Van der Vaart: 'Het is genoeg, dat is wel een voordeel voor Ajax'

Van der Vaart: 'Het is genoeg, dat is wel een voordeel voor Ajax'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 16:27ma 15-04-2019 om 16:27

Laatste update: maandag 15 april 2019 om 16:30ma 15-04-2019 om 16:30

Dat grote ploegen dit seizoen in de Champions League steeds matig voor de dag komen tegen Ajax, is juist de verdienste van de Nederlandse topclub. Dat vindt Edgar Davids. De voormalig sterspeler van Ajax en Juventus kijkt nieuwsgierig uit naar de return in de kwartfinale van het toernooi. 

Davids vindt Ajax dit seizoen 'heel goed' in Europa, vertelde hij zondagavond bij Studio Voetbal. "Bayern speelde slecht, Real was slecht en Juventus speelde slecht - maar het is nu toch wel de kracht van Ajax dat ze slecht speelden. Dat doe je toch op het hoogste niveau, dus ik denk dat Ajax best goed is."

Na de 1-1 in de Johan Cruijff Arena wacht dinsdagavond de return in Turijn. De huidige tussenstand biedt perspectief voor Ajax, denkt Rafael van der Vaart. "Uit bij Atlético verloor Juventus met 2-0 en thuis konden ze maar één ding: gas erop en we zien het wel. Toen speelden ze fantastisch. Nu werd het 1-1. Dan krijg je toch: wat moeten we doen? Het is eigenlijk al genoeg. Dat is wel een voordeel voor Ajax."

Lees ook: Alles of niets in Italië: waarom Ajax het wel óf niet gaat redden tegen Juventus

Poll

Haalt Ajax de halve finale?

(31070 stemmen)

Plaats een reactie

Buck Worrier +2699
maandag 15 april 2019 om 16:29
Genoeg is genoeg.

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:34
We moeten ons niet in de luren laten leggen door die gasten. Ze zijn zo geslepen als wat. Ik zeg het niet graag, maar als je die Ronaldo in het eerste kwartier een rode kaart kan aansmeren, zou ik dat direct doen.
Vind ik leuk
Bint +434
maandag 15 april 2019 om 16:42
Je hoeft je niet te schamen voor je uitspraak hoor, want notabene die Allegri roept hetzelfde over De Jong. Als trainer vind ik het toch behoorlijk laf om zoiets te roepen. Als supporter volledig begrijpelijk natuurlijk.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:51
Ik schaam me er ook niet voor, maar netjes is het natuurlijk niet. Maarja voetbal is oorlog, en tijdens de strijd is er geen genade! ;-)
Vind ik leuk
PRICE +8111
maandag 15 april 2019 om 16:46
Genoeg is genoeg. 2
Vind ik leuk
Speytuut +671
maandag 15 april 2019 om 16:29
😎😎 💪
Vind ik leuk
PRICE +8111
maandag 15 april 2019 om 16:47
😎😎💪2
Vind ik leuk
14forever +9231
maandag 15 april 2019 om 16:29
1-2 morguhh
Vind ik leuk
fr1963 +4714
maandag 15 april 2019 om 16:30
Wordt 3-1...het is mooi geweest, buitengewoon knappe prestatie tot nu toe.
Vind ik leuk
roma1900 +674
maandag 15 april 2019 om 16:37
waarom is het mooi geweest dan Juventus is niet meer zo goed als in de tijd van nedved ajax maakt gewoon kans om te winnen
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 16:38]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:44
Waarom is het mooi geweest? Ben jij Italiaan?
Vind ik leuk
roma1900 +674
maandag 15 april 2019 om 17:38
ja en ik volg Juventus
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:40
Dan snap ik m. Maar hoop wel dat je teleurgesteld wordt😜
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 16:56
..maar je naam is roma1900?
Vind ik leuk
roma1900 +674
dinsdag 16 april 2019 om 17:11
ik volg juventus en real en city en nog meer clubs
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
maandag 15 april 2019 om 16:30
Ben benieuwd wat Ajax morgen gaat neerzetten! De kans is klein, maar het zou toch geweldig zijn als we met een Nederlandse club in de halve finale komen te staan!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:33
Precies! Vind het ook wel prima dat iedereen de druk bij Juventus legt. Lees overal dat Juve blij is met de 1-1 (en terecht) en dat ze de volgende ronde gaan halen. Heerlijk om de underdog te zijn. Het wordt lastiger dan Madrid uit, maar een kleine kans is ook een kans :)
Vind ik leuk
VanGoal +1312
maandag 15 april 2019 om 16:47
Denk dat Juve en Real elkaar niet veel ontlopen. Vorm van de dag zal bepalend zijn. Laten we vooral niet doen alsof Real er niks van kan en dat een makkie was.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:50
Doe ik ook zeker niet. Al vrees ik wel dat ze morgen starten met Douglas Costa op links en Ronaldo in de spits. Mazraoui en Veltman zijn beiden niet bij machte om Costa op te vangen gok ik. En in het centrum hebben ze hun handen vol aan CR7
Vind ik leuk
Erik-Vites +1054
maandag 15 april 2019 om 16:54
Van Costa is nog allerminst zeker of die speelt...
Maar als die fit is, speelt hij wel ja.

We shall see
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:56
Ik las het ook inderdaad, maar is blijkbaar wel op het trainingsveld anders had zijn naam er ook wel tussen gestaan gok ik.
Vind ik leuk
Erik-Vites +1054
maandag 15 april 2019 om 22:43
Dat klopt, maar dat kan ook zijn vanwege testen naar de fitbaarheid....
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
maandag 15 april 2019 om 16:31
Ik hoop weer op een wedstrijd die het zelfde hoge niveau haalt als de vorige, over de uitslag daar doe ik geen enkele voorspelling over.
Vind ik leuk
j-roen11 +2500
maandag 15 april 2019 om 16:33
Ik snap dat Davids veel in beeld is omdat hij zowel voor Ajax als Juventus speelde maar eigenlijk kan je deze man niet in het openbaar laten spreken. Wat komt me daar een onsamenhangend verhaal uit. Na de eerste twee zinnen heeft hij zelf geen idee meer waar hij het over heeft. Het was een held als voetballer, maar als analist vind ik het bijna een belediging voor het publiek.
Vind ik leuk
Broekie +747
maandag 15 april 2019 om 16:35
Laat staan als trainer
Vind ik leuk
Relaxie +1114
maandag 15 april 2019 om 16:38
Ik zag hem zitten gisteren bij studio voetbal....het 1e kwartier leek wel of die op een citroen liep te kauwen...wat kan die gast zuur kijken zeg!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:40
Zoiets zei ik gisteren ook, Davids probeert de professor uit te hangen maar het is gewoon lachwekkend en pijnlijk tegelijk om hem te zien praten.
Je zag vd Vaart, Schip en Hooijdonk ook de hele tijd zo kijken van ''wat de fuck bedoel je?''
Echt onsamenhangend gebrabbel.
Vind ik leuk
j-roen11 +2500
maandag 15 april 2019 om 16:43
Exact ik weet het niet 100% zeker, meen dat hij ergens ook nog opeens over Davy Klaassen begon alsof die nu nog in ajax shirt rent. Ik ben daar in ieder geval afgehaakt!

Maar nogmaals niets dan respect voor de voetballer en hij mag rustig analyseren is zijn goed recht. Stoort me alleen dat ik er naar moet luisteren. Veel betere analisten in de aanbieding dunkt me...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:48
Maar je “moet” dus niet! 😃

Ik heb nog niet naar hem hoeven luisteren, heerlijk die vrije keuze.😜

En als ik het zo verder lees, mis ik er niks aan.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 16:49]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:49
Hahahaa, klopt, hij begon ook opeens over Davy!
Ik heb het ook niet af gekeken hoor, ik kan gewoon niet kijken en luisteren naar dat zogenaamde intelligente gebrabbel van Davids

En idd,niets dan respect voor de voetballer Davids hoor!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:52
HAHAHAHAHA, dank je ik hoopte dat ik ergens zou lezen dat dat iemand anders ook opgevallen was... .. . hij bedoelde natuurlijk Donny :)
Vind ik leuk
Snappi +320
maandag 15 april 2019 om 16:35
2-2 zou mooi zijn
Vind ik leuk
Mari +13312
maandag 15 april 2019 om 16:37
Ajax kan zijn eigen spel spelen, moet zijn eigen spel spelen.
Zet de elf van Ajax per positie tegen de elf van Juve dan wint Ajax.
Ronaldo? Ook gewoon een van de elf. In zijn eentje wint hij geen wedstrijd.
Zelf Messi kan dat niet
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:18
Messi kan dat wel. Maar Ronnie heeft aanvoer nodig. En die hebben we perfect afgesneden door hoog druk te zetten. Neem aan dat ze achterin duidelijke afspraken hebben gemaakt over wie ronnie volgt en mee springt. Dan maken we veel meer kans.
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
maandag 15 april 2019 om 22:55
Ajax speelt altijd zijn eigen spel wie de tegenstander ook is en als iedereen 100% top is dan zijn ze onverslaanbaar.
Vind ik leuk
twentegoal +925
maandag 15 april 2019 om 16:37
Kansloos 4-0 voor juve
Vind ik leuk
roma1900 +674
maandag 15 april 2019 om 16:39
hahahahahahahaahahahahahahahahahahaha ag als twente weer terug komt kunnen ze het jaar daarna weer terug na waar ze hooren de keuken
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:43
Trek je mondje pas open als je clubje uit de KKD is.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:54
Wij toch ook pas als we kampioen zijn of in de halve finale staan?!
Vind ik leuk
twentegoal +925
maandag 15 april 2019 om 19:39
Dat maak ik gelukkig zelf uit
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:23
Hoe is het trouwens daar in de KKD? ;)
Vind ik leuk
twentegoal +925
maandag 15 april 2019 om 20:57
Sympathieke competitie
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
maandag 15 april 2019 om 22:57
Nog steeds boos dat je niet in de Arena mag komen, hopen mag hoor.
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
maandag 15 april 2019 om 16:37
Juventus speelde gewoon redelijk ok hoor voor een uitwedstrijd ze hadden nog bijna gewonnen ook...
Vind ik leuk
roma1900 +674
maandag 15 april 2019 om 16:39
als ajax zen kansen af maakte won ajax
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
maandag 15 april 2019 om 16:41
Als Juve zijn kansen maakte won Juve
Vind ik leuk
Relaxie +1114
maandag 15 april 2019 om 16:42
1-1 vonden ze wel prima en het was vooral dit vasthouden en misschien nog op de counter een stiekeme 2e goal....ze kwamen iig niet om ff het publiek te vermaken
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
maandag 15 april 2019 om 16:50
Ja inderdaad vergeet niet hoe sterk Juventus thuis tegen Atletico was.…...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:53
Dat kwam voornamelijk omdat Atletico dacht dat ze er al waren en totaal niet wilde voetballen. De Spanjaarden riepen het over zichzelf af.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 22:54]
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
maandag 15 april 2019 om 23:19
Nee dat is onzin Atletico was gewoon kansloos ze wilden wel maar ze konden niet, ze konden niet eens theater voeren ….
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 23:21
Ik denk er gewoon anders over. Is ook mogelijk.😁
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:39
6-2 morguhhh
Vind ik leuk
roma1900 +674
maandag 15 april 2019 om 16:40
vertel
Vind ik leuk
3-0achter +1531
maandag 15 april 2019 om 16:39
Dit kan wel eens in het voordeel van Ajax zijn. Lekker 2-2 spelen.
Vind ik leuk
renemar +840
maandag 15 april 2019 om 16:47
Hij heeft imo wel gelijk. Mss. is het wel zo dat AJAX de tegenstander slecht laat uitzien door het voetbal dat ze spelen.
Mooiste voorbeeld is het tweeluik tegen Real. Eerst zou AJAX veel kans maken omdat Real voor de winterstop niet goed presteerde in de Laliga. Toen kreeg AJAX een dip en speelde Real goed werd weer gezegd dat AJAX zo goed als kansloos zou zijn. Tot slot speelde AJAX goed en was Real weer zwak. Het is allemaal veel te opportunistisch.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:51
Gewoon van eigen krachten uitgaan. Thuis was je bij vlagen echt beter. Dat kan daar ook. Ajax is niet bang om uit te spelen. Het lijkt net of Ajax juist beter gaat voetballen in uitwedstrijden. Werkt als doping voor ze.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 23:22
Idd, mijn club Ajax staat morgen in de halve finale zo rond de klok van 22:50
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:03
laten we hopen dat ze zover mogelijk door komen... die punten van de uefa gaan over 5 jaar als ik mij niet vergis... een goed jaar nu compenseerd het dramatische jaar hier voor
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 23:54
Gaat over 5 jaar idd.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:44
Pff kan niet wachten tot het begint zo lang geleden dat we zo ver zijn gekomen, Ontzettend jammer dat mij Vader er niet meer is hij had helemaal door het dolle geweest dat weet ik zeker. Ik hoop echt op een stunt maar mochten we het niet halen ben ik alsnog trots op de jongens.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 15 april 2019 om 17:47
Italianen voetballen om resultaat te boeken. In Nederland kijkt men of je goed hebt gespeeld of speelt. Men vergeet dit.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:41
Ik verdien elke week $ 7546 tot $ 9284 voor eenvoudig werk thuis. Vorige maand heb ik $ 29746 van deze baan gemaakt. Het is verbazingwekkend en eenvoudig om regelmatig inkomsten te genereren met dit geweldige ding. Ik stel voor dat jullie nu allemaal lid worden van dit bedrijf als onderdeel van de tijd en meer verdienen dan volledige inkomsten door deze link te volgen. Succes

>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.W­­e­­b­­J­­o­­b­­9­­9.C­­o­­m
Vind ik leuk
Isakson +700
maandag 15 april 2019 om 19:23
2-0 voor Grande Juve en mijn dag is weer goed.
Vind ik leuk
Aosin +84
maandag 15 april 2019 om 19:33
Ik denk dat het een hele lange Turijnse thriller gaat worden, waar het op details zal worden beslist, met Ajax als uiteindelijke winnaar
Vind ik leuk