Van Gaal: 'Als Ajax op dat moment was gekomen, was ik naar Ajax gegaan'

Van Gaal: 'Als Ajax op dat moment was gekomen, was ik naar Ajax gegaan'

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 09:25zo 14-04-2019 om 09:25

Louis van Gaal had in 2005 trainer kunnen worden van veel Eredivisie-clubs. De oud-trainer keerde om privéredenen terug naar Nederland en ging aan de slag bij AZ, waarmee hij in 2009 kampioen van Nederland werd.

De overstap van Van Gaal naar 'provincieclub' AZ was in 2005 bijzonder opvallend. "Mijn kinderen hadden me op dat moment nodig", zegt de Tulpengeneraal daarover in een groot interview in het Noordhollands Dagblad. "Harder dan normaal. En de vader van Truus was in zijn laatste levensfase. Daarom wilden we in Nederland blijven en wilde ik niet naar het buitenland."

"Daar heeft AZ handig van geprofiteerd, zo simpel is het", legt Van Gaal verder uit. "Als Feyenoord toen was gekomen, was ik naar Feyenoord gegaan. Als Ajax was gekomen, was ik naar Ajax gegaan. AZ bracht me niet het hoofd op hol, hoor. Het was niet zo dat AZ mijn modelclub was. Al bleek in de jaren daarna wel dat ik daar fantastisch kon werken."

Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

Plaats een reactie

Meastro +474
zondag 14 april 2019 om 09:27
Toptrainer!
Vind ik leuk
Itsese +6255
zondag 14 april 2019 om 10:18
Leuk, maarja achteraf heb je er weinig aan...
Vind ik leuk
PRICE +7981
zondag 14 april 2019 om 10:40
Als Fortuna kwam was hij naar Sittard gegaan
Vind ik leuk
Tarcotsira +903
zondag 14 april 2019 om 17:17
Ja ik zou graag zien dat hij weer ergens aan de slag ging in Nederland het liefste voor de knvb !!
Vind ik leuk
McLovin +1911
zondag 14 april 2019 om 09:28
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 09:36]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:29
Schijtklappertjes stoorde ik mijn eigen ook altijd aan.
Vind ik leuk
vierde-ster +8784
zondag 14 april 2019 om 09:28
Was achteraf een goede keuze geweest van hem
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:28
De tulpengeneraal ? What the føck ?
Vind ik leuk
satesaus +1662
zondag 14 april 2019 om 09:31
De headliner dekt de lading voortreffelijk. Helder waar de voorkeur van VP ligt.... riooljournalistiek.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:32
As un blint pert
Vind ik leuk
Jandieze +1183
zondag 14 april 2019 om 09:38
Vind de term ‘journalistiek’ sowieso best overtrokken voor deze Ajax supporters site.
Vind ik leuk
Ove +4184
zondag 14 april 2019 om 10:02
Meen je dat nou ?
staat wereldwijd bekend als een onafhankelijk medium
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:16
Dan ga je toch lekker weg als het je niet bevalt? 😂
Vind ik leuk
Ove +4184
zondag 14 april 2019 om 10:20
Geef je een compliment,is het weer niet goed
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:38
Touché
Vind ik leuk
Babelagtig +2656
zondag 14 april 2019 om 09:53
Het werkt wel....je hebt ALWEER geklikt, ouwe ajaxsnoepert...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:01
Je mag nie klikken
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1254
zondag 14 april 2019 om 11:38
Ik vind het vrij logisch dat deze kop is gekozen omdat bij Ajax ook de naam van van Gaal toen en nog steeds onophoudelijk genoemd wordt. Bij Feyenoord of Fortuna niet. Dit is daarom - hoe oud ook - toch nieuws. Maar voor wie e.e.a. minder nauw volgt wordt dat niet herkend.
Vind ik leuk
fr1963 +4713
zondag 14 april 2019 om 09:33
verkeerde kop van het artikel helaas (wederom). In het interview zegt Louis eerst dat als Feyenoord had gekomen, dat hij dan naar Feyenoord zou zijn gegaan.....dat is pas een opzienbarende kop en is ook nog positief geladen, dat de grote Louis voor Feyenoord had willen kiezen.....
o, wacht....daarom kiezen jullie deze kop natuurlijk! Het grote ajax moet in alle koppen komen als het maar enigszins positief is! Chapeau! Weer gelukt. Hup Juventus!
Vind ik leuk
vierde-ster +8784
zondag 14 april 2019 om 09:37
🐣 piep piep
Vind ik leuk
fr1963 +4713
zondag 14 april 2019 om 09:43
druppeltje olie nodig hoor ik....
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:53
Waarom piepen nadat iemand een terechte opmerking heeft gemaakt. De titel van dit artikel zegt iets over de voorkeur van de schrijver.
Dit is geen aanval naar jou clubje en toch voel je je bijkbaar aangevallen.

Vind ik leuk
vierde-ster +8784
zondag 14 april 2019 om 09:55
Lees zijn hele reactie maar is en vooral het laatste
Vind ik leuk
Molletje +4062
zondag 14 april 2019 om 10:39
Ik ben ook een Ajacied, maar ik denk hetzelfde. Ajax scoort en dus kiest VP het liefst om elk topic aan Ajax te linken.

Dat er in dit topic staat dat hij ook naar Feyenoord had gegaan als die waren gekomen, vind ik ook veel verrassender, dan dat hij naar Ajax had gekomen, maar VP kiest voor de clickbaits en die krijg je door Ajax in je titel te verwerken.
Vind ik leuk
vierde-ster +8784
zondag 14 april 2019 om 10:43
Is helemaal niks mis mee als je zo reageert maar dat laatste zinnetje is zo misselijkmakend....ieder mag zijn mening geven en dat moet ook maar je kan dan ook een mening terug verwachten
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15317
zondag 14 april 2019 om 09:48
Slecht geslapen pik?
Beetje een zielige reactie, jammer en erg onnodig.
Vooral dat “Hup Juventus” slaat weer helemaal nergens op, overigens heb je als Feyenoorder ook totaal geen recht van spreken als je eigen cluppie in de EL door een onbekende Slowaakse club wordt uitgeschakeld die een beetje te vergelijken valt met een ploeg uit de Keuken Kampioen Divisie.
Vind ik leuk
fr1963 +4713
zondag 14 april 2019 om 09:56
1. Ik heb prima geslapen, het grote Feyenoord heeft immers wederom gewonnen en AZ verloren!
2. iedereen heeft evenveel recht van spreken.

3. De link met ajax is voor v Gaal een bekende, die met Feyenoord niet. Heb ik nog nergens eerder zo gelezen. Daarom vind ik het meer opzienbarend als mensen lezen dat v Gaal voor Feyenoord had gekozen. De huidige kop is 1 van de 25 die je hier dagelijks leest over ajax.
3. Hup Juve was gewoon een steekje onder water tegen al die ajaxprimeur schrijvers.....een knipoog. Moet jij als ajacied met amsterdamse humor toch wel begrijpen?
4. Wat heeft Trencin hier mee te maken? Ik ga het toch ook niet over die recente 6-2 vernedering hebben in de Kuip? Een wedstrijd waarin Feyenoord zwaar domineerde en ajax volledig van de mat af speelde en het ook 10-3 had kunnen worden?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:11
1-2-3-4-5
Vind ik leuk
fr1963 +4713
zondag 14 april 2019 om 10:12
6-2
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:29
3-0 en beker weg 👋🏻🤣
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15317
zondag 14 april 2019 om 10:16
1. Mooizo, gefeliciteerd.

2. Kan zijn, maar soms is het verstandiger om gewoon niets te zeggen.

3. Als het Amsterdamse humor was had ik het zeker begrepen, maar dit komt überhaupt niet eens in de buurt van humor.

4. Met “Hup Juventus” neem ik aan dat je het over het Europese avontuur van Ajax hebt en dat je hoopt dat Juventus in de kwartfinale van de CL wint van Ajax. Vandaar dat ik even over jullie Europese avontuur begin.
Je mag het best over die 6-2 vernedering hebben hoor, haal ik gelijk mn lijstje erbij met al die keren dat wij Feyenoord vernederd hebben. Feyenoord heeft al 15 jaar niet meer gewonnen in Amsterdam, dus dat lijstje kan best flink zijn.
Daarnaast is het allemaal heel leuk en aardig zo’n 6-2 “vernedering”, maar ondertussen staan jullie gewoon 18 punten achter en werden jullie in de halve finale van de KNVB beker notabene thuis met 0-3 uitgeschakeld door datzelfde Ajax dat jullie daarvoor zo hebben vernederd.

Als je je zo stoort aan het feit dat het hier vaak over Ajax gaat, waarom ga je dan niet gewoon ergens anders kijken.
Altijd maar dat gelul over “Ajaxprimeur”, ga dan gewoon lekker weg.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 10:19]
Vind ik leuk
fr1963 +4713
zondag 14 april 2019 om 10:30
daar spat een hoop frustratie uit zeg! Gooit het er maar uit hoor, iedereen heeft recht van spreken, we leven in een vrij land.
Je hebt wel een beetje gelijk op punt 3, adamse humor gaat vaak over het in de zeik nemen van anderen. Inderdaad ANDEREN. Zelf snel op pikkie getrapt als het over hen zelf gaat. Geen zelfspot dus.
Voetbalprimeur zou een onafhankelijk en onbevooroordeelde voetbalside moeten zijn. Dat is het overduidelijk niet. Ook daar heb ik de vrijheid voor om mijn mening hierover te geven. Dat jij mij daarom wil wegsturen bewijst mijn gelijk ivm punt 3. En dat is nou Calimero gedrag zoals de rest van Nederland het ziet!
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15317
zondag 14 april 2019 om 11:29
Frustratie?!? Hahah, ik ben niet degene die begint te miepen over het feit dat niet Feyenoord maar Ajax in de titel word vermeld.
Ik vind het allemaal een beetje kinderachtig en vraag me ook af waar je je nou zo druk over maakt?
Of ze nou “Ajax” of “Feyenoord” in de titel zetten, wat maakt het in godsnaam uit? Waarschijnlijk trekken ze met Ajax meer nieuwsgierige mensen aan en noemen ze daarom Ajax in de titel.
Amsterdamse humor bevat juist heel veel zelfspot, sarcasme en cynisme.
Voetbalprimeur doet precies hetzelfde als elke andere voetbalsite.
Er is nou eenmaal veel nieuws rondom Ajax, Ajax heeft ook de meeste fans rondlopen in dit land, dus als er Ajax gerelateerd nieuws is dan trekt nou eenmaal heel veel clicks op.
De NAC, Emmen, Fortuna of Excelsior fans hoor je toch ook niet constant zeiken dat het zo vaak over Feyenoord, PSV en Ajax gaat, en bijna nooit over hun club?
Waarom zouden ze het bij VP minder over Ajax gaan hebben terwijl die club juist voor de meeste bezoekers zorgt?
Ziggo sport kiest bijvoorbeeld toch ook niet liever voor een wedstrijd tussen 2 Spaanse clubs uit het rechterrijtje inplaats van een wedstrijd van Barca of Real Madrid uit te zenden? Het gaat toch allemaal om het aantal kijkers, in dit geval dan het aantal clicks en bezoekers?
Dus ik snap dat eeuwige commentaar op het aantal Ajax berichten niet, als je een beetje fatsoenlijk nadenkt is dit toch niet meer dan logisch?
Dat je het niet leuk vind moet je lekker zelf weten, maar VP valt hier niets te verwijten. Jullie probleem en dus niet die van VP.
Als je meer Feyenoord nieuws wil moet je maar lekker naar een Feyenoord-site gaan.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 11:30]
Vind ik leuk
fr1963 +4713
maandag 15 april 2019 om 15:26
Jij geeft het eerlijk toe....je snapt het niet.
Ieder verder zijn mening, zo blijf ik bij de mijne 😚
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:06
Grote feyenoord????? 😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:09
Die 6-2 was pijnlijk ja. Maar daar kon Feyenoord uiteindelijk weinig mee.
Vind ik leuk
1313 +12935
zondag 14 april 2019 om 09:53
Ga lekker naar FR12 dan. Ohnee wacht, daar gaat het ook alleen maar over Ajax.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:04
Daar ga ik ook altijd als 1e heen en daar lees je echt geen artikels over dat simpele clubje uit amsterdam hoor.
Vind ik leuk
1313 +12935
zondag 14 april 2019 om 10:05
Joh, geen artikelen nee. Maar je mede 'Feyenoorders' kunnen het in geen 1 topic laten om over Ajax te praten. In elk topic komt Ajax wel ter sprake.😂😂
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:03
Meestal wordt die naam niet genoemd hoor.
Overigens gebeurt dat andersom ook hoor, ik heb ooit wel eens op ajaxnetwerk gekeken en daar spatte de haat tegen Feyenoord er ook af.
Vind ik leuk
1313 +12935
zondag 14 april 2019 om 17:09
Het verschil is, dat er op AS ook daadwerkelijk artikelen komen, over PSV Feyenoord, welke voetbalclub dan ook. Dus ja, dan wordt er wel over gepraat idd.😂😂
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:46
dan is de haat van de ajaciedjes dus normaal?
Vind ik leuk
1313 +12935
zondag 14 april 2019 om 17:51
Dat valt reuze mee hoor op AS. Op FR12 is het vele malen erger, durven ze niet eens het woord Ajax te schrijven. Op AS zijn ze veel meer bezig met Ajax zelf, heel zelden heb je er iemand tussen die domme dingen roept. Ga zelf maar eens kijken anders, dan zie je dat ze op AS veel meer met Ajax bezig zijn, en terecht. Wat hebben wij te maken met PSV en Feyenoord? Wij kunnen niks veranderen aan hun resultaten hoor. Dachten de meeste mensen maar zo.:)
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:56
Wat is as?
Ik bedoelde ajaxnetwerk, as ken ik niet.
En daar lopen toch echt veel schuimbekkende ajaciedjes rond hoor.

Op FR12 valt het op dit moment erg mee, de meesten daar lopen op dit moment vooral over Feyenoord zelf te klagen.

Vind ik leuk
1313 +12935
zondag 14 april 2019 om 17:58
AS Showtime. Haha, de grootste Ajax site.

Nja, ik kijk soms wel op FR12, vooral na belangrijke wedstrijden van Ajax. Dinsdag zal er wel weer een heel topic volgepraat worden, was afgelopen keren ook zo. 020 dit 020 zus, neusjes zo.
Vind ik leuk
RenW +5744
zondag 14 april 2019 om 12:39
Simpel? hahahaha Kom jij uit Simpelveld?
Vind ik leuk
Blindsy +20513
zondag 14 april 2019 om 09:54
Kijk uit, ligt allemaal erg gevoelig, hier 😉.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:19
De essentie van het hele interview is dat als hij had moeten kiezen tussen Ajax, Feyenoord en AZ, hij voor Ajax had gekozen en dat AZ op de laatste plaats had gekomen. Zit je minderwaardigheidscomplex je dwars dat je er nog even hup Juventus aan toe moet voegen? 😂
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 14:24
Positief dat van gaal naar ajax zou willen? Dan zou ik spontaan van club wisselen.
Vind ik leuk
Ajax1980 +18
zondag 14 april 2019 om 16:38
Triest lichaam
Vind ik leuk
Come on Utreg +30185
zondag 14 april 2019 om 09:37
Tulpengeneraal. Mooie benaming!
Vind ik leuk
Tollolsuda +135
zondag 14 april 2019 om 09:38
Wat n gladiool
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:43
Als is vaak niet relevant
Vind ik leuk
Benniewies +6144
zondag 14 april 2019 om 09:56
Dat Ajax toen geen kampioen werd. Wat een sterk team.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:05
Dat vond je toen zeker ook wel jammer?
Vind ik leuk
Benniewies +6144
zondag 14 april 2019 om 10:08
Haha ik vond het niet erg. Ik heb een leuk feest gehad toen we de schaal wonnen.

Gewoon dom van Ajax Blind trainer te maken
Vind ik leuk
Mozes24 +1162
zondag 14 april 2019 om 10:09
Mooie club AZ! Je ziet dat spelers met kwaliteiten een mooie stap kunnen maken vanuit die club. Stengs heeft het ook goed aangepakt door te blijven & te wachten op een echte stap vooruit!
Vind ik leuk
MG MG +535
zondag 14 april 2019 om 10:41
Mij ontgaat altijd het woord provicieclub altijd. Er zijn provicieclubs en ?????, wat nog meer dan. Gewone clubs??
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:46
Is met dat provincie clubje toch maar kampioen geworden. Het eerste jaar verspeelde az de eerste plek op de laatste speeldag maar geen enkele andere trainer had met die selectie zolang om de titel meegedaan.
Vind ik leuk
DeNeutrale +288
zondag 14 april 2019 om 11:21
Maar Cruijff dacht er anders over!
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1474
zondag 14 april 2019 om 12:46
Is en blijft een geweldige trainer.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:50
Voor mij , mag hij de opvolger van ten hag worden .
Vind ik leuk
Weisweiler +155
zondag 14 april 2019 om 13:17
En zo blijft Louietje in de publiciteit.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:53
Van Gaal en J-C the best of all geen betere J-C was het licht en Van Gaal de afmaker [ lichtdrager ] of anders om ,en Ajax wij zijn de beste !
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 22:57]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws