Teleurstelling bij NAC ondanks ontsnapping: 'Hadden er veel meer van verwacht'

Teleurstelling bij NAC ondanks ontsnapping: 'Hadden er veel meer van verwacht'

Gepubliceerd: vrijdag 12 april 2019 om 22:33vr 12-04-2019 om 22:33

NAC Breda ontsnapte vrijdagavond in extremis aan een nederlaag tegen FC Emmen, maar stapte toch vol teleurstelling het veld af. De Bredase hekkensluiter is weliswaar één puntje dichterbij de veilige plaatsen gekomen, maar heeft volgens captain Menno Koch twee punten laten liggen.

NAC heeft nu nog vier wedstrijden om een marge van vier punten ten opzichte van Excelsior en De Graafschap goed te maken. "Wat we aan het punt hebben? Te weinig. Dit was een wedstrijd waarin we drie punten moesten halen, het enige wat voldoende was", reageerde Koch direct na afloop tegenover FOX Sports.

De rode lantaarndrager kwam in de laatste tien minuten van de wedstrijd pas op gang: het leek te laat, maar FC Emmen-doelman Kjell Scherpen hielp een handje met een grote taxatiefout. "Dit is even een domper, want we hadden er veel meer van verwacht. We hebben nog vier wedstrijden te gaan en dan moeten we vol voor onze kansen gaan."

NAC neemt het in de resterende speelrondes nog op tegen Fortuna Sittard, Feyenoord, PEC Zwolle en sc Heerenveen.

Poll

Kan NAC nog van de laatste plaats afkomen?

(3857 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 12 april 2019 om 22:37
Na 1-1 kwam de wedstrijd los. Beetje te laat.
Vind ik leuk
MojoRisin +16275
vrijdag 12 april 2019 om 22:39
Die vliegen er gewoon (terecht) direct uit..
Vind ik leuk
Guntherr +1859
zaterdag 13 april 2019 om 17:31
Wat een statement.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:39
Makkelie was beste man op het veld. Dat zegt genoeg over de wedstrijd.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:40
Iemand nog iets van Pi-Air gehoord?
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:45
Wat een leuke woordgrap zeg.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:50
Dank je wel. Maar was niet eens als woordgrap bedoeld.

Van Hooijdonk (in voetbalkringen toch echt bekend als Pi-Air) gaf bij de laatste transferperiode wat tips aan NAC voor goede spelers. Nou die spelers zijn nog niet eens goed genoeg voor de nummer 18 van de eredivisie. En Van Hooijdonk zie ik ook niet zo vaak meer op tv.
Vind ik leuk
PRICE +7982
vrijdag 12 april 2019 om 23:25
Pi-Air zijn plane blijft aardig in zijn hangar
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:45
Zag Scherpen er niet zo scherp uit. Hij zal toch een stuk scherper moeten zijn om bij Ajax te slagen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:46
Scherp opgemerkt 😉
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:50
Jou reactie is anders ook erg scherp 😉
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:45
Denk dat Koch gelijk heeft, maar nooit opgeven ....
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1474
vrijdag 12 april 2019 om 22:52
Nac had moeten winnen om nog kans te maken.zie het nu somber in voor ze jammer nac leuke club hoort eigenlijk ook in de eredivisie maar helaas.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 23:23
Mooi, zondag ff 3 punten ophalen in Eindhoven en we staan weer veilig!
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 23:30
Suc6, ik hoop dat het lukt
Vind ik leuk
JohanLeo +807
vrijdag 12 april 2019 om 23:49
Logo VoetbalPrimeur.nl Avatar JohanLeo
Zoeken
Nieuws
Livescores
In beeld
Competities
Clubs
Spelers
Video's
Te Vrede legt vinger op de zere plek: 'Na 18 minuten pas mijn eerste bal'

Te Vrede legt vinger op de zere plek: 'Na 18 minuten pas mijn eerste bal'
Gepubliceerd: Vr 12-04-2019 om 23:28

Kopieer link
Deel op WhatsApp
Deel op Facebook


Mitchell te Vrede stond na afloop van NAC Breda-FC Emmen balend de media te woord. NAC hield 'slechts' één puntje over aan de cruciale ontmoeting en de spits kwam nauwelijks in het stuk voor.

Het veldspel van NAC was eenvoudigweg niet goed genoeg, concludeerde Te Vrede na de 1-1. "Volgens mij kreeg ik pas in de achttiende minuut mijn eerste bal", legt hij voor de camera's van FOX Sports de vinger op de zere plek. "We hadden afgesproken om veel rond de zestien te komen om mij dan in te spelen. Dat heb ik één keer gedaan, toen legde ik terug en werd het gevaarlijk. Maar het was veel te weinig."

Te Vrede scoorde voor de winterstop negen keer, maar staat in 2019 nog droog en geeft aan dat hij vaak op een eiland staat. "De kansen die ik in de eerste seizoenshelft kreeg, waren beter om te maken. Op dit moment krijg ik weinig kansen. Je ziet dat andere jongens scoren (vrijdagavond redde Erik Palmer-Brown een punt voor NAC, red.), maar het zijn nooit uitgespeelde kansen."

Pas in de slotfase ging NAC alles of niets spelen. "Dan maken we wel oorlog, terwijl dat eigenlijk negentig minuten lang zou moeten zijn. Dan komen die ballen ineens wel. Het hoeft niet altijd mooi, we moeten overleven. Dan maar die lange ballen en vanuit de tweede bal gaan spelen. En ik denk dat zij dat veel beter deden."



Deel op WhatsApp
Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel met email
Kopieer link Lees meer over:EredivisieNAC BredaMitchell te VredePOLL
Kan NAC nog van de laatste plaats afkomen?

Ja Nee (3301 STEMMEN)
Plaats een reactie
Geef je mening
Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
Max Verstappen was nerveuzer voor simrace dan échte Formule 1 race

Dit weekend IndyCar op Long Beach. Herbeleef de mooiste inhaalactie van 2018

Kubica: "Het is een goed teken dat de auto nu anders voelt"

Tarcotsira +734 vrijdag 12 april 2019 om 23:32Ter Vrede heeft gelijk NAC heeft gewoon veel te weinig gestreden en dit was de ideale kans om het tij te keren !!
Reactie
Ove +3800 vrijdag 12 april 2019 om 23:36Nac komt gewoon goed weg met een puntje
Emmen had het al lang af moeten maken.
+ 1 like Reactie
PRICE +3277 vrijdag 12 april 2019 om 23:38En Stein Vreven moest vertrekken, Stein was perfect voor NAC. Wat wil NAC nog meer, nu diep in de ellende.
Reactie
Tarcotsira +734 vrijdag 12 april 2019 om 23:39Ja dus dat is de harde realiteit !!
ReactiePRICE +3277 vrijdag 12 april 2019 om 23:37NAC moet kaarsjes gaan aansteken dat is hun laatste hoop.
ReactieNao Veure +242 vrijdag 12 april 2019 om 23:38Dus 1x na 18 minuten geeft 5x in 90 minuten. Vgm kreeg Cristiano er gisteren minder maar die scoorde wel. Het is maar wat je er mee doet.

Ohja, dat de vergelijking nergens op slaat snap ik ook[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 23:38]
ReactieNeusje +77 vrijdag 12 april 2019 om 23:42Te vrede oud 010er dus sowiezo een flop
🛠


ReactieJohanLeo +470 vrijdag 12 april 2019 om 23:43Plastic is in mijn ogen een véél groter probleem dan de uitstoot van CO2.
Natuurlijk is plastic de naam voor de allereerste kunststof en wordt plastic allang niet meer gemaakt maar okay... we noemen kunststof nu plastic en daar kan ik mee leven.
In ieder geval is het nu zo dat dit zogenaamde plastic wereldwijd aanspoelt op stranden maar zich ook concentreert op plekken in onze diverse oceanen waarbij plekken zo groot als de provincie UTRECHT en vaak nóg groter totaal vergeven zijn van enorme hoeveelheden plastic.
Ook zijn de plasticdeeltjes nu microscopisch klein.
Als je garnalen of mosselen eet dan weet je zeker dat je micro plastic deeltjes binnen krijgt omdat deze diertjes continu water filteren.
Denk daar eens over na!

Enne... Waarom kopen ze Miedema niet???
Vind ik leuk
Tarcotsira +903
zaterdag 13 april 2019 om 01:30
Klasse ik word vernoemd!!
Vind ik leuk
wil +1371
zaterdag 13 april 2019 om 00:53
Het is toch te hopen voor Ajax dat ze die Scherpen niet gaan halen.
Vind ik leuk
Tarcotsira +903
zaterdag 13 april 2019 om 01:28
Het lag geheel in mijn verwachtingspatroon, en helaas is dit werkelijkheid geworden...…..
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 11:37
'we hadden er meer van verwacht'... op basis waarvan? Opnieuw hebben jullie als selectie duidelijk gemaakt flink onder te doen voor de concurrentie. In alle linies is het te zwak voor de eredivisie.

De wissels van Brood versterken dat beeld. Ook Ilic, SvH, Kastaneer... het niveau werd er niet beter van.

Keeper maakt (weer) een cruciale fout (en houdt het elftal dan nog op de been met een paar prima reddingen)
Backs (wat zijn er veel bij NAC dit seizoen) brengen niets
Centraal achterin kan men de continuïteit aan fouten van de middenvelders die hun man laten lopen ook niet compenseren.
Aanvallend is het armoedig. De aanvoer naar de spits (die compleet uit vorm is) is er niet. Vanaf de zijkant komt Korte zijn man niet voorbij en Rosheuvel loopt elke keer weer in de rugdekking van zijn directe tegenstander.

Kortom dit was en is over.
Vind ik leuk
Dafkuh +200
zaterdag 13 april 2019 om 18:58
Idd opzoute met da nak niks te zoeken tussen de echte clubs
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws