Ajax 'zo goed als zeker' mét Frenkie de Jong tegen Juventus: Het gaat goed

Ajax 'zo goed als zeker' mét Frenkie de Jong tegen Juventus: "Het gaat goed"

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 06:45ma 15-04-2019 om 06:45

De kans is groot dat Frenkie de Jong dinsdag in actie kan komen voor Ajax in de Champions League-return tegen Juventus. Dat laat zaakwaarnemer Ali Dursun doorschemeren in De Telegraaf. Zaterdag viel de middenvelder uit met hamstringklachten.

"Het gaat goed met Frenkie. Hij reist (vandaag) met de ploeg mee naar Italië en ik denk dat hij kan spelen tegen Juve. Frenkie zelf is positief gestemd", vertelt Dursun. Ajax-trainer Erik ten Hag wisselde De Jong na 28 minuten tegen Excelsior. Terwijl de middenvelder de kleedkamer opzocht, voelde hij aan zijn hamstring.

Het ergste werd gevreesd, maar De Jong lijkt Juventus-uit te halen. "De wissel was uit voorzorg", zegt Dursun. "Frenkie voelde de hamstring opspelen, maar er was geen moment dat de pijn er echt inschoot. Dus het lijkt erop dat de schrik groter was dan de schade."

De Jong wordt intensief behandeld door de medische staf van Ajax. Maandag stapt hij met de rest van de selectie in het vliegtuig naar Turijn. Volgens De Telegraaf is het 'zo goed als zeker' dat Ajax met De Jong in de basis op jacht gaat naar een plek in de halve finale van de Champions League.

Lees ook: AD: De Jong stapt met Ajax op vliegtuig, goede hoop op meespelen tegen Juventus

Poll

Gaat Ajax zich ten koste van Juventus plaatsen voor de halve finale van de Champions League?

(12790 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 06:47
De trotse koploper.

Och, ik ben zo blij, ik sta op mijn kop.
Het hele leven draait om mij.
Alleen ... nu ik zo naar de stand kijk,
Zit ik in het slop. De degradatie is nabij.
Ik ga maar weer normaal doen.
Hopelijk ben ik dan ook op de laatste dag nog kampioen.

Och, ik ben zo blij. In blijde verwachting en koploper.
De verwachtingen zijn groot,
hopelijk komt er een rode loper.
Om aan al mijn verwachtingen te voldoen,
Ja idd, ik ben gek op poen.
Wie wil mijn blijde verwachtingen kopen?

Ik verbeeld mij heel veel, als koploper.
Zo ben ik nu heel rijk en op vakantie in Italië.
Het is de grote verbeelding, maar dat had u al lang gezien.
Ik ben de knapste en de beste.
Zolang ik maar niet op mijn kop ga staan, want dan sta ik leste.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 06:49
Wat een inspiratie in de vroege ochtend Wim.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 06:53
Het zal de koffie zijn. Aan mij zal het niet leggen.
Vind ik leuk
Pimman +11547
maandag 15 april 2019 om 07:13
Goedemorgen Wim, koekje erbij? ;)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:50
Zo'n lekkere glacekoek. Zet het hele pak maar neer.
Dan doe ik wel, alsof ik thuis ben.
Vind ik leuk
Pimman +11547
maandag 15 april 2019 om 07:59
Ja lekker Wim zo'n roze koek die je tandglazuur doet barsten haha..tjonge tijden niet meer gegeten maar idd verslavend
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:01
Voor mij ook alweer lang geleden.
Toen ik klein was in het zwembad. Dan had je gelijk geen honger meer.
Vind ik leuk
Pimman +11547
maandag 15 april 2019 om 08:04
Ha ja klopt na het zwemmen met die chloor had je áltijd trek in zo'n koek of een gevulde koek. Of na het voetballen in de kantine en dan later een broodje kroket met mosterd ;)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:23
Je weet dat die mooie kleur gemaakt wordt met insecten. Eet smakelijk.
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 13:38
Ach, die kleurstof gebruik(t)en ze in Campari ook.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:48
Zo zijn er wel meer leuke weetjes. De mensen willen niet weten wat er in vanille vla zit, das alles behalve vanille. En laten we maar niet over pringles en appelmoes hebben.
Vind ik leuk
DeanJayden +13707
maandag 15 april 2019 om 09:24
Soms lekker he een droge mierzoete glacekoek
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:19
Ik weet niet voor koffie dat is, maar dat ik wil ik ook 🤔😉
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:26
Ouderwetse filterkoffie, niet van die ingewikkelde siropen onzin.
Vind ik leuk
PRICE +8111
maandag 15 april 2019 om 06:57
Frenkie de smerende olie tussen de power tandwielen van ajax
Vind ik leuk
Pimman +11547
maandag 15 april 2019 om 07:15
Frenkie is met name de laatste weken heel belangrijk..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:28
Frenkie is altijd belangrijk en dan vooral in de opbouw. Hij heeft net als Xavi en Iniesta geen hoog goal gemiddelde maar is toch een van de sterren van het elftal. Zonder Ziyech, de Jong en de Ligt gaat het lastig worden. Al is die Marin een zeer groot talent en zou Alvarez een aardige vervanger voor de Ligt zijn. Volgend jaar niet het zelfde verwachten maar meedoen om de nationale prijzen en de groepsfase CL zou moeten lukken.
Vind ik leuk
Pimman +11547
maandag 15 april 2019 om 07:12
Ja Wim is helemaal los, heeft er weer zin in!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 06:55
Kon je het maar over Feyenoord schrijven ;)
Vind ik leuk
Plattekar bv +35831
maandag 15 april 2019 om 06:56
Frenkie erbij weegt zwaar, maar het gemis van Tagliafico weegt zwaarder.
Vind ik leuk
yuuup +11193
maandag 15 april 2019 om 07:02
Denk ik ook. Vooral ook het alternatief zal een slok op een borrel schelen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:05
Daar kan je nog best wel eens gelijk in hebben. Zijn gif en drive zijn zo belangrijk.
Vind ik leuk
phritzzz +4449
maandag 15 april 2019 om 07:11
Hij was letterlijk overal in de heenwedstrijd. Klopt inderdaad
Vind ik leuk
Pimman +11547
maandag 15 april 2019 om 07:17
Naar mijn idee is Frenkie toch echt nog belangrijker dan Tagliafico. Frenkie is het hart van de ploeg.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:19
Ik denk dat tagliafico vooral erger is omdat er geen echte vervanger is. Middenvelders genoeg, maar een goeie linksback hebben we er maar één van. Ik hoop op blind linksback, en veltman centrum. Maar dat ik dat hoop zegt eigenlijk genoeg over de armoe die we hebben met het gemis van nico. Maar alsnog gaan we ervoor! 90 minuten lang! Knokken voor wat we waard zijn. Als ze dat doen maakt de uitslag niet uit. Dan ben ik trots op wat mijn cluppie heeft gedaan dit seizoen in Europees verband! Let's go Ajax!
Vind ik leuk
Pimman +11547
maandag 15 april 2019 om 08:02
Henk ik verwacht dat Veltman "gewoon" rechtsback staat en Mazraoui linksachter..dan kan hij het vertrouwde centrum met de Ligt en Blind laten staan.. anders krijg je téveel wijzigingen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:06
Heb je ook wel weer gelijk in. Misschien een betere oplossing ja. Maar dan vind ik het er nog steeds wel flink op achteruit gaan
Vind ik leuk
Pimman +11547
maandag 15 april 2019 om 08:10
Sowieso is het een enorm gemis zonder Tagliafico..mee eens!
Vind ik leuk
Come on Utreg +30186
maandag 15 april 2019 om 08:26
Goedemorgen Wim, mooi en creatief begin van de week! Waar koffie al niet goed voor is!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:30
Op de vroege morgen direct inloggen op VP. Waar gaat het toch geen met de mensheid. Haha. Waar haal je de energie toch vandaan.
Vind ik leuk
Neusje +279
maandag 15 april 2019 om 06:54
Ik had niet anders verwacht. Deze topper gaat ervoor. En anders Ekkeltje toch weer. Genoeg mogelijkheden. Psv kijkt tv. En opletten he,kunnen jullie nog iets van leren.😉. Alleen uitvoeren niet. Daar moet je kwaliteit voor hebben zoals het GROTE Ajax
🛠

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 06:57
Niet overdrijven, beetje reëel blijven. Dit lukt Ajax ook maar sporadisch, volgend seizoen is dit over. En het "grote" Ajax staat op evenveel punten als PSV..
Vind ik leuk
Neusje +279
maandag 15 april 2019 om 06:59
We zullen zien. Maar nu in ieder geval genieten hoor
🛠

Vind ik leuk
yuuup +11193
maandag 15 april 2019 om 07:04
Het is wel heel knap van PSV. Niet denigrerend bedoeld. Het was vaak toch met de hakken over de sloot. Ze hebben een perfect Eredivisie elftal.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:38
Ja is waar. Zeker voor de winterstop zeer indrukwekkend
Vind ik leuk
De Liefhebber +13065
maandag 15 april 2019 om 08:02
Alleen is het voetbal van Ajax ook nog leuk om naar te kijken.... Als PSV fan zou ik hopen dat Ajax een ronde verder komt....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 06:59
Niet nodig maat!
Vind ik leuk
Bertus +7819
maandag 15 april 2019 om 07:26
En steeds weer moet PSV erbij worden gehaald. Hoe diep zit je obsessie?
Vind ik leuk
yuuup +11193
maandag 15 april 2019 om 07:44
Kom op het is niet nodig om PSV te bashen toch?
Vind ik leuk
Neusje +279
maandag 15 april 2019 om 08:16
Nee hoor maar wel leuk. GEINTJE


🛠
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 06:59
Morgen gaat het 1-1 worden. Verlening maakt het verschil niet en dan pingels. Ons aller Ajax gaat door.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:02
Doe maar liever iets eerder beslissen, geen zin om morgen een hartverzakking te krijgen..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:53
Ja idd. Hoe sneller het 0-2 staat hoe beter. Morgenavond maakt het me ff geen reet uit dat het dan niet spannend meer is
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 07:53]
Vind ik leuk
vierde-ster +8822
maandag 15 april 2019 om 07:02
Komop Frenky jij kan het verschil maken
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:11
We gaan het halen
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12586
maandag 15 april 2019 om 07:16
Effe snel een nieuwe hamstring gekocht bij de kringloop 😂
Vind ik leuk
Suck r +1036
maandag 15 april 2019 om 07:34
Mogelijk dat je er wel strings vindt, maar geen hamstrings 🤣
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12586
maandag 15 april 2019 om 07:37
😂😂
Vind ik leuk
Muscles +2091
maandag 15 april 2019 om 07:30
Frenkie, de artistieke motor van ons Ajax, met hem een kans om die spaghettivreters uit te schakelen. Stijg als team erbovenuit en ook Italië is een voetbalkerkhof, na Spanje en Duitsland.......Forza AFCA
Vind ik leuk
wattenstaafje +23982
maandag 15 april 2019 om 07:32
Natuurlijk haalt ie het
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6058
maandag 15 april 2019 om 07:56
Mooi! Vanaf vandaag graag ieder uur een update over deze zogenaamde blessure!
Vind ik leuk
De Liefhebber +13065
maandag 15 april 2019 om 08:04
Ging Frenkie ook met een brancard van het veld??? Heb ik dan gemist zeker...
Vind ik leuk
Futjebal +2841
maandag 15 april 2019 om 09:01
En dan zul je zien dat hij tegen Juve zijn hamstring afscheurd en de rest van het seizoen klaar is
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:57
Niet helemaal fit dus weer risico nemen zou niet slim zijn maar ja kale is kort slimste
Vind ik leuk
kees ee +1078
maandag 15 april 2019 om 10:11
. . de zaakwaarnemer van de jong zegt dat frenkie kan spelen !???, . . niet de woordvoerder van de club, niet de clubarts, niet de trainer, niet de voetballer zelf !!, . . nee, nee, nee, . . de zaakwaarnemer !!!?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:22
Hopen dat ze met de Jong geen onnodig risico lopen, lievee zonder de Jong verliezen van Juventus dan dat ze het risico nemen met de Jong en dat ie dan geblesseerd raakt en daardoor de titel verspelen.
Vind ik leuk
0260165 +726
maandag 15 april 2019 om 10:40
Van mij mag Ten Hag z'n spelers wel iets sneller sparen. Zowel met Frenkie als Ziyech al een keer gebeurd dit. Tegen een team als Excelsior kan je makkelijk Blind op het middenveld zetten en Magallan achterin of iets dergelijks.
Vind ik leuk
hydrowear +42
maandag 15 april 2019 om 11:49
Helaas een hacker zit mij dwars, hij moet nu elke dag over zijn
schouder kijken, op een dag vergeet hij het, en dan.......
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1506
maandag 15 april 2019 om 12:03
Goed nieuws dat de jong mee doet.is toch de motor op het middenveld van ons aller Ajax.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws