Vermeend Ajax-doelwit spreekt voorkeur uit: Als het aan mij ligt, blijf ik

Vermeend Ajax-doelwit spreekt voorkeur uit: "Als het aan mij ligt, blijf ik"

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 15:30zo 14-04-2019 om 15:30

Riqui Puig hoopt ook volgend seizoen in Camp Nou te spelen. Het negentienjarige toptalent van FC Barcelona werd genoemd als één van de spelers die in beeld zouden zijn bij Ajax, maar een transfer lijkt niet in de maak.

"Ik wil alleen bij Barcelona spelen. Dit is mijn team en het team van mijn ouders. Ik speel hier al van kinds af aan", laat Puig weten aan Marca. "Als het aan mij ligt, blijf ik. Ik moet gewoon nog wat meer spelen bij Barcelona B. Dan zal ik vanzelf mijn kans krijgen."

Die kans kwam zaterdag al, toen Puig in de basis stond tegen hekkensluiter Huesca (0-0). Het betekende zijn competitiedebuut voor Barcelona. "Ik heb al een keer gespeeld in de Copa del Rey, maar dit is veel specialer. Weinig jonge spelers krijgen de kans om in deze competitie te spelen. Dit is een bijzondere dag."

Puig staat te boek als één van de grootste talenten van La Masia. Hij werd enkele weken geleden in verband gebracht met Ajax vanwege een mogelijk samenwerkingsverband tussen de Amsterdamse club en Barcelona.

Plaats een reactie

zondag 14 april 2019 om 15:32
Gewoon in Spanje blijven
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18604
zondag 14 april 2019 om 15:33
NEXT.....
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:44
Prima dat hij in Spanje wil blijven, de Ligt is direct 20 miljoen duurder voor Barcelona geworden.
Vind ik leuk
RebelVox +12593
zondag 14 april 2019 om 16:24
opzouten met die zogenaamde talenten uit spanje
daar zitten wij niet op te wachten
Vind ik leuk
katinzak +314
zondag 14 april 2019 om 16:46
Nee, jullie gaan alleen nog maar voor de wereldtoppers...
Vind ik leuk
035 +1104
zondag 14 april 2019 om 17:00
In ieder geval niet voor een kat in de zak.😊
Vind ik leuk
katinzak +314
zondag 14 april 2019 om 17:08
Dat weet je niet. Anders noemden ze het niet zo...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:12
Ja mee eens hoe mooi ik Barca ook vind wij zijn geen filiaal van hun en loopt onze jeugd alleen maar in de weg.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:43
Puig is wel een groot talent.
Vind ik leuk
HupHolland +4463
zondag 14 april 2019 om 22:09
Maar je hebt er niks aan om hem te huren, want zodra het talent eruit komt is hij weer weg.
Vind ik leuk
Ginovanni +21656
zondag 14 april 2019 om 15:36
Precies Rini!.
Lekker daar blijven!

Graag of niet!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:45
Hij wil geen CL spelen bij de kampioen van Nederland, de beker winnaar van Nederland en de CL winnaar....tsja dan niet doeiiii!
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 21:04]
Vind ik leuk
#Keizerout +50393
zondag 14 april 2019 om 15:54
Die jongen heeft waarschijnlijk gewoon geteld hoeveel verhuurde spelers daarna een succes werden bij Barça. Niet iedereen wil de nieuwe Bojan of Cuenca worden.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:05
Sommige spelers hebben meer potentie dan Bojan en Cuenca samen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50393
zondag 14 april 2019 om 21:07
Dat klopt, alleen er zijn weinig voorbeelden van spelers die Barça heeft verhuurd en die daarna terugkwamen om het heel goed te doen.
In dat opzicht zou ik me voor kunnen stellen dat iemand liever blijft.
Bojan had volgens mij best veel potentie trouwens. Cuenca was ook niet slecht.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:12
Puig geldt als het talent in Spanje.


Lainez koos voor Betis speelt inmiddels in de derde divisie en het kan best zijn dat die jongen compleet mislukt bij Betis, dit wel niet zeggen dat hij bij Ajax het wel had gered. Spelers en zaakwaarnemers maken keuzes dat kan goed en slecht uitpakken voor spelers. Lainez zal nu ongetwijfeld zijn keuze voor Betis vervloeken.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 21:17]
Vind ik leuk
#Keizerout +50393
zondag 14 april 2019 om 21:13
Dus als iemand het redt om bij Barcelona door te breken is hij het?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:21
Nee dat zeg ik niet, denk dat de kans bij Ajax groter dan bij Barcelona al zou ik hem niet willen huren.
Vind ik leuk
#Keizerout +50393
zondag 14 april 2019 om 21:24
Ja, maar als iemand het zou moeten redden dan is het toch wel 'het talent van Spanje' lijkt me :p

Ik denk dat je gelijk hebt.
Alleen dat geldt voor elke speler. De lat ligt bij ons simpelweg lager. Alleen dat betekent niet dat naar Ajax gaan de grootste kans heeft om door te breken bij Barça.
Er zijn gewoon weinig spelers die na een verhuurbeurt doorbreken.
Of dat dan minder grote talenten zijn maakt denk ik gevoelsmatig weinig uit.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:29
Precies, voor Lainez geldt hetzelfde als voor alle talenten op de toekomst...kun je die stap zetten nu het niveau weer hoger is dan vorig seizoen, voor veel spelers is het niveau te hoog.
Vind ik leuk
#Keizerout +50393
zondag 14 april 2019 om 21:37
Zou jij je als Ajaxtalent makkelijk laten verhuren?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:42
Ligt eraan natuurlijk, elk talent breekt niet door of pas veel later. Sandler bijv: heeft zoveel kansen gehad maar stond stil in zijn ontwikkeling maar Zwolle wellicht door minder druk gebeurde het wel en speelt hij nu regelmatig mee bij City.

Vind ik leuk
#Keizerout +50393
zondag 14 april 2019 om 21:45
Stel je was Cerny, zou je je dan hebben laten verhuren in de winter?
En Sandler heeft in januari 113 minuten gespeeld in 2 onbelangrijke bekerwedstrijden, dus dat noem ik niet regelmatig. Die loopt gewoon tijd te verdoen daar.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:46
Cerny jazeker, die gaat het niet redden bij Ajax.
Vind ik leuk
#Keizerout +50393
zondag 14 april 2019 om 21:49
Ja, dat was misschien geen goed voorbeeld.
De bedoeling was om aan te geven dat bij ons ook vrijwel nooit iemand basis speelt nadat hij is verhuurd. Het is vrijwel altijd een aanzet tot vertrek.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:52
Ajax heeft de meeste talenten waarvan de meeste gewoon afvallen omdat ze tekort komen, bij elke eredivisie club spelen wel spelers uit de Ajax school neem alleen Groningen maar waar al vier ex-Ajacieden spelen, PSV ook vier enz.
Vind ik leuk
#Keizerout +50393
zondag 14 april 2019 om 22:01
Het punt is niet dat we veel afvallers opleiden, maar dat vrijwel niemand die verhuurd wordt bij ons doorbreekt. En bij Barça ook niet.
Dus waarom zou je je laten verhuren?
Vind ik leuk
HupHolland +4463
zondag 14 april 2019 om 22:15
Cassierra, Orejuela, Sierhuis, Johnsen, (Bergsma).

Als je het niet denkt te redden wel, maar als je in jezelf gelooft niet (Cerny).
Vind ik leuk
#Keizerout +50393
zondag 14 april 2019 om 22:36
Dat zou het antwoord inderdaad wel kunnen zijn.
Alleen welke is het beste voor je carrière?
Vind ik leuk
HupHolland +4463
zondag 14 april 2019 om 22:55
Ook als Cerny het niet redt, denk ik dat hij van de 5 spelers die ik noemde de grootste kans op een aantrekkelijk transfer maakt.
Vind ik leuk
#Keizerout +50393
zondag 14 april 2019 om 22:58
Die andere vier ontwikkelen zich denk ik wel sneller op dit moment. Als Cassierra en Orejuela spelen tenminste.
Vind ik leuk
HupHolland +4463
zondag 14 april 2019 om 23:07
Dat misschien wel, maar dan nog zal het niet makkelijk voor ze worden om naar een betere club dan Ajax te gaan.

Als volgend jaar een paar spelers vertrekken, dan kan Cerny zomaar weer kansen in het 1e krijgen.

Hetzelfde geldt voor Sinkgraven, Kristensen, Veltman, Labyad, Ekkelenkamp. Ze zitten toch bij Ajax en staan daardoor veel meer in de schijnwerpers. In principe zag je dat ook met Woeber (en Bakker).
Vind ik leuk
#Keizerout +50393
maandag 15 april 2019 om 00:12
Nee, maar als Cerny in de zomer alsnog weg moet geldt dat alsnog en heeft hij een half jaar minder gespeeld dan mogelijk.

Dat zou me echt verbazen. Als Ziyech, Tadic of Neres vertrekt komt er gewoon een vervanger en mag Cerny gewoon weer achteraan aansluiten.

Dat wel, maar dan kun je je toch beter laten verhuren denk ik.
Vind ik leuk
vierde-ster +8822
zondag 14 april 2019 om 15:54
Zo is het....en het maximale voor de Ligt vragen ik ben wel beetje klaar met Barca
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:36
Las op Goal dat Juventus nu Umtiti aan wil trekken. Komt er budget vrij bij Barça voor onze Matthijs.
Vind ik leuk
vierde-ster +8822
zondag 14 april 2019 om 17:56
Hopen dat er genoeg vrij komt voor ze
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:09
Ga jij nu gewoon vreemd met goal ??
Vind ik leuk
HupHolland +4463
zondag 14 april 2019 om 22:18
Ajax moet minstens 80 miljoen voor De Ligt vragen, maakt niet uit waar hij heen gaat.
Vind ik leuk
vierde-ster +8822
zondag 14 april 2019 om 22:20
Precies... het maximale eruit halen en geen poespas
Vind ik leuk
HupHolland +4463
zondag 14 april 2019 om 22:23
Ajax is te lief
Vind ik leuk
Marco S +7093
zondag 14 april 2019 om 15:32
Iedereen wil toch bij Ajax spelen, hij zal vast komen
Vind ik leuk
HupHolland +4463
zondag 14 april 2019 om 22:19
Nee hoor. Viergever ging liever naar PSV.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:33
Als Ajax kampioen wordt zal ie het wss nog overwegen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:33
Als het aan mij ligt ook, geen huur rotzooi.

120 miljoen de Ligt.
Vind ik leuk
KCP +1468
zondag 14 april 2019 om 15:34
Exact kopen of oprotten
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
zondag 14 april 2019 om 15:43
Mag het ook 60% aandeel van Barça zijn?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:56
Nou...
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
zondag 14 april 2019 om 15:59
Vervolgens staat Ajax op het shirt van barca.

Barça strekt het thuis shirt van Ajax als uit shirt.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 16:00]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:48
Precies, mooi dat ie niet wilt! Past goed bij ajax, want wij willen hem ook niet!
Vind ik leuk
yuuup +11191
zondag 14 april 2019 om 15:33
Alleen hierom moet Ajax hier nooit aan beginnen. Zulke spelers zijn nooit gemotiveerd. Voor hun is het toch een degradatie.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:34
Daarom! Precies mijn gedachte.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1260
zondag 14 april 2019 om 15:39
Maar voor degenen die het als een kans zien om zich te ontwikkelen, CL te spelen, dat kan voor Ajax wel interessant zijn.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:48
Niks kans, gratis opleidingscentrum voor barca. Moeten we allemaal niet willen..
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1260
zondag 14 april 2019 om 15:54
Als dat het algemeen niveau van Ajax omhoog helpt, de kansen vergroot om internationaal mee te doen, er ook nog een opleidingsvergoeding uit komt bij succes, dan zie ik geen bezwaar. Natuurlijk moet het aantal beperkt zijn om eigen jeugd-ontwikkeling niet in de weg te zitten en bvk voor posities waar de opleiding minder aflevert.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:06
Tja maar met de transferprijzen van tegenwoordig denk ik dat we beter gewoon kunnen blijven in en verkopen naast de eigen opleiding. Kijk even wat we nu voor frenkie/neres/tagliafico gaan ophalen.. je hebt verder wel gelijk, maar ik zie barca geen opleidingsvergoeding overmaken van 150 miljoen per jaar.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1260
zondag 14 april 2019 om 16:26
Als je het goed combkneert dan msak je dergelijke opbrengsten structureel. Hoe hogervAjax blijft spelen ...
Vind ik leuk
HupHolland +4463
maandag 15 april 2019 om 06:07
Je schiet er niks mee op. Eerst moeten die jonkies aan Ajax en Nederland wennen. Ondertussen lig je uit de champions league. Aan het eind van het seizoen komen ze in vorm en gaan ze terug naar Barcelona.

De jonkies die niet terug naar Barca gaan wil je al helemaal niet hebben.

Je schiet er geen stuiver mee op en resultaat gaan jonge talenten ook niet 1, 2 ,3 leveren.

Ajax moet juist een Odegard, Alvarez en Pavon kopen. Inkomsten schat ik dit jaar op 300 miljoen, dan kun je makkelijk 50 miljoen uitgeven.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1260
maandag 15 april 2019 om 06:33
Onana is een goed voorbeeld van hoe het ook kan lopen.
Vind ik leuk
HupHolland +4463
maandag 15 april 2019 om 11:21
Die was heel jong en gekocht.
Vind ik leuk
HupHolland +4463
zondag 14 april 2019 om 22:21
Spelers die voor ajax uit willen komen, ja.

Maar geen huur-spelers van Barca, wat moet je daar nou mee?

Laat Barca die lekker naar Vitesse of Heerenveen sturen, da's leuk voor die spelers en voor die clubs.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:34
Goeie foto....ik zou als speler weigeren om in zo n teneu te spelen , lijkt verdomme wel een suikerspin .
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:38
Misschien goudkleurig met een wit randje? Misschien is dat wel iets voor jou?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:38
dat spreekt me al veel meer aan inderdaad
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 15:40]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:41
Haha, mij eigenlijk ook wel vergeleken met dit!
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 15:52]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:55
Ik ben geneigd om te zeggen dat deze opmerking bevestigd dat je de echte Strat bent.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:03
Hou op hoor haha
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:05
Ik ben blij dat die profielfotos zo klein zijn, want gezien je naam wil ik niet weten wat er hier zichtbaar is...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:15
Begrijpelijk!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:56
Ik vond dat ene shirt met geel en oranje wat in elkaar over liep dan weer heel erg op een raket ijsje lijken...

Smaak hebben ze daar niet echt is mijn al een tijdje opgevallen.
Vind ik leuk
tikkietoe +6455
zondag 14 april 2019 om 15:34
Ajax krijgt zijn target niet, hopenlijk gaat Ajax nu ook niet met Barcalona in zee.
Vind ik leuk
ErikAjax +3211
zondag 14 april 2019 om 15:44
*hopelijk
Vind ik leuk
Blindsy +20533
zondag 14 april 2019 om 15:35
Ajax zou het huren van spelers echt voorbij moeten zijn. Is ook nog nooit succesvol gebleken.
Ben dan ook zeer benieuwd wat die samenwerking met Barça gaat inhouden.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:55
Het woord samenwerking zou helemaal niet gebruikt moeten worden IMHO. In essentie moet ajax met barca willen concurreren, ookal lukt dat niet elk jaar. Er is geen samenwerking te bedenken die zowel voor Ajax als Barca voordeel zou moeten hebben, tenzij barca ons af en toe eens een toptalent geeft. En dan heb ik t over overschrijven, niet verhuren.
Vind ik leuk
Blindsy +20533
zondag 14 april 2019 om 16:05
Ik ben t met je eens. In n periode dat de grotere talenten Anita en Emanuelson heetten, en iemand serieus dacht dat Duarte een goeie zou zijn, was t misschien leuk. Al hoewel, hadden ze toen niet ene Rodger?
Nee, in het heden is dit niet interessant voor Ajax. Want wat je ook doet? Het is Barca die er beter van wordt.
Ajax kan beter af en toe zelf n talent kopen dan dat t er een van Barca stalt. En er dan langer van genieten dan van 1 jaar huren... En dan ook zelf de poen van n verkoop vangen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:08
Exactly. En nu nog hopen dat marcie een VP accountje heeft.
Vind ik leuk
HupHolland +4463
zondag 14 april 2019 om 22:31
ff Tellen (ik schat naar beneden in, dus niet over bedragen zeuren svp)

Woeber 15 miljoen
Frenkie 75 miljoen
De Ligt 60 miljoen
Ziyech 35 miljoen
Tagliafigo 20 miljoen
Neres/vd Beek 40 miljoen
UEFA-geld 60 miljoen
TOTAAL 300 miljoen

Onnodige Uitgaven
Magallan 6 miljoen (onnodig)
Marin 12 miljoen (afwachten)
Pierie 4 miljoen (misschien toekomst)
VERLIES 20 miljoen

Noodzakelijke aankopen (je mag over namen discussieren, het is maar een voorbeeld)
Odegard 20 miljoen
Alvarez 15 miljoen
Pavon 20 miljoen
TOTAAL 55 miljoen

Zo, dan heb je nog 225 miljoen over om daar nog 2 goede spelers bij te halen. Huren lijkt dus niet echt nodig.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:36
Graag of helemaal niet ....niet gaan huren 😎
Vind ik leuk
Blindsy +20533
maandag 15 april 2019 om 07:45
Ik zeur niet over de exacte bedragen, die zijn met deze boodschap niet interessant.
Nee precies. Transfers zouden zelfs nog meer kunnen opleveren. Overigens had Overmars gezegd hooguit 3 te willen verkopen. Dat zou nu dus De Jong, De Ligt en Tagliafico? Ik denk trouwens Ziyech ook maar we gaan t zien.
Aankopen wordt t lastigst. Dat zag jr met Richarlison en met Llanes, supporters hier vergeten dat ondanks de miljoenen, spelers voor hetzelfde geld liever in Spanje of Engeland speelt omdat je dan elke week wordt getest ipv die suffe ED.
Mensen die naar Ajax kunnen moeten verlangen naar de CL. Zoals Tadic. En verder vooral jonge talenten die snappen dat je beter de basis van Ajax kunt halen en daarna de stap naar n mooie club in n grote competitie (Neres, Tagliafico).
Best n uitdaging voor Mark. De lat ligt inmiddels erg hoog. Schuurs, die slungel van Emmen, gaan t niet redden, Pierie twijfelachtig. Ze moeten dus vooral uit t buitenland komen, al wat hebben laten zien, voor CL kiezen en 10-20 milj kosten.
Zoals gezegd n uitdaging, maar wel n leuke.
Wordt n spannende transferperiode, ook bij PSV want daar willen er ook wel n paar weg en op t middenveld en verdediging valt nog wel wat te verbeteren.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:29
Juist daarom moet je ook kampioen worden Kampioenschap gaat boven halve finale CL, hoe bijzonder en knap die prestatie ook zou zijn 😎
Vind ik leuk
Blindsy +20533
maandag 15 april 2019 om 16:33
Nou, na 4 titels zou ik liever n halve finale CL, maar er moet nu echt weer ns n titel gepakt worden. Als het nu weer niet lukt, staat Ajax echt voor paal.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:37
Een kampioenschap betekent automatisch deelname aan CL en zoals jijzelf al zei dáár kan je misschien spelers mee lokken 😎
Vind ik leuk
Blindsy +20533
maandag 15 april 2019 om 18:08
Zeker. Maar als je vervolgens zelden de voorrondes of poulefase overleefd, trekt dat toch minder. Af en toe de laatste 8 halen, da's interessant.
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
zondag 14 april 2019 om 15:39
Als het aan mij ligt blijft hij ook lekker bij Barca! Zou lekker zijn als er een iets bekendere naam kan komen!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:39
Niet graag komen , dan blijf je toch lekker in barcelona ,om vervolgens niet te spelen , ik snap niet dan ajax erin trapt om spelers te huren van barca , dat hebben ze bedacht om de transferprijs van onze matijs omlaag te krijgen .
En het lukt ze nog ook let maar op .
Hoe kunnen ze zo gek doen , overmars moet beter zaken doen , en hard wezen , graag of niet moet het zijn , onze regels of niet .
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:56
Preach!!!
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
zondag 14 april 2019 om 15:40
Weer een signaal dat je er niet aan moet beginnen met een samenwerking met Barca. Laten we hopen dat Overmars echt een keer stopt met dit soort domme beslissingen te maken.
Vind ik leuk
Muscles +2091
zondag 14 april 2019 om 15:48
Dat Marc domme dingen doet door iemand met als naam Roeptoeter is niet serieus te nemen......
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:58
Jouw zin ook niet bra
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:41
Gewoon Ekkenlenkamp.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:43
Groot gelijk, volgend seizoen is het toch minder. De grote uittocht gaat beginnen.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
zondag 14 april 2019 om 15:46
Zeker ongesteld?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:50
of zwanger.
Vind ik leuk
bartzwolle +235
zondag 14 april 2019 om 15:54
Ja beide lijkt me onmogelijk
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:58
Wie weet, in ieder geval niet van jou.

Jij slaagt er nog niet in om je opblaaspop zwanger te maken
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:01
Hahahaha.. Jij wel???? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:05
maar je hoeft die pop ook niet meer op te blazen, is al volgeblaft....
Vind ik leuk
Degraaf +2798
zondag 14 april 2019 om 17:18
Dat kan ook niet, wist je dat niet? Dan heb je daar ook geen verstand van 😉
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:00
🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:00
Of voor psv
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:57
Goede inhoudelijke reactie.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:46
Ik verwacht dat Ajax aardig leeg gekocht gaat worden aankomende zomer.. Daarvoor in de plaats gok ik zo dat er mindere spelers voor terug gaan komen..
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:51
Kan, maar misschien ook meer saamhorigheid....
Vind ik leuk
Muscles +2091
zondag 14 april 2019 om 15:46
Lekker daar blijven want alleen spelers die echt willen mogen komen. Pleit niet voor zijn intelligentie want Ajax is perfect als hij echt talent heeft. Marc, doorschakelen, Forza AFCA
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1267
zondag 14 april 2019 om 15:47
Je bent ook niet welkom, wij moeten je niet in Amsterdam
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:59
“Wij”? Bepaal jij dat? Je overschat jezelf
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1267
zondag 14 april 2019 om 21:02
ja jij laat je wel likken door die Spanjaard toch, juich jij toch lekker huurspelers toe. Meerendeel vd fans is het met mij eens.... dat is WIJ..... dus who the beep ben jij?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:02
Volgens mij bepaln directie en technische staf wie er komen, en niet jij met je vriendjes.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1267
maandag 15 april 2019 om 17:47
gelukkig mag jij wel je mening geven, wat doe je op een forum site btw? kun je niet tegen meningen van anderen? of is het weer de tijd van de maand?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:50
Dan blijft hij toch lekker in Barcelona B tot zijn contract verloopt...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:50
WE MOTTEN JULLIE ZOOI NIET!!!!

Marc, aub, laat die zogenaamde talentjes lekker daar, we willen onze eigen jongens door zien breken en dat aangevuld zien worden met aankopen als Tadic, Ziyech en Neres.

Barcelona talentjes zijn geen steek beter dan de onze en we zijn toch niet zo gek dat we voor dat kut clubje uit Catalonie hun spelers beter gaan maken?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:03
exact, laat die Spanjolen maar daar, opleiden tussen Barca B en A in...
Genoeg Spanjaarden gehad, eigen weg en talenten als nu Ekkelenkamp een duwtje geven, de rest volgt als vanzelf.
Alleen doorgroei spelers als Ödegaard zijn leuk voor schappelijke prijs, heb Pröpper ook altijd een Ajax-voetballer gevonden, en op de nederlandse toer te blijven.... ook van Ginkel, ondanks blessure (weer....) gewoon gokkie wagen.
Ach , doe dan ook maar gewoon Memphis erbij, gewoon, omdat het kan.
Vind ik leuk
RGB +2033
zondag 14 april 2019 om 17:30
Tja, en dan komt die Bartomeu elke keer met van die teksten over de goede banden tussen de clubs. Hun idee van samenwerking: "wij halen jullie beste spelers voor zo weinig mogelijk geld, dan verhuren we wat tweederangs spelers aan jullie." Daar moet Ajax echt niet aan beginnen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:36
Marc heeft al aangegeven dat dit niet gaat gebeuren, hij wil de banden best aanhalen, maar zeker niet op die manier.
Vind ik leuk
Sigma +2891
zondag 14 april 2019 om 15:52
Ajax moet NIET beginnen aan zulke zaken....die gasten komen met tegenzin en dat zal zich ook vertalen in hun spel...kortom je hebt er geen moer aan.

Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:18
Geeft ook enorm aan wat Barcelona verwacht van een 'samenwerking' tussen Ajax en Barcelona.

Zij moeten voorrang krijgen (en korting als ik zo de verhalen lees over de Ligt) op het kopen van onze jongens en in ruil daarvoor moeten wij ook nog eens hun talenten voor hun opleiden.

De arrogantie bij die gek van een voorzitter van ze, die kerel snapt er echt helemaal niks van, hoe kun je je eigen jeugd nou zo passeren door debiele aankopen als Vidal en Boateng? Ze zouden zelfs interesse hebben in Promes, hoe bedoel je visieloos?
Vind ik leuk
vrijdag 19 april 2019 om 11:03
Maar Barcelona is toch ook die club die praktisch failliet is? Als ze het echt goed zouden doen en de filosofie van Cruijff zouden blijven aanhangen, hadden er nu veel meer spelers uit de eigen jeugd in het eerste elftal gespeeld. Nu lijkt het meer op een gigantisch duur vreemdelingenlegioen.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23982
zondag 14 april 2019 om 15:53
Lekker blijven jongen.
Vind ik leuk
pico323 +7886
zondag 14 april 2019 om 15:55
Alsjeblieft je niet wilt prima blijf lekker ballen in Barcelona 2
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 16:12]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:00
Hij zou in ieder geval in een mooier shirt komen te spelen 😎 wie bedenkt zoiets 😉
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:01
Heeft gisteren tegen de laagvlieger dus ook geen rol van betekenis kunnen spelen.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 16:01]
Vind ik leuk
Optelsom +810
zondag 14 april 2019 om 16:09
Is zijn goed recht!!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:13
Blijf dan maar zitten waar je zit en verroer je niet !!
Vind ik leuk
Zilt +79
zondag 14 april 2019 om 16:15
NIET
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1504
zondag 14 april 2019 om 16:21
Ajax moet alleen spelers kopen niks huren van Barcelona
Vind ik leuk
pietprecies +12534
zondag 14 april 2019 om 16:21
Pff die moet je ook niet willen dan, die samenwerking met Barca al helemaal niet
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:36
Precies. Ver van af blijven.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
zondag 14 april 2019 om 16:21
Als het aan mijn ligt blijf je ook gewoon in spanje
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:56
Gewoon daar blijven, aan een blind paard heeft Ajax niets.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:17
No way Gossee.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:25
Als je zelf te goed vindt voor Ajax als snotneus zijnde, dan kun je beter niet komen. We kosten je nu al uit. Doei
Vind ik leuk
RGB +2033
zondag 14 april 2019 om 17:27
Lekker wegblijven Riqui.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:33
Blijf jij gewoon in Spanje, jochie
Vind ik leuk
eb67 +2
zondag 14 april 2019 om 19:11
Tja,en dan maar denken dat we nog wat voorstellen in europa
Vind ik leuk
James655 +966
zondag 14 april 2019 om 19:51
Als zo'n speler zelf zegt alleen maar bij Barcelona te willen spelen (als dat waar is!), moet je als Ajax die vent toch helemaal niet willen hebben en al helemaal niet bij de gratie Gods. Hier maakt Ajax de dienst uit en kiest Ajax wie het hebben wil en niet Barcelona.
Vind ik leuk
HupHolland +4463
zondag 14 april 2019 om 22:08
Dat had toch alleen een huur-deal geworden. Mooi dat het niet doorgaat
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:35
Dit dus.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:35
Prima dat hij daar blijft.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws