'Judo-man' verwacht geen speeltijd in Turijn: 'Denk niet dat ik kandidaat ben'

'Judo-man' verwacht geen speeltijd in Turijn: 'Denk niet dat ik kandidaat ben'

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 09:12zo 14-04-2019 om 09:12

Jurgen Ekkelenkamp geniet van de week die hij bij Ajax doormaakt. De middenvelder viel woensdag in het Champions League-duel tegen Juventus (1-1) al in en maakte ook tegen Excelsior (6-2) de nodige speelminuten.

Ekkelenkamp kwam na een half uur al in het veld voor Frenkie de Jong, die uit voorzorg naar de kant werd gehaald. "De laatste weken ben ik geblesseerd geweest en twee weken voor Juventus was ik pas weer terug", legt de middenvelder uit voor de camera van de NOS. "Dan is het heel mooi om erbij te mogen zijn. De mensen om mij heen zijn heel trots en blij om te zien dat ik er sta."

Waar Ekkelenkamp tegen Excelsior een redelijk anonieme wedstrijd speelde, was daar tijdens zijn invalbeurt tegen Juventus allerminst sprake van. Hij pakte vlak voor tijd een gele kaart door Cristiano Ronaldo vol overtuiging op de grasmat te gooien, waardoor de Portugees niet gevaarlijk kon worden in een aanval. De bijnamen waren al gauw geboren. "De judoman? Daar kan ik wel mee lachen. Verder kan ik er natuurlijk weinig mee."

"Als ik eerlijk ben denk ik niet dat ik een kandidaat voor dinsdag ben", bespreekt Ekkelenkamp de opties wanneer Frenkie de Jong niet mee zou kunnen spelen tegen Juventus. "Ik denk dat Lasse (Schöne, red.) gewoon de beste optie is. Maar goed, dat weet de trainer beter dan ik."

Plaats een reactie

zondag 14 april 2019 om 09:14
Ik zou zeggen, verneder dat Juventus. Wanneer je met 0-3 voorstaat, moet je lekker in de laatste 10 minuten Lamprou eringooien.
Puur om te f*cken met ze
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 09:15]
Vind ik leuk
vierde-ster +8823
zondag 14 april 2019 om 09:15
Hm dat kan er wel is inzitten met een fitte de Jong
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:16
De Jong gaat gewoon spelen. Die jongen heeft geen benen nodig, hij vliegt.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 09:16]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:16
Ik las de reactie zonder dat ik je naam zag maar toch wist ik dit moet die gekke Pool zijn. 🤣
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:17
Een dag niet jezelf zijn, is een dag niet geleefd! ✌️
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 09:18]
Vind ik leuk
Busk +2145
zondag 14 april 2019 om 10:48
"Een dag niet jezelf zijn"

En dat zegt iemand die zich voordoet als Pools.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2294
zondag 14 april 2019 om 09:29
Ja dan wordt het alsnog 4-3
Vind ik leuk
Strijp +14029
zondag 14 april 2019 om 09:35
pas maar op, 4 afstandschoten boven de 1.80 en je gaat alsnog met 4-3 naar huis. :)
Vind ik leuk
Ove +4232
zondag 14 april 2019 om 09:59
Ik zou Lamprou er ook inzetten,samen met Onana
Misschien valt de schade dan mee
Vind ik leuk
MojoRisin +16279
zondag 14 april 2019 om 09:14
Frenkie speelt wel.. Ben vooral benieuwd wie er linksback gaat spelen, denk Mazraoui..
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:07
Die gozer heeft het verdedigend al moeilijk zat op rechtsback en toch hoor ik iedereen zeggen dat Mazraoui op links moet... Ik hoop/ verwacht Mazraoui - De Ligt - Veltman - Blind
Vind ik leuk
MojoRisin +16279
zondag 14 april 2019 om 11:09
Het zou kunnen hoor.. Maar denk dat hij Veltman op rechts wil ivm Ronaldo die meestal vanaf links komt.. En het centrale duo wil je liever ook niet uit elkaar halen, dat staat vrij goed namelijk..
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:13
Als dat de redenering is kan ik er mee leven!
Vind ik leuk
Mr bien +8962
zondag 14 april 2019 om 09:15
Lasse speelt al altijd
Als Frenkie niet kan spelen dan Blind op zijn positie.
Vind ik leuk
MojoRisin +16279
zondag 14 april 2019 om 09:20
Hoe zie je de verdediging dan voor je ?
Vind ik leuk
Mr bien +8962
zondag 14 april 2019 om 09:24
Rb Veltman centrum de Ligt en Mallagan en lb mazroui
Vind ik leuk
MojoRisin +16279
zondag 14 april 2019 om 09:32
Dat gaat niet gebeuren.. Denk niet dat Ten Hag zijn centrale duo uit elkaar haalt.. En Magallan gaat hij nu ook niet ineens wel opstellen..
Vind ik leuk
Mr bien +8962
zondag 14 april 2019 om 09:43
Of Donny op de plaats van Frenkie
Ziyech op 10
Tadi op links en Neres op rechts en Dolberg of Huntelaar in de spits
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 09:58]
Vind ik leuk
MojoRisin +16279
zondag 14 april 2019 om 11:07
Als Frenkie onverhoopt niet kan spelen denk ik inderdaad dat Huntelaar speelt.. Werd ook niet voor niets voortijdig van het veld gehaald..
Vind ik leuk
Mr bien +8962
zondag 14 april 2019 om 11:35
Ik zou met Neres in de spits en Tadic erachter
Vind ik leuk
MojoRisin +16279
zondag 14 april 2019 om 11:38
En wie dan linksvoor ?
Vind ik leuk
Mozes24 +1166
zondag 14 april 2019 om 10:00
Wie je ook opstelt......verliezen gaat Ajax 100% zeker.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:03
Als je de jackpot wint met de Toto, doe mij paar tientjes dan lieve Mozes 😘😁 kan ik mijn verdriet wegdrinken...
Vind ik leuk
vierde-ster +8823
zondag 14 april 2019 om 09:17
Ekkelenkamp for President!!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:31
Stop met deze hype . Verdient hij (nog) niet .
Vind ik leuk
vierde-ster +8823
zondag 14 april 2019 om 09:34
Hij verdient veel als hij als rookie tegen zo speler als debutant zo belangrijke overtreding durft te maken
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:37
Kom op hé !
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:57
Ja joh , echt geweldig een speler die zo maar een overtreding maakt. Dat is de essentie van het spel tegenwoordig volgens de simpele ajaciedjes. Behalve als het een overtreding tegen ajax is dan is het opeens een schande en een smerige speler.
Raar volk die ajaciedjes.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:08
Ik vind het ook een misselijkmakend iets. Zulke overtredingen mogen van mij zwaarder bestraft worden. Het is gewoon spelbederf! Bah! Frenkie deed het eerder in de wedstrijd ook. Dat soort dingen moeten ze juist uitlokken bij de tegenstander. Dan is het heerlijk, speelt Ajax ze kapot 🙈 zelf moet je erboven staan en de voetjes laten spreken.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:10
Ik neem trouwens maar aan dat jij ook niet graag over 1 kam geschoren word met een aantal van je mede supporters.
Wat gij zelf niet geschiedt, doet dat ook één ander niet.
Vind ik leuk
Jorchie +533
zondag 14 april 2019 om 09:19
Wat één overtredinkje al kan doen. Meteen 88 items op VP en een nieuwe messi is geboren.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:21
Messi mag zijn veters nog niet eens strikken
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:58
Ja het is echt vreemd volk die ajaciedjes. en met 1 overtreding tegen ajax ben je volgens dat zelfde volk meteen een smerige speler.
Vind ik leuk
Rf gb2 +142
zondag 14 april 2019 om 10:08
010 stotter je een beetje? Ff on topic ekkelekamp speelde gisteren zeker niet anoniem,eiste de bal vaak op, durfde over mooie cross passes te geven en was redelijk goed in de omschakeling.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:20
De opvolger van frenkie
Vind ik leuk
Mozes24 +1166
zondag 14 april 2019 om 09:58
In bijna alles minder dan Frenkie op het fysieke na!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:22
Maakt een goede indruk is 2x goed ingevallen
Vind ik leuk
Larrush +292
zondag 14 april 2019 om 09:25
Stel dat Ajax de CL wint! (LET OP; STEL) Gaat er dan een extra plek naar Nederland dus gaat de nr 3 dan voorronde spelen? 🤪
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:40
Afhankelijk wat een totaal land aan punten heeft gehaald. Let wel in de laatste 5 jaar
Vind ik leuk
DEWEE +2950
zondag 14 april 2019 om 09:42
Ik ben nog steeds niet overtuigd.
Ekkelenkamp ziet er ietwat sloom uit en zijn techniek lijkt niet heel denderend.

Heeft zeker inzicht in waar de ruimte ligt en heeft daar ook de pass voor. Maar het moet allemaal iets sneller.en op sommige momenten lijkt het alsof die te kort komt....
Vind ik leuk
Jc 74 +336
zondag 14 april 2019 om 09:43
Die gaat niet spelen misschien valt hij in maar dat zal puur liggen aan de tussenstand.
Juve zal gaan stormen en proberen om Ajax in de fysieke duels te krijgen.
Dani de Witt zal dan meer geschikt zijn .
Ajax zal moeten pieken en wat geluk nodig hebben om Juve uit te schakelen .
Het zal hoe dan ook een intressante pot worden
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6058
zondag 14 april 2019 om 09:57
Het gedweep met zo'n wisselspeler is lachwekkend
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:01
Nou hij heeft wel een overtreding gemaakt hoor. Dus dan ben je volgens de nieuwe ajax filosofie meteen een ster. Dat moet je niet onderschatten hoor en ze moete toch iets vinden om hun spelers op te hemelen. Desnoods een overtreding als een speler verder niks kan.
Vind ik leuk
Rf gb2 +142
zondag 14 april 2019 om 10:11
Ga je door met stotteren....het is ook irritant als bij Ajax steeds talentvolle spelers er direct staan en bij jullie zelfs de ervaren jeugdspelers iedere keer door de mand vallen 🤣
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:36
Redelijk anoniem , hij was een van de beste
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:32
Ajax moet een goed resultaat neerzetten. Ekkelenkamp is er eigenlijk nog niet klaar voor.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws