'Ik hoop niet dat Van de Beek eindigt zoals Klaassen, want zo'n speler is het'

'Ik hoop niet dat Van de Beek eindigt zoals Klaassen, want zo'n speler is het'

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 22:14zo 14-04-2019 om 22:14

Ruud Gullit denkt dat Ajax-middenvelder Donny van de Beek klaar is voor de stap naar het buitenland. Aad de Mos heeft daar zo zijn twijfels over.

"Als hij de stap gaat maken, hoop ik niet dat hij eindigt zoals Klaassen (bij Everton, red.), want zo'n speler is het", zegt Gullit bij Rondo. "Hij moet in een aanvallend team spelen. Ik denk dat hij wel denkt: ik speel Champions League en maak goals. Misschien gaat hij er toch wel aan denken. Hij moet goed nadenken over zijn keuze voor een club."

De Mos valt in: "Hij is enorm sterk, maar ook in de kleine ruimte heel goed. Het minpunt van hem is dat hij meer moet scoren. Daarom zal hij moeten blijven, vind ik. Hij laat vaak honderd procent kansen liggen."

"Wat ik leuk vind aan hem is dat hij is opgestaan tegen het feit dat hij steeds gewisseld werd", vervolgt Gullit. "Vanaf dat moment ging hij steeds beter spelen en bleef hij staan. Hij werd steeds gewisseld en werd daar boos over. Hij was te aardig."

Wim Kieft vraagt zich af hoe Van de Beek zich staande houdt als de bepalende spelers vertrekken bij Ajax. "Het is een dienende speler. Als Tadic, Ziyech, Neres weg zouden gaan en hij een bepalende speler wordt, wordt het een heel ander verhaal."

Poll

Is Van de Beek goed genoeg voor het buitenland?

(1474 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 14 april 2019 om 22:17
Komt helemaal goed met Donny. Eerst wordt hij basisspeler bij Bayern, daarna veroverd hij Europa bij Barcelona. Na zijn voetbal career wordt hij de nieuwe president van Amerika en wordt hij ook de eerste astronaut die op planeet Mars heeft gestaan
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 22:19]
Vind ik leuk
Jeroen Water +4497
zondag 14 april 2019 om 22:18
Donny van de Beek is Huge!!!
Vind ik leuk
PRICE +8113
zondag 14 april 2019 om 22:36
Van de Beek, gewoon opzeker nog een jaar bij ajax blijven. Hij kan nog zoveel groeien in Amsterdam
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:46
Dan zal Donny even moeten wachten, de eerstvolgende president wordt wel een voormalig Eredivisie voetballer, maar niet Donny. Maar na 8 jaar Isimat ligt het helemaal open voor hem!
Vind ik leuk
PRICE +8113
zondag 14 april 2019 om 22:51
Prima kerel, mooi toch
Vind ik leuk
OverdOse +1930
maandag 15 april 2019 om 00:19
Isimat is nog met tennisballen aan het trainen.. die heeft geen tijd
Vind ik leuk
vierde-ster +8823
zondag 14 april 2019 om 22:19
De baan als president heb ik al op gesolliciteerd
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:23
Lekker man. Ik niet, te veel stress. Te veel gezeik, je kan letterlijk niets goeds doen. Hetzelfde geld als je scheidsrechter wilt zijn.

Maar, ik heb wel op Mars gestaan. Ookal was dat een Mars reepje. Maar toch he?! Doe het maar na zou ik zeggen!
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 22:23]
Vind ik leuk
vierde-ster +8823
zondag 14 april 2019 om 22:30
Goed bezig jij. Ik heb voor die baan gesolliciteerd om geen scheidsrechter te hoeven zijn want dat heb ik nou eenmaal niet in mijn mars🙂
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
zondag 14 april 2019 om 22:22
Ja en hij vind een vaccin tegen kanker uit…….
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:27
Dat zie ik Frenkie doen. Echt een wonderkind.
Vind ik leuk
Suck r +1036
zondag 14 april 2019 om 22:48
Als dat zou kunnen....
Vind ik leuk
davincie +41
zondag 14 april 2019 om 22:34
Ik hoop voor m dat ie niet in Uranus eindigt...
Vind ik leuk
Futre +5378
zondag 14 april 2019 om 23:08
Donny Trump
Vind ik leuk
Gudoeman +405
zondag 14 april 2019 om 23:32
Jij ben zeker een gamer... kan niet mis. Je leeft in zo’n StarWars wereld. Best wel grappig dat zulke mensen bestaan
Vind ik leuk
Dedan002 +3179
maandag 15 april 2019 om 09:21
Basisspeler bij Bayern klinkt een beetje vergezocht, de rest lijkt mij plausibel.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:35
En dat alles zou mij niet verbazen.
Vind ik leuk
vierde-ster +8823
zondag 14 april 2019 om 22:17
Je moet een beetje geluk hebben met de keuzes die je maakt en een trainerswissel heb je zelf niet in de hand.
Vind ik leuk
Bengelino +14631
zondag 14 april 2019 om 22:19
We weten helemaal niet waar Klaassen eindigt eikels. Doet het prima nu
Vind ik leuk
Artikia +344
zondag 14 april 2019 om 22:37
(bij Everton), daar is hij gewoon mislukt. Aan Van de Beek om een stap te maken naar een club waar het wel lukt, zoals Klaassen nu gedaan heeft.
Vind ik leuk
OverdOse +1930
maandag 15 april 2019 om 00:22
Eikels eindigen in de bek van een wild zwijn of een eekhoorn. Hoop niet dat klaassen daar eindigt
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1506
zondag 14 april 2019 om 22:20
Dat hopen wij Ajax supporters ook dat onze Donny blijft.kanjer van een speler wie met de week beter word👌
Vind ik leuk
Pelemaradona +1819
zondag 14 april 2019 om 22:22
Men kiest voor het grote geld..
Je kan altijd terug naar Ajax!
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
zondag 14 april 2019 om 22:23
Net of iemand zit te wachten op de mening of adviezen van Aad afkoopsom de Mos ……..
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:28
Geen levend wezen idd.
Vind ik leuk
Neusje +279
zondag 14 april 2019 om 22:23
Beekie moet gewoon nog even lekker blijven. En volgend jaar gewoon alles spelen. Heeft alle tijd nog om een topper te worden. En voor het GROTE Ajax een belangrijke man. Zeker volgend jaar als Frenkie weg is.
🛠

Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:23
Neres > Van de Beek > Tadic > Ziyech
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
zondag 14 april 2019 om 22:25
Vind wel dat van de Beek over veel meer kwaliteiten beschikt dan Klaassen.
Vind ik leuk
Neusje +279
zondag 14 april 2019 om 22:33
Vind ik ook
🛠

Vind ik leuk
Neusje +279
zondag 14 april 2019 om 22:34
Alleen je logo op profiel is minder😉


🛠
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
zondag 14 april 2019 om 22:38
Dat ligt aan jou. 😉
Vind ik leuk
Neusje +279
zondag 14 april 2019 om 22:42
Weet ik. Maakt verder ook niet uit
🛠

Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
zondag 14 april 2019 om 22:43
Top.
Vind ik leuk
Neusje +279
zondag 14 april 2019 om 22:44
Like voor jou😂
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
zondag 14 april 2019 om 22:48
Niet nodig man. Daar voel ik mij niet beter door. Ach, die likes, waarom houden zoveel mensen zich daar mee bezig?
Vind ik leuk
Neusje +279
zondag 14 april 2019 om 22:50
Ik ook niet hoor. Maar vind het grappig. Niet omdat het moet maar omdat het kan
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
zondag 14 april 2019 om 22:25
Waarom veranderen die titels steeds op VP ?
Vind ik leuk
Mr. O +1712
zondag 14 april 2019 om 22:52
Om jou nieuwsgierig te maken...


Clickssss
Vind ik leuk
Neusje +279
zondag 14 april 2019 om 22:31
Maar klaassen gaat nu lekker in Duitsland. En als Beekie nog even geduld heeft krijgt ie een mooie toekomst


🛠
Vind ik leuk
Smithsonian +45244
zondag 14 april 2019 om 22:34
Bullshit, donny is beter.
Vind ik leuk
Smithsonian +45244
zondag 14 april 2019 om 22:37
1000 ajax topics.

Psg wordt wel even ingemaakt door lille en sparta verliest thuis met 4-1 van oss. Kom op mensen.
Vind ik leuk
Suck r +1036
zondag 14 april 2019 om 22:43
Ajax is gewoon The Shit. Dus ja, daar wordt over geschreven. Niks mis mee.
Vind ik leuk
Smithsonian +45244
zondag 14 april 2019 om 22:44
Of shit?😂

Nee alle gekheid op een stokje maar ze doen het goed
Vind ik leuk
Suck r +1036
zondag 14 april 2019 om 22:46
Ja, leuk om naar te kijken toch? En ze halen er best leuk wat puntjes mee ook nog.
Vind ik leuk
derksen +8896
zondag 14 april 2019 om 22:38
Moet het toch ff opnemen voor Klaassen
Is wekelijks de uitblinker in Duitsland maar ja snap natuurlijk weer niemand al die samenvatting kijkers en dan een oordeel hebben pffff
Vind ik leuk
Suck r +1036
zondag 14 april 2019 om 22:39
Is hij al geëindigd dan? Davy doet het erg goed bij Werder. Kan best stukken minder hoor. Binnenkort ook gewoon weer bij Oranje in plaats van Strootman of De Roon. Let maar op.
Vind ik leuk
pietprecies +12534
zondag 14 april 2019 om 22:52
Qua speelstijl heeft ie wel wat van Klaassen weg maar Donny heeft wel een sterkere bouw
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:22
En technische veel beter vond hem tegen Juve een van de betere aan Ajax kant... Riep altijd al dat Donny verbeterde versie vond van Klaassen...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:54
Beetje vreemde stelling. Ajax speelt in de kwartfinale. Alle spelers horen dus tot de beste van Europa.
Vind ik leuk
Mr.Dee +679
zondag 14 april 2019 om 22:57
Mijn sympathie heeft hij maar ik ben bang dat hij net als Klaassen dat stukje finesse mist. Klaassen scoorde daarentegen wel een stuk meer.
Vind ik leuk
Bizzy +22859
zondag 14 april 2019 om 23:13
Is een speler die het eredivisie niveau voorbij is gestreeft. Kan zeker een stap maken in tegenstelling tot onze Jorrit Hendrikx.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:25
Donny is nog niet toe aan een vertrek, hij heeft inderdaad meerdere grote kansen gemist in de CL. Bij Bayern uit had hij de winnende op zijn schoen, thuis tegen Real had die bal er ook gewoon in gemoeten en volgens mij was er nog en levensgrote kans die hij miste.

Als je de beslissendheid van Tadic ziet dan moet Donny nog stappen maken. Dat is geen schande maar dat kan hij nergens beter doen dan bij Ajax.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:40
Helemaal mee eens, op ontzettend belangrijke momenten mist hij enorme kansen door wild, ongecontroleerd uit te halen. Bij AZ had ie ook de 1-1 moeten maken vlak voor tijd. Aan de andere kant ben ik wel erg fan van z’n stijl. Zit veel meer voetbal in dan in Klaassen
Vind ik leuk
BT410 +438
maandag 15 april 2019 om 00:24
Hij moet nog aanvoerder worden van Ajax
Vind ik leuk
leozao +2689
maandag 15 april 2019 om 05:22
Logisch: Iedere speler moet goed nadenken of een team bij hem past.
Logisch: Iedere speler van die leeftijd kan nog bijleren bij Ajax
Logisch: Iedere speler die vaak scoort is geen dienende speler meer

Weet je: Het kan gewoon ook heel goed gaan met onze Donny!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws