Man City wint in Londen en legt druk weer bij Liverpool in zinderende titelrace

Man City wint in Londen en legt druk weer bij Liverpool in zinderende titelrace

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 17:00zo 14-04-2019 om 17:00

Laatste update: zondag 14 april 2019 om 17:04zo 14-04-2019 om 17:04

De titelrace in Engeland blijft ongekend spannend. Dankzij een zege op Crystal Palace is Manchester City nu de nieuwe koploper van de Premier League. Met nog vijf duels te gaan is de voorsprong op concurrent Liverpool één punt. 

City verloor eerder deze week met 1-0 bij Tottenham Hotspur in het heenduel in de kwartfinale van de Champions League. Over een paar dagen moet de formatie van manager Pep Guardiola aan de bak om zich bij de laatste vier van het toernooi te voegen. In Londen stond zondag het tussendoortje tegen Crystal Palace op het programma. The Citizens begonnen uitstekend: op aangeven van Kevin De Bruyne scoorde Raheem Sterling na een kwartier. 

Diezelfde Sterling was na ruim een uur voetballen ook goed voor de 0-2. Ditmaal was Leroy Sané de aangever. De wedstrijd dreigde nog even spannend te worden toen Luka Milivojevic tien minuten voor tijd een vrije trap binnenschoot. Invaller Gabriel Jesus maakte op aangeven van wederom De Bruyne echter aan alle onzekerheid een einde. De Braziliaan maakte er in de laatste minuten 1-3 van. 

Later op de middag kan Liverpool weer over City heenkruipen. Op Anfield trapt de ploeg van Virgil van Dijk en Georginio Wijnaldum om 17.30 uur af tegen Chelsea. Wijnaldum zit op de bank bij The Reds. 

Poll

Wie wint de Premier League?

(199 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 14 april 2019 om 17:01
Een hele voor de hand liggende overwinning van het - over 't algemeen - best en makkelijkste voetballende team in Engeland, woensdag mogen ze weer aan de bak tegen Spurs. Op naar Liverpool v Chelsea zo zou ik zeggen. 👌
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 17:04]
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4341
zondag 14 april 2019 om 17:01
Was niet zo voor de hand liggend. Had zomaar 2-2 kunnen worden.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:02
Dat heeft natuurlijk altijd betrekking op wat in de lijn der verwachting ligt en daarnaast was het over het algemeen een dikverdiende overwinning.. Wat ook heel normaal is tegen een modaal en bij vlagen ook erg armoedig Palace dat al met de gedachten op het strand is.

Possession: 27% (Palace) v 73% (City)
Total shots: 7 v 20
On target: 2 v 6
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 17:08]
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4341
zondag 14 april 2019 om 17:07
Ik vond Man C duidelijk de betere ploeg, maar aan het eind lieten ze het wel erg los.

Desalniettemin heb je gewoon gelijk. Deze overwinning is heel normaal.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:14
Dat is waar en eigenlijk mag dat niet, maar het is wel een absurd drukke periode, zeker ook voor City, ik bedoel: 2 weken geleden Fulham-uit, paar dagen later tegen Cardiff, vorige week FA Cup halve finale, afgelopen dinsdag kwartfinale CL tegen Spurs en vandaag dan Palace-uit (en over een paar dagen weer tegen Spurs).. Dan speel je zomaar 6 wedstrijden in 19 dagen en het zijn geen machines.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 21:10]
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4341
zondag 14 april 2019 om 17:16
Dat is inherent aan de ambitie van Man C. Die willen hun prijzenkast vullen en doen op alle fronten mee. Dat zorgt voor veeeeeeeeel te veel wedstrijden.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:20
Dat is waar en dat moet ook, maar dan weet je ook dat ze daar rekening mee houden en niet constant vol gas gaan en dat zou ook heel naïef zijn, zeker niet als je comfortabel op een 0-2 voorsprong staat.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:02
COME ON REDS !!!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:37
Mooi eerbetoon van the reds .
30 jaar al weer geleden
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1508
zondag 14 april 2019 om 17:04
Zie city wel kampioen worden best voetballende ploeg in engeland.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:06
Ik denk City, hoop op Liverpool.. Sinds ik daar in 2002 geweest ben, met Vitesse zoveel sympathie gekregen voor deze club!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:11
Goede spitsen die wedstrijd ook, Michael Owen en Bob Peeters. 😘
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:33
Ik hoop dat liverpool kampioen word! Prachtige club, top coach kwestie van gun factor!
Vind ik leuk
TheMariner +4200
zondag 14 april 2019 om 17:45
Als Liverpool vandaag wint dan geef ik ze de grootste kans op het kampioenschap als ik het programma van beide clubs zie. Als Liverpool vandaag punten verspeeld dan is het klaar en heeft City een buffer die groot genoeg is.
Ik hoop op Liverpool waar alles veel meer met het hart gaat ipv het project van een sjeik die van een nietszeggende club een prestige project maakt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws