 11:33
Dat is wat ik zelf ook zou doen. Magallán kun je achter de hand houden voor als het achterin niet goed zit, maar in de wedstrijden die ik van hem heb gezien, ben ik allerminst overtuigd geraakt.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 21:38
Typische reactie van Luuk de Jong. Zelf continu zeiken en Juigen als het in zijn straatje komt. Ik gun PSV alles maar misselijk makende reacties horen daar niet thuis
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 21:45
Denk dat De Jong hier toch juichte vanwege zijn doelpunt :)
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +26982
vrijdag 12 april 2019 om 21:50
Ook belachelijk!!!!
😂
Vind ik leuk
RGB +2024
zaterdag 13 april 2019 om 07:47
Hoe durft hij? 😂
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
vrijdag 12 april 2019 om 23:36
Begrijpend lezen is zeker nooit je sterkste kant geweest?
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 21:39
Goeie speler die zal wel een mooie club krijgen na de zomer of seizoen erna
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 21:41
De moet zakt in je schoenen? Echt? De moet????
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +26982
vrijdag 12 april 2019 om 21:51
Wat moed je?!? Nou?!?
😂
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 21:52
Ik moed nicks.
Vind ik leuk
Ove +4184
vrijdag 12 april 2019 om 21:59
Dat vermoete ik al
Vind ik leuk
ajaxdev +681
vrijdag 12 april 2019 om 21:41
Hoop dat ie er van geleerd heeft
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
vrijdag 12 april 2019 om 21:41
Neres is een strijder uit Brazilië...
Ik zou wel een docu van hem willen zien..
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7210
zaterdag 13 april 2019 om 02:41
Net als die Afrikanen 😂dat moest zo'n succes docu worden maar werd de grootste afgang sinds de oorlog.
Vind ik leuk
Mari +13305
vrijdag 12 april 2019 om 21:52
Ten Hag heeft van jullie een team gemaakt
Vind ik leuk
Jandieze +1182
vrijdag 12 april 2019 om 22:08
Dankzij Neres? Dankzij de VAR, mocro.
Vind ik leuk
Iggy +4645
vrijdag 12 april 2019 om 22:25
Ach jochie toch!
Vind ik leuk
Benniewies +6143
vrijdag 12 april 2019 om 22:09
Haha die Luuk... Jankbal kan dus lachen
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7210
zaterdag 13 april 2019 om 02:42
De landskampioen kan dat, jammer voor je stinksnavel.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 07:24
De toekomstige kampioen lacht als laatst 😉
Vind ik leuk
Tarcotsira +903
vrijdag 12 april 2019 om 22:16
Beetje late reactie maar goed......
Vind ik leuk
Mr.Dee +668
vrijdag 12 april 2019 om 22:38
Veltman is verdedigend 3 klassen beter dan Mazraoui. En Veltman is alles behalve een hoogvlieger, dat is dus veelzeggend. Mazraoui brengt aanvallend natuurlijk wel een stuk meer.....meestal tenminste.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:40
mazraoui kan gelukkig rb r-half r-centraal en r-spits spelen, veldman was gewoon goed
Vind ik leuk
HupHolland +4462
zaterdag 13 april 2019 om 04:05
"Na de rode kaart loop je naar beneden en hoor je meteen gejuich. Je ziet op de tv Luuk de Jong juichend weglopen. Dan zakt de moed je wel even in de schoenen."

Dat moment was goed te zien op TV. Ik voelde toen echt met Mazraoui mee.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws