Ajax met 22 spelers naar Turijn: De Jong en Tagliafico 'gewoon' van de partij

Ajax met 22 spelers naar Turijn: De Jong en Tagliafico 'gewoon' van de partij

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 10:48ma 15-04-2019 om 10:48

Laatste update: maandag 15 april 2019 om 11:19ma 15-04-2019 om 11:19

Frenkie de Jong lijkt dinsdagavond inderdaad van de partij te kunnen zijn tijdens Juventus-Ajax. De toekomstige FC Barcelona-controleur behoort tot de 22-koppige wedstrijdselectie, maken de Amsterdammers maandagochtend bekend via de officiële kanalen.

De Jong viel zaterdagavond nog geblesseerd uit tegen Excelsior, maar volgens zijn zaakwaarnemer Ali Dursun zou de wedstrijd tegen Juventus niet in gevaar komen. De controleur uit Arkel stapt dan ook 'gewoon' op het vliegtuig richting Turijn. Trainer Erik ten Hag begroet dezelfde 22 spelers die zaterdag tegen Excelsior tot de wedstrijdselectie behoorden. Nicolas Tagliafico is dus ook mee, hoewel de Argentijn niet mee zal spelen vanwege een schorsing.

Wanneer de Amsterdammers voet op Italiaanse bodem hebben gezet, zullen ze maandagavond trainen in Turijn. De wedstrijd tegen Juventus staat gepland voor dinsdagavond 21.00 uur: op woensdagochtend zal er nog eens getraind worden door Ten Hag en de spelers, inclusief Tagliafico.

De volledige selectie:
André Onana, Kostas Lamprou, Bruno Varela, Rasmus Kristensen, Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Donny van de Beek, Daley Sinkgraven, Klaas-Jan Huntelaar, Dusan Tadic, Noussair Mazraoui, Lisandro Magallán, Daley Blind, Zakaria Labyad, Lasse Schöne, Frenkie de Jong, Hakim Ziyech, Kasper Dolberg, Dani de Wit, Nicolas Tagliafico, Jurgen Ekkelenkamp.

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 10:50
De Jong speelt gewoon! Op naar de halve finales
Vind ik leuk
PRICE +8108
maandag 15 april 2019 om 10:53
Juventus haalde een achterstand op tegen atletico. Benieuwd of ze er weer zo opklappen. Alles wordt er in Turijn aan gedaan om de CL te winnen.
Mocht ajax doorgaan dan is dat een wereldprestatie.
Vind ik leuk
pietprecies +12534
maandag 15 april 2019 om 10:57
Inderdaad, stel dat het lukt, dan acht ik de kans best aanwezig dat de cup naar Amsterdam komt. Als je met een “achterstand” (want zo kan je een 1-1 thuis noemen) een team kan verslaan wat er zo op gebrand is en kandidaat is voor de eindzege dan zeg het maar.

Maargoed, de kans is groot dat we eruit vliegen, neemt niet weg dat het tot nu toe al een mooie prestatie is.

Ik laat me graag verrassen.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 10:58]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:04
Waarom zou je dat als achterstand zien?
1 uitgoal geïncasseerd, dat valt toch best mee.

Als je daar na 90 minuten gelijk staat is dat m.u.v. 0-0 in het voordeel van Ajax.
Vind ik leuk
Dekkie +75
maandag 15 april 2019 om 11:14
0-0 en tevens verliezen is uitschakeling Ajax
1-1 is verlening na verlenging nog steeds 1-1 penalties.
Elk gelijkspel hoger dan 1-1 en winnen is Ajax geplaatst

Dus ja 1-1 thuis is een achterstand Ajax moet minimaal 2 doelpunten schoren bij gelijkspel of winnen.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 11:15]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:18
1-1 betekend een verlenging waarbij een goal van Ajax waarschijnlijk bepalend is aangezien Juventus er dan twee moet maken.
1-1 na 90 minuten is dus zeker geen nadeel.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:17
Ajax moet scoren, dus een achterstand
Vind ik leuk
SuperScc +1089
maandag 15 april 2019 om 11:26
Moeilijker is het niet. Tot nu toe gaat alles volgens Italiaans plan. Zo lang zij niet hoeven aan te vallen vinden ze het prima. Je moet hopen op een snelle goal, anders ben ik bang dat het een lastig zaakje wordt.
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3486
maandag 15 april 2019 om 12:00
Juist niet hopen op een snelle goal. Gewoon lekker in de 92e min de 0-1 binnen prikken
Vind ik leuk
PRICE +8108
maandag 15 april 2019 om 11:05
Verslaat ajax juventus dan gaan ze door naar de finale, spurs en city kan ajax gewoon verslaan. Juventus is de harde noot.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:07
City is niks minder dan Juventus en ook gewoon één van de topfavorieten voor de eindzege.
Vind ik leuk
roma1900 +674
maandag 15 april 2019 om 11:14
city met haar goeie spelers is 100000 x beter dan Juventus
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:22
met het verschil dat je tegen city en tot beide kunt voetballen want ja ik sluit niet uit dat tot doorgaat ook al speeld Harry niet mee het is en blijft een spelletje.

Juventus is gewoon een meester in het afwachten en de tegenstanders een gevoel geven van er valt wat te halen en dan slaan ze toe. Ajax is zeker niet kansloos maar als ze doorgaan tegen juve is het echt 50/50 om de finale te halen hoor.
Vind ik leuk
roma1900 +674
maandag 15 april 2019 om 11:25
Juventus was daar meester in maar ajax heeft bewezen dat ze daar tegen op kunnen alleen als blind het zelfde dee tegen Ronaldo als die jeugd speler was die 0-1 niet gevallen
Vind ik leuk
Wittepiet +243
maandag 15 april 2019 om 12:06
Barcelona zit er ook nog in he
Vind ik leuk
rinirat +4201
maandag 15 april 2019 om 12:09
2-2 is prima uitslag
Vind ik leuk
Johan59 +1256
maandag 15 april 2019 om 12:25
Heb ik dit in 95 ook niet bij elke ronde gehoord
Vind ik leuk
Analist +319
maandag 15 april 2019 om 17:01
Als ze tegen barca moeten dan is het klaar helaas
Vind ik leuk
Fritzie K. +2231
maandag 15 april 2019 om 10:58
Ajax heeft tot nu toe al een wereldprestatie geleverd vind ik. Als ze doorgaan dan is dat de kers op de taart. Hoe dan ook ben ik trots op onze club, wat de uitslag ook mag zijn morgen
Vind ik leuk
Molletje +4088
maandag 15 april 2019 om 11:29
tenzij het een 4-0 wordt of zo... dat zou ik niet fijn vinden. Dan krijgt het mooie toch een wrange eindherinnering.
Vind ik leuk
MagicFeeling +4727
maandag 15 april 2019 om 11:00
Atletico had dan ook niet bepaald de intentie om te voetballen. Dan roep je alle ellende over jezelf af.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:13
Dat vind ik wel erg makkelijk gerelativeerd.
Als je met een verdedigende instelling speelt dan heb je niet de intentie om te voetballen?
Verdedigen is ook gewoon voetballen.

Bovendien, welke club is nou bij uitstek goed in verdedigen?
Juist.. Atlético...

Volkomen logisch dat ze zo speelden en het was gewoon de verdienste van Juventus.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 11:14]
Vind ik leuk
roma1900 +674
maandag 15 april 2019 om 11:13
atletico kwam daar alleen voor tegen houden dat gaat ajax niet doen
Vind ik leuk
Youri99 +10833
maandag 15 april 2019 om 11:35
Tagliafico speelt ook gewoon, Ajax trekt zich niks aan van de Uefa!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:11
Bij Ajax is het zo, ze zijn bij een blessuretje op sterven na dood, echter enkele dagen verder spelen ze weer. Ze maken het daar altijd erger dan het is..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:38
--_Vind Naa'kt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
pietprecies +12534
maandag 15 april 2019 om 17:07
Vind een leven op dancingbear.com
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:50
Juve, kom maar op!
Vind ik leuk
PRICE +8108
maandag 15 april 2019 om 10:50
22 tegen 11 dan wint ajax
Vind ik leuk
PetaJ +1792
maandag 15 april 2019 om 10:51
Jij was zeker diegene dat zei dat Ajax geen kans zou hebben tegen Bayern en Real?...
Vind ik leuk
PRICE +8108
maandag 15 april 2019 om 10:56
Ik heb niks gezegd, ik vind 't knap wat ajax doet. Zover al gekomen inclusief de voor ronden. En ja wie weet legt juventus het ook wel af tegen ajax.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:59
Kom je weer hoor met je praatjes. Is gewoon realistisch, Ajax maakt een kans maar je moet niet gaan denken dat het 50/50 is.

Juventus zal alles op alles zetten om te winnen. Die ervaring missen ze bij Ajax. Het kaartje naaien, het vallen, het opjutten, precies ff op iemand zijn voet staan. Ze gooien de hele truckendoos open van laf en smerig voetbal. Alles om te winnen.
Vind ik leuk
Fentas +890
maandag 15 april 2019 om 10:51
1-2 overwinning. Het kan!
Vind ik leuk
Champ +580
maandag 15 april 2019 om 10:54
2-2 is ook goed, maar minder goed voor mijn hart.
Vind ik leuk
Fentas +890
maandag 15 april 2019 om 10:58
Nee dat zeker niet. Al vrees ik wel dat het na morgen wel over is voor Ajax. Maar dat dacht ik tegen Real ook.
Vind ik leuk
mcmodd +28779
maandag 15 april 2019 om 11:03
Champ, als ik jou was zou ik de Ajax-ploeg vragen extra zorg te dragen voor je hartconditie. Wellicht dat meerderen dat nodig hebben en dan is een overwinning met een vroege voorsprong, daaraan voorafgaand, wel het enige middel.
Vind ik leuk
Champ +580
maandag 15 april 2019 om 11:37
Inderdaad, zal ze gelijk even een appje sturen. 😂
Vind ik leuk
3-0achter +1531
maandag 15 april 2019 om 10:56
Ha ha ha strooi maar zand in de ogen van Juventus en dan dinsdag de pannen van het dak spelen. Ik hoop op 2-2, het liefst 1-2. Kan die wedstrijd niet vanavond van start gaan.
Vind ik leuk
Robert8592 +210
maandag 15 april 2019 om 10:56
Wat een onzin dat het zo benadrukt word dat tagliafico mee is en mee traint.
Vind ik leuk
Hoos +83
maandag 15 april 2019 om 10:59
Ik vind het juist goed dat benadrukt wordt dat je niet wordt afgeserveerd als je geschorst bent. Je kunt er van vinden wat je wil, hij deed het in dienst van het team.
Vind ik leuk
Erik-Vites +1054
maandag 15 april 2019 om 11:21
In dienst van het team? Zeer onnodige gele kaart...
Overtreding was halverwege tegenstanders helft en de scheidsrechter wachtte voordeel voor ajax af, want ajax kreeg een vrije trap na deze actie.
Vind ik leuk
Gizmo +3704
maandag 15 april 2019 om 10:57
Nietszeggend bericht dat De Jong mee is richting Turijn.

Misschien gaat hij wel gezellig naast Tagliafico op de tribune zitten.

Maar laten we maar hopen dat hij speelt.
Vind ik leuk
The Iceman +18173
maandag 15 april 2019 om 11:01
Niet nietszeggend, want als hij niet was meegegaan had hij sowieso niet gespeeld ;-)
Vind ik leuk
MojoRisin +16279
maandag 15 april 2019 om 10:57
Nico erbij in het uitvak, dat kan toch niet meer fout gaan ? :)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:58
Ik vrees toch echt dat we het onderspit delven tegen Juventus, ze zijn zo gehaaid en gevaarlijk in de omschakeling.
Hoe knap het ook is van Ajax dat ze hier staan en hoe goed ze vorige wedstrijd gespeeld hebben denk ik dat ze tegen die efficientie toch niet opgewassen zijn.
Maar, kansen zijn er altijd. de bal is rond...
Vind ik leuk
leozao +2689
maandag 15 april 2019 om 11:16
Reken maar dat er flink wat stress is bij die Italianen (en in het achterhoofd Real Madrid). Als die niet doorgaan, dan zijn de rapen gaar! Juve kan alleen maar verliezen, en Ajax alleen maar winnen. Ajax is aanvallend sneller dan Juve verdedigend. Goed: makkelijk zal het niet worden, maar ik zie nog steeds kansen!
Vind ik leuk
Neusje +279
maandag 15 april 2019 om 10:59
Kunnen ze hopelijk met zn alle feest vieren op de terugweg. Zie het al voor me. Polonaise door de cockpit. Stewardes met ajax shirtjes aan. Rollebollen in het gangpad.
🛠

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 23:07
Zekers, gaan lekkere beelden opleveren🤒
Vind ik leuk
Linke loe +2367
maandag 15 april 2019 om 11:10
We hebben frenkie echt nodig..als hij niet meedoet hebben we wel een probleempje hoor..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:10
Goed dat Nico mee is, zo hoort het ook in deze fase van de CL. Laten we hopen dat we die wedstrijd binnen 30 minuten beslist hebben, zodat we Frenkie wat rust kunnen gunnen zodat de pijntjes geen blessures worden.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:13
Ronaldo zal wel weer rustig aan doen en voor eigen publiek er wel 3 inprikken. Juve thuis is een wereld van verschil. 😆
Vind ik leuk
Kato91 +0
maandag 15 april 2019 om 11:15
Tagliafico gewoon van de partij was dat maar waar😂
Vind ik leuk
Basik013 +928
maandag 15 april 2019 om 11:15
Wat een baas die taglia!
Vind ik leuk
Tof Yac +30
maandag 15 april 2019 om 11:16
Ik voorspel een zieke zieke wedstrijd waar ajax de leiding neemt en het uiteindelijk toch weggeeft door een smerige counter van Juve
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:21
Hij was niet geblesseerd uit voorzorg werd hij gewisseld
Vind ik leuk
sjakieeee +23
maandag 15 april 2019 om 11:24
magallan in de basis!!!!!!!
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6058
maandag 15 april 2019 om 11:37
Gelukkig komt VP ieder uur met een update rondom de fysieke gesteldheid van Frenkie.
Vind ik leuk
Meastro +474
maandag 15 april 2019 om 11:39
Zelfde verhaal als Ronaldo.. is er gewoon bij! Waren die juventenaren net blij...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:48
Het wordt natuurlijk erg moeilijk en er zijn er genoeg die niet verwachten dat het kan, maar er is er maar 1 die levensgevaarlijk is di avond en als je hem het zo moeilijk maakt desnoods met een vriendelijk tikje op bovenbeen. Zijn de Ajaxspelers zou goed voorbereid en hebben genoeg wilskracht om hopelijk het onmogelijk toch weer mogelijk te maken
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:52
Ik verdien elke week $ 7546 tot $ 9284 voor eenvoudig werk thuis. Vorige maand heb ik $ 29746 van deze baan gemaakt. Het is verbazingwekkend en eenvoudig om regelmatig inkomsten te genereren met dit geweldige ding. Ik stel voor dat jullie nu allemaal lid worden van dit bedrijf als onderdeel vann de tijd en meer verdienen dan volledige inkomsten door deze link te volgen. Succes

>>>>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.W­­e­­b­­J­­o­­b­­9­­8.C­­o­­m
Vind ik leuk
hydrowear +42
maandag 15 april 2019 om 11:55
Juventus zal proberen het eerste kwartier te scoren, en druk zetten, daar
zal Ajax onder door moeten kunnen spelen, en moeten toeslaan.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:36
=_Vind Naa'kt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
Neusje +279
maandag 15 april 2019 om 12:50
Met zn alle lekker feest vieren

🛠
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:15
Ik verdien elke week $ 7546 tot $ 9284 voor eenvoudig werk thuis. Vorige maand heb ik $ 29746 van deze baan gemaakt. Het is verbazingwekkend en eenvoudig omm regelmatig inkomsten te genereren met dit geweldige ding. Ik stel voor dat jullie nu allemaal lid worden van dit bedrijf als onderdeel van de tijd en meer verdienen dan volledige inkomsten door deze link te volgen. Succes

>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.W­­e­­b­­J­­o­­b­­9­­9.C­­o­­m
Vind ik leuk
Staaijman74 +1413
maandag 15 april 2019 om 18:27
Wat is dat voor gezwets over tagliafico. Als ie mee is dan is dat als supporter. Niet in bovenstaand lijstje lijkt mij.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 00:07
Twee bussen vol fans uit italie gezet.😅
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws