Beugelsdijk: 'Er kwamen in één keer 35 man op mij af, dus daar schrok ik van'

Beugelsdijk: 'Er kwamen in één keer 35 man op mij af, dus daar schrok ik van'

Gepubliceerd: zaterdag 13 april 2019 om 23:04za 13-04-2019 om 23:04

Het was billenknijpen voor Tom Beugelsdijk en ADO Den Haag in de slotfase van het duel met AZ. De thuisploeg gaf een 2-0 voorsprong uit handen in de absolute slotfase, maar Sheraldo Becker redde in extremis drie punten: 3-2.

"Het was een heerlijk moment", zegt Beugelsdijk tegen FOX Sports. Hij leidde de winnende treffer zelf in met een pass. "Ik kijk in één keer naar links en ik zie hem. Het was wel een ontlading, want we spelen ons veilig vandaag. Dat is lekker vier wedstrijden voor het einde."

Beugelsdijk pakte zelf weer een gele kaart, zijn twaalfde van het seizoen. Daarmee evenaarde hij het record van meeste aantal gele kaarten in één Eredivisie-seizoen. "Daar hoef je me niet voor te feliciteren. Dat is iets waar ik volgend jaar weer mee aan de slag moet. Dat moet veel minder. Ik ben er zeker niet trots op."

De overtreding op Mats Seuntjens had echter ook met een andere kleur kaart bestraft kunnen worden. "Het was een onbesuisde actie. Ik zie hem langs me gaan en dacht: ik moet hem pakken. Ik wilde niet op mijn geweten hebben dat hij die bal binnenschiet. Het was een harde overtreding, maar niet de intentie om hem van het veld af te schoppen. Ik wilde hem gewoon tegenhouden."

Beugelsdijk leek zelf ook te schrikken. "Er kwamen in één keer 35 man op mij af, dus daar schrok ik van. Een-tegen-een ben ik niet zo bang, maar een groep tegen één dat win ik niet", grapt de verdediger. "Maar ik heb mijn excuus aangeboden. Ik wil niemand expres van het veld afschoppen." Bang dat de VAR nog zou ingrijpen was hij niet: "Ik ben niet bang voor de VAR."

Plaats een reactie

Nuance +10860
zaterdag 13 april 2019 om 23:12
Tja, gewoon rood he. Als je dat schopje van Jörgenson zag en dan dit...
Nicolai wel terecht rood hoor, dat wel.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 23:26]
Vind ik leuk
McLovin +1911
zaterdag 13 april 2019 om 23:19
Jorgensen was flink natrappen. Ook gewoon donker rood
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 07:41
Flink natrappen? Dat is ook weer zwaar overdreven hoor!
Vind ik leuk
PRICE +8166
zaterdag 13 april 2019 om 23:23
Jorgensen en Beugelsdijk beide geen slimme actie.
Vind ik leuk
katinzak +314
zondag 14 april 2019 om 02:22
De een kwam er alleen wat beter mee weg dan de ander.
Vind ik leuk
Enw02 +684
zaterdag 13 april 2019 om 23:43
Toch wel hahahha
Vind ik leuk
voebtalie +3971
zondag 14 april 2019 om 00:17
Onzin... Dit was gewoon een lichte overtreding die tegen een swalbe aan zat. Hahahahahahahahahahaha omg hier hoor je toch gewoon levenslang voor te krijgen hahahahahahaha
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:00
Gelukkig heeft Seuntjes niet al zijn gewicht op z'n standbeen anders schopt Beugelsdijk m levenslang in een rolstoel. Belachelijk dat dit geen rood is. Ook zonder VAR diep rood.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 11:11]
Vind ik leuk
Dienhaag79 +130
zondag 14 april 2019 om 07:33
Wees blij dat hij geen rood heeft gekregen. Ze hebben wel gewonnen van AZ
Vind ik leuk
Blindsy +20548
zondag 14 april 2019 om 07:51
En zo blijven maar aanmodderen en marchanderen. Een doodschop geel, n stom tikkie uit frustratie rood.
Vind ik leuk
Il Gordo +21253
zaterdag 13 april 2019 om 23:12
"Ik ben niet bang voor de VAR."


Dat is ook de reden waarom je structureel teveel kaarten pakt.
Vind ik leuk
PRICE +8166
zaterdag 13 april 2019 om 23:22
Had dik rood moeten zijn voor Beugelsdijk
Vind ik leuk
Il Gordo +21253
zaterdag 13 april 2019 om 23:23
Jep. Gewoon lomp. En dom. (en niet famous)
Vind ik leuk
Enw02 +684
zaterdag 13 april 2019 om 23:43
Geel heeft hij niet gehad van de var
Vind ik leuk
John M. +5134
zaterdag 13 april 2019 om 23:13
Tommy is voor niemand bang.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:13
Haha Jezus. Altijd wel sympathie voor hem maar hij raakt hem echt hard. In principe kan dit niet maar toch, het blijft Beugelsdijk en die komt er zelfs met dit soorten dingen mee weg bij mij.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:14
Heeft Heracles al 13 pingels tegen gekregen dit seizoen?

Zeker omdat ze 2x van Ajax hebben gewonnen dan?

13 stuks is best wel veel, heeeeel veel.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 23:18]
Vind ik leuk
katinzak +314
zondag 14 april 2019 om 02:44
Ze hebben volgens mij maar 1 keer van Ajax gewonnen dit seizoen maar ik begrijp waar je heen wilt...
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 02:44]
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:14
Ooh niks aan de hand ja. Klein schopje
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 23:16]
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:14
35 man op hem af? Is hij ook te dom om te tellen?

Parodie op een voetballer.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 23:14]
Vind ik leuk
Pelemaradona +1841
zaterdag 13 april 2019 om 23:15
Ramos gaf ook toe dat hij die gele kaart moest pakken..
Dit wordt vervolgd👀
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:15
Dat hoor ik hem ook bij elke kaart zeggen. Ik moest hem pakken.
Vind ik leuk
Antikunstgras +14610
zaterdag 13 april 2019 om 23:15
Hardleers, maar hij heeft niet meer cellen. Kan hij niets aan doen.
Vind ik leuk
Ikkuh +2497
zaterdag 13 april 2019 om 23:58
Gelukkig kom jij slim over 😒
Vind ik leuk
Antikunstgras +14610
zondag 14 april 2019 om 00:06
Zou kunnen, maar ik ben het wel. Ben namelijk geen fan die die speeltuin aan het prins clausplein
Vind ik leuk
Ikkuh +2497
zondag 14 april 2019 om 08:39
En namens iedereen die ADO Den Haag een warm hart toedraagt... Dank daarvoor, want laten we wel zijn, wie wil jou nu als supporter hebben...
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 10:55]
Vind ik leuk
Antikunstgras +14610
zondag 14 april 2019 om 10:34
Ik zou ook niet vereerd zijn nee, dus namens de vele niet ado fans dank daarvoor
Vind ik leuk
Ron jans +627
zaterdag 13 april 2019 om 23:17
Lees die eerste alinea nog eens terug VP. Het doet voorkomen alsof ADO de thuisspelende was.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 23:18]
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:18
Tommy,
Nog 4 wedstrijden om het record te pakken.
Ik zeg: doen!
Cultheld!!
Volgend jaar dan maar onder de 10
Vind ik leuk
Enw02 +684
zaterdag 13 april 2019 om 23:44
3 nog
Vind ik leuk
Neusje +279
zaterdag 13 april 2019 om 23:18
Ruuuuuuustig het GROTE Ajax wordt toch wel kampioen,en de beker,en nog een rondje verder in de CL. Wat is het leven toch mooi


🛠
Vind ik leuk
Stadsgeweld +1074
zondag 14 april 2019 om 12:25
Trol we weten het nu wel.
Vind ik leuk
Neusje +279
zondag 14 april 2019 om 12:28
Ik wist het niet zeker. Maar je kunt me ook gewoon negeren. Ik geef je 1 like omdat ik in een goede bui ben. Kerel ruuuuuustig het is zondag. Bak een eitje voor je vrouw. Bakkie koffie erbij


🛠
Vind ik leuk
tikkietoe +6465
zaterdag 13 april 2019 om 23:20
Nu ADO veiling is hoop ik dat Beugelsdijk nog 1 gele kaart pakt dit seizoen.
Dan word hij met 13 de enige recordhouder van meeste gele kaarten in 1 seizoen eredivisie ooit.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 23:22]
Vind ik leuk
AFP +3720
zaterdag 13 april 2019 om 23:23
Beugelsdijk, jullie moeten deze goede vorm houden en komend weekend PSV in eigen huis verslaan. Wat is die El Kayatie goed man.
Vind ik leuk
StoneyTony +2567
zaterdag 13 april 2019 om 23:55
Gaan we doen.alvast graag gedaan😁
Vind ik leuk
Mr. O +1712
zaterdag 13 april 2019 om 23:24
Iedereen kwam op me af, daar schrok ik van. Die tackle was toch op de bal?
Vind ik leuk
WilcoS64 +4842
zaterdag 13 april 2019 om 23:26
Beugelsdijk had donker rood moeten hebben, smeerlap.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 07:52
Rustaaahhggg
Vind ik leuk
Youri +264
zaterdag 13 april 2019 om 23:32
"Ik wilde niet op mijn geweten hebben dat hij die bal binnen schiet" Zegt hij.
Maar je wilt wel op je geweten hebben dat je z'n enkel op 3 plekken breekt
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:38
De wisselvalligheid van de videoscheids zorgt in ieder geval voor een beetje VARiatie...
Vind ik leuk
ajaxdev +685
zaterdag 13 april 2019 om 23:45
Dit is diep rood en niets anders. schandalige aanslag
Vind ik leuk
Tarcotsira +957
zaterdag 13 april 2019 om 23:46
Die Beugelsdijk is echt een cult held inmiddels, vind het wel een sympathieke gozer maar hij pakt gewoon teveel kaarten…..
Vind ik leuk
Ikkuh +2497
zondag 14 april 2019 om 08:41
Hij wordt ook wel gezocht door de scheidsrechters, zeker als de verhouding kaarten vs overtredingen ziet.
Vind ik leuk
AjaxSneek +351
zaterdag 13 april 2019 om 23:51
Sja..
Vind ik leuk
Tiemen +94
zondag 14 april 2019 om 00:24
Ik snap niet dat de scheids, de var en verder eigenlijk niemand door had dat az met 35 man speelde, maar maakt niet uit Tommy volgende week mag je weer uitrusten, hopelijk blijft het bij die ene wedstrijd. We hebben de overwinning mooi in de knip zitten, wel jammer dat jullie nu pas beginnen te spelen om te winnen.
Vind ik leuk
nironi +153
zondag 14 april 2019 om 01:24
als tagliafico bij az mag natrappen,Blind Lozano op de hak mag trappen,Tadic bij WII een elleboog mag geven,dan denkt beugelsdijk alles mag,jorgensen ook,ze vergeten dat ze niet bij ajax voetballen.De Var is er om Ajax penaltys te geven,of bij de concurrentie doelpunten af te keuren.Erg dom van deze spelers,ze zouden beter moeten weten
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 04:00
Hersenloze klootzak.
Vind ik leuk
Vak-DD +12937
zondag 14 april 2019 om 04:52
Hij is een beetje onhandig, meer niet 😁
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 04:53]
Vind ik leuk
Friend +400
zondag 14 april 2019 om 06:38
Zou die Beugelsdijk zelf éen moment denk dat iemand dit geloofd ?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 07:51
Niet zoveel aan de hand toch, speelt gewoon de bal, dat hier überhaupt voor gefloten wordt..
Vind ik leuk
Zekers +85
zondag 14 april 2019 om 08:05

Was een niet zo erg dus zeker geen rood ik heb veel zwaardere gezien.Een beetje laat maar hij probeert nog bij de bal te komen
bekijk de beelden maar als hij nou met zijn schoen hoger was geweest was het rood geweest maar nu niet
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 08:08]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 08:11
De VAR is blind als je hier geen rood geeft
Vind ik leuk
Zekers +85
zondag 14 april 2019 om 08:48
Heb je ook een filmpje van de gele kaart van Midtsjö
zat ook op het randje en als je een echt verslag doet meld je ook dat ADO ook nog de 3-0 had kunnen en moeten maken even het AZ brilletje afzetten
Vind ik leuk
3-0achter +1531
zondag 14 april 2019 om 08:53
Het was billenknijpen voor Tom Beugelsdijk en ADO Den Haag in de slotfase van het duel met AZ. De thuisploeg gaf een 2-0 voorsprong uit handen in de absolute slotfase, maar Sheraldo Becker redde in extremis drie punten: 3-2.

Blundertje VP? AZ speelde thuis en kwam met 0-2 achter om uiteindelijk met 2-3 te verliezen.
Vind ik leuk
Hulsink +608
zondag 14 april 2019 om 09:14
Hier gingen er TWEE de fout in n.l. Beugelsdijk en Scheidsrechter Kuipers! Dit was duidelijk Donker Rood, onbesuisd inkomen duidelijke aanval op de benen van een tegenstander! Deze overtreding mag Kuipers nooit met Geel afdoen!
Vind ik leuk
Hulsink +608
zondag 14 april 2019 om 09:27
Hier maken er TWEE een ernstige fout n.l. Beugelsdijk en Scheidsrechter Kuiper. Deze overtreding afdoen met een gele kaart vind ik zwak van de arbiter. Onbesuisd inkomen duidelijk gericht op de benen van de tegenstander!
Vind ik leuk
De Hout +2039
zondag 14 april 2019 om 12:19
Ik neem aan dat de KNVB scheidsrechter Kuipers hard gaat straffen en de var ook gaat aanpakken na deze schandalige beslissing?!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws