'Van Bommel heeft Gutiérrez niet willen inpassen, hij wilde altijd hetzelfde doen'

'Van Bommel heeft Gutiérrez niet willen inpassen, hij wilde altijd hetzelfde doen'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 15:10ma 15-04-2019 om 15:10

Het ontbreekt op het middenveld van PSV aan 'intelligentje passjes' - en dát is momenteel het grote verschil met het swingende Ajax. Dat schrijft Henk Hoijtink, chef sport van Trouw, maandag. Hij vraagt zich bovendien af waarom Erick Gutiérrez wekelijks op de bank zit. 

Tegen De Graafschap (2-1 winst) oogde het spel van PSV zeer stropiger, zag ook Hoijtink. Mark van Bommel had zijn middenveld aangepast en gunde de jonge Mohamed Ihattaren tegen de gasten uit Doetinchem een basisplaats. Gutiérrez zat wéér op de bank. 'Wie hem niet dagelijks op het trainingsveld ziet, kan daar moeilijk over oordelen. Maar wie hem zag in de al geringe speeltijd die hem voor de winterstop nog werd toebedeeld, zag een paar intelligente passjes, zag ook een middenvelder die de bereidheid en iets van het inzicht toonde om (ook) controlerend te spelen', stelt Hoijtink.

'Intelligente passjes, het is boven alles waaraan het bij PSV op het middenveld ontbreekt. Het is dé reden waarom het spel niet vloeit, en dat van Ajax wel. Het is toch moeilijk voorstelbaar dat een Mexicaanse international voor het niveau in Nederland niet sterk, stevig of betrouwbaar genoeg zou zijn.'

Altijd hetzelfde
'Van Bommel heeft hem niet willen inpassen, al dan niet eerst geleidelijk, hij wilde altijd hetzelfde doen. Nu keert dat zich tegen hem: een alternatief voor als hetzelfde niet meer toereikend is, heeft hij zichzelf uit handen geslagen.'

Gutiérrez (23) kwam in augustus voor miljoenen euro's naar Eindhoven. Sinds begin februari kwam de international van Mexico helemaal niet meer in actie. 

Poll

Gaat Gutiérrez uiteindelijk slagen bij PSV?

(7326 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 15:15
Het spelen van de lange bal vergt toch helemaal geen creativiteit?
Vind ik leuk
rexxo +16780
maandag 15 april 2019 om 15:18
Een paar jaar terug zijn Henk Zuurpruim dat PSV de titel verdiende op basis van de prestaties in Europa, 2 x busfabriek parkeren tegen Atleti.

Heeft hij al gezegd dat Ajax de titel de komende 5 jaar verdiend vanwege het CL seizoen dit jaar?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:24
VP een heel stuk schrijven over het verschil...terwijl je het met 1 woord kan zeggen,TADIC!
Vind ik leuk
Gijsie +2149
maandag 15 april 2019 om 15:25
En Frenkie en Ziyech en Donny en Neres en De Ligt en Blind en Mazraoui en Schöne en Tagliafico en Onana en de kantinejuffrouw.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:37
Hoi ajaciedjes, allemaal als de kippen erbij om te reageren op een PSV topic...waar het hart van vol is...blijft toch een beetje jaloezie vanwege de afgelopen 4 jaar zonder prijs...
Vind ik leuk
Wim Horst +1236
maandag 15 april 2019 om 20:40
halve finale, maar dat telt natuurlijk niet! verder waar staat er geschreven dat men niet mag reageren op een bepaald topic, en waar het hart vol van is geldt ook voor jou reageren op ajacieden, dus wat wil je nu, zeggen dat PSV de laatste 3 jaar wel wat heeft gewonnen, jezelf indekken voor wat gaat komen! of wat.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:14
Halve? Blijf nou eens van de paddo's af man.
Vind ik leuk
Wim Horst +1236
maandag 15 april 2019 om 22:01
hahah finale mijn misser😁
Vind ik leuk
rexxo +16780
maandag 15 april 2019 om 15:27
Ik snap je reactie niet.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:41
Rare reactie. Ajax heeft op iedere positie een kwalitatief betere speler. Het is wonderbaarlijk dat het verschil tussen Ajax en PSV beperkt gebleven is tot alleen doelsaldo.
Vind ik leuk
Jandieze +1192
maandag 15 april 2019 om 16:10
En dan ook nog dankzij de VAR. Anders had PSV minimaal 8 punten voor gestaan.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:19
Verklaar eens de 8 minuten extra tijd per wedstrijd van Psv? Penalties niet gezien van Lozano, denk dat er misschien 1 terecht was
Vind ik leuk
Jandieze +1192
maandag 15 april 2019 om 16:29
Niet minder terecht dan de schwalbe van Nerez. En die was nogal cruciaal. Zeker omdat D. Blind ongestraft Lozano op z'n kuit mocht trappen in het begin.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:35
Lozano heeft ook meer dan genoeg punten binnengehaald met zijn geduik. Denk dat het redelijk in balans is.
Vind ik leuk
Jandieze +1192
maandag 15 april 2019 om 16:38
Tadic vergeten? De grootste jankerd van de ED.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:37
Janken doen ze in Eindhoven, staan geen 1ste meee
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:58
Die prijs gaat wel naar Eindhoven. Luuk de Jong met zijn eeuwig verongelijkte porum.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:48
Hij kan een duikschool beginnen !
Vind ik leuk
Ale +6157
maandag 15 april 2019 om 17:20
Ach psv kan alleen winnen tegen 10man..
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 20:11
euh nee, dat kunnen ze niet.
Vind ik leuk
RenW +5756
maandag 15 april 2019 om 18:35
Jantje de jankerd
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:55
als psv wat beter hun best had gedaan hadden ze zonder die var 14 punten kunnen voorstaan tot aan de wedstrijdt tegen vitesse ;)
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 16:55]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:08
Ja daar heb je gelijk in jandieze.
Vind ik leuk
Wim Horst +1236
maandag 15 april 2019 om 20:42
calimero, wat een bull!
Vind ik leuk
pietprecies +12534
maandag 15 april 2019 om 16:11
Mwah, zowel Ajax als PSV laten nauwelijks punten liggen.

Er waren zat seizoenen waar een club met het huidige punten aantal al kampioen was.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:36
In een competitie waarbij de onderlinge verschillen steeds groter worden, zal je veel meer punten moeten halen dan het aantal dat in het verleden genoeg was voor de titel.
Vind ik leuk
fritsie +1231
maandag 15 april 2019 om 17:19
Ajax heeft niet veel punten gemorst. Alleen heeft PSV dat ook niet gedaan (ondanks het minder swingende voetbal).
Vind ik leuk
Cookee +12981
maandag 15 april 2019 om 17:50
Ajax is effectief, en PSV is ineens zijn speelsheid kwijt iets wat Ajax het hele seizoen NIET had heeft Ajax nu wel en PSV niet.
Hoop nieuwe Ajacieden hier nu Ajax bovenaan staat. ;)
En weinig PSV-ers... ach ja Tobclub-support.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 17:51]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:42
Ach, zie berichtjes nog voor me paar maanden geleden: PSV is effectiever, hebben een ploeg en Ajax niet, Zyech zorgt weer voor intern gedonder, PSV heeft een winnaar als coach met v Bommel en weten wat winnen is. Sterker nog, kwamen berichtjes als “ PSV alvast gefeliciteerd met kampioenschap” na nederlaag van Ajax. zie nu paar maanden later......... lekker opportunistisch maar blijft leuk dat geleuter
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 18:44]
Vind ik leuk
Cookee +12981
maandag 15 april 2019 om 19:46
Maar je doet net of die berichten niet klopten.
Op dat moment was PSV ook een beter team en de spelers grepen de kans die Bommel ze gaf, maar nu het om de prijs gaat lijken ze in te kakken.
En juist Ajax heeft nu tijdelijk vorm.
De nederlaag van PSV in de Arena zette Ajax op het paard.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:15
Is natuurlijk bullshit. Het zit ajax een jaartje mee... Een makkelijke poulfase waar het psv tegenzat in de moeilijkste poule.. Of ajax het in de mindere fase tegen onze tegenstanders beter hadden gedaan.. Tja twijfel
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:30
Makkelijke poulefase wil ik niet zeggen. Makkelijker wel. Maar het is niet dat Ajax mocht aantreden tegen Molde FK ofzo. Bayern München, gewoon weer de aankomend kampioen van Duitsland, Benfica, die nog steeds in de Europa League actief is, en Real Madrid zijn geen misselijke ploegen. Juve is ook niet makkelijk geloot. PSV had een moeilijke(re) poule, zeer zeker, maar vind niet dat het Ajax mee zit.
Vind ik leuk
rexxo +16780
maandag 15 april 2019 om 16:33
Zit niet zo janken met je comment vol afgunst, altijd een goede prestatie van de concurrent bagataliseren. Het ligt altijd aan de tegenstander die was slecht of uit vorm, maar nooit zeggen ze verdiende het of speelde erg goed.

Ik heb genoeg PSV of Feyenoord supporters gezien die waardering lieten blijken.

Er zijn genoeg mensen waaronder ik die jouw club de credits geven als ze die verdienen.

Types zoals jij zijn te zielig het is bijna aandoenlijk.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:04
Gelukkig ben jij wel enorm positief over hoe PSV speelde tegen Atletico..Begin dan bij jezelf als je zegt dat een goede prestatie van de concurrent gebagatelliseerd wordt. Beetje hypocriet van je.
Vind ik leuk
rexxo +16780
maandag 15 april 2019 om 17:10
Niks hypocriet, misschien kan jij ultradefensief spel waarderen, ik niet, of zie je het verschil niet.

Als die coaches het wilen zjn ze in staat of veel attractiever te spelen. Dat materiaal wat ze hebben rechtvaardig niet het type spel wat ze vaak op de mat leggen.
Vind ik leuk
Cookee +12981
maandag 15 april 2019 om 17:54
@Allesandro
Deels met je eens. Maar verschil is wel dat Ajax het wél flikt in Bernabeu en PSV niet. PSV had zwaardere tegenstanders maar Ajax heeft die nu ook.
Ik raad jou aan, niet naar Ajax te kijken maar je eigen club kwalijk nemen dat ze geen lef tonen. Uit in de Arena had je er moeten staan. Met 5 pts voorsprong heb je speling om risico te nemen en de genadeklap te geven.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 17:55]
Vind ik leuk
PRICE +8108
maandag 15 april 2019 om 16:26
Misschien volgende seizoen Guti in de basis
Vind ik leuk
rexxo +16780
maandag 15 april 2019 om 16:51
Het lijkt nu heel erg op het beton middenveld waar FdB op het eind zo blij van werd, 0 creativiteit.

Ik vind het niet erg, want het kost punten.
Vind ik leuk
Vak-T +1946
maandag 15 april 2019 om 18:00
Hopelijk wel, maar het blijft vreemd dat van Bommel Gutiérrez finaal afgeschreven heeft na 1 mindere wedstrijd....
Vind ik leuk
PRICE +8108
maandag 15 april 2019 om 18:02
Dan is Rosario nu ook wel klaar gisteren enorm zwak.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:31
rexxxo, Dan heb jij de wedstrijden niet gezien tegen Atletico, PSV heeft genoeg kansen gehad en gecreeerd tegen deze toen sterk spelende ploeg! Uit en thuis! Of keek je via teletekst? Dan is je reactie nog begrijpelijk, anders lul je gewoon uit je nek
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 16:33]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:00
is dat van toepassing op dit lopende seizoen dan ? want daar hebben ze het volgens mij over in deze discussie

anders zou ik ook kunnen zeggen heb je de finale in 96 niet gezien... ajax was toen best aardig
Vind ik leuk
davincie +41
maandag 15 april 2019 om 23:18
Toen waren ze ook best aardig...
Vind ik leuk
Lebowski +709
maandag 15 april 2019 om 23:29
PSV heeft toen 4 wedstrijden plus verlenging tegen Atletico gespeeld en 0 doelpunten gemaakt. Zit je dus zo´n 410 minuten een kleine 7 uur lang! naar je ploeg te kijken zonder dat ze scoren, een kwelling is dat lijkt mij....
Vind ik leuk
MG MG +535
maandag 15 april 2019 om 17:24
Wat probeer je nu uit te lokken met deze opmerking? Gaat weer een heel item verloren aan opbieden tussen Ajax en Psv (fans) Waarbij alles alleen maar weer in goed-slecht / zwart- wit etc wordt geplaatst. Heb een inhoudelijke opmerking of reageer gewoon niet.
Vind ik leuk
Vooruit +338
maandag 15 april 2019 om 18:31
Maar Frenkie is nog niet genoemd
Vind ik leuk
Jozef +45145
dinsdag 16 april 2019 om 07:58
Toch wel...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:16
Helemaal mee eens
Speel eens met gutt van bommel
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:26
Kijk eens aan er staat eens wat nuttigs in een stukkie tekst van je en ik ben het nog met je eens ook 👌
Vind ik leuk
Rodajc +19364
maandag 15 april 2019 om 15:31
Vind van Bommel sowieso maar redelijk beperkt als coach. Zijn middenveld was gisteren de oorzaak van slecht voetbal, zijn voetbal is sowieso best wel gebaseerd op toeval en individuele kwaliteiten, en hij lijkt weinig vermogen te hebben om invloed uit te oefenen in wedstrijden. Dan blijft er nog zijn uitstraling over, ontzag en respect binnen de selectie zal hij best hebben, maar daar heeft PSV verder weinig aan.
PSV heeft de kwaliteiten in de selectie om perfect countervoetbal te spelen, en Gutierrez lijkt daarin een belangrijke rol te kunnen spelen (in theorie), maar van Bommel stuurt dit te weinig.
Bij Ajax zie je de hand van Ten Hag in positieve zin, PSV leunt slechts op een paar goede spelers. Daarom zal Ajax ook wel (terecht) kampioen worden.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 15:32]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:37
Idd ik heb er echt moeite mee om te begrijpen waarom ie er guti niet inzet
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1879
maandag 15 april 2019 om 16:03
Ik kan dat wel begrijpen. Je hebt centraal achterin middelmaat lopen. Als je Guti voor de verdediging zet heb je de kans dat die speler makkelijk Guti passeert en 1 op 1 komt met de centrale verdediger. Dit kon je ook zien toen ie paar x minuten kreeg van van Bommel en al helemaal in die bekerwedstrijd tegen RKC. Hij is ook geen 10, dus met andere woorden hij past niet in het systeem van van Bommel. Bommel.wil een verdedigende middenvelder die alleen ballen verovert en inlevert, breed of naar achter maakt hem niet uit. Met Guti heb je wel.iemand die die pass naar voren kan geven alleen past ie niet in het systeem. Wel denk ik dat ie in een systeem met de punt naar achter beter tot zijn recht kan komen. Dan heeft ie nog altijd iemand in zijn rug die het vuile werk kan opknappen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:49
Der is toch nogggg een controleur?
Vind ik leuk
Cookee +12981
maandag 15 april 2019 om 17:58
Iemand roept dat Guti niet op 10 kan en iedereen lult dat na, iets minder diep dan Pereiro kan best, hij hoeft niet meteen voor de defensie. Op Youtube zijn legio clips waar hij wel diep speelt.
Vind ik leuk
thierryer +2160
maandag 15 april 2019 om 15:38
Begrijp sowieso niet dat er in de Nederlandse competitie altijd met 2 controleurs gespeeld wordt. Helemaal tegen de kleintjes hoor je toch veel aanvallender te spelen.
Vind ik leuk
Groen +4561
maandag 15 april 2019 om 15:41
Ach die "kleintjes" hebben toch de nodige punten afgesnoept...
Vind ik leuk
Rodajc +19364
maandag 15 april 2019 om 15:54
Da's juist onderdeel van het probleem. Teveel aan controle van een wedstrijd denken en minder risico nemen, waardoor de aanvallend ingestelde spelers minder goed het verschil kunnen maken en er minder snel gedacht wordt aan het het uitbouwen van een voorsprong. En met een kleine voorsprong blijft er toch het risico bestaan dat zo'n kleinere clubs nog terug kunnen komen.
Vind ik leuk
Cookee +12981
maandag 15 april 2019 om 18:00
Het komt voort uit angst bij trainers.
Als je vertrouwen in je eigen kwaliteit hebt dan stel je voetballers op.
Vind ik leuk
thierryer +2160
maandag 15 april 2019 om 17:43
I rest my case
Vind ik leuk
Cookee +12981
maandag 15 april 2019 om 17:59
Alle topclubs spelen met 2 a 3 in controle... snap er ook geen r**t van. Meeste tegenstanders durven toch al niks tegen de tob-3.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:43
Van Bommel denkt alleen defensief. Basis is de 0 houden achterin en voorin hopen op een bevlieging van Luuk.

Beperkte manier van voetballen die (hoop ik) geen resultaat oplevert.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1879
maandag 15 april 2019 om 16:07
Zelfs Cocu speelde in dat opzicht aanvallender.
Vind ik leuk
Mr.Dee +678
maandag 15 april 2019 om 16:35
Dat lijkt me onzin. Onder Cocu waren er bijna geen scoringskansen en balbezit was erg vaak minder dan de tegenstanders.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1879
maandag 15 april 2019 om 16:38
Ik vond dat Cocu veel meer controle had over wedstrijden dan bij van Bommel. Onder cocu had je echt een heerlijk voetballend middenveld en daarmee zijn we ook overwinterd. We hadden slechte backs op Arias na en slechte vleugelspelers maar alsnog overwinterden we. Dat kwam voornamelijk door het middenveld met Guardado Propper en van Ginkel. Een wedstrijd win je ook vaak op het middenveld.
Vind ik leuk
Mr.Dee +678
maandag 15 april 2019 om 20:08
Ik vond het onder Cocu wel vaak billenknijpen. Onder van Bommel heeft PSV volgens mij op één wedstrijd na meer balbezit dan de tegenstander. En best veel doelpogingen. Met name de eerste helft van het seizoen was het ook nog leuk om baar te kijken. Onder Cocu was dat één wedstrijd in zijn laatste seizoen.
Vind ik leuk
Mr.Dee +678
maandag 15 april 2019 om 16:32
Bij AJAX zie je de hand van Ten Hag, wat een onzin. Bij AJAX zie je de hand van Ziyech, De Jong en Tadic. De keren dat Ten Hag echt in moest grijpen op tactisch gebied, was het meestal een verkeerde keuze. Een trainer is zo goed als zijn materiaal.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1879
maandag 15 april 2019 om 16:48
Ben benieuwd wat ajax is straks zonder de Ligt Ziyech en de Jong. Hopelijk ook Tagliafico.
Vind ik leuk
Rodajc +19364
maandag 15 april 2019 om 17:15
Als Ten Hag zo weinig invloed heeft, hoe kan het dan zijn dat Tadic opeens een hele nieuwe positie zo goed invult? Dat de Jong ondanks zijn onervarenheid zo duidelijk en goed zijn taken kan verwoorden en uitvoeren? Dat Ziyech ineens een dynamische middenvelder/buitenspeler is, terwijl hij eerder vrij statisch was?
Vind ik leuk
Mr.Dee +678
dinsdag 16 april 2019 om 09:42
Dat is simpel, omdat het gewoon (deels) uitzonderlijk goede spelers zijn. En Tadic staat in de punt van de aanval en doet het daar goed niet zo zeer omdat Ten Hag dat tactisch heeft uitgedokterd, maar omdat Dolberg geen schim is van wat hij ooit was, Huntelaar op dat niveau niet meer kan en Neres toch ook wel een basisplaats verdient :-). Ziyech blijft Ziyech, soms fenomenaal en soms vreselijk.....maar wel een klasbak als andere middenvelders zijn tekortkomingen opvangen.
Vind ik leuk
Rodajc +19364
dinsdag 16 april 2019 om 10:27
Nouja ik vind dat je Ten Hag toch wel tekort doet zo. Já hij heeft een geweldige selectie, maar niet beter dan Real of Bayern. Dat je dan toch gelijkwaardig of in fases zelfs beter bent aan dat soort ploegen krijgt hij toch knap voor elkaar. Ook in de topper tegen PSV kon hij het team repareren nadat PSV de overhand kreeg na de rode kaart.
Vind ik leuk
74ratje +1019
maandag 15 april 2019 om 18:06
Hij kan alleen maar leren van dit seizoen. Je moet niet vergeten, dat dit pas z'n eerste seizoen is als hoofd trainer.
Vind ik leuk
rexxo +16780
maandag 15 april 2019 om 16:37
Ik ga een staatslot kopen, een Anna Primeur !!!.

Voor het eerst een nuttige inhoudelijk comment van Anna.

Ga maar even rusten, je bent vast uitgeput😜
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:52
Ongesteldheid is voorbij
En heb jij nog iets nuttigs te vertellen gehad hier op dit forum
Vind ik leuk
rexxo +16780
maandag 15 april 2019 om 17:03
Alleen maar nuttige dingen,mijn comments zijn altijd inhoudelijk met uitzondering van af een toe een corrigerend snauwtje naar een irritant provocerende opmerking.

Betekent dit dat je normale comments gaat posten totdat je weer rood in het broekje wordt?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:56
Ja voor jou doe ik dat
Valt me wel op dat er allemaal nieuwe accountjes zijn
Successupporters schat ik
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 17:57]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:16
Ik snap het ook niet geef die jonge een kans. Slechter kan het toch niet!!
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1879
maandag 15 april 2019 om 16:08
Het probleem is, waar ga je hem zetten. Voor de verdediging laat ie tevaak zijn man lopen en hij is geen 10. Ik zou gewoon met de punt naar achter spelen met of Hendrix of Sadilek. En dan daarvoor Guti en Rosario/Thomas/Rigo
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
maandag 15 april 2019 om 15:21
Vanavond Jong Ajax tegen de Marc en Erik Eagles.

Mbt ons PSV, ze hadden alles in eigen hand, ze hadden op zijn minst officieus kampioen kunnen worden tegen ADO en nu is het afwachten waarbij ik denk dat dit Ajax geen punt meer verliest.

Jammer dat het onderlinge resultaat niet telt als bonuspunt...
Vind ik leuk
Enden +5042
maandag 15 april 2019 om 16:08
Gelijk spel zou er van mij nog een finale op neutraal terrein mogen komen
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1879
maandag 15 april 2019 om 16:09
Wat nou als het doelsaldo gelijk is, zal er dan wel naar het onderlinge resultaat gekeken worden?
Vind ik leuk
Smithsonian +45244
maandag 15 april 2019 om 15:22
had ook nog een mooie goal uit bij ado, die jongen moet toch wel wat kunnen?

is niets voor niets mexicaans international.
Vind ik leuk
Broekie +747
maandag 15 april 2019 om 15:22
Inkoppertje Henk.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
maandag 15 april 2019 om 15:23
Is dat niet die jonge die zolang geblesseerd is geweest?
Vind ik leuk
jari11 +5296
maandag 15 april 2019 om 15:31
Nee dat is die jongen die teveel worstenbroodjes naar binnen heeft gewerkt.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
maandag 15 april 2019 om 15:32
Hahah ok ok
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 15:23
Even een serieuze vraag aan PSV-supporters: was de aankoop van Gutiérrez mét of zonder goedkeuring van MvB?
Vind ik leuk
RW1913 +3020
maandag 15 april 2019 om 15:27
En jij denkt dat supporters hiervan op de hoogte zijn?
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 15:37
Er zitten soms best mensen tussen die iets weten.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6423
maandag 15 april 2019 om 15:38
De doorsnee ajax supporter hier lezende laat het overkomen dat ze alles wat er binnen ajax afspeelt weten.
En wat er binnenshuis bij Feyenoord speelt. En bij PSV. En bij Az. Vitesse. Utrecht. De graafschap. NAC. Excelsior. Groningen. Heerenveen. PEC. Willem II, Fortuna, Emmen. ADO. VVV en bij Heracles.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:20
Tuurlijk maar dan heb je het ook over Ajacieden :-)
Vind ik leuk
Importbrabo +2462
maandag 15 april 2019 om 15:32
Van Bommel wilde Schweinsteiger uit de States halen in de winterstop, maar het investeringspotje was omgekieperd over Mexico.
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
maandag 15 april 2019 om 17:18
Zou denken van niet, want waarom staat hij er anders bijna nooit in.

Uit bij ADO, eerste bal over 25 meter in de voeten van Lozano en hup, even later schot in de kruising...en toch speelt Rosario die mijn inziens samen met Zoet dit jaar de allerslechtste zijn.
Vind ik leuk
leozao +2689
maandag 15 april 2019 om 15:23
Angst voor het onbekende... Verwacht niet dat boy bommel in deze fase in is voor experimenten.
Vind ik leuk
Rodajc +19364
maandag 15 april 2019 om 15:33
Hij geeft Sadilek wel weer de kans, da's dan weer vreemd. Zal vast talent hebben maar is nu nog redelijk beperkt.
Vind ik leuk
uspsvkuh +36
maandag 15 april 2019 om 15:24
Er gaan heel weinig ballen vanuit het middenveld naar voren, het meeste gaat achteruit of tikkie opzij …
Jammer dat Gutti geen echte kans krijgt!!
Vind ik leuk
De fries +2053
maandag 15 april 2019 om 15:50
Guti speelt niet ; sadilek en Rosario zijn z’n oogappeltjes ...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:03
Sadilek kan in toekomst wel wat betekenen maar viel tegen Ajax finaal door de mand. Rosario gisteren was erg zwak leverde alles in en speelt alleen maar terug.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:02
Erger mij er dood aan bah bah.
Vind ik leuk
De fries +2053
maandag 15 april 2019 om 16:05
Rosario blijft steeds in de middencirkel staan...
Vind ik leuk
3-0achter +1531
maandag 15 april 2019 om 15:24
Dat is de onkunde van een beginnende trainer. Mocht PSV geen landskampioen worden dan is Bommelke weg/ontslagen. Van Marwijk heeft de benen al genomen naar de zoveelste zandbak. Wedden dat Mark hem achterna gaat. Schoonpappie waar ben je nou.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:43
Wat een kant en klare onzin.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:25
Er wordt veel afgegeven op Van Bommel, zeker nu het er naar uitziet dat hij ook geen kampioen wordt, maar het zou best kunnen dat Gutiérrez ontzettend slap en matig traint en de coach Van Bommel helemaal geen aanleiding geeft om hem op te stellen, de winnaar Van Bommel zou dat ongetwijfeld doen als hij dacht met hem meer wedstrijden te kunnen winnen.

Er wordt nu gedaan alsof hij een soort De Bruyne op de bank houdt.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 15:28]
Vind ik leuk
RW1913 +3020
maandag 15 april 2019 om 15:29
Wat er staat is ook slap. Ihattaren moet je rustig brengen. Niet ten koste laten gaan van spelers als Ramselaar, Perreiro en Guti, maar Mark is stront eigenwijs.
Vind ik leuk
Jordtt +1640
maandag 15 april 2019 om 16:08
Precies. En hoe harder de media om Guti is gaan roepen, hoe minder hij hem laat spelen... Dat is misschien op basis van trainingen, maar misschien ook dat stukje eigenwijsheid. Want tussen geen speeltijd sinds februari en het middenveld dragen zitten wel een aantal speelkansjes die hij niet heeft gekregen....
Vind ik leuk
3-0achter +1531
maandag 15 april 2019 om 16:34
Rosario speelt al maanden onder zijn niveau en Bommeltje stelt hem keer op keer op. Hij maakt fouten en dat koste hem al de kop in de beker. Hij verspeelt een straatlengte voorsprong op Ajax. De poule des doods in de CL reken ik hem niet aan. Inter, Totteham en Barcelona waren te sterk. Van Basten zijn eerste jaar bij Ajax(en tevens laatste jaar) Lekker eigenwijs het pannenkoekje spelen om dan vervolgens de 3e plek te halen. Mark en Marco, je zou er zo een boek over kunnen schrijven.
Vind ik leuk
Importbrabo +2462
maandag 15 april 2019 om 15:28
Ik dacht aanvankelijk dat Gutierrez was gehaald om Lozano beter te laten renderen vanwege het gegeven dat ze beste maatjes zijn. Lozano speelt al maanden als een natte krant. Hij scoort soms, maar brengt PSV niet naar het niveau wat we verwachten.

Gutierrez heeft ook een paar wedstrijden gespeeld die niet om aan te gluren waren. Volgens mij begon daar ongeveer het puntverlies. Drie maanden verder en minder wedstrijden in de benen voor Guti zou je toch kunnen verzinnen dat het verval niet aan Erick te wijten is. Ze bleven punten morsen.
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1159
maandag 15 april 2019 om 15:32
Ik zat gisteren in het stadion. Ik zal nooit mijn eigen clubje uitfluiten maar wat een drama op het middenveld. Het ene dravertje ( Hendriks) eruit voor het andere dravertje Sadilek. Ihatarren, die jongen komt er wel volgens velen, maar ik heb nog niets bijzonders van hem gezien. Gakhpo die is al nadrukkelijker aanwezig. Voorzetten en gevaarlijk schot.
Maar man man man, wat heb ik me lopen ergeren aan Rosario. Die jongen levert elke bal in. Iedere bal naar voren werd in de voeten van een tegenstander geschoven. Hij leed ook balverlies bij de 0-1. Volgens mij weet deze jongen iets van onze Mark wat niemand mag weten anders had je hem toch allang gewisseld? Of Guti is wel heel erg slecht, maar dan moeten ze de scouting ook ontslaan.
Vind ik leuk
De fries +2053
maandag 15 april 2019 om 15:59
Rosario acteert een topvoetballer ; blijven staan in de zone en maar wijzen ....
Vind ik leuk
Buck Worrier +2699
maandag 15 april 2019 om 15:32
Kom maar naar Ajax.
Vind ik leuk
Bizzy +22859
maandag 15 april 2019 om 15:41
Romario trainde ook matig. Kwam zelfs niet opdagen maar hij stond er wel
Vind ik leuk
Molletje +4088
maandag 15 april 2019 om 15:50
Ik denk dat Gutiérrez is gekocht om ook te kunnen zeggen dat ze een sterke bank hebben.
Vind ik leuk
Mari +13311
maandag 15 april 2019 om 15:54
Miskoop.
PSV had en heeft voor het middenveld genoeg alternatieven.
Vind ik leuk
De fries +2053
maandag 15 april 2019 om 15:59
Waarom spelen die dan niet?
Vind ik leuk
Mari +13311
maandag 15 april 2019 om 16:33
Die vraag moet je aan Bommel stellen.
Die andere jongens zijn moe, ze zijn op.
Ze voelen niet eens meer druk, ze zijn leeg
Vind ik leuk
De fries +2053
maandag 15 april 2019 om 16:55
Jij hebt de vraag al beantwoord ..
Maar wie bedoel je als betere alternatieven?
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 16:56]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:10
Die kinderen die er nu staan is vvv niveau en.die tjech van 1m 50 helemaal waardeloos
Vind ik leuk
FRChamp +2526
maandag 15 april 2019 om 15:56
Gaat het denk ik niet meer redden bij PSV, tenzij er volgend seizoen een andere trainer komt. Guti is op dit moment ook niet in wedstrijdritme. Ik zie een aankomende uitgaande transfer aankomen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:01
Ja als je hem niet opgesteld kan je ook geen wedstrijd ritme opdoen keren dat hij meedeed maakt hij indruk op mij zo slimme speler met slimme pasjes en creatief en een steek[pass in de benen. Nou spelen die 2 domme krachten als Rosario Hendrix daar die kleurenblind zijn.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
maandag 15 april 2019 om 16:15
Het zou inderdaad beter zijn geweest, om Guti voor een van de 2 erin te brengen met de kwaliteiten die hij heeft. Maar Van Bommel heeft het wel geprobeerd met Guti sinds hij Pereiro wisselde voor Guti in de Kuip. Na de winterstop heeft Guti in de basis gestaan, maar daarna niet meer. Mark heeft na de winterstop ook meer de jeugd een kans gegeven, wat ik wel erg knap en dapper vind. Met name een toptalent als Ihattaran is een vooruitgang geweest in PSV 1.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:00
Guti hoort altijd te spelen maar omdat hij op 10 werd opgesteld wat niet zijn positie is speelt hij nooit meer he he dat is zelfde als je Luuk De Jong rechtsback zet dat functioneert ook niet. Wat heeft Guti hem in hemels naam aangedaan? Op middenveld is er totaal geen creativiteit. Zelfs onder Cocu was er meer voetbal en creativiteit op het middneveld nou is het lange ballen op De Jong en zien waar het schip strand dat kan niet altijd.
Vind ik leuk
De fries +2053
maandag 15 april 2019 om 16:03
Hij gaat Rosario nooit wisselen....
Die had ik er als eerste af gehaald
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:05
Eerst had je Propper en Guardado wat er nou staat is echt troep.
Vind ik leuk
Broekie +747
maandag 15 april 2019 om 16:00
Ik snap het misschien niet. Inderdaad voetbal is niet altijd goed. Maar 30 wedstrijden 74 punten 89 goals voor en 23 tegen.Normaal is dit een kampioenschap waardig En alles moet nu anders en beter. Ik denk niet dat er meer uit deze groep te halen valt. Gutti heeft o.a Emmen uit en RKC thuis op zijn favoriete positie gespeeld en toen was een van de mindere.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:05
vBommel wil niet enige kneus op de bank zijn.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:08
Elke middenvelder is al door de ondergrens gezakt, dus ik snap het probleem niet zo. Zoveel slechter is hij niet, toch? Ik vond zelf dat Guti het wel aardig deed in het begin, en daarna zakte het een beetje weg. Tijd voor een tweede Kans hoop ik. Ik erger me in ieder geval kapot hieraan. Ik zie van Bommel Guti niet meer gebruiken dit seizoen. Zonde
Vind ik leuk
Neusje +279
maandag 15 april 2019 om 16:20
Laat Bommel lekker doen wat ie denkt te moeten doen. Heeft alleen weinig zin. De titel (en meer) gaat naar het GROTE Ajax.


🛠
Vind ik leuk
hollister +1332
maandag 15 april 2019 om 16:21
Lijkt erop de Guti toch niet op voorspraak van Van Bommel is gekomen... inmiddels toch een aardige kapitaalsvernietiging daar op de bank.. Ramselaar, Guti en dan maar over dat andere grote talent Romero, die er ook al anderhalf jaar is te zwijgen.. samen toch snel een 25 miljoen
Vind ik leuk
Broekie +747
maandag 15 april 2019 om 16:31
Ik heb ze niet op de bank staan
Vind ik leuk
hollister +1332
maandag 15 april 2019 om 17:11
PSV ook niet.. daar ZITTEN ze op de bank
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
maandag 15 april 2019 om 17:16
Yep, en dan vergeten we nog even mahar, lukkensen en we zitten aan de 35 miljoen weggegooid geld.
Behich en Sainsbury erbij komen we op 40 miljoen.

Tja en dan was Brands (en nu John de Jong) een goede TD voor ons PSV volgens velen.

In een beetje bedrijf word je met deze cijfers 4000 x ontslagen.
Vind ik leuk
hollister +1332
maandag 15 april 2019 om 17:24
Ok, maar eerlijk is eerlijk.. zo kan geen enkele club in de top bogen op alleen maar goede aankopen... Bij Ajax zijn ook de nodige aankopen geflopt... uiteindelijk gaat het om wat onder de streep over blijft op gebied van inkomende en uitgaande transfers... daar blijft Ajax wel met afstand de koploper, zeker na dit seizoen.. en als je dus voor 250 miljoen verkoopt mag je ook best een keer voor 70 of 80 miljoen uitgeven. Blijft altijd een gok om iemand aan te trekken, zeker als die spelers uit een andere cultuur komen.
Ik geloof nl ook niet dat PSV Lozano werkelijk verkoopt voor 50 miljoen wat ze zelf denken dat hij moet opleveren... zelf denk ik dat 30 de max zal zijn en voor Bergwijn misschien 35
Vind ik leuk
Founder +262
maandag 15 april 2019 om 16:39
Echt ongelofelijke fout van Van Bommel. Een middenveld met daarin alleen kinderen. Weliswaar talentvol maar niet meer dan dat en bovendien twee daarvan zelfs verdedigende middenvelders.
Gevolg daarvan twee centrale verdedigers, die toch al niet uitblinken in een snelle en slimme voortzetting, die de bal niet kwijt konden aan middenvelders die zich niet geroepen voelden om opbouwend te denken.
Dan maar snel met de lange bal naar Luuk de Jong. Dat lukt vrij goed maar is een gevolg van een gebrek aan voelbalvernuft. Middenveld is belangrijkste linie in je ploeg. Daar moet je niet mee experimenteren. Ook niet tegen de Graafschap. Hendrix als stofzuiger en bal afpakker is in 9 van de 10 wedstrijden een goede keuze. Zet daarbij Guti en Peirero. Daarmee ben je echt in balans en kom je aan voetballen toe. Waarom ziet Van Bommel niet dat hij met zijn zwalkende gedrag en kinderarbeid geen prijzen gaat pakken. Als hij naar Studio voetbal kijkt ziet hij toch ook dat Ajax met drie aanvallende middenvelders speelt tegen bijvoorbeeld Excelsior. Allemaal jongens die een bal in de kleine ruimte naar de juiste kleur kunnen spelen en ook nog verdedigend meedoen.
Vind ik leuk
Fc hamkel +1618
maandag 15 april 2019 om 17:21
Precies als hij gewoon met hendrix op 6 speelt ia zat en dan 2 aanvallendere middenvelders ervoor pereiro en guti is zat. Guti heeft in die paar minuten dat ie gespeeld heeft 4 doelpunten ofzo gemaakt en nog een paar assists zo slecht was/is hij echt niet.
Vind ik leuk
Fc hamkel +1618
maandag 15 april 2019 om 17:18
Hij heefg 100% gelijk precies dat is het probleem momenteel.
Vind ik leuk
Fc hamkel +1618
maandag 15 april 2019 om 17:24
Sterker nog met guti gaat lozano misschien weet beter renderen die kennen elkaars kwaliteiten en hebben een klil zo dom en koppig van, van bommel om daar niks mee te doen...
Vind ik leuk
Founder +262
maandag 15 april 2019 om 20:51
Helemaal met je eens. Zie hand van cocu weer terug terwijl dit helemaal niet nodig is.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:37
Gewoon een grote tactische fout die elke week meer zichtbaarder werd maar vBommel bleef koppig vast houden aan zijn tactiek.
Wat is de waarde van de ervaren vMarwijk op de achtergrond, denk je dan.
Hij ziet dit toch ook wekelijks...
Vind ik leuk
Cookee +12981
maandag 15 april 2019 om 17:48
Never change a winning team, daar hield Bommel zich niet aan.
Hij begon ideeen van Bert over te nemen, meer controleurs en kreeg het loon van de angst.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:49
Het middenveld moet met ihattaren, guiterez en pereiro, ihattaren omdat Rosario goed kan spelen met hem, guiterez omdat hij beter dan Hendrix is, en pereiro voor de vrije ballen, dat moet het goede middenveld zijn
Vind ik leuk
M477Y +1537
maandag 15 april 2019 om 17:56
Die Guti moet zsm weg daar als hij überhaupt wil slagen. Lekker naar Spanje gaan naar Betis ofzo. Daar weten ze wel raad met Mexicanen!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:17
Mss naar de mooiste club van Nederland ,AJAX
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:04
Ihataren en Sadulek weg ermee wat een waardeloze voetballers zenden een assist laat staan goals, te jong en gewoon geen psv niveau en rosario heeft ook de positie niet.
Perroiro en guti.goed voor 14 goals en veel assists
1ste helft comp goed.voor 17 overwinningem vd.18 wedstriden
Ook hendriks heeft veel betr niveau dan die snotapen !
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 19:06]
Vind ik leuk
Aart +303
maandag 15 april 2019 om 19:21
Wat waren we blij toen hij op het laatste moment werd gekocht. Een slordige 10 miljoen en..?? Moet hij nog steeds wennen ? Is altijd toch beter dan Rosario of Hendrix volgens mij. Maar Bommel zal het wel anders zien. Hij heeft er verstand van 😜😜
Vind ik leuk
bert +699
maandag 15 april 2019 om 19:22
Gutierrez Kwam alleen maar om lozano rustig te houden.heb hem nog nooit EEN bal goed zien spelen.denk ook dat hij kapitaal vernietiging is
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:54
Eens!
Vind ik leuk
Miller +73
maandag 15 april 2019 om 20:17
Goh, hij maakte zo'n goede indruk tijdens zijn eerste invalbeurten, met z'n passjes naar Lozano toe.
Vind ik leuk
bert +699
maandag 15 april 2019 om 21:02
Ik zei toch alleen maar voor lozano,voor de rest is het kapitaal vernietiging
Vind ik leuk
Watzijnwij +291
maandag 15 april 2019 om 20:50
Het zelfde doen betekent niet met drzelfde spelers, sl leek dat in errste helft van het seizoen wel zi. Nu ben je je carrière niet merr zeker als middenvelder van PSV. Dat Gutiérrez niet mee rouleert is wel opvallend. En de uitleg vsn van Bommel schiet tekort.
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
maandag 15 april 2019 om 21:12
V. Bommel wil geen creativiteit maar zekerheid op het middenveld.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 06:14
Gewoon opstellen , Mark . !!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws