'Als Frenkie de Jong wel speelt en fit is, dan zet ik mijn geld op Ajax'

'Als Frenkie de Jong wel speelt en fit is, dan zet ik mijn geld op Ajax'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 18:42ma 15-04-2019 om 18:42

De aanwezigheid van Frenkie de Jong zal doorslaggevend zijn voor Ajax tijdens de uitwedstrijd tegen Juventus, denkt NOS-commentator Jan Roelfs. De controleur viel zaterdagavond geblesseerd uit tegen Excelsior, maar is maandag wel meegereisd naar Turijn.

Of de controleur uit Arkel dinsdag aan de aftrap zal staan, is nog niet honderd procent zeker. "Als Frenkie de Jong wel speelt en fit is, dat zal dus moeten blijken tijdens de training, dan zet ik mijn geld op Ajax", vertelt Roelfs maandag bij de NOS Voetbalpodcast. "Uit hoop, uit motivatie en op grond van de eerste wedstrijd", verduidelijkt hij.

Collega Arman Avsaroglu denkt echter dat de eventueel aanwezigheid van De Jong niet opweegt tegen de afwezigheid van de geschorste Nicolas Tagliafico. "Als Tagliafico zou spelen, zou ik zeggen dat Ajax het ging halen. Maar nu doe ik dat niet", aldus Avsaroglu, die wijst naar de magere resultaten van Ajax vlak na de winterstop, toen de Argentijnse linksback kampte met een blessure. "Hij is één van de belangrijkste spelers van Ajax. Het wordt een enorm gemis."

Ajax trapt dinsdag om 21.00 uur af in Turijn. Het zal minstens één keer moeten scoren, gezien de 1-1 eindstand in de heenwedstrijd.

Poll

Gaat Ajax zich ten koste van Juventus plaatsen voor de halve finale van de Champions League?

(12790 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 18:43
Lekker doen. We gaan voor een simpelle 0-9 overwinning jongens.
Een 0-8 ben ik niet tevreden mee
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 18:45]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:45
Voortaan moet je maar geen Poolse Vodka drinken.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:45
Wat is een Poolse vodka?🤔 is dat hetzelfde als een Japanse Heineken?
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 18:47]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:48
Wyborowa Wodka die zou ik je aanraden lekkerste Poolse Wodka die er is dus geen Poolse Wodka die jij drinkt.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 15 april 2019 om 18:52
De lekkerste wodka maken ze gewoon in NL.
Ursus Roter mmmm ik ben speciaal naar NL gevlogen om twee flesjes te halen. Kennen ze niet in t buitenland 😊
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:57
Ik had een keer Amsterdamse vodka gedronken ging echt over mijn nek vond het zo goor....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:00
Als je niet tegen alchohol kan ga je snel over je nek ja.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:01
Kan heel goed tegen alcohol maar deze was gewoon vies. Sterker nog dag daarna voel ik mij hartstikke fris.
Vind ik leuk
Florian87 +12558
maandag 15 april 2019 om 19:03
Daarom drinkt bien ook appelsap :D
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:08
Wedstrijdje doen dan? Ik weet zeker dat je mij nie behoud en puur drinken.
Vind ik leuk
Florian87 +12558
maandag 15 april 2019 om 20:04
Wedstrijdje doen is voor kinderen en de wodka die jij drinkt is goedkope troep, Ciroc Redberry drink ik :D
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:49
Krijg jij drank mee dan?
Vind ik leuk
jari11 +5295
maandag 15 april 2019 om 19:53
Kijk jij snapt het
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 15 april 2019 om 19:58
😉
Vind ik leuk
Cookee +12981
maandag 15 april 2019 om 20:08
Dat spul daar kan zelfs een Boeing op vliegen meen ik?!
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 15 april 2019 om 20:20
Het is iig lekkerrrr
Vind ik leuk
jari11 +5295
maandag 15 april 2019 om 20:36
Klopt regelrechte ruitenwisservloeistof maar zo hoort het ook
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:52
Wodka komt natuurlijk uit Rusland. Dat bedoelt hij.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:57
Jij snapt het kerooool. Ik ben kieskeurig. Als ik vodka drink moet het echt Russisch zijn. De enige echte, geen namaak.
Je wilt toch ook veel liever Hollandse kaas dan Roemeense kaas.

Daarnaast als je beetje man bent drink je toch gewoon fristi?!💪
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 18:58]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:59
Welke Russisch vodka? Vond die Poolse Wodka die ik dronk wel lekker niet zwaar bij de keel lekker ligtjes in de keel.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:02
Smirnoff natuurlijk.
Zou niet eeens een vraag moeten zijn. Beste vodka by far
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:03
Ook lekker inderdaad....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:13
Smirnoff is een low-budget vodka die qua kwaliteit niet bepaald overhoudt, maar wel populair is omdat je voor iets meer dan een tientje al een liter koopt, bijv. Mamont vodka uit Siberië is van een hele andere orde (en inderdaad ook een stukje duurder).
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:38
Jij weet waar je over praat en ben het volledig met je eens.. Proost!
Vind ik leuk
1+1= +865
maandag 15 april 2019 om 19:15
Cr7 was het geen sperma
Denk dat ze je ervoor over hadden.
Je had natuurlijk verteld over die Amsterdamse wodka.
Tja en de meeste Polen zijn voor Ajax .
Karma?
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 15 april 2019 om 19:04
Nou kan ik je vertellen dat Mexicaanse kaas ook top is 😉
Vind ik leuk
Cookee +12981
maandag 15 april 2019 om 20:10
Is het scherp of zacht?
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 15 april 2019 om 20:22
Zacht. Mijn schoonmoeder komt uit een klein plaatsje Cotija. Is wereldberoemd om zijn kazen. Dat is het Mexicaanse Gouda.
Vind ik leuk
Cookee +12981
dinsdag 16 april 2019 om 19:14
Zacht en romig... haha.
Cotija -- klinkt al bijna als Gouda.
Over een paralel universum gesproken. :)

Hoe reageren ze er daar op dat Gutierrez niet speelt? Snappen ze dat?
Vind ik leuk
Tommieman +8096
dinsdag 16 april 2019 om 19:24
Daar snappen ze niks van. Maar wat ik begrepen heb hier in NL ook niemand die dat snapt hahaga
Vind ik leuk
Cookee +12981
dinsdag 16 april 2019 om 20:21
Hah, niemand snapt het alleen Olie D Bommel.

Ook bekend als Olie Dom Bommel.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:32
Doe mij maar liever Vodka, Fristi bevat te veel suikers 😁
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:57
Ik ben een vodka liefhebber.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:48
😂😂😂

Like was foutje voor het bientje 😂😂
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 18:49]
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 15 april 2019 om 18:52
Haha dat snapt iedereen 😉
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:56
Haha dacht al voelde mij zelf ongemakkelijk bij.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:03
Of geen San Marinese Bavaria zoals in eindhoven.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:35
Bavaria is net water. Heineken vind ik het lekkerste biertje van Nederlandse bodem.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:53
Zeker weten. Heineken! Jupiler ook wel ok. Bavaria en Grolsch brrrrrr.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:07
Jupiler is wel te doen. Grolsch is redelijk te drinken, maar zal nooit mijn favoriet worden.
Vind ik leuk
Cookee +12981
maandag 15 april 2019 om 20:11
Weet niet... mijn flesopener krijgt Grolsch niet open. :)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:15
Haha slimme flesopener heb je. Die herkent alleen de goede bieren 👍
Vind ik leuk
Cookee +12981
dinsdag 16 april 2019 om 19:11
Haha, ja die flesopener behandelt nu mijn bankzaken, hoop dat ie daar ook goede keuzes maakt. :)
Vind ik leuk
PRICE +8105
maandag 15 april 2019 om 19:07
Ik zet mijn geld op de spaarrekening. Straks een BMW M6 kopen 😁
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:09
Lekker dikke bak kopen en dan TN overal naartoe brengen 😉
Vind ik leuk
PRICE +8105
maandag 15 april 2019 om 19:11
Heb nu een 535 d 286 pk
Vind ik leuk
PRICE +8105
maandag 15 april 2019 om 19:12
⚠️📢TN 📢⚠️Mag absoluut altijd mee.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:13
Attentie attentie.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:46
2-2 😉
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:48
Nee johhh. Gewoon lekker winnen man, niets mis mee.
Vind ik leuk
Spiegel +11606
maandag 15 april 2019 om 19:06
90+4 Huntelaar 2-2. Zou ook mooi zijn zo in zijn nadagen.

Afgetekende overwinning zou nog beter zijn, maar als je reeel bent en nu kon tekenen voor 2-2 of meer (gelijk dan) zou je meteen naar je pennenbakje rennen toch?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:49
Ne inderdaad! We hebben ook een keer met 11-0 tegen SAN Marino gewonnen :)
Vind ik leuk
Plattekar bv +35831
maandag 15 april 2019 om 19:02
1-1 ...Verlenging Tadic 112e minuut de winnende. Weet ik zeker
Vind ik leuk
Spiegel +11606
maandag 15 april 2019 om 19:07
Jij wil er gewoon een uitputtingsslag van maken voor Ajax.

Maar dat zou voor psv ideaal zijn. Ajax door, en vermoeid.
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 19:41
En dan helemaal in een flow, niemand doet ze dan meer wat.
Vind ik leuk
VanGoal +1312
maandag 15 april 2019 om 19:51
En dan hopelijk zo'n balletje wat tergend langzaam over de lijn rolt. Ronaldo die komt aanstormen om de bal weg te glijden maar volop tegen de paal knalt. Ik teken ervoor
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:09
Weet je het echt zeker? Ik ga al mijn vermogen daarop zetten.
Vind ik leuk
Plattekar bv +35831
maandag 15 april 2019 om 21:32
ja 100%...ik.had Real.thuis en uit exact goed en de 1-1 tegen juve ook. Kijk maar in de VP history. Zet je geld maar in. Ajax gaat door !
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:43
Haha ik ga niet kijken. Ik geloof je op je woord 👍
Vind ik leuk
Plattekar bv +35831
dinsdag 16 april 2019 om 22:22
We zijn op weg...1-1...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 22:51
👍
Vind ik leuk
Plattekar bv +35831
woensdag 17 april 2019 om 07:16
En...wat zei ik ? zet je geld maar op gerust op 1-2. Welliswaar niet in de verlenging, maar toch.......😁
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:45
Roelfs is zo blut
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:46
er staan ook nog 9 andere gemotiveerde jongens op het veld. Ze mogen misschien niet allemaal zo veel potentie hebben als de jong, maar als je strijd als een team kun je Juve pakken!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:47
wie van de 11 is dan niet gemotiveerd 😋
Vind ik leuk
Hans van Hit +1047
maandag 15 april 2019 om 18:47
Als Jan Roelfs het zegt dan klopt dat natuurlijk!

Maar effe serieus, wie de fuck is die vent? Of moet letterlijk iedereen zijn mening geven. Kijk, wij doen het ook, maar als ik het zeg kan ik je verzekeren dat ze er geen artikel overschrijven.
Vind ik leuk
Lamzia +169
maandag 15 april 2019 om 18:51
Geld ook voor juventus
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:04
Hmmm, goed punt en een like! Ik stel voor: vp doe er iets mee.. schrijf een artikel over jullie trouwe lezers. Let wel op, het zijn kritische lezers, ze dulden geen spelfouten.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30186
maandag 15 april 2019 om 18:50
Ik vrees dat de domme gele kaart van Tagliafico en de daarop volgende schorsing weleens de dooralslag kunnen geven. Mazraoui en Blind zijn stukken minder op die positie..

Maar zoals atijd laat ik me graag verrassen!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:10
Denk dat jij hier wel eens gelijk in kan hebben.

Ik zou van links naar rechts blind, de ligt, veltman, mazraoui. Veltman als soor van voorstopper. dood eenvoudige reden dat veltman van origine een cv is, zich kan vastbijten in een speler en opbouwend een goede strakke inspeel pas heeft (zolang deze maar naar voren georiënteerd is). Een belangrijke factor vind ik ook dat hij bereid is zich te offeren voor het team.

We shall see
Vind ik leuk
chicken +15087
maandag 15 april 2019 om 21:19
Heel de boel omgooien om een back geschorst is??

Mazzie naar links veltman rechts en klaar.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 23:55
"Mazzie" komt niet zo goed uit de verf op links. Laat dailey het daar opknappen en mathijs de rugdekking.
Denk mazzie en blind geven de beste aanvallende impulsen. Aangezien je minstens 1 goal moet maken heb je dat nodig!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:52
Iedereen zegt zoveel, en weet je wat, het boeit mij geen moer!
Morgen gewoon volle bak, de huid zo duur mogelijk verkopen en hopen dat dat genoeg is om door te gaan.

Ik heb er iig zin in en heb goede hoop.. Kom maar op Juve!
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 15 april 2019 om 18:55
Like voor je naam alleen al hahaha
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:57
Hahaha, thanks man!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:52
Die NOS sportjournalisten zijn echt de allerslechtsten die er zijn. Nog veel slechter dan die van FOX.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 15 april 2019 om 18:54
Er is alleen zoveel voetbal. Sierd kan helaas niet elke wedstrijd doen....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:52
Kan ik gee ja of nee opzeggen. !!!
Als de Jong 70 % fit is zal die vast en zeker zeggen 100 % volgens mij .. dit laat hij niet aan zich voorbij laten gaan !!
Leeft die Fysiotherapeut nog wie robben klaar stoomde in 3 dagen ??
ZO ja dan zou ik zeggen ....
Woemsdag meteen laten komen....
Vind ik leuk
sjakieeee +23
maandag 15 april 2019 om 18:54
geef magallan een kans!!!!!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:01
Nog niet in wedstrijden 'om het echie' svp.
Vind ik leuk
sjakieeee +23
maandag 15 april 2019 om 21:15
is hij niet goed genoeg?????
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:37
Wellicht. Te groot risico om het weer eens te proberen tegen zo'n tegenstander.
Vind ik leuk
sjakieeee +23
dinsdag 16 april 2019 om 07:13
8miljoen betalen voor magallan was al een risico!
give him a chance!
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
maandag 15 april 2019 om 18:54
Ik zou mijn geld sowieso niet op deze wedstrijd inzetten, ik denk dat deze wedstrijd echt alle kanten op kan!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:54
Zette hij zijn geld niet op Atletico na de eerste wedstrijd in de vorige ronde?... Reken je niet te rijk. Het is heel mooi en een pracht prestatie. Maar Juve is uitgerust en bij Ajax speelde het gros van de basis gewoon tegen Excelsior. Tagliafico die niet mee doet. Tuurlijk heeft ajax kans. 1-1 is verre van kansloos. Maar Juventus is een ander verhaal als Real Madrid. Tuurlijk hoop ik dat ajax wint en doorgaat, maar de kans is niet zo groot als veel mensen "voetbalkenners" zeggen.
Vind ik leuk
Neusje +279
maandag 15 april 2019 om 18:56
He Jantje ik zeg dat Frenkie speelt hoor. Kan dat ie niet 90 minuten speelt. Maar dan eventueel Ekkeltje ofzo. Heb goed vertrouwen erin. Anders zondag weer en 5 mei. Dus in ieder geval fesstjes in Amsterdam. In Eindhoven en Verotterdam ook 2 x feest. Pasen en koningsdag😂😂😂😂
🛠

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:01
Ik zet mijn geld, althans een deeltje er van toch op Juventus.. Ik hoop dat ik ongelijk krijg hoor maar denk en ben bang dat de Italiaanse mentaliteit, manier van spelen en de individuele klasse van Ronaldo, Ajax gaat breken..
Vind ik leuk
Realist1892 +1626
maandag 15 april 2019 om 19:37
Dus geen Frenkie maar RONALDO.
Alleen al hoe andere Clubs in de ED rekening moet houden met Ajax.
En als het andersom is dan is het niet het probleem van Ajax.
Zie weer om het verzoek van Twente.
Schandalig hebt er geen woorden voor.
De Clubs moeten nu de handen in 1 slaan.
En Ajax definitief straffen.
Door PSV zoveel goals laten maken de laatste 4 wedstrijden.
Dat alsnog de doelsaldo van PSV de doorslag geeft.
Come on JUVE.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:51
Nou nou.. Vanwaar al deze frustratie?
Vind ik leuk
Realist1892 +1626
maandag 15 april 2019 om 20:24
Geen frustratie absoluut niet.
Maar een Club die een ander niks gun.
Moeten wij dan Ajax wel wat gunnen.
Zo gaat het niet Makker.
Ik kan genoeg voorbeelden geven.
Dat Zeist alleen het gehoor van Ajax goedkeuren.
En dat de rest in principe dood kunnen vallen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:49
Je klinkt toch redelijk gefrustreerd richting Ajax vriend.. Je hoeft Ajax ook niks te gunnen, doe ik in principe ook niet hoor, dat is een ieder zijn of haar goed recht.. Maar dan maar met zn alle Psv moedwillig gaan helpen? Sorry, complete waanzin.. Een van de twee staat binnenkort, na 34 wedstrijden bovenaan en is mijn inziens dan terecht kampioen! En ik persoonlijk gun het Ajax en Psv allebei niet, maar dat is mijn mening..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:03
Whahahaha wat een idioot bericht hahahaha
Vind ik leuk
Realist1892 +1626
maandag 15 april 2019 om 20:20
Weet je wat idioot is.
Dat elke Club moet ontwijken en de verplichtingen die Zeist(Ajax) oplegt moet naleven.
Dat is een Idiote ervan niks anders.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:01
Die cup is al praktisch van ons jongens!
Vind ik leuk
Realist1892 +1626
maandag 15 april 2019 om 19:28
Ik zet op Ronaldo als hij 60% Fit is😉
Vind ik leuk
Isakson +700
maandag 15 april 2019 om 20:03
2-0
Vind ik leuk
Watzijnwij +291
maandag 15 april 2019 om 20:56
Die man heeft helaal geen geld, kun je dat hendig roepen. Zou mooi zijn. Masr dan wel nog ern keertje in dr competitie over je schoenen struikelen aub. De eer gaat toch nasr Amsterdam fit jaar. Dit wordt wat mij betreft de eerste PSV titel die niet verdiend is, mocht hrt het zover komen.
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
maandag 15 april 2019 om 21:04
Frenkie speelt dus is hij fit!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:44
Ook als Frenkie niet fit, gaat Ajax oppermachtig zijn en winnen. Vol vertrouwen!
Vind ik leuk
Vooruit +338
maandag 15 april 2019 om 23:03
Wel een risico hoor. Als Veltman speelt moet je al je geld op Juventus zetten. Verdien je een vermogen.
Vind ik leuk
Mr. O +1712
maandag 15 april 2019 om 23:20
Ik niet, heb geen rode rotcent
Vind ik leuk
El Cazador +9345
maandag 15 april 2019 om 23:34
Nico is idd een gemis maar we pakken die spaghetti vreters!!!!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:45
Sinds wanneer is de mening van commentatoren belangrijk? Gaan we straks ook de mensen die de cornervlaggen strijken interviewen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws