Jong Ajax draait warm voor bezoek van FC Twente: vijf goals tegen Go Ahead Eagles

Jong Ajax draait warm voor bezoek van FC Twente: vijf goals tegen Go Ahead Eagles

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 21:48ma 15-04-2019 om 21:48

Laatste update: maandag 15 april 2019 om 22:06ma 15-04-2019 om 22:06

Go Ahead Eagles heeft een doffe dreun moeten incasseren, met de play-offs in zicht. De nummer drie van de Keuken Kampioen Divisie reisde maandagavond af naar Sportpark De Toekomst en stapte met een 5-2 nederlaag weer in de bus naar Deventer.

De avond begon nog goed voor de ploeg van John Stegeman. Thomas Verheydt profiteerde al na drie minuten van gerommel in de Amsterdamse defensie en brak de wedstrijd open: 0-1. De in het groen-wit gestoken gasten konden welgeteld één minuut genieten van de voorsprong: Lassina Traoré schoot op aangeven van Teun Bijleveld zijn vijfde Keuken Kampioen Divisie-treffer van het seizoen binnen. Perr Schuurs zette Jong Ajax zelfs op voorsprong met een strakke vrije trap: 2-1.

Na rust was Verheydt opnieuw succesvol, ditmaal na een voorzet van Julian Lelieveld. Wederom liet het antwoord van Jong Ajax niet lang op zich wachten: Danilo Pereira zorgde na een individuele actie voor de 3-2. In de slotfase denderde de ploeg van Michael Reiziger over Go Ahead heen. Traoré maakte zelf de 4-2 en bereidde de 5-2 van Danilo voor.

Ondanks de forse nederlaag lijkt een plek in de tweede ronde van de play-offs niet in gevaar te komen voor Go Ahead: nummer zeven RKC Waalwijk staat op acht punten, met nog vier wedstrijden te gaan. Jong Ajax klimt naar het linkerrijtje en mag zich klaarmaken voor de krachtmeting met FC Twente, dat in Amsterdam de titel in de Keuken Kampioen Divisie kan pakken.

Lees ook: Ajax ligt dwars en werkt niet mee aan FC Twente-verzoek: 'Niet ons probleem'

Poll

Hoe eindigt Jong Ajax-FC Twente?

(4185 stemmen)

Plaats een reactie

14forever +9230
maandag 15 april 2019 om 21:53
Jong Ajax tegen Jong Ajax, dat de kkd titel kan pakken. Hebben we al 2 Jong Ajax teams un de kkd.
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4194
maandag 15 april 2019 om 21:55
Alles kan in de KKD
Vind ik leuk
KCP +1446
maandag 15 april 2019 om 21:59
FC Twente gaat eraan!
Vind ik leuk
Tukkerland +3695
maandag 15 april 2019 om 22:12
Jong Ajax gaat over de knie.
Vind ik leuk
pietprecies +12528
maandag 15 april 2019 om 22:18
Net als eerder dit seizoen?
Vind ik leuk
JanTa48 +9382
maandag 15 april 2019 om 23:01
Oh ja, wat was de uitslag van Twente Ajax ook alweer?
Vind ik leuk
Voetbal34 +414
maandag 15 april 2019 om 21:53
Jong ajax tegen jong ajax?
Vind ik leuk
Der Monarch +2211
maandag 15 april 2019 om 21:53
Jong Ajax moet tegen Jong Ajax? Blijft altijd lastig als je uiteindelijk tegen jezelf aan het spelen bent.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23980
maandag 15 april 2019 om 21:56
Leuke pot van jong Ajax.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:01
Idd!

Typisch jong Ajax dit seizoen, drama wedstrijden wisselen ze dan weer in voor dit soort potjes!😉
Vind ik leuk
wattenstaafje +23980
maandag 15 april 2019 om 22:04
😁 als ze tegen Twente ook maar winnen ;-)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:09
Haha dat zou mooi zijn 😉
Vind ik leuk
ajaxdev +681
maandag 15 april 2019 om 22:11
Dat geldt voor GAE ook. Vanavond as het weer niks
Vind ik leuk
JanTa48 +9382
maandag 15 april 2019 om 23:39
Ach dat weet je. Het is een hele jonge selectie en die kunnen heel wisselvallig zijn.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:57
Leuk potje op een maandagavond. Morgen het echte werk.
Vind ik leuk
twentegoal +918
maandag 15 april 2019 om 22:35
Morgen kansloos
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:50
Waarschijnlijk wel inderdaad.
Vind ik leuk
JanTa48 +9382
maandag 15 april 2019 om 23:04
Blijf hopen jongens, jullie weten niet eens meer wat Europees voetbal is.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:58
Danilo Pereira toppertje!
Traoré maakt steeds meer een goede indruk! Schuurs hij komt er echt wel!
enorm veel potentieel!
Vind ik leuk
KCP +1446
maandag 15 april 2019 om 22:01
Iedereen in Brazilië is gek van Danilo.. hier slapen er nog veel! Traore doet het zeker goed vooral als je bedenkt hoe ver hij van huis is als jonge jongen en dan nu al aangepast lijkt het! Schuurs komt conditioneel te kort dat moet hij nog inhalen voor de rest een topper.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 22:01]
Vind ik leuk
Pimman +11531
maandag 15 april 2019 om 22:32
Traoré beviel mij wel vandaag..sterke serieuze jongen!
Vind ik leuk
JanTa48 +9382
maandag 15 april 2019 om 23:05
Je vergeet de Jonste, Gravenberg.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 23:10
Gravenbergh heb ik hier al zovaak genoemd;) daar is het al meer bekend van😉
Gravenbergh, Brobbey, Unuvar zijn de grootste talenten naar m'n mening nu in onze opleiding.
Vind ik leuk
Liwwadder +3942
maandag 15 april 2019 om 22:01
Kijk dat bedoel ik nou...wat nou kampioenswedstrijd vrijdag.
Vind ik leuk
KCP +1446
maandag 15 april 2019 om 22:03
Jong AZ ze daarna pakt dan hebben ze een probleempje ook🤣
Vind ik leuk
Tukkerland +3695
maandag 15 april 2019 om 22:13
Wij gaan gewoon die titel pakken vrijdag.
Vind ik leuk
035 +1099
maandag 15 april 2019 om 22:30
En daarna volop met subsidies in de ED. :-)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:51
Ik hoop het voor jullie.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:04
Die worden helemaal geen kampioen in Amsterdam dus die ArenA gaan we natuurlijk niet beschikbaar stellen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:53
Nee stel je voor dat je sympathie voor een andere club dan je eigen clubje toont.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
maandag 15 april 2019 om 22:05
Wordt een leuke pot!
Vind ik leuk
Kuip +10218
maandag 15 april 2019 om 22:08
Twente gaat hier niet winnen. Maar thuis kampioen worden is veel leuker. Dus dan maar een weekje later.
Vind ik leuk
Tukkerland +3695
maandag 15 april 2019 om 22:12
Toch gaan we wel winnen bij Jong Ajax. Let maar op!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:54
1-3 verwacht ik.
Vind ik leuk
Neusje +279
maandag 15 april 2019 om 22:08
Kan ook weekje later worden twente
🛠

⚒ gewoon in eigen stad dan
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:09
Whahahahahahahahahaha fuckings Egels whahahahahaha
Vind ik leuk
Fred1975 +609
maandag 15 april 2019 om 22:32
Je doet je naam eer aan.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:45
Ja duh!!!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:53
Daar moet je tegen kunnen, zeker als je club net zo'n wanvertoning heeft laten zien. Take it like a man.
Vind ik leuk
MojoRisin +16273
maandag 15 april 2019 om 22:13
In de 1ste plaats hoeven we dat niet te organiseren.. Ten tweede, we spelen de dinsdag erna thuis met Ajax 1 tegen Vitesse.. Dus we willen een zo goed mogelijke grasmat..
Vind ik leuk
Roffel1998 +3598
maandag 15 april 2019 om 22:16
Nee joh, Ajax- Vitesse lekker op de Toekomst spelen. Komen natuurlijk meer mensen op een KKD wedstrijd af dan op een Eredivisie wedstrijd.
Vind ik leuk
Roffel1998 +3598
maandag 15 april 2019 om 22:14
Niemand kan ons stoppen! Twente gaat eraan!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:55
jullie zijn al door een heleboel ploegen gestopt.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:14
Vrijdag eroverheen met 0-3. 3x Aitorrrrr!
Vind ik leuk
De Kleine +198
maandag 15 april 2019 om 22:17
Gaat goed met die fantastische ajax supporters 54 man al Italië uitgezet waren zich aan het voorbereiden voor jong ajax tegen fc twente
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 22:18]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:56
Ja geweldig volk daar, die willen echt graag de volgende wedstrijd zonder uitpubliek spelen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
maandag 15 april 2019 om 22:18
Nou voor mij mag jong Ajax ook van Twente winnen. Als Sparta dan wel wint.
Anders heb ik er nog geen kloten aan.
Is beter dat Twente maandag kampioen wordt
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 22:18]
Vind ik leuk
JanTa48 +9382
maandag 15 april 2019 om 22:18
GAE heeft geen protest ingediend dat ze op de Toekomst moesten spelen. 😊
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:25
Voor 243 betalende bezoekers. Gelukkig kwamen er nog 3 oma's kijken.
Vind ik leuk
JanTa48 +9382
maandag 15 april 2019 om 22:44
Dat zijn er nog altijd 200 meer dan bij de meeste KKD clubs😊
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:58
Dan heb je daar nog nooit in een stadion gezeten. Meeste hebben een paar duizend toeschouwers.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:23
Competitievervalsing. Eerst met 6-0 verliezen en nu dit. Jaja.

Ik had wel gedacht dat Stegeman er wat van ging maken in Deventer. Maar het valt best wel tegen.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 22:23]
Vind ik leuk
Fred1975 +609
maandag 15 april 2019 om 22:35
We staan derde, altijd beter dan vorig seizoen;-). Deze zomer doorselecteren en dan volgend jaar meedraaien om het kampioenschap.
Vind ik leuk
Sven! +2592
maandag 15 april 2019 om 22:37
10+ voor je sarcasme.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:59
Zou mooi zijn want het is wel een mooie ploeg in een sfeervol stadion.
Vind ik leuk
El Cazador +9344
maandag 15 april 2019 om 23:31
FC Twente heeft zero kans op de toekomst!!
Vind ik leuk
Isakson +699
maandag 15 april 2019 om 23:49
Fc Twente verliest expres in Amsterdam om thuis kampioen te kunnen worden zodat ze niet de felicitaties van een starre club hoeven aan te nemen 😜
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:28
Ik, als Twente supporter, ben er van overtuigd dat jong Ajax vrijdag de wedstrijd gewoon wint. Niet om dat Twente het extra laat liggen, maar op kwaliteit. De uitslag zal me verder worst zijn, we hebben namelijk nog maar 3 punten nodig. Zelfs als we die zelf niet pakken worden we nog kampioen, want de concurrentie is zo lief om steeds weer punten te laten liggen. Jong Ajax bedankt dat jullie gisteren gewonnen hebben en Go Ahead officieel als kanshebber op de 1e plaats hebben geëlimineerd.
Vind ik leuk
HuizemWest +369
dinsdag 16 april 2019 om 13:58
ach wij wonnen er met 1-6 geloof ik dus dat moet kunnen.Anderzijds heb je gelijk,beter verliezen en in eigen huis feestvieren.Laat dei lui het heen en weer krijgen daar.
Vind ik leuk
HuizemWest +369
dinsdag 16 april 2019 om 09:30
stop de beloften...
Vind ik leuk
Dordmund +2131
dinsdag 16 april 2019 om 13:47
Rot op met die kut beloften.......
Vind ik leuk
Dordmund +2131
zaterdag 20 april 2019 om 12:16
Nu dat die boertjes weer verliezen dan hoor je ze niet......wat een triest volkje.
Gaat als een nachtkaars uit en lopen vele tonnen mis.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws