Transfer bijna rond: Ajax is de club in Nederland die het beste bij me past

Transfer bijna rond: "Ajax is de club in Nederland die het beste bij me past"

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 18:53zo 14-04-2019 om 18:53

Laatste update: zondag 14 april 2019 om 18:58zo 14-04-2019 om 18:58

De handtekeningen zijn nog niet gezet, en dus is het allemaal onder voorbehoud, maar Kik Pierie is apetrots op zijn transfer naar Ajax. Op korte termijn ondertekent de achttienjarige verdediger van sc Heerenveen een vijfjarig contract in Amsterdam. 

Pierie zei dat zondag tegen het Algemeen Dagblad, direct na de clash met FC Groningen (1-1) in het Abe Lenstra Stadion. "Ik heb nog niet officieel getekend. En zolang dat nog niet is gebeurd, ben ik nog geen werknemer van Ajax", aldus de tiener.

Toch durft hij al vooruit te kijken. "Ajax is de club in Nederland die het beste bij me past. Als je kijkt naar hun filosofie, naar het type voetbal dat ze spelen."

"Als het allemaal doorgaat, is dit een uitdaging die ik aan moet gaan. En dan moet ik maar laten zien dat ik bij de beste elf spelers hoor. Zo gaat dat bij een topclub. Je krijgt geen garanties op speeltijd. Het is aan mij de taak om te laten zien wat ik kan. Dat ik ook op dat niveau thuishoor."

Wat Ajax betaalt aan Heerenveen voor Pierie, is onbekend. De verdediger heeft in Friesland nog een contract tot en met de zomer van 2020. 

Lees ook: Openhartige Pierie 'betrapt' bij Ajax: 'Ik weet niet wie er in de bosjes lag'

Poll

Staat Pierie volgend jaar in de basis bij Ajax?

(3872 stemmen)

Plaats een reactie

Snapje? +9863
zondag 14 april 2019 om 18:56
Zo is dat, en nog 1 klein dingetje wat betreft die titel race, PSV moet kampioen worden om financieel niet nog verder achterop te raken bij het almachtige Ajax! Ajax daarentegen kan de komende 6 jaar helemaal niets winnen en staan er dan nog steeds beter voor dan Eindhoven. Heerlijk!
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 19:01]
Vind ik leuk
rexxo +16783
zondag 14 april 2019 om 19:00
Trotse Pierie:

"Ajax is de club in Nederland die het beste nu bij mijn bankrekening past"
Vind ik leuk
roma1900 +674
zondag 14 april 2019 om 19:22
psv ook hoor als die het daar voor zou doen luuk de jong doet het niet voor 2 mil hoor
Vind ik leuk
rexxo +16783
zondag 14 april 2019 om 19:23
Volgende week is het pasen.
Vind ik leuk
Me! +353
zondag 14 april 2019 om 21:30
Denk je dit echt? 😲
Vind ik leuk
PRICE +8126
zondag 14 april 2019 om 20:05
Hopelijk beter perspectief dan Perr Schuurs
Vind ik leuk
Lekkerjoh +975
maandag 15 april 2019 om 11:05
Beetje onnodig om die jongen nu al af te schrijven, hij is pas 18, de meeste tegengoals komen door de kerel naast hem, hij heeft geen controleurs voor zich staan alleen maar aanvallend ingestelde middenvelders, hij verdedigt met 50 meter in z'n rug, hij heeft een keeper achter zich staan die soms de gekste capriolen uithaalt en zo kan k nog wel even doorgaan. Hij heeft maar een paar echt slechte wedstrijden gehad en da's niet gek op die leeftijd. De meeste andere wedstrijden vond ik hem een van de uitblinkers. Als Fortuna erin blijft hoop ik dat ze m een jaartje verhuren, de eredivisie ervaring zou m goed doen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:03
Tja staat goed in je prijzenkast he
Vind ik leuk
Pindarots +1488
zondag 14 april 2019 om 19:07
Die staat al vol zat dus maak je daar maar niet druk om.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:13
Bedankt voor het verstrekken van deze nuttige informatie.
Vind ik leuk
Futjebal +2841
zondag 14 april 2019 om 19:28
Heerlijk..inderdaad...lekker veel geld. Maar wat heb jij daaraan? ...juist..helemaal niets...snap je?... losertje
Vind ik leuk
Palafima +397
zondag 14 april 2019 om 19:39
Goed verhaal! Sticker voor jou!
Vind ik leuk
davincie +41
zondag 14 april 2019 om 19:40
Dat hangt natuurlijk wel af van het aantal miskopen. Maar ze kunnen zich iets permitteren.
Vind ik leuk
MeAgain +7178
zondag 14 april 2019 om 19:41
Zielige reactie.
Alleen maar naar Psv aan het kijken en met Psv bezig, wat een triest leven moet jij hebben.
Vind ik leuk
Iggy +4645
maandag 15 april 2019 om 00:07
Over triest leven gesproken, je spuit je frustraties bij een Ajax gerelateerd topic.
Vind ik leuk
Paulhuynh +2028
zondag 14 april 2019 om 19:42
Pff PSV moet niks man wat een onzin selfmade fakenews. 1 kampioenschap is niet zo belangrijk kijk feyenoord
Vind ik leuk
markie +3201
zondag 14 april 2019 om 19:58
Mocht psv volgend jaar geen cl spelen zal ook psv de boot missen en de kloof zal niet verstelbaar zijm
Vind ik leuk
Paulhuynh +2028
zondag 14 april 2019 om 20:27
Geloof je het zelf. Ajax heeft nu al 10 jaar een eigen vermogen dat 10x zo groot is als PSV. Uiteindelijk ligt het eraan wie er in NL wil voetballen en dat zijn er niet zoveel oftewel Ajax krijgt een paar afdankertjes en heeft nu gewoon geluk met een aantal top talenten isnook niet elk jaar
Vind ik leuk
markie +3201
zondag 14 april 2019 om 21:12
Ja ik geloof het zelf. Ik zou als ik jou was er alvast rekening mee gaan houden
Vind ik leuk
Paulhuynh +2028
zondag 14 april 2019 om 21:50
Onzin kerel kampioen is in NL niet zaligmakend. Dan moet je in een andere competitie gaan spelen. Dan komen wellicht wel betere spelers
Vind ik leuk
Kees Bman +5401
zondag 14 april 2019 om 21:17
Misschien mist Ajax de boot als ze verliezen of gelijk spelen tegen FC Utrecht.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:45
Pisvee word geen kampioen. Staat al achter op Ajax en de aankomende 6jr word Ajax ook kampioen. Helemaal niets voor pisvee. Nu niet en 1e 6jr ook niet punt uit.
Vind ik leuk
Kees Bman +5401
zondag 14 april 2019 om 21:18
Tegen Groningen krijgen jullie het al moeilijk en Utrecht maakt het af.
Vind ik leuk
Paulhuynh +2028
zondag 14 april 2019 om 21:51
Piet ziel je naam zegt genoeg
Vind ik leuk
Kees Bman +5401
zondag 14 april 2019 om 21:53
Piet slaap lekker in je ledikantje ,heb je al een zoentje en een aai over je bol gehad.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:31
Heb liever een tongzoen op me anus. Kan je de stukjes pinda proeven mafketel. En slaap dan lekkerder. Laters zielig mannetjuh
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:19
Als budget een garantie was geweest voor titels dan hadden we afgelopen 5 jaar jullie niet kunnen afzeiken. Amsterdammers leren het nooit!
Vind ik leuk
Snapje? +9863
maandag 15 april 2019 om 11:04
Met geld maak je geld en komen de prijzen vanzelf, zelfs jij weet dat!
Vind ik leuk
Vooruit +339
zondag 14 april 2019 om 23:07
Noem het maar een klein dingetje. Zes jaar is lang hoor. Dat zijn wel vijf complete elftallen aangekocht door Marc.
Vind ik leuk
Snapje? +9863
maandag 15 april 2019 om 11:02
Kopen weet jouw cluppie alles van!
Vind ik leuk
Vooruit +339
maandag 15 april 2019 om 11:53
Dat is niet zo. Maar als je bedoelt dat het voor PSV niet mogelijk is om de concurrent van Ajax te blijven vanwege een tekort aan financiële middelen dan kan je wel eens gelijk hebben.
Vind ik leuk
Snapje? +9863
maandag 15 april 2019 om 13:43
Psv koopt al zolang als ze bestaan meer spelers dan ajax, is niet erg, maar dan niet beginnen dat Overmars hele elftallen bij elkaar koopt. Het 1 sluit het ander niet uit, kopen en opleiden. Zo groeien we door!
Vind ik leuk
Vooruit +339
maandag 15 april 2019 om 15:34
Klopt, PSV is altijd een koopclub geweest. Maar ze hebben nu wel een redelijke jeugdopleiding. Daarom is het jammer dat Ajax en dus Overmars van de club een handelsneming aan het maken is met als verdienmodel het contracteren van jonge en iets oudere spelertjes om die na 2 of 3 jaar te verhuren of door te verkopen. Zeg maar model Chelsea. En dan heb je in 6 jaar tijd gauw 5 elftallen gekocht/gecontracteerd en verkocht.
Vind ik leuk
Snapje? +9863
maandag 15 april 2019 om 16:02
Ok dat zou kunnen, r worden veel jeugd talenten gekocht door Ajax en het werpt vruchten af, het is meedoen of ten ondergaan. Ik speel ook liever met minimaal 8 spelers uit je eigen land, maar dat kan ook al jaren niet meer helaas.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:39
Het is heel veelzeggend dat je daar trots op bent. Kennelijk spelen jullie niet voor de prijzen, maar voor de poen.
Vind ik leuk
Snapje? +9863
maandag 15 april 2019 om 11:01
Trots op Ajax! Helaas voor jou komen jullie daar nooit bij in de buurt! Snapje?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:56
Bedenk je Ajax, nu het nog kan..
Vind ik leuk
Gijsie +2152
zondag 14 april 2019 om 18:58
Ach tis maar 4 miljoen. Gokje moet kunnen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:03
Zie liever dat ze die gok in het buitenland wagen in dit geval.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:07
Pierie is gezien zijn leeftijd en ervaring in de Eredivisie geen doorsnee talent en Ajax gaat echt nog wel wat in Zuid Amerika kopen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:13
Ik hoop het maar ;) . Los daarvan hebben we wel meer kwalitatieve verdedigers nodig, want dat zit wel best krap dit seizoen. Voor elke verkochte verdediger een nieuwe halen + 1. Dan moeten we er wel weer goed klaar voor zijn om veel wedstrijden te spelen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:58
Ja daar ben ik het mee eens maar we moeten Magallan en Schuurs nog niet afschrijven, die jongens kan je pas volgend seizoen beoordelen. En in de breedte hebben we ook amper backs. Zeker wanneer Tagliafico vertrekt. Middenveld zal ook wel een transformatie krijgen. Er gaat veel veranderen maar ik denk niet dat Ajax er heel ver op achteruit gaat. Laten we voorlopig nog van dit seizoen genieten!
Vind ik leuk
Rabarber +9104
zondag 14 april 2019 om 19:06
Wisselgeld.
Vind ik leuk
LaPulga +618
zondag 14 april 2019 om 19:00
Ach welnee man. Kopen, half jaar proberen en anders weer verhuren.
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1511
zondag 14 april 2019 om 18:58
100wedstrijden in de eredivisie.jongen met veel rek dus zal nog wel beter worden in amsterdam.ik zeg welkom bij deze😎
Vind ik leuk
Wilveld +329
zondag 14 april 2019 om 19:01
dat dacht Schuurs ook
Vind ik leuk
Emnu +8289
zondag 14 april 2019 om 19:10
Och, arme Perr.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:11
Fons ook
Vind ik leuk
Wilveld +329
zondag 14 april 2019 om 19:39
waar slaat dat nu weer op ?
Vind ik leuk
buddha +10756
zondag 14 april 2019 om 20:55
had ie jou ook te pakken ?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:04
Tsjah, "Ajax is mijn club" ... zou toch wel super grappig, eerlijk en dom zijn als die zou zeggen "Feyenoord is mijn club".
We weten inmiddels allemaal hoe het dan gaat lopen.
Vind ik leuk
Smithsonian +45245
zondag 14 april 2019 om 19:13
Denk niet dat het iets gaat worden.
Vind ik leuk
Palafima +397
zondag 14 april 2019 om 19:40
Bedankt voor deze goed onderbouwde reactie!
Vind ik leuk
Smithsonian +45245
zondag 14 april 2019 om 22:27
Astu
Vind ik leuk
Testata +573
zondag 14 april 2019 om 19:17
Dat er toch spelers zijn die hun carriere zo kunnen vergooien
Vind ik leuk
nironi +150
zondag 14 april 2019 om 19:31
Succes ,duo met Per schuurs ,samen in de keukendivisie naar top oss op maandagavond.Kopen kopen kopen.Er komt niks meer door uit de A jeugd de komende jaren.
Vind ik leuk
Hesses +1279
zondag 14 april 2019 om 19:33
Komend seizoen bank bij ajax of spelen bij jong ajakkes....had beter naar psv of Feyenoord kunnen gaan....veel meer kans op speeltijd dan bij ajax.
Vind ik leuk
Paulhuynh +2028
zondag 14 april 2019 om 19:41
Succes bij het 2de
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:45
Beste club die bij jou past 🙄 daar zat je bij. Mr die met zn handen op zijn rug verdedigt. Heerenveen past goed bij jou en is tevensje plafond.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:20
Of hij nu wel of niet doorbreekt bij Ajax1 hij kan zeker heel veel leren! En hij brengt z'n geld echt wel op.
Vind ik leuk
Franciscus +218
zondag 14 april 2019 om 21:17
Feyenoord heeft 'ie ook wel eens genoemd, dus is het: "Feyenoord en Ajax passen het beste bij mij!"
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:22
Dat denk ik ook, kneusje.............
Vind ik leuk
kees ee +1079
zondag 14 april 2019 om 21:44
. . compleet mèt gebruikte kinder-pyama ??, . . als ik het niet dacht !?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws