Italiaans gerucht: Juventus en Barça sluiten overeenkomst rond Umtiti en De Ligt

Italiaans gerucht: Juventus en Barça sluiten overeenkomst rond Umtiti en De Ligt

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 13:57ma 15-04-2019 om 13:57

Laatste update: maandag 15 april 2019 om 14:39ma 15-04-2019 om 14:39

Juventus heeft een overeenkomst gesloten met FC Barcelona: Samuel Umtiti maakt de overstap van Barça naar Juventus en dan geeft Juventus de strijd om Matthijs de Ligt op. Dat schrijft Rai Sport

De koploper van Italië is al een tijdje op zoek naar een defensieve versterking en heeft, net als Barcelona, Ajax-aanvoerder De Ligt hoog op het verlanglijstje staan. Nu lijkt het er toch op dat Juventus de concurrentiestrijd met de Catalanen om De Ligt gaat opgeven.

Volgens de Italiaanse berichtgeving heeft de topclub uit de Serie A met Barcelona afgesproken dat Umtiti komende zomer naar Turijn verkast. In ruil daarvoor gaat Juventus geen werk maken van De Ligt. Beide partijen zijn tevreden met deze oplossing. 

De Ligt wordt al maanden in verband gebracht met verscheidene Europese topclubs. Nu Juventus afhaakt in de transferstrijd, lijkt FC Barcelona topkandidaat voor de komst van de centrale verdediger.

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 14:02
Elke dag het zelfde nieuwtje over de Ligt 😀

Off topic: Ajax heeft gereageerd en besloten de wedstrijd Ajax Twente wordt gewoon op de Toekomst afgewerkt!
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:03]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:03
idd
Vind ik leuk
Smithsonian +45244
maandag 15 april 2019 om 14:04
En terecht ook, want echt alles zit twente mee.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:08
Schitterend!!
Vind ik leuk
CJEM +3
maandag 15 april 2019 om 15:22
Slechte zaak..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:22
Ze doen ook werkelijk alles om dit pareltje binnen te slepen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:02
Dan komt een basisplaats weer wat dichterbij.
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
maandag 15 april 2019 om 14:02
Slimme zet van Barca! Nu nog langskomen met een leuk bedrag ;)
Vind ik leuk
Johan_D +3680
maandag 15 april 2019 om 14:22
Dat is wat ze willen bij Barça.

De concurrentie op afstand proberen te houden en De Ligt voor een habbekrats over te nemen.

Hopelijk laat Overmars zich niet piepelen.

Min €90 mil. of anders opzouten.
Vind ik leuk
tikkietoe +6455
maandag 15 april 2019 om 14:40
Vrees dat het nu nog minder dan aan Frenkie gaan beuren.
Barcelona weet hoe ze Ajax moeten naaien.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:41]
Vind ik leuk
1+1= +865
maandag 15 april 2019 om 15:09
Je was me voor Johan D
Dat gaan ze zeker proberen
Als Marc er geen goed bedrag uit weet te slepen dan wachten met onderhandelen en Eerst zorgen dat Umtiti bij Juve tekent en dan 90 vragen aan Barça en anders de Ligt aan zijn Kontrakt houden kijken wie er overstag gaat 😁
Pak je ze mooi terug
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 15:11]
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
maandag 15 april 2019 om 15:49
Niet alles geloven wat je leest hè...
Vind ik leuk
1+1= +865
maandag 15 april 2019 om 22:12
Doe ik ook niet Barry
Maar je weet dat Barça niet de hoofdprijs wilt betalen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:02
Maffiapraktijken....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:41
Ja dit ruikt naar vieze spelletjes spelen. Hoe schakel je jouw concurrent uit als je allebei interesse hebt in dezelfde speler? Neem contact met Barcelona en er wordt jou tot in de details uitgelegd hoe.
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +310
maandag 15 april 2019 om 14:59
Tof als je als speler dit leest :D
Contract of niet, ze doen met je wat ze willen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:10
Ik vind Barcelona om zulke dingen een walgelijke club.
Vind ik leuk
katinzak +314
maandag 15 april 2019 om 19:14
Het is hierboven al eens gezegd, geloof niet alles wat je leest...
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 19:19]
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
maandag 15 april 2019 om 15:51
Wat vergezocht..... je moet niet alles geloven wat uit de Italiaanse sportmedia naar voren komt als je morgen tegen FC Pizza moet spelen....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:03
Umtiti is toch wel paar klassen beter dan Lampje
Vind ik leuk
G.Kopf +5793
maandag 15 april 2019 om 14:10
Meer ervaren maar niet meer getalenteerd.
Vind ik leuk
Blac-ca +615
maandag 15 april 2019 om 14:13
Helemaal eens ,we zullen het nog eens zien wat er van waar is in deze wandelgangen ,geruchten......
Vind ik leuk
Orphen89 +4024
maandag 15 april 2019 om 14:03
Ongustig voor Ajax, 1 partij minder die de prijs op zal drijven...
Aan de andere kant zijn er nog meer dan genoeg clubs over die de prijs op zullen drijven.
Vind ik leuk
Smithsonian +45244
maandag 15 april 2019 om 14:04
Dan zijn barca & matthijs de grote winnaars. Jammer dat hij niet naar liverpool gaat.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:20
Precies,
mocht het waar zijn wel opmerkelijk trouwens, spreekt wel heel veel vertrouwen uit voor de Ligt vanuit Barca, terwijl hij het daar wel gewoon weer moet laten zien...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:41
Grootste probleem is niet eens het geld maar het verlies van de topspelers. Zelfs met 300 miljoen loopt Ajax ver achter. De begroting van Nederlandse clubs stelt niet veel voor en de Eredivisie staat kwalitatief natuurlijk niet hoog aangeschreven. Maar weer op nieuw beginnen met toptalenten en aankopen om de zwakke plekken op te vullen.
Vind ik leuk
Bennamari +299
maandag 15 april 2019 om 14:05
Dit jaar is de enige kans voor Ajax om chamoionsleuge te pakken dus voor dat ze spelers weg doen moeten ze dat wel beseffen
Vind ik leuk
utrechtfan +1276
maandag 15 april 2019 om 14:05
Kan me niet voorstellen dat dit echt is, Umtiti doet het uitstekend bij Barca dus die laten ze niet zomaar gaan. Bovendien houden ze dan met Lenglet nog maar 1 centrale linkspoot over, waar Juventus toch niet snel met Chiellini en Umtiti samen zal willen spelen (2 linkspoten).
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:45
Heeft door blessures natuurlijk niet alles gespeeld. Denk dat ze bij Barca na het niet geheel slagen met aankopen nu proberen wat spelers te halen die mee kunnen in het voetballende gedeelte. Maar we gaan het zien. Ze halen nu 2 super talenten dus neem ik aan dat ze genoeg speeltijd krijgen.
Vind ik leuk
jari11 +5298
maandag 15 april 2019 om 14:07
Nu zal het balletje gaan rollen. Jammer maar hij is niet meer te houden. Nog maar genieten van dit seizoen en hopelijk goede vervangers voor volgend jaar
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 14:08
Off Topic:

Hee VP.

Waar blijft het nieuws dat Ajax het verzoek heeft afgewimpeld?
Was om 12:00 al bekend.



Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:09
Zie hem liever naar Munchen gaan, Barcelona is een intense kut club geworden, daar wil ik helemaal niemand meer heen zien gaan tot ze een fatsoenlijke voorzitter hebben ipv die lul die er nu zit.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
maandag 15 april 2019 om 14:09
Dat Ajax de JC Arena niet beschikbaar stelt begrijp ik wel een beetje, maar het loopt ook extra inkomsten mis. Schat dat een minimaal 1 ton aan inkomsten word mis gelopen
Vind ik leuk
G.Kopf +5793
maandag 15 april 2019 om 14:12
Ik vraag mij af wat Ajax daar over te zeggen heeft, aangezien zij geen eigenaar zijn.Twente kan dat stadion toch ook voor een wedstrijdje huren. Doen artiesten ook.
Vind ik leuk
Sven! +2592
maandag 15 april 2019 om 14:20
Nee dat kan dus niet. Het is een thuiswedstrijd van Ajax en niet van Twente, wanneer Twente dat zou huren komen alle kosten bij Twente terecht dus ook de beveiliging, waar willen ze dat van betalen? ArenA afhuren kost volgens mij al meer dan 200.000 €.
Vind ik leuk
G.Kopf +5793
maandag 15 april 2019 om 14:21
Denk niet dat ze dat kunnen betalen nee.
Een ander opschepen met de kosten en rommel van jouw feestje is niet heel aardig.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:03
Sven, nog even en je moet een miljoen per uur betalen voor de Arena/ Als dat 200.000 per wedstrijd zou zijn was het ook voor Ajax niet op te brengen
Vind ik leuk
Sven! +2592
maandag 15 april 2019 om 22:30
Ajax huurt de ArenA per jaar en heeft flinke korting afgedwongen, bel de ArenA op en vraag hoeveel het kost om de ArenA een avond te huren, je schrikt je kapot!
Vind ik leuk
Degraaf +2798
maandag 15 april 2019 om 14:26
Als thuisspelende club bepaalt Ajax waar ze spelen en niet Twente.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:31
Huren? Van welk geld dan? Ze vroegen al om geld bij de gemeente om een scherm in hun eigen stadion te kunnen plaatsen, die gasten hebben helemaal geen cent te makken.
Vind ik leuk
Snappi +320
maandag 15 april 2019 om 14:11
Goed voor de Ligt dit, betekent dat een basisplaatje dichterbij zal komen als hij naar Barca gaat.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:12
Prachtige stap voor hem. Heel goed voor FC Barcelona om 2 van de grootste talenten van dit moment, op voor FC Barcelona belangrijke posities, nu vast te leggen. Verwacht dat ze allebei zullen gaan slagen.

Overigens wel jammer dat Umtiti vertrekt. Lijkt dat FC Barcelona toch wat concessies heeft moeten doen om De Ligt binnen te halen, want Umtiti is een van de betere centrale verdedigers van dit moment. Zeker gezien zijn leeftijd en zijn linkervoet.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
maandag 15 april 2019 om 14:13
Laat Barça maar gewoon betalen onze parel word niet voor niks weggehaald..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:14
Heeft Umtiti ook nog wat te vertellen in dit hele verhaal?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:18
Jaa hij wilt graag gaan, maar alleen op voorwaarde dat de Juve fans elke thuiswedstrijd met kleppers op de tribune zitten.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:28
Wat zijn kleppers?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:32
Die heeft de harde kern van AZ altijd om extra sfeer te creëren.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:34
Weinig wedstrijden van Az gezien zeker de laatste 4 jaar?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:37
Ooh jammer, de klappers zijn weg schijnbaar? Toen der tijd waren de AZ fans veel beruchter
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:49
Als je niet weet waar je over lult, kan je hem beter dicht houden. Nu snel je huiswerk afmaken anders word je juf boos.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:19
Umtiti gaat helemaal nergens !!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:27
Spoiler:




Voor de mensen die de uitslag weten. Her word een wedstrijd met veel doelpunten.
Juventus gaat hoge druk zetten en aanvallen en komen ook tot scoren
Daardoor komt er ook ruimte achterin bij juve.
Geloof het of niet . Mazraoui maakt de 0-1
Daarna wordt het 1-1 en maakt juve 2-1
Ajax maakt dan 2-2 waardoor juve allles op de aanval zet. Verdediging van juve wordt dan gatenkaas waardoor Ajax 2-3 maakt
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 16:16]
Vind ik leuk
Argento8523 +7457
maandag 15 april 2019 om 14:35
Ik teken er voor chef!
Vind ik leuk
jari11 +5298
maandag 15 april 2019 om 15:01
Ik houd je eraan!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:54
Maakt juve met een eigen goal de 1-2?
Vind ik leuk
peewee +339
dinsdag 16 april 2019 om 05:55
meteen voor tekenen!!!!!
Vind ik leuk
Argento8523 +7457
maandag 15 april 2019 om 14:34
Ik zeg......doen!
Vind ik leuk
DumBfries +108
maandag 15 april 2019 om 14:35
Laat ze bij Ajax niet in die zgn vriendschappelijke band met Barcelona trappen. Zo vriendschappelijk verliepen de onderhandelingen mbt Frenkie ook niet..
Alles uit de kan halen en geen speler huren.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:36]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:47
--_--]Vind Naa'kt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
leozao +2689
maandag 15 april 2019 om 15:26
En hem dan lekker verkopen aan PSG kkk
Vind ik leuk
pdavie +697
maandag 15 april 2019 om 15:42
Kom maar bij de mooiste club Matthijs..Je bent welkom!
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 19:44
Hij speelt nu bij de mooiste club.
Vind ik leuk
pdavie +697
dinsdag 16 april 2019 om 07:34
Bijna de mooiste club..Eens...;-)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:34
Ik zou lekker bij Ajax nog een jaartje blijven!! Aanvoerder in de Cl en beste verdediger Eredevisie.. En dat zeg ik als twentenaar
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:45
Dan is juve ook gek! Umtiti is een domme kracht. De ligt wordt een legende.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:20
Maar Umtiti is een linker centrale verdediger en De Ligt een rechter centrale verdediger... So i dont get it...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:35
Dat Ajax hier in trap dit betekent voor Ajax een lagere transfer op brengt als ik Ajax was eiste ik nu het vollen transfer geld van 100.000.000 op !
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 19:44
Lachen als De Ligt dan naar Bayern zou gaan.
Vind ik leuk
Linders +41
dinsdag 16 april 2019 om 00:31
Waarom moet die Umtiti weg ?(al een paar x gelezen) een goede verdediger ! en straks De Ligt dr bij gaat een sterke blok worden achterin bij Barça .Snap ook niet waarom hij nu geen basis plaats heeft .Maar moet ook zeggen trainer past ook niet bij Barça, vreemde aankopen gedaan .
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1506
dinsdag 16 april 2019 om 01:20
Barcelona is de perfecte club voor onze kanjer.
Vind ik leuk
peewee +339
dinsdag 16 april 2019 om 05:53
alweer een reden te meer de prijs voor deze topverdediger flink op te schroeven Marc! Deze speler brengt binnen een jaar al minimaal het dubbele op van wat hij nu moet kosten!
Vind ik leuk
peewee +339
dinsdag 16 april 2019 om 05:58
In dat geval: de Ligt voor 90 mil naar Barca en Asensio naar Ajax ... wat zou je daar van zeggen !!!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 06:00]
Vind ik leuk
ezzit +10
dinsdag 16 april 2019 om 16:29
Hoe is dat spreekwoord ook al weer? 2 honden vechten om een been, de 3de gaat er mee heen.
Zou lachten zijn als de Ligt plotseling naar een andere club gaat. Puur om de arrogantie van dit zo deals tussen de grote clubs een hak te zetten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws