VP's Elftal van de Week: Ajax hofleverancier, duo's Willem II en Feyenoord

VP's Elftal van de Week: Ajax hofleverancier, duo's Willem II en Feyenoord

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 09:00ma 15-04-2019 om 09:00

Ajax is hofleverancier voor VP's Elftal van de Week. De Amsterdammers wonnen met 6-2 van Excelsior en leveren een trio. Feyenoord, Willem II én NAC Breda zijn present met twee spelers.

Benjamin van Leer (NAC Breda)
De van Ajax gehuurde doelman keept een moeizaam seizoen, maar de felle strijd tegen degradatie lijkt iets los te maken in Van Leer. Zorgde ervoor dat NAC niet verloor van FC Emmen.

Matthijs de Ligt (Ajax)
De jonge benen van De Ligt kunnen veel hebben, zo bleek eens te meer tegen Excelsior. De wedstrijden volgen elkaar in rap tempo op voor Ajax en De Ligt speelt alles, maar van een dipje is geen sprake.

Eric Botteghin (Feyenoord)
De Braziliaan met de meeste wedstrijden in de Eredivisie speelde een puike wedstrijd tegen Heracles Almelo. Mede daardoor trok Feyenoord met tien man de drie punten over de streep.

Erik Palmer-Brown (NAC Breda)
Door zijn doelpunt in de 88ste minuut van de kelderkraker tegen FC Emmen is NAC nog niet dood en begraven. De achterstand op nummer zeventien Excelsior is vier punten.

Dan Crowley (Willem II)
Het gaat goed met Willem II en Crowley surft lekker mee op de golven van het succes. Het is niet voor niets dat de Engelsman elke week fanatiek wordt toegezongen door de Tilburgse fans.

Erik Falkenburg (ADO Den Haag)
Iemand die je altijd moet opstellen, zou je zeggen. Falkenburg kreeg tegen AZ een basisplaats en deed zijn oude club pijn met twee doelpunten. ADO won uiteindelijk met 2-3 in Alkmaar.

Dusan Tadic (Ajax)
De statistieken van Tadic zijn om steil van achterover te slaan: 22 doelpunten en 11 assists in 30 competitiewedstrijden. Tegen Excelsior scoorde hij weer twee keer en was hij één keer aangever.

Steven Berghuis (Feyenoord)
Feyenoord valt de laatste weken van het ene in het andere incident - en ook Berghuis was daarbij betrokken. Zaterdag liet hij echter zijn voeten spreken. Met twee goals schonk hij Feyenoord de zege op Heracles.

Alexander Isak (Willem II)
Een doelpunt, assist en gemiste penalty: Isak speelde een bewogen wedstrijd tegen PEC Zwolle. De Zweedse spits gaf opnieuw zijn visitekaartje af aan de buitenlandse scouts op de tribune.

Klaas-Jan Huntelaar (Ajax)
De oudste Ajacied met een hattrick achter zijn naam. Huntelaar plakt er nog een jaar aan vast in Amsterdam en dat is goed nieuws voor elke voetbalsupporter.

Paul Gladon (FC Groningen)
Eén, twee, drie keer op rij: Gladon was zondag tegen sc Heerenveen wéér trefzeker als invaller. Zijn doelpunten leverden Groningen de laatste weken vijf punten op.

Poll

Wie was dit weekend de beste?

(1777 stemmen)

Plaats een reactie

Meastro +484
maandag 15 april 2019 om 09:02
Geen PSV speler?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:03
Ja Lozano scoorde ruim voldoende op zijn acteer werk
Vind ik leuk
Meastro +484
maandag 15 april 2019 om 09:04
Ja dat was minstens een 7+.. als hij nog even ging doorrollen had het vasg hoger geweest
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:16
T topic gaat niet over psv,je bent er geen fan van maar t toch telkens over psv hebben
Enigste conclusie is dat je alleen maar loopt te steuken en te trollen want wat wil je anders met je reactie?
Alweer een nieuwe trol uit zn hol.
Vind ik leuk
Meastro +484
maandag 15 april 2019 om 09:17
Pieppiep.. calimero!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:18
Trr trrrrrrrr Trol.
Vind ik leuk
Meastro +484
maandag 15 april 2019 om 09:19
Breng je vandaag een bos bloemen naar jullie rollende trol?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:24
Volgens mij ben je gewoon een L vergeten als laatste letter van je nickname,had me dat ff gezegd dan wist ik t al van tevoren.
MEASTROL.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 09:25]
Vind ik leuk
Meastro +484
maandag 15 april 2019 om 09:26
Ach met een beetje Boerenverstand had ik je dat niet hoeven uitleggen!
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 15 april 2019 om 10:07
beide erg kinderlijk als ik dat mag zeggen:)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:14
Je mag zeggen wat je wil,ben je vrij in lijkt me.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:23
Agh lekker laten gaan, zo gaat het dit hele seizoen al. Toen PSV 1e stond waren het constant de PSV'ers die het uitlokten. Nu zijn het de Ajacieden die het uitlokken.

Beste is om al die flut trol supporters bij elkaar te stoppen. Laat ze de portemonnee trekken en koop een club als Chelsea. Dat is wel een mooie club voor deze flut supporters. Kunnen ze die toejuichen ipv Ajax of PSV.
Vind ik leuk
PRICE +8615
maandag 15 april 2019 om 09:25
Pffff laat gaan koekkoek. Vinden ze alleen maar leuk hap hap pack man. Laat gaan kerel.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:36
Ach de ene keer is het AJAX en nu de laatste 5 weken is het psv.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:52
Ik vond de Ligt ook aardig in de buurt komen van een Grammy.
Vind ik leuk
leozao +2753
maandag 15 april 2019 om 11:10
BS
Vind ik leuk
JanvdLisme +1522
maandag 15 april 2019 om 14:55
Hahaha een grammy ook.
Vind ik leuk
Vak-DD +12949
maandag 15 april 2019 om 09:06
Jawel, de VAR.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14523
maandag 15 april 2019 om 09:07
Nee, want acrobaten moeten hun acteertalent tonen in het Circus de Herdgang en niet in een voetbal team.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:11
Kunnen ze van te voren niet op les bij jou,want wie wil nu niet door een meester acteur getraind worden.
Vind ik leuk
PRICE +8615
maandag 15 april 2019 om 09:21
Volgende week na ADO 11 psv ers😁in 't elftal van de week.
Vind ik leuk
Meastro +484
maandag 15 april 2019 om 09:22
Heee rustaag
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1808
maandag 15 april 2019 om 09:36
11 PSV Eredivisie-flops ja😉
Vind ik leuk
EdwinH.. +215
maandag 15 april 2019 om 09:45
Waarschijnlijk omgekeerd..... Utrecht en AZ waren voorproefjes van wat er de komende week staat te gebeuren. Huilen in Eindhoven.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:47
We zitten ineens in een aardige flow (de eerste keer dit seizoen) dus wie weet stunten we wel in Eindhoven. Sterker nog als we winnen doen we nog mee voor de play offs

Maar om even met 2 benen op de grond te staan. We hebben het altijd moeilijk in Eindhoven ongeacht de flow waar we in zitten en als gevolg daarvan hebben ee al jaren geen punten gepakt in Eindhoven.

En ergens zit het me ook dwars dat als we winnen we Ajax kampioen maken...
Vind ik leuk
PetaJ +1791
maandag 15 april 2019 om 09:03
Meer dan terecht!
Heel knap hoe Ajax overeind bleef, 3 dagen na Juve.

Al hoop ik wel dat onze Frenkie fit genoeg is voor morgen...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:12
Het was maar tegen excelsior met een nieuwe trainer! Ajax heeft de kwaliteiten en de breedte om 3 dagen later te kunnen spelen. Bovendien was het ook nog in eigen huis! Niet heel verrassend naar mijn mening.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:22
Eens, Excelsior zeker in eigen huis moet je gewoon ruim winnen en dat heeft Ajax gedaan. Prima niet meer niet minder;)

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:42
Tja, PSV moet tegen De Graafschap in eigen huis ook ruimer winnen als je het mij vraagt....want voldoende kwaliteiten.
Net als he scenario van Ajax dus.
En ze hadden goals goed te maken.
Maar toch lukt het ze niet.
Dus niet alles is vanzelfsprekend......
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:50
Klopt, PSV had zeker ruimer moeten winnen.
gelukkig is niks in het voetbal vanzelfsprekend, maar om nou van een topwedstrijd te spreken wat Ajax betreft gaat me wat te ver.
Bedoel gezien de kwaliteitsverhouding mag je wel verwachten dat ze ruim van Excelsior winnen toch, ook al is het niet vanzelfsprekend;)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:33
Eens
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:06
Psv had inderdaad ruimer moeten winnen. Ze hadden de kansen om 4/5 goals meer te maken maar hij wilde er gewoon niet in! Normaal gesproken zou je zeggen dat PSV ruim zal gaan winnen, maar PSV is al weken niet meer in vorm sus het is ook niet vanzelfsprekend dat het in een keer wel gaat lopen. Dat is het grote verschil tussen Ajax en PSV. Ajax zit in de vorm van haar leven en PSV niet...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:35
Dat maakt voetbal nou juist toch leuk ?
Prachtig om telkens te zien hoe mensen, analysten, experts, etc. denken te weten hoe het gaat lopen.
En elke keer loopt het dan toch weer anders.
Mooi toch ?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:42
Zeker mooi! Alleen voor mijn clubbie wat minder hahah. Dat maakt de titelstrijd nu ook heel erg spannend! Ajax is momenteel de betere ploeg, maar een verlies kan zomaar gebeuren!
Vind ik leuk
imho +2365
maandag 15 april 2019 om 11:36
Een verlies kan zeker zomaar gebeuren. Dinsdag uit naar Juve en dan zaterdag uit naar Groningen. Dat is de wedstrijd waar de psv'er op moet hopen.

Thuis Vitesse en uit de Graafschap heb ik persoonlijk wel vertrouwen in. Al zijn dit ook weer 2 wisselvallende teams, welke zomaar ineens een topdag kunnen hebben. En natuurlijk de laatste wedstrijd, als de spanning er vol op staat, kan ook vreemde krachten met zich meebrengen.

PSV heeft daarentegen nog uit willem2 (in vorm en uitslag van vorig jaar in achterhoofd) en ook daarvoor geldt de laatste wedstrijd (uit naar AZ) geen gemakkelijke is, al spelen die mogelijk nergens meer om en zijn enigszins uit vorm.

al met al... nog een leuk en spannend slot.
edit: zelfs als Ajax tegen Groningen een misstap(je) zou maken, denk ik niet dat het gespeeld zal zijn. Laat PSV nog 3 punten liggen, denk ik wel dat het gepiept is.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 11:38]
Vind ik leuk
3-0achter +1536
maandag 15 april 2019 om 09:03
De week van de waarheid voor Ajax. Stunten in Turijn? Het kan echt. Winnen in Groningen? Het moet.
Vind ik leuk
Meastro +484
maandag 15 april 2019 om 09:05
Absoluut, ik vrees ervoor dat Ajax met lege handen staat na dinsdag.. Groningen is een Angstgener van Ajax..
Vind ik leuk
PRICE +8615
maandag 15 april 2019 om 09:23
Groningen in de GROENE kathedraal waar het gaat spoken, Groningen wil play offs
Vind ik leuk
Meastro +484
maandag 15 april 2019 om 09:24
Wordt gelijkspel!
Vind ik leuk
PRICE +8615
maandag 15 april 2019 om 09:26
Dat zou wat zijn.
Vind ik leuk
Meastro +484
maandag 15 april 2019 om 09:27
PSV staat gewoon weer bovenaan volgende week maandag! Ajax geeft het vaak weg de laatste jaren
Vind ik leuk
EdwinH.. +215
maandag 15 april 2019 om 09:46
Dan moeten ze eerst de 3 punten maar zien te houden. de Graafschap is ADO niet (vraag maar aan AZ en Utrecht).
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:02
Groningen heeft de kwaliteiten niet om dit Ajax af te stoppen. Die worden gewoon omver geblazen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:35
Hahah kwaliteit genoeg, het probleem is alleen dat buijs constant in een 4-4-2 systeem speelt. En dus constant verdedigd. Enja als ze dat zoals bij heerenveen weer doen dan zijn ze kansloos. Maar als ze nou eens lef tonen en volle bak erop gaan, ruimtes klein houden en een keer 4-3-3 zouden spelen dan krijgt ajax het zeker lastig tegen dit groningen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14523
maandag 15 april 2019 om 09:30
Niet meer.....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:13
Chiellini ontbreekt. Je zag dat de verdediging zonder hem heel slecht stond. Dit is een kans voor Ajax. Voetballend was ajax veel beter, dus ik schat de kansen op een zekere 50/50 match
Vind ik leuk
mcmodd +28794
maandag 15 april 2019 om 09:35
Ik dacht dat Juventus het, ondanks het ontbreken van Chiellini, in een voor hun uitwedstrijd, prima heeft gedaan. Een uitgoal en een thuiswedstrijd voor de boeg. In deze ronde heeft Ajax, maar ook Juventus, nog niks verloren. Ik mag met jullie hopen dat Ajax in Turijn gaat winnen, maar ook nu geldt: jezelf rijk rekenenen leidt waarschijnlijk niet automatisch tot rijkdom. Reken maar dat er ontzettend goed gepresteerd moet worden.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:39
Juventus speelde dramatisch in Amsterdam. Voor de koploper die 20 punten losstaat in de Serie A verwacht je gewoon veel meer. Het leek alsof ze niet eens kwamen voor de 3 punten. Ronaldo heeft 3 sprintjrs getrokken in heel de wedstrijd... Denk dat Juventus wel beter voor de dag gaat komen in eigen huis!
Vind ik leuk
mcmodd +28794
maandag 15 april 2019 om 09:43
Juventus speelde onder zijn kunnen? Eigenlijk denk ik dat ze toen niet beter konden en dat kan betekenen dat je gelijk hebt. Maar natuurlijk heb je gezien dat ze wel degelijk kansen hadden op meer doelpunten, dus winnen? Ja, dat wilden ze echt wel, maar niet ten koste van een zeperd.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:47
Als Juventues MOET dan kunnen ze heel goed voetballen. Kijk maar naar de wedstrijd tegen Atletico. Juve had wel moeite met het hoge druk zetten van Ajax. Als Ajax dat weer kan opbrengen en dit gediciplineerd doet, dan maken ze zeker kans!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:07
Bayern, Benfica, Real en nu Juventus. Ze speelden allemaal dramatisch tegen Ajax en oh wat waren ze uit vorm. Weet je waar ik naar toe wil? En straks als ze bijvoorbeeld tegen een City winnen in de halve finale en in de finale Barça pakken dan is dat ook omdat die 2 er geen reet van kunnen. Er zijn van die personen die zo erg lachwekkend zijn, jij past er moeiteloos tussen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:15
Juventus speelde heel matig, en als je goed leest, dan zie je dat ik zei dat dat komt doordat Ajax hoog druk zette. Je moet trouwens ook eerlijk toegeven dat bayern en real nog nooit ‘n slecht seizoen hebben gehad. Dit neemt niet weg dat de winst op deze ploegen gewoon heel erg goed is. Dat jij zegt dat ik in dat rijtje pas zeg meer over jou dan over mij. Uiterst triest dag joj dat zegt, want ik geef wel degelijk aan dat het de verdienste is van Ajax.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:44
Tegelijkertijd heeft Ajax in de CL amper verval getoond in uitwedstrijden....
Dus Juventus kan er niet helemaal gerust op zijn.
Vind ik leuk
Neusje +278
maandag 15 april 2019 om 09:08
Ja hehe wat hadden jullie dan gedacht? Het GROTE Ajax is weer hot. Dan is dit een heel normaal gevolg toch? Morgen waarschijnlijk weer mooie topics over het GROTE Ajax. En vandaag. De dag is nog lang
🛠

Vind ik leuk
3-0achter +1536
maandag 15 april 2019 om 09:17
ssssst, blijf nederig. Het is Juventus. Het wordt een zware avond voor Ajax maar een stunt zit er in. Ga lekker los als Ajax de 1/2 finale heeft gehaald.
Vind ik leuk
Neusje +278
maandag 15 april 2019 om 09:45
Daar heb jij ook weer gelijk. Ajax speelt zo goed daar wordt je euforish van😉
🛠

Vind ik leuk
Molletje +4170
maandag 15 april 2019 om 09:10
4 contractspelers van Ajax in de basis.
Vind ik leuk
Neusje +278
maandag 15 april 2019 om 09:13
Wat is die HUNTER nog steeds een dappere strijder. Nog steeds genieten we bij het GROTE Ajax van zn inzet en gedrevenheid toch?


🛠
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:56
Nee ik klikte het weg, keek 5 minuten en Ajax ging van 1-2 na 1-4
Vind ik leuk
shovel +189
maandag 15 april 2019 om 09:50
Gladon??????? snap niet dat hij hier in staat, liepen wel betere spelers daar in Heerenveen op het veld
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:29
Gaat niet altijd om hoe iemand heeft gespeeld, Maar in dit geval de belangrijke punten voor de club pakt, 7 punten in 3 week tijd dankzij de goals van gladon.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:55
Luuk de Jong is underrated in Nederland.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:24
Nee hoor. Kan geweldig koppen en verder niet zo goed voetballen. Denk dat men het daar in Europa inmiddels wel mee eens is.
Vind ik leuk
Hyena +30611
maandag 15 april 2019 om 10:05
Van Leer? Werd weer kinderlijk eenvoudig gepasseerd bij het tegendoelpunt.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:27
Paul gladon 5 punten VP? Beter opletten he, Graafschap 3 punten, Excelsior 3 punten, + Heerenveen 1 punt = 7 Punten dankzij gladon in 3 week tijd.
Beter jullie huiswerk doen. Amateurs.
Vind ik leuk
shovel +189
maandag 15 april 2019 om 11:33
Amateurs???? het gaat per wedstrijd, als meneer Gladon er een paar wedstrijden over moet doen kun je standaard Frenky de Jong, Luuk de Jong , Tadic (moet ik nog ff doorgaan) er elke week wel in gaan gooien....amateur
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:54
Ik verdien elke week $ 7546 tot $ 9284 voor eenvoudig werk thuis. Vorige maand heb ik $ 29746 van deze baan gemaakt. Het is verbaazingwekkend en eenvoudig om regelmatig inkomsten te genereren met dit geweldige ding. Ik stel voor dat jullie nu allemaal lid worden van dit bedrijf als onderdeel van de tijd en meer verdienen dan volledige inkomsten door deze link te volgen. Succes

>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.W­­e­­b­­J­­o­­b­­9­­8.C­­o­­m
Vind ik leuk
fr1963 +4732
maandag 15 april 2019 om 16:25
Ik
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:49
Drie ajacieden en dan noemen ze dat aantal ‘hofleverancier’. Het taalgevoel van VP wil maar niet tot ontwikkeling komen... Amateurs!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws