Ajax ligt dwars en werkt niet mee aan FC Twente-verzoek: 'Niet ons probleem'

Ajax ligt dwars en werkt niet mee aan FC Twente-verzoek: 'Niet ons probleem'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 14:20ma 15-04-2019 om 14:20

Laatste update: maandag 15 april 2019 om 14:29ma 15-04-2019 om 14:29

Ajax werkt níet mee aan het verzoek van FC Twente om de kampioenswedstrijd tussen de Tukkers en Jong Ajax van aanstaande vrijdag af te laten werken in de Johan Cruijf Arena. Een woordvoerster van Ajax laat dat aan de NOS weten. 

"De wedstrijd wordt gewoon op De Toekomst gespeeld. We zijn op de hoogte van het verzoek, maar we gaan niet in de Arena spelen", luidt het nieuws vanuit Amsterdam.

Voor de clash tussen Jong Ajax en Twente zijn nu slechts 185 kaartjes beschikbaar voor fans uit Enschede. Bij winst op het beloftenteam van Ajax is Twente kampioen van de Keuken Kampioen Divisie. De koploper wil de wedstrijd daarom graag in een groter stadion spelen, zodat meer supporters de gelegenheid hebben om aanwezig te zijn. 

De KNVB staat open voor een verplaatsing. Ajax geeft echter geen gehoor aan het verzoek uit Enschede. "Met 185 kaarten is de capaciteit al verhoogd. De KNVB heeft de eis dat 2,5 procent van de beschikbare kaarten voor uitsupporters moet zijn. Met 185 kaarten is 8,8 procent gevuld met Twente-fans."

"We begrijpen dat Twente graag met meer supporters naar de wedstrijd wil komen, maar dat is niet ons probleem. In principe spelen we gewoon op de Toekomst, dat is alles wat we er nu over kunnen zeggen."

Lees ook: Twente-fans kondigen 'TwEntrada' in Amsterdam aan: 'Of ze nou willen of niet'

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 14:21
Terecht, ga je maar op een groot plein in Enschede staan als je t wilt vieren.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
maandag 15 april 2019 om 14:23
Daar wilde ze ook al niet meewerken haha iedereen lijkt wel fc Twente moe.
Vind ik leuk
Johan_D +3680
maandag 15 april 2019 om 14:27
In Tukkerland denken ze dat ze iedereen naar de hand kunnen zetten.

Gewoon in je eigen land blijven en zet de deuren van de Grolsch Veste maar open ... 🙂
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:56
Of beter nog, de Grolsch fabriek !
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:13
leuk he, die Jong-teams in de Jupiler-leaque.
Alleen maar ellende.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:18
Horen er niet in thuis.
Vind ik leuk
Enden +5042
maandag 15 april 2019 om 16:28
Jong Ajax hoort er meer dan Twente.
Voetbalwereld kotst Twente uit. Hopenlijk kan Twente na promotie weer met eem schone lei beginnen.
Gewoon lekker punten laten liggen tegen Ajax en thuis kampioen worden
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:48
Voetbalwereld kotst (jong) ajax nog veel meer uit.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:36
Hoewel inderdaad veel mensen Twente uitkotsen hoort er geen jong team in de KKD.
Vind ik leuk
Enden +5042
maandag 15 april 2019 om 18:40
Sorry hoor dat wij de competitie in leven hebben gehouden.
De competitie waar geen hond naar kijkt en zelfszo oninteressant is dat er geen amateurclubs naartoe willen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:45
Dan hef die zooi op en speel met 1 betaalde afdeling. Is dat zo moeilijk ?
Vind ik leuk
Enden +5042
maandag 15 april 2019 om 18:46
Nee hoor..... maar dan kun je alles wel opdoeken. Mensen moeten altijd wat te zeiken hebben
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:02
Deswor.
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 15 april 2019 om 20:58
Dan beginnen we direct met Twente, kunnen de belastingcentjes ook weer terug naar de burger
Vind ik leuk
Champ +580
maandag 15 april 2019 om 14:56
Met hun financiële gesjoemel hebben ze menig Nederlandse club benadeeld. Logisch dat niet iedereen staat te trappelen om ze nu te helpen.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:57]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:28
Dat valt bij mij wel mee. Ben vooral een beetje vak-p moe. Met hun statements en stoere praatjes.
Vind ik leuk
DumBfries +108
maandag 15 april 2019 om 14:58
Gewoon topics van Ajax negeren.
En alvast uitzoeken hoe je volgend seizoen moet rijden naar al die andere stadions, wanneer dat NAC fijn is gedegradeerd.

Daar heb jij als NAC supporter al werk genoeg van.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 15:03]
Vind ik leuk
Roffel1998 +3600
maandag 15 april 2019 om 15:20
Hij is Vak-P moe en jij begint over Ajax negeren?

Ben je wel echt een Ajacied, want aan je reactie te zien weet je niet eens dat Vak-P niks met Ajax te maken heeft.
Vind ik leuk
DumBfries +108
maandag 15 april 2019 om 15:22
Ik reageerde op een NAC supporter.

Naccer in mokum heeft een NAC logo.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 15:26]
Vind ik leuk
Roffel1998 +3600
maandag 15 april 2019 om 15:24
Lees misschien z'n reactie nog een keer.
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
maandag 15 april 2019 om 16:28
Hij snapt je niet helemaal denk ik:-)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:42
Lekker na de keuken kampioen divisie. Veel plezier
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:31
Warme club dat Ajax . Als Twente zijnde gewoon die pot bloedeloos in een 0-0 laten eindigen en dan volgende week die schaal lekker thuis pakken . Denk niet dat ook maar 1 iemand de illusie heeft gehad dat Ajax iets voor een andere club zou willen betekenen .
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:39
Zo is het Rinus, gelukkig doet de gemeente al veel voor jullie.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:56
Mijn gemeente?? Als die al geld hebben zullen ze het niet in voetbal steken
Vind ik leuk
Fentas +890
maandag 15 april 2019 om 15:03
Waarom moet Ajax extra kosten gaan maken? Ajax huurt de Arena. Toekomst is in eigen beheer.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 15:04]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:08
Moeilijk he een keer sportief zijn en medewerking verlenen . Heel nederland moet zich aanpassen aan het o zo geweldige Ajax maar als ze een keer de kans krijgen om iets terug te betekenen voor een club geven ze niet thuis . Was een heel mooi gebaar geweest van Ajax om dit te regelen maar zo zitten ze daar gewoon niet in elkaar . Mij maakt het niks uit ik volg die hele KKD niet , het gebaar was prachtig geweest .
Vind ik leuk
Emnu +8289
maandag 15 april 2019 om 15:15
Mij maakt het niks uit ik volg die hele KKD niet.

Nee, als je maar over Ajax te janken hebt.

Wat ben je toch n naar mens.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:31
Emnu volgens mij kijk jij nu in de spiegel. Ajax supporters ( gelukkig niet allemaal) janken het hardste als ze eens punten verliezen. Maar o wee als ze winnen dan moet alles en iedereen wijken want dan is er alleen maar Ajax nieuws.
Vind ik leuk
Emnu +8289
maandag 15 april 2019 om 15:45
Jos, hoe krijg ik t voor elkaar om in de spiegel te kijken en andere mensen te zien?
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 15:46]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:04
Kijk Jos heeft het ook in de gaten 👍
Vind ik leuk
Emnu +8289
maandag 15 april 2019 om 16:11
Het enige wat Jos in de gaten heeft is hoe negatief te generaliseren en daar de verkeerde mensen op aan te spreken.

Hij is, vermoed ik, gewoon n beetje dom.

Jij echter bent n naar mens.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 16:12]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:55
Precies, een keer niet alleen aan zich zelf denken zou ze sieren. Maar dat is iets dat niet in de aard van dat volk zit.
Vind ik leuk
Martinus69 +6333
maandag 15 april 2019 om 16:31
@Emnu: Je bent schijterig want je reageert niet inhoudelijk. Hij (Rinus is weer terug) heeft toch een goed punt of niet... Ajax stelt zich ronduit asociaal op, zeker als je in beschouwing neemt dat clubs in de ED zich wel moeten aanpassen a/h schema van Ajax.
Vind ik leuk
Emnu +8289
maandag 15 april 2019 om 16:36
Rinus z’n hele raison d’etre hier is het negatief belichten van Ajax en ik ben zeer zeker niet van plan n inhoudelijke discussie met n trol aan te gaan.

Hij is niet eens voor n club, hij is alleen maar tegen Ajax.

Als je niets bijdraagt dan enkel negativiteit, dat zelfs de enige reden is dat je hier vertoeft, om alleen maar meer negativiteit te brengen, dan ben je n naar mens.

Ik kan er niks anders van maken.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 16:37]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:57
Emnu lees je commentaar eens terug en vraag je dan af waarom jij hier op dit forum zit. Ik zie van jou alleen maar negativiteit als het niet om jouw idolische Ajax gaat.
Vind ik leuk
Emnu +8289
maandag 15 april 2019 om 18:06
Dan moet je beter lezen.

Jouw selectief oordeel over mij raakt mij in het geheel niet.
Vind ik leuk
phritzzz +4449
maandag 15 april 2019 om 20:17
Ik vind niet dat wij gaan over de toon van de berichten van een ander. Negatief of positief.

Je kunt er voor kiezen om te reageren of niet. De reden dat we hier op deze site hangen is toch om meningen met elkaar te delen en dat gaat op inhoud.

Ik vind dat Rinus inhoudelijk een punt heeft. Wat maakt het Ajax nou uit of ze in de Arena of op de Toekomst spelen. Gun fc Twente een fatsoenlijke kampioenswedstrijd met een behoorlijk aantal toeschouwers. Helemaal als je de faciliteiten daarvoor hebt.

Dat is mijn mening.
Vind ik leuk
Pindarots +1485
maandag 15 april 2019 om 16:48
Het is geen schema van Ajax dus je begrijpt het niet. Daarnaast is Fc Twente 1 groot gezwel in de voetbalwereld en hebben ze nergens recht op.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:58
Ik heb niks met Twente maar hier praat je gewoon onzin. Twente is in potentie gewoon de 4e club van Nederland.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:34
Je krijgt het ze niet uitgelegd Martinus . Het zou toch mooi zijn als Ajax dit doet voor een andere club . Heb zelf weinig met FC Twente maar moet zeggen als Ajax dit gebaar zou maken zouden ze heel veel waardering krijgen van heel veel clubs . En als je het hebt over het Nederlandse voetbal promoten en ondersteunen dit was de kans . En dan kan je over kosten beginnen maar steek de koppen eens bij elkaar Ajax , fc Twente , en beide gemeentes . Je gaat mij niet vertellen dat er nu geen fans zonder kaarten afreizen naar Amsterdam met alle risico’s en kosten welke het met zich mee gaat brengen . Er staat verdomme een gigantisch stadion waar het gewoon goed georganiseerd met alle fans van beide clubs gespeeld kan worden . Maak het door kaart verkoop , sponsoren , tv gelden ect kostendekkend en maak er een prachtige dag zou ik zeggen
Vind ik leuk
Emnu +8289
maandag 15 april 2019 om 18:01
Geschatte kosten voor Ajax (huur JCA, inzet stewards en ader personeel): €100.000

Inzet gemeente?

Zeker gezien de nu al dreigende taal van de Twente fans kan dit inmiddels niet anders gezien worden dan n risicowedstrijd.
Gaat t überhaupt lukken hiervoor politie op de been te krijgen en wat zijn de daarna verbonden kosten?

Enschede zelf is niet eens bereid wat schermpjes op n plein te zetten maar Ajax moet zich maar in alle bochten wringen voor, met alle respect, n KKD ploeg?

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:57
Zo is het, het zou dat vol sieren een keer niet alleen aan zich zelf te denken.
Vind ik leuk
Iggy +4645
maandag 15 april 2019 om 18:03
Wat een bullshit. Het is duidelijk dat je er weinig van begrijpt.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:53
Ze roepen het over zichzelf af met hun egoistische gedrag.
Vind ik leuk
Emnu +8289
maandag 15 april 2019 om 18:08
Lekker he, generaliseren.

Maak jij je liever druk om je eigen clubje.
Wat is er trouwens, hebben jullie op fr12 besloten hier maar te gaan trollen?

Het aantal Feyenoord stumpertjes is de laatste weken schrikbarend toegenomen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:10
Ik heb met niemand iets afgesproken en stumpertjes kan je beter over je eigen vriendjes zeggen.
Vind ik leuk
Emnu +8289
maandag 15 april 2019 om 18:18
Dat jij je aangesproken voelt, zegt genoeg.

Wie de schoen past...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:24
Jij reageert op mij en hebt hebt over jullie op FR12.
Niet zo gek dat ik dan denk dat je het over mij hebt simpele ziel.
En dan met zo'n gluiperige en achterbakse reactie terug komen, dat is dan weer typisch een ajax streek.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:22
Volgens Emnu ben jij de aller grootste opper eind trol hier op het forum . Zelden tot nooit reageren op topics alleen op andere reacties lekker schoppen .
Diep en diep triest
Vind ik leuk
MeAgain +7178
maandag 15 april 2019 om 20:06
De een doet dat bij Ajax en jij doet dat weer bij een andere club.

Dat jij iemand anders daar over durft aan te spreken.
Vind ik leuk
Vooruit +338
maandag 15 april 2019 om 15:23
Het is precies omgekeerd. Waarom zou iedereen, ook de JC Arena en Ajax naar de pijpen van het KKdivisieclubje Twente moeten dansen. De enige die dat doet is de gemeente Enschede.
Vind ik leuk
mcmodd +28781
maandag 15 april 2019 om 15:43
Je zou als Ajax ook eens kunnen denken aan al die FC Twentefans die bij deze wedstrijd zo graag aanwezig willen zijn. Of denk je dat wij, nu Ajax weigert in de Arena te spelen, in een soortgelijke situatie met Jong Utrecht in de Galgenwaard gaan spelen volgend jaar of erna? En ik denk dat veel clubs in de Keukenvloercompetitie in het vervolg zo zullen reageren. Dat is toch ook hartstikke jammer?
Vind ik leuk
Buck Worrier +2699
maandag 15 april 2019 om 15:48
Ik begrijp echt niet dat het nou zo’n groot probleem is van Twente. Ze kunnen toch ook hun eigen stadion open zetten en al die tienduizenden supporters daar een feestje geven?
Bij Ajax - Twente in 2011 konden ze ook kampioen worden en kregen ze ook maar 2100 kaarten. Toen hoorde je niemand vragen of ze geen half stadion mochten vullen.
Vind ik leuk
mcmodd +28781
maandag 15 april 2019 om 15:51
Welnu dan, ze hadden toch ook in de Arena kunnen spelen en FC Twente 2100 fans toestaan om daar plaats te nemen? Doe eens wat voor andere clubs is de boodschap aan Ajax.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:59
En wie moet dat gaan betalen?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:26
Geneente Enschede natuurlijk!
Vind ik leuk
phritzzz +4449
maandag 15 april 2019 om 20:21
Echte Joden inderdaad. Sjonge jonge...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:03
Hmm zitten 2 kanten aan. Ajax had het kunnen organiseren voor Twente, al vind ik dat Ajax daar een hoop extra en onnodige kosten voor moet maken. Ik zou het voor elke andere club echt geen probleem hebben gevonden, maar met Twente heb ik toch een beetje moeite gezien het verleden. Bovendien, vind ik het kinderachtig van Vak-P om dan gelijk maar chaos te gaan trappen in de binnenstad van Amsterdam omdat ze hun zin niet krijgen. Ik snap het van Twentse kant uiteraard ook, iedereen wilt het liefst zoveel mogelijk supporters meenemen. Maar zo zou het in de eredivisie ook niet werken als Ajax bijvoorbeeld al uit tegen De Graafschap kampioen zou kunnen worden. Die gaan ook geen extra capaciteit verlenen aan Ajax. Maar goed, het zou een menselijke gedachte zijn om wat terug te doen voor een andere club, dat natuurlijk wel.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:06
En daar gaat het om dasper het naakt niet uit on welke club het gaat maar Ajax had een heel mooi gebaar kunnen maken . En ze hadden ook iedereen er mee de mond kunnen snoeren door het wel te doen . Jammer gemiste kans
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:15
Ja ik weet de precieze beweegredenen niet van Ajax om het niet te doen. Er valt voor beide partijen iets te zeggen vind ik. Ajax had iets terug kunnen doen voor het verplaatsen van wedstrijden voor hun CL campagne, dat staat voorop. Maar ja, goed, je weet ook niet hoe ze het stadion achterlaten. Twente en Ajax lagen elkaar nooit echt lekker.
Vind ik leuk
abfab5300 +710
maandag 15 april 2019 om 16:58
Het heeft vooral te maken met politie-inzet en het veld. Op zo'n korte termijn kan de gemeente Amsterdam niet de veiligheid garanderen van een veelvoud aan supporters dan wat er op de Toekomst past. Daarbij is Twente eenvoudigweg een gehate club, je haalt vooral met dat Vak P veel moeilijker volk over de vloer dan bij pakweg Fortuna Sittard. Als die met vuurwerk gaan gooien of de boel slopen, kan een eventuele halve finale CL moeilijk worden. Ik snap de beslissing wel en vind het prima dat voor Twente tot op de laatste dag de druiven zuur zijn.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:36
Helemaal met je eens!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:08
ajax en bijna geen enkele club liggen elkaar lekker.
Hoe zou dat toch komen?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:35
Misschien omdat Ajax het meest succesvolst is geweest in de geschiedenis. Haat komt vaak voort uit jaloezie namelijk. De grootste club wordt altijd het meest gehaat. Niet voor niks is Ajax voor Utrecht, Feyenoord, PSV, ADO en AZ de wedstrijd van het jaar, terwijl wij Feyenoord als enige wedstrijd van het jaar beschouwen.
Vind ik leuk
phritzzz +4449
maandag 15 april 2019 om 20:26
Niet slim. Daarom lukt het al vier jaar niet.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:31
Hoe bedoel je?
Vind ik leuk
phritzzz +4449
maandag 15 april 2019 om 20:37
Wat snap je daar niet aan dan?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:44
Ik heb het over dat Ajax voor meerdere ploegen de wedstrijd van het jaar is, waarop jij reageert: niet slim. Daarom lukt het al vier jaar niet.

Die vat ik ff niet nee
Vind ik leuk
phritzzz +4449
maandag 15 april 2019 om 20:47
Als Ajax alleen de wedstrijden tegen Feyenoord als wedstrijden van het jaar beschouwt, ligt daar de reden waarom Ajax al vier jaar geen kampioen meer is geworden.

Dat is wat ik bedoelde.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:39
Jalousie misschien?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:31
En waarom moet Ajax iedereen de mond snoeren dan?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:15
Heeft de gemeente al voor ze gedaan
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:05
Desnoods had je kunnen voorstellen de extra kosten en de extra opbrengsten voor Twente. Dan is het aan Twente om daar wel of niet mee akkoord te gaan.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:37
Twente kan niet eens zelf zn broek omhoog houden, laat staan extra kosten vergoeden.
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 15 april 2019 om 16:10
Want jij huurt een zaal voor 1000 terwijl 100 man komt?

Ze hebben het gevraagd Ajax heeft overwegingen gemaakt en besloten dat het niet kan/uitkomt, dan kun je 2 dingen doen.

A. Accepeteer het antwoord en reageer normaal.

B. Gaan janken als een klein kind en dreigen en schreeuwen.

Nu kiezen hun voor B en is het Ajax die fout zit?
Vind ik leuk
Joost69 +1249
maandag 15 april 2019 om 19:07
In een ver verleden":

ARNHEM - De kwartfinale van de beker tussen Vitesse en Ajax op 31 januari heeft niet plaats in Enschede. Vitesse wilde dat graag, maar FC Twente vindt het veld niet goed genoeg. FC Twente wil het veld sparen. Vitesse heeft daar begrip voor.

Zo kan het dus ook, ondanks dat Vitesse ze al 2x het Gelredome geleend hadden. :)
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 19:08]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:18
Dat doet ajax al genoeg. Oa door zo goed te presteren europees, anderzijds door financieel te willen schuiven in de tv gelden.
Vind ik leuk
Martinus69 +6333
maandag 15 april 2019 om 16:36
Lachwekkende argumentatie.
Dat goede presteren straalt dan zogenaamd goed af op de ED?
Feit is dat Ajax en/of PSV zich direct meer kunnen verrijken in de CL waarmee de verhoudingen - door deze UEFA-sponsoring - nog meer scheefgetrokken worden. De andere clubs (en supporters, ik moet nu dus de wedstrijd tegen Ajax missen) in de ED moeten zich van de KNVB wel aanpassen aan jullie Ajax met het vergroten van de kans dat ze in de toekomst nog makkelijk leeggekocht worden.
Tja, zelfreflectie en objectiviteit is voor velen teveel gevraagd... die schieten liever in de kramp en emotie gevolgd door een reeks scheldpartijen of non-argumenten.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:46
Non argumenten. Een beetje de samenvatting van je emotioneel gebaseerde relaas gok ik. Ja dat straalt goed af. Immers verkoopt de spaanse bond hun tv rechten over de hele wereld omdat er interesse is voor wedstrijden van barca, real. Niet omdat we met zijn alleen uitkijken naar las palmas tegen getafe oid. Duideljk
Toch?
Vind ik leuk
phritzzz +4449
maandag 15 april 2019 om 20:30
Maar wat heeft dat met de Eredivisie te maken dan? Jij denkt toch niet dat die rechten op vergelijkbare wijze over de wereld verkocht worden? Zelfs niet als Ajax, PSV en Feyenoord goed presteren in Europa.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:41
Ja tuurlijk. Ajax presteerd in europ. Inherent daaraan is dat er meer supporters komen die wedstrijden van ahax willen zien. Kwestie van vraag en aanbod. Tv gelden dus omhoog en daar profiteren alle clubs van.
Vind ik leuk
phritzzz +4449
maandag 15 april 2019 om 20:44
Ik geloof er niks van. Niet na 1 goed seizoen. Daarvoor zullen de ED clubs structureel goed moeten presteren in Europa. En niet alleen Ajax maar meer clubs.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:08
Wellicht niet direct na 1 goed seizoen. Al kun je niet ontkennen dat de aandacht voor ajax op dit moment ongekend groot is. Het is ook niet pas 1 deizoen, nog niet zo lang geleden stond datzelfde ajax in een Europese finale. Kijk om je heen zou ik zeggen. Ziggo koopt de spaanse rechten niet zodat ze lekker een of andere wedstrijd van fc schubbekuttenveen tegen fc de lmme en de blinde kunnen uitzenden, maar om barca en real.
Vind ik leuk
Pindarots +1485
maandag 15 april 2019 om 16:55
Haha sponsoring.. daarvoor moet je presteren en goed beleid voeren. 20 jaar geleden hoorde je niemand piepen, toen gingen ze zelf harder werken om beter te worden. Nu moeten al die kutgras clubjes en veredelde amateurclubs geld hebben en is het allemaal oneerlijk. Ga lekker op de ramblas liggen met zn allen en hou je hand daar op of verman jezelf en zorg voor een goed beleid.
Vind ik leuk
Emnu +8289
maandag 15 april 2019 om 17:56
De schaalvergroting van het internationale voetbal is de laatste jaren geëxplodeerd.

Het is wel n beetje raar om dan de enige club in Nederland die z’n best doet daar iig aansluiting bij te vinden, te verwijten dat ze zichzelf verrijken ten koste van anderen en daarbij gesponsord worden door de KNVB en de UEFA.

Jij ziet liever dat we afzakken naar t niveau van Luxemburg?
Vind ik leuk
phritzzz +4449
maandag 15 april 2019 om 20:36
1 Ajax is niet de enige.
2. PSV, Feyenoord, AZ en Ajax gedijen bij een sterke competitie en hebben daarom de anderen hard nodig.

De clubs hebben elkaar nodig dus arrogantie past hier maar ten dele Emnu.
Vind ik leuk
Emnu +8289
maandag 15 april 2019 om 21:02
Ik heb vaak genoeg aangegeven voorstander te zijn van gelijke verdeling van tv gelden omdat ik het voordeel van opwaartse nivellering in dit geval inzie.
Laten we echter wel zijn, ik heb t nu niet over het landencoëfficiënt, ik heb t alleen over Ajax als club, daar ging t toch om?

Ik ben blij met die ambitie en verwacht dat Ajax binnen afzienbare tijd naar pot 2 zal gaan, wat natuurlijk uiteindelijk weer goed is voor het gehele Nederlandse voetbal aangezien de kans wordt vergroot dat Ajax meer punten voor de coëfficiënt binnenhaalt op die manier

Dat mensen dit als arrogant beschouwen mag, daar is n ieder verder vrij in.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:29
Serieus de Arena beschikbaar stellen voor Twente fans omdat vakje-P dat wil?

Totale onzin dat Ajax maar even de Arena beschikbaar moet stellen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:59
Jij begrijpt niet dat een supporter bij een mogelijke kampioenswedstrijd wil zijn???
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:45
Natuurlijk wel, maar de Arena beschikbaar stellen is gewoon onzin.

Waarom vraagt Twente dan niet of de wedstrijd thuis gespeeld kan worden? Dan hoeft Ajax alleen het busje te pakken..
Vind ik leuk
Pindarots +1485
maandag 15 april 2019 om 16:58
Als Ajax kampioen kan worden willen er wel een miljoen mensen bij aanwezig zijn. Hoe ga je dat doen dan?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:00
2100 kaarten of 180 kaarten is ook wel een groot verschil. Bovendien was het stadion toen uitverkocht anders hadden ze waarschijnlijk ook wel om meer dan 2100 kaarten gevraagd.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:09
Waar hebben we het over… Alsof ergens ter wereld waar de uitploeg kampioen kan worden…. de thuisploeg ineens alles in staat stelt om het leuk te maken voor de ploeg die kampioen kan worden?

Gekkenwerk. Al die hypocriete boerenlulletjes die iets willen bepalen over hoe Ajax dit zou moeten doen.

Zoek het lekker uit. Zorg je dat je thuis kampioen wordt.
Vind ik leuk
Jc 74 +336
maandag 15 april 2019 om 16:27
Daar ben ik het als Ajax supporter mee eens ,ik vind het alleen vreemd van die 185 kaarten voor de Toekomst.
Wij waren met Quick Boys wel welkom met ongeveer 1200 supporters .
En dat is toch vreemd voor hetzelfde sportpark.
Dat de Arena misschien meer kosten en organisatie met zich meebrengt dat snap ik maar dan kan er toch over gesproken worden met Ajax Twente Knvb en de gemeente.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:51
Heel t nederlandse voetbal heeft profijt van de prestaties van Ajax.
Van die oplichters uit t oosten heeft iedereen alleen maar ellende.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:21
Hoezo heeft heel het nederlandse voetbal profijt?Ajax doet het hartstikke goed in Europa, zodat Ajax, PSV en AZ/Fey er straks van kunnen profiteren. Ik wil gewoon mooi voetbal zien en het interesseert me als fan van een kleinere club dus echt geen biet dat het grote Ajax voor 1 jaar een extra europees plekje veilig stelt.

Daarbij heb ik het idee dat twente dit verzoek gewoon kan doen toch? Niet geschoten is altijd mis.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:23
Het verzoek doen is ook prima, maar hoe vakje-P dat dan weer doet grenst aan kleutergedrag.
Vind ik leuk
j-roen11 +2500
maandag 15 april 2019 om 16:03
Twente en sportief gaat wel lekker samen wil je zeggen. Die mogen nog eerst jaren op de blaren zitten. Geen enkele sympathie voor Twente en dat zal zo'n beetje voor het hele betaalde voetbal gelden. Vier maar lekker in Enschede feest!
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 15 april 2019 om 16:04
Wat jij huurt ook een zaal van 10.000 voor 1.000 man?
Vind ik leuk
19AZ82 +2020
maandag 15 april 2019 om 16:05
FC Twente verdiend niets van een andere club. Hebben jarenlang lopen te sjoemelen en te frauderen en nu verwachtten ze dat een andere club ze de helpende hand reikt. Zoals je al eerder zei, laat het maar op 0-0 en dan kan je volgende week in je eigen stadion gekroond worden.
Vind ik leuk
Martinn +194
maandag 15 april 2019 om 18:02
Het bestuur Twente misschien niet , maar Ik vindt dat de hondstrouwe supporters van Twente dit wel verdienen , voor hun moet de degradatie ook een hel geweest zijn , zij hebben de rekening van de fouten van het bestuur in Mijn ogen al betaald , als Ik Ajax was geweest en Ik zou (weet niet of kan ) vrij kunnen beslissen wat er in de arena gebeurd , had Ik Twente Welkom geheten In de arena
Vind ik leuk
19AZ82 +2020
dinsdag 16 april 2019 om 11:20
Echte supporters zijn altijd trouw aan hun club ongeacht wat er gebeurd. Ajax heeft niks te maken met die supporters en het is volkomen begrijpelijk dat zij dan ook niets met het verzoek van Twente doen. Als Twente promoveert komen ze volgend seizoen sowieso 2x in de JC Arena.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:24
Ben je altijd zo'n jank bal, of alleen op VP als het over Ajax gaat?
Vind ik leuk
Brinkster +701
maandag 15 april 2019 om 16:28
Helemaal eens met je hoor. Ik ben Twente fan en heb altijd wel sympathie voor Ajax. In dit geval vind ik het gewoon heel flauw wat ze doen. Als er een wedstrijd moet worden verplaatst vanwege een betere voorbereiding voor CL etc staan ze altijd te janken als het niet lukt of wat lastiger gaat. Nou ja mooi vrijdagavond op stap in Amsterdam. Zien wel hoe het loopt daar. Ik ben erbij in ieder geval.
Vind ik leuk
Iggy +4645
maandag 15 april 2019 om 16:31
Ach jochie toch!
Vind ik leuk
Degraaf +2798
maandag 15 april 2019 om 16:40
Is Twente dan altijd sportief geweest? Die hadden schijt aan de hele eredivisie met hun gesjoemel!
Vind ik leuk
Pindarots +1485
maandag 15 april 2019 om 16:50
Men wijkt niet voor Ajax maar voor het Nederlandse voetbal. Dat nou Ajax weer het voortouw moet nemen zoals dat door de hele voetbalgeschiedenis heen het geval is, is dan bijzaak.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:09
Dat ze het voortouw nemen en het beste met het Nederlandse voetbal voor hebben blijkt wel weer . Het gaat om 1 ding : ikke ikke ikke
Vind ik leuk
Pindarots +1485
maandag 15 april 2019 om 17:26
Ja logisch toch, zijn niet opgericht om de competitie in stand te houden. Daarnaast hebben de clubs het aan zichzelf te danken, vliegen er allemaal Europees uit tegen clubs waar nog mooi iemand van gehoord heeft en dan wel janken dat ze te weinig tv geld krijgen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:43
Alsof ze in elders Europa wel gehoord hebben van : Vitesse , AZ , Heerenveen , FC Utrecht ect ect .
Zet je ego eens een keer opzij .
Ajax speelt momenteel geweldig maar dat is de afgelopen 20 jaar ook anders geweest . Ga nu niet de grote jongen uithangen omdat je het nu goed doet . En als je de grote jongen wilt uithangen regel dan dat die wedstrijd onder grote belangstelling word gespeeld . Is voor je eigen spelers , staff en fans ook geweldig als die pot onder ambiance wordt gespeeld
Vind ik leuk
Pindarots +1485
maandag 15 april 2019 om 17:49
Dat is het dus, goed beleid voeren. Dat heeft Ajax een tijd niet gedaan, maar nu wel.. 2 jaar geleden nog EL finale, nu in de CL, dan doe je weer mee met de grote jongens ipv te gaan zeuren dat de ander meer geld heeft, daar loopt Ajax ook tegenaan.

We hebben het hier over jong Ajax tegen Twente, lekker belangrijk. Gooi je eigen stadion open, zet het plein vol in Enschede, maar nee dat gebeurd allemaal niet. Want dan wordt het zo'n rotzooitje ..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:58
Met je eens! 👍
Dat de FC dat niet regelt als alternatief is ook iets om over na te denken .
Al denk ik dat ze daar snel mee komen .
Maar wees eerlijk als het de club zou betreffen waar jij fan van bent is er niks mooier als er gewoon bij kunnen zijn en niet op een plein.
En voor mij als neutrale kijker kruip graag achter de buis om een wedstrijd met ambiance te bekijken.
Als Ajax moet je dit toch kunnen regelen voor die club en de kijkers thuis .
Maakt het Nederlandse voetbal alleen maar aantrekkelijker als het kampioenschap in de tweede divisie ook wat gaat voorstellen ?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:00
All we ever hear from you is blahblahblah...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:07
Heb je weer wat woordjes geleerd bij Engelse les 👍 knap hoor
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:17
https://youtu.be/UGt_ZjRhzic

Vind ik leuk
Enden +5042
maandag 15 april 2019 om 18:49
Heel Nederland moet zich aanpassen. Doel je op de wedstrijden die om gezet zijn waarmee Ajax directe kwalificatie voor Nederland heeft afgedwongen. Hoezo is dat egoistisch
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 15 april 2019 om 21:01
Lezen valt niet mee hè Rinus....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:29
Fentas, waarom moeten de andere clubs extra kosten maken ( of inkomsten derven) omdat het Ajax beter uitkomt een dag eerder of later te spelen.
Vind ik leuk
Fentas +890
maandag 15 april 2019 om 15:54
Bij 9 van de 10 clubs waar Ajax op bezoek komt is het de wedstrijd van het jaar en worden de kaartjes lekker duurder gemaakt en zit het een keer vol. Buiten dat heeft die verschuiven er mede voor gezorgd dat NL nu weer op plek 11 staat.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:04


Fentas. Dat is lekker rekenen, tel alleen de laatste wedstrijden, volgens mij gaat de plaatsering over meerdere jaren en kon het wel eens zijn dat Twente veel punten ingebracht heeft.
Hebben de sup. van Ajax dan ook bij 9 van de `10 clubs een rechtszaak aangespannen?
Daarnaast wordt er wel gekeken naar die 11e plaats, maar hebben we helemaal geen kwalitatief goede deelnemers om in te sturen.
Vind ik leuk
Fentas +890
maandag 15 april 2019 om 16:15
Nee drm is het zo gunstig. Bekerwinnaar sowieso groepsfase EL. Dat zijn zo al 5 miljoen euro die de Eredivisie inkomen. Dit jaar is het geen enkele club gelukt om in de EL te komen. De lijst gaat over 5 jaar. Dus veel punten van Twente zullen er niet meer tussen zitten.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
maandag 15 april 2019 om 16:48
Het gaat altijd om de laatste 5 jaar en daarin heeft Twente geheel geen inbreng ingehad:


http://www.allesmetsport.nl/voetbal/prestaties-nederlandse-clubs-in-de-europa-league-en-uefa-cup/

Zelfs Vitesse heeft meer invloed gehad!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:44
En de supporters die in het centrum van 020 gaan kijken, kost geen geld?
Vind ik leuk
Fentas +890
maandag 15 april 2019 om 16:52
Ajax niet.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:05
Nee want jij gaat het liefst op de knietjes voor de russische maffia
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:08
Ik ben je dochter niet die de hele dag op de knietjes zit
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:23
Dat mag ze, het is wel lullig dat jouw zoon dat ook doet
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:40
als je al niet ziet dat Ajax al heel beel betekend voor het Nederlandse voetbal ben je niet goed bij je hoofd.

Ten eerste het Stadion is niet van Ajax dus ze moeten het huren daarna moeten ze alle kosten betalen van de organisatie en ga zo maar door. Wat denk je dat Ajax zelf even 50000 euro gaat bijleggen zodat Twente de arena kan feestvieren en een troep kan achter laten.

laat ze maar lekker 0-0 spelen en dan thuis kampioen worden ze toch wel. Kunnen ze zelf met hun gemeente geld de puin opruimen waar wij allemaal aan meebetalen door jaren lang wanbeleid.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:43
En je hebt het hier over de kosten die Ajax zou moeten maken. Wat dacht je van de openbare orde? Wil gemeente Amsterdam hier überhaupt wel medewerking aan verlenen? Als het allemaal zo gemakkelijk was geweest, hadden ze er vast geen bezwaar mee gehad.
Vind ik leuk
companen +2363
maandag 15 april 2019 om 15:25
De openbare orde komt juist meer in het geding als ze op toekomst gaan spelen, maar het is niet probleem van Ajax. Reken maar op minimaal tienduizend Twentenaren in Amsterdam.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 15:26]
Vind ik leuk
mcmodd +28781
maandag 15 april 2019 om 15:54
Dat bedoel ik.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:39
Meijer Martijn wat denk je dat het gaat kosten aan openbare orde als de Twente fans massaal naar Amsterdam komt. Wat denk je dat het gekost heeft om de openbare orde in Den Haag te handhaven omdat Ajax supporters daar protesteren/ Kom nu niet met verhalen die alleen maar gelden als het niet voor Ajax is.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:54
Daarbij: jullie worden kampioen in de KKD terwijl je 5 jaar geleden nog meedeed om het landskampioenschap. Vinden jullie het niet een beetje overtrokken om het kampioenschap van de KKD te vieren alsof je de CL wint?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:01
Jullie ?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:14

Toen Leeds United in de league one de play off finale haalde voor promotie naar de championship , reisden er 35.000 leeds fans naar Londen om die finale te zien , terwijl Leeds 6 jaar daarvoor nog de halve finale cl speelde .
Dat heet clubliefde , maar dat dus een vreemd woord voor jou als ik je reactie bekijk .
Successupporters als jij gaan dus alleen maar naar wedstrijden op het hoogste niveau , stel dat Ajax ooit zou degraderen dan laat jij je club dus in de steek , want dat is eigenlijk wat je zegt met je reactie.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 15:15]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:18
Mooi gesproken Service Crew .
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:24
Ja toch .
Je bent ook supporter van je club als ze niet op het hoogste niveau uitkomen .
Dappere strijder schijnbaar dus niet ...
Vind ik leuk
mcmodd +28781
maandag 15 april 2019 om 15:56
Zo dapper is hij dus kennelijk niet.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:03
Ik heb ook liever dat Leeds tegen Man Utd of Liverpool speelt ipv tegen Shrewsbury of Blackpool , maar Leeds blijft mijn club ook al spelen ze tegen de laatste 2 clubs .
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:29
True that, hear, hear!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:30
Leeds 6 jaar geleden in de halve finale CL????Dan heb ik toch iets gemist....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:46
Nee toen ze in de play off finale van 2008 stonden , ze speelden 7 jaar daarvoor nog halve finale cl ( sorry had me 1 jaar vergist ) .
Maar dappere strijder vind het raar dat de Twente supporters zoveel aandacht geven aan het kampioenschap in de KKD , omdat ze een paar jaar terug nog meededen om het kampioenschap .

In mijn ogen ben je supporter in goede tijden , maar vooral ook in slechte tijden , en reis je je club ook achterna als ze in een lagere divisie spelen .
Vind ik leuk
Degraaf +2798
maandag 15 april 2019 om 17:31
Maar ga nu echt Leeds vergelijken met Fc Twente?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:36
Net zoals Twente speelt Leeds na kampioen te zijn geworden in een lagere divisie .
En net als bij Twente zijn de Leeds supporters hun club altijd blijven steunen .
Maar schijnbaar moet je je club dan maar laten vallen van sommige Ajacieden .
Ik begin nu ook te begrijpen waar de term successupporters vandaan komt ...
Vind ik leuk
Degraaf +2798
maandag 15 april 2019 om 17:38
Ik ben al sinds 1966 fan en bezoeker van Ajax, dus echt geen successupporter, die heb je dus bij elke vereniging!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:41
Ik heb het ook niet over jou , ik heb het over de Dappere strijder die schijnbaar vind dat Twente supporters hun club niet mogen steunen in de KKD .
Ik neem aan dat jij Ajax wel gewoon blijft steunen als ze zouden degraderen .
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 17:43]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:33
in 2001 wel, bedoel je dat?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:41
Dappere strijders. Ondanks dat Twente in de KKD speelt zitten er gemiddeld 25.000 + supporters, alle uitwedstrijden zijn de uitvakken vol 9 en de nodige supporters in de thuis vakken) en dan vind jij het vieren als of het de CL is als er duizenden supporters naar de wedstrijd willen en er nog geen 200 worden toegelaten
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:00
Je moest eens weten waar wij allemaal aan mee moeten betalen . Wat denk je wat die achterlijk acties van de Ajax aanhang ons jaarlijks kosten . Er worden handgranaten geplakt op supporters home van andere clubs . Waar ze ook komen maken ze puinzooi zelfs zo erg dat ze hier en daar niet eens meer welkom zijn

EDIT : hoorde zojuist dat er een bus met Ajax supporters is aangehouden er zijn oa boksbeugels in beslag genomen . Schaam me kapot voor dat volk
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 17:47]
Vind ik leuk
Linke loe +2367
maandag 15 april 2019 om 15:04
Je weet helemaal niet hoe die handgranaat daar is gekomen man
Vind ik leuk
Don en Ad +649
maandag 15 april 2019 om 16:01
Ik vermoed Feyenoord-hooligans, die de politie middels drie Andreas-kruizen op een dwaalspoor wilden zetten.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 16:02]
Vind ik leuk
Linke loe +2367
maandag 15 april 2019 om 16:05
Zou allemaal kunnen maar meteen wijzen terwijl je niks zeker weet hou ik nie van
Vind ik leuk
Degraaf +2798
maandag 15 april 2019 om 17:39
Rinusje is een trolletje!
Vind ik leuk
Linke loe +2367
maandag 15 april 2019 om 17:51
Debiel is het
Vind ik leuk
Don en Ad +649
maandag 15 april 2019 om 17:45
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Vind ik leuk
Linke loe +2367
maandag 15 april 2019 om 17:50
Lekker simpel als je zo ken denken 👍
Vind ik leuk
Don en Ad +649
maandag 15 april 2019 om 17:53
Wij zijn eenvoudige jongens. Self-made millionairs, maar toch gewoon gebleven.

Groetjes, Don en Ad
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:45
Je reacties zijn net goed als je films 👍👍👍😎
Vind ik leuk
Don en Ad +649
maandag 15 april 2019 om 17:48
Don en ik lusten er wel pap van!

Groetjes, Ad
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:36
Ralph Klarenbeek wat kan jij eenzijdig rekenen. Wat heeft het de andere clubs gekost dat er meerdere wedstrijden verzet zijn voor Ajax. Ook van hen is het stadion niet, maar door het verzetten van die wedstrijden zo dicht op de speeldatum zijn er vele supporters die niet naar de wedstrijd kunnen. Scheelt ook aan omzet, maar het omzetten van personeel politie en voor de bezoekende club de bussen en overige kost ook niets. Ajax had alleen de extra huur gehad ( en ik kan mij niet voorstellen dat dat 50.000 euro is ( zowel denk dan eens aan een eigen stadion) verder zijn er geen verschuivingen.
Vind ik leuk
Thobar +4659
maandag 15 april 2019 om 15:45
Waarom 0-0 spelen
Op de toekomst speelt Jong-Ajax dan stuur je als Twente toch gewoon Jong-Twente als tegenstander.
Twente verliest en de wedstrijd heeft mooi geen meerwaarde voor Jong Ajax
Ga je met de selectie lekker in de Grolsch Veste zitten mocht je onverhoopt toch kampioen worden.
Vind ik leuk
Martinus69 +6333
maandag 15 april 2019 om 16:39
@Ralph Klarenbeek
"als je al niet ziet dat Ajax al heel beel betekend voor het Nederlandse voetbal ben je niet goed bij je hoofd."

.... misschien moet jij eens wat beter na proberen te denken... kijk eens verder dan je neus lang is met je kortzichtige conclusies. Ik help je niet eens... komt door je kortzochtigheid, waarschijnlijk gevoed door redeloze subjectiviteit
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:52
Jij denkt niet dat Ajax iets voor een andere club wil betekenen? Het is dat Ajax kampioen wordt, maar aan wie hebben we die rechtstreekse CL plaats te danken?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:57
Die laatste zin is wat voorbarig matje.
Vind ik leuk
Don en Ad +649
maandag 15 april 2019 om 16:03
Daarnaast snap ik die zin niet in verband met dit artikel. Voor zover mij bekend heeft Jong Ajax geen Europese wedstrijden gespeeld.
Vind ik leuk
Martinus69 +6333
maandag 15 april 2019 om 15:04
Hebben andere clubs geen donder aan behalve dat PSV en/of Ajax nog sneller gesponsord gaan worden door de UEFA waardoor ze nog sneller leeggekocht kunnen worden.
Volgende (non)argument.
Vind ik leuk
Futjebal +2841
maandag 15 april 2019 om 15:13
Denk jij dat alleen Ajax voor de punten heeft gezorgd? Jouw reactie is precies de reden waarom zoveel mensen een hekel aan Ajax hebben. En kom niet met afgunst wat dat is grote onzin
Vind ik leuk
companen +2363
maandag 15 april 2019 om 15:28
Nederig blijven, dat woord is jouw wereldvreemd.
Vind ik leuk
Don en Ad +649
maandag 15 april 2019 om 16:04
Tja, wat mij betreft gooien ze Amsterdam vandaag nog plat.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:34
Volgens mij staan ze gelijk, of heb ik wat gemist?

En dat ze dat bereikt hebben, oke, maar mede dankzij net verzetten van competitiewedstrijden. Mede dus dankzij de solidaire, meewerkende houding van andere clubs.

Iets waar Ajax een voorbeeld aan kan nemen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:42
Ja, zwolle werkte lekker mee idd XD. Al is dat hun goed recht. Maar meewerken deden ze echt niet
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
maandag 15 april 2019 om 14:53
De Arena is er voor de grote jongen en daar hoort Fc Twente (nog) niet bij dus moeten ze het doen met de Toekomst. Niks mis mee.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:58
Inderdaad die arena is er voor de Europese super mega top die wekelijks langs komt
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:02
Doelend op de eredivisie. Daarnaast worden er wedstrijden van het EK in gespeeld, dus wat je nu probeert te zeggen is mij een raadsel.
Vind ik leuk
Caroburg +72
maandag 15 april 2019 om 15:00
Geen probleem mee maar de toekomst is ook niet vol met ajax supporters dus kun je 1 lange kant wel aan de twente suporters geven. Meedenken is dat. Net zoals volendam ook meedacht door de korte kant te gebruiken voor de twente supporters. Daar waren er 1400.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:03
Kijk eens aan zelfs Volendammers met minder capaciteit en vermogen heeft meer gevoel als die ijskoude club uit Amsterdam
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:05
Openbare orde is jou vreemd? Flauw dat je weer een sneer moet uitdelen aan Ajax. Maar ja, in de provincie gaat alles er altijd heel gemoedelijk aan toe. Anders dan in de grote boze stad...
Vind ik leuk
wattenstaafje +23982
maandag 15 april 2019 om 15:40
Dat jij nog de moeite neemt :-)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:13
Wij Ajacieden betalen allemaal belasting.We hebben genoeg voor Twente gedaan.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:15
Al was het az , Vitesse , Groningen , Utrecht , Heracles , Pec ,ect ect ect geweest ook dan had Ajax helemaal niks gedaan . Maar zodra er wedstrijden verzet moeten worden moet iedereen buigen of barsten .
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:25
Zo, komt de Calimero weer in je naar boven? Hoe vaak heeft een club hetzelfde gedaan voor Ajax als ze in een uitwedstrijd kampioen konden worden? Dat gebeurde ook niet. Waarom moet Ajax en de gemeente Amsterdam kosten gaan maken omdat Twente toevallig in Amsterdam kampioen kan worden? Zelfs de gemeente Enschede heeft het verzoek van Twente mbt de schermen afgewezen. Daar zal wel iets aan ten grondslag liggen denk je niet? Maar nee, wij gaan hier nu allemaal lopen janken dat er van alles voor Ajax geregeld wordt maar andersom niet. Droeftoeter.
Vind ik leuk
De Kleine +200
maandag 15 april 2019 om 15:34
Die clubs hebben toch eigen stadion dus spelen ze thuis jong ajax is van ajax thuis haven is arena dus kan je daar spelen en wat denk je dan van alle wedstrijden die verplaatst zijn voor de CL waren ook belachelijk dan kan ajax deze wedstrijd ook verplaatsen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:40
Nee simpele, de thuishaven van Jong Ajax is de Toekomst...
Vind ik leuk
fr1963 +4714
maandag 15 april 2019 om 15:43
Bekerfinale....moest zonodig in 2 wedstrijden. Belachelijk omdat deze al jaren in 1 wedstrijd in de Kuip wordt gespeeld. Dat ajax geen supporters mee mag nemen is dan geheel te danken aan de eigen gestoorde aanhang!
Toch heeft de knvb dit verzoek ingewilligd. Zo ook de wedstrijd die ajax voor straf zonder publiek moest spelen. Gaan ze op hun knietjes bij de knvb of vrouwen en kinderen wel mochten komen....wat denk je? Knvb vond het goed! Oftewel, vrouwen en kinderen zijn geen publiek. En zo kunnen we nog wel even doorgaan...stelletje egoïsten daar in adam.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:46
Ga jij even lekker appels met peren vergelijken. Dat werd gedaan omdat de finale op neutraal terrein wordt gespeeld.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:01
Ik ken anders wel een club die het uiterste gedaan en gepresteerd heeft in een kampioenswedstrijd van Ajax . Dat was in 2016
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:09
Nou nee hoor, supporters werden daar gewoon geweerd.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:25
Wij hebben gezorgd voor plek 11 op de UEFA ranking.Vindt je t niet genoeg? Hebberd!
Vind ik leuk
Kees Bman +5394
maandag 15 april 2019 om 15:27
Denk aan je hart Rinus ,maar het is waar je hebt gelijk.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:36
Ik heb zo het gevoel dat dit mij weer een ban gaat opleveren . Ze zijn weer behoorlijk op de teentjes getrapt .
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
maandag 15 april 2019 om 15:22
Vorig seizoen werd JAjax kampioen van de toen nog Jupiler League en die kampioenswedstrijd werd ook gespeeld op de Toekomst. Het is ff wennen om altijd je zin te krijgen en dat er nu duidelijk NEE gezegd wordt.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:26
Inderdaad! Dat wilden ze toen ook niet in de Arena.....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:43
Volgend seizoen mogen ze weer lekker in de ArenA spelen. Hebben ze het weer verdiend
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:03
Jij denkt echt dat het zo simpel is of niet? Wat denk je van supporters die gescheiden gehouden moeten worden? Jij denkt dat hier geen leeghoofden op af gaan komen die de confrontatie aan willen gaan? Best wel naief...
Vind ik leuk
abraksas +2709
maandag 15 april 2019 om 14:54
Leg me even uit waarom precies Ajax hieraan zou mee moeten werken?
Als Twente het kampioenschap in een groot stadion willen voeren moeten ze maar gewoon wachten tot ze weer thuis spelen en daar de klus klaren. Wat heeft Ajax met feestjes van Twente te maken?
En er komt bij zoiets veel meer kijken dan alleen "oke, dan spelen we in de Arena".
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
maandag 15 april 2019 om 15:42
Ze willen geen precedent scheppen t.o.v. de andere clubs uit KKD. Vandaag is het Twente en de andere keren kunnen er weer andere clubs gaan aankloppen om in de J.C. Arena te willen spelen met ieder zijn eigen excuses, maar nu is er duidelijkheid "de Toekomst" is de thuishaven van JAjax.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 15:43]
Vind ik leuk
FSCeara +9570
maandag 15 april 2019 om 14:58
Maar er moet wel door alle clubs medewerking worden verleend voor het succes van ajax toch ? Kan het gejank hierover ook al niet meer horen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:02
Als Twente ergens anders kampioen kon worden hadden ze dezelfde problemen.

Ze spelen tegen jong Ajax en daar hoort de toekomst bij. Volgend jaar is het weer in de arena
Vind ik leuk
FSCeara +9570
maandag 15 april 2019 om 15:33
Lees mijn andere reacties. Daarin zeg ik hetzelfde als jou. Ik denk ook dat het beter is dat ze op de toekomst spelen en grote deel van de aanhang in enschede in de binnenstad of in eigen stadion op groot scherm
Kijkt zoals destijds bij Excelsior - Feyenoord. Dan heb je ook geen gedonder mag het mis gaan. Maar je kan als Ajax dan ook niet meer verwachten dat amdere clubs met jou meedenken. Want dat word wel verwacht
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
maandag 15 april 2019 om 15:48
Hou nou eens op met dat bekrompen gedoe! De KNVB wil Ajax zoveel mogelijk van dienst zijn om ranking punten binnen te halen waar andere clubs die Europees gaan spelen ook voordeel kunnen krijgen en uit die hoek hoor je dat gejammer ook niet.
Vind ik leuk
FSCeara +9570
maandag 15 april 2019 om 15:59
Hoor hier het hele jaar gezeik aan tussen jullie en PSV-ers met bekrompen gedoe over en weer.en is geen slechte zaak maar dan zou je als Ajax zijnde ook de andere kant coulant kunnen zijn ongeacht of het een strak plan is of niet.en er word gedaan of Ajax dat doet voor het nederlandse voetbal, het is voor het nederlandse voetbal meegenomen dat het positief kan uitvallen maar zoals bij alle clubs is het bij Ajax ook alleen in het belang van Ajax.
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
maandag 15 april 2019 om 16:05
Ik zou zeggen, bel de directie van de J.C. Arena want die zijn de rechtspersonen want Ajax is alleen maar de huurder.
Vind ik leuk
Enden +5042
maandag 15 april 2019 om 16:31
Haha nee Twente is de laatste jaren een warme club gebleken, wat een grap.


Heeft Twente de laatste jaren iets voor een andere club willen betekene??


Vind ik leuk
VoorMokum +91
maandag 15 april 2019 om 16:32
Waarom moet ajax betalen voor het kampioensfeestje van Twente?
Vind ik leuk
Bertus +7819
maandag 15 april 2019 om 16:36
Voor hun wordt het competitieprogramma aangepast en wie er van wat durft te zeggen wordt neergesabeld. Nu een hele logische vraag van Twenthe en direct is het antwoord: NEE.
Wat is het toch een arrogante club.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:51
Klopt, iedereen moet doen wat zij willen maar zelf zullen ze nooit iets voor een ander doen. Zelfs niet als ze er geen last van hebben.
En het dan nog gek vinden dat iedereen een hekel aan dat volk heeft.
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
maandag 15 april 2019 om 14:41
Zelfs de subsidiepot voor zulke evenementen is door Twente leeggeplunderd.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:19
Ajax heeft ook nikscte zeggen over de arena dus
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
maandag 15 april 2019 om 15:49
Ik heb daar nog niet eens aan gedacht maar dat klopt. Ajax is de huurder met een minderheidsbelang.
Vind ik leuk
Baijiu +1698
maandag 15 april 2019 om 14:23
Ja toch. Ik snap best dat de twente aanhang hunkert naar een echt stadion, maar dan zullen toch echt nog even moeten wachten
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:45
Vind je een ufo een echt stadion?
Vind ik leuk
Baijiu +1698
maandag 15 april 2019 om 14:47
Heel origineel emilygeefthaar”mening”
En nou optieften
Vind ik leuk
rexxo +16780
maandag 15 april 2019 om 15:13
Een jaar was het stil, maar nu krijgen ze weer een grote mond in Twente.

Ff dimmen zou op zijn plaats zijn met die recente geschiedenis van die club.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:39
Vier jaar terug was het stil bij ajax, en dat al vier jaar lang. En nu komen de grote monden..
Vind ik leuk
Eppie3 +16
maandag 15 april 2019 om 15:45
Kijk je kan er wel van alles bijhalen maar het is gewoon een beetje kinderachtig van ajax.
Vind ik leuk
FSCeara +9570
maandag 15 april 2019 om 15:00
Een betonnen frituurpan. Wel weer echt nederlands .... dat dan wel weer
Vind ik leuk
vierde-ster +8822
maandag 15 april 2019 om 14:24
En anders verliezen....spelen ze de week erop thuis voor een vol huis
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:26
We spelen maandag sowieso voor een vol huis
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:31
Wat is dan het probleem?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:24
Niet of er wel of niet maandag in een uitverkochte Grolsch Veste speelt in ieder geval. Want dat staat al vast.
Vind ik leuk
vierde-ster +8822
maandag 15 april 2019 om 14:34
Maar dan wel om dan voor eigen publiek kampioen te worden
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:22
Ja, daar hoopte ik ook op. Helaas verloor Sparta gisteren.
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 15:19
Dat snap ik dus inderdaad niet, laat lekker lopen die wedstrijd, wordt je in eigen huis kampioen. Veel mooier toch?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:41
Tenzij Sparta ook verliest. Dan worden we alsnog kampioen. Dat zou wel een beetje lullig zijn dan.
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 19:42
Tja, dat zou inderdaad best wel naar zijn dan.
Vind ik leuk
Rabarber +9085
maandag 15 april 2019 om 14:24
Grof schandalig dat dat Twente maar verwacht dat iedereen hun tegemoet komt en helpt. Wat denken ze wel niet daar. Ga je mand in en schaam je dood.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:27
Een verzoek indienen is schandalig??
Get real!
Vind ik leuk
murmur27 +1668
maandag 15 april 2019 om 14:28
RUUSTAAAG , een verzoek indienen al schandalig noemen?

Iets met lange tenen....

Hun goed recht om iets te verzoeken en Ajax haar recht om nee te zeggen, End of story.
Vind ik leuk
La Foca +423
maandag 15 april 2019 om 14:30
Precies, net zoals het competitieplan omzetten om nog meer geld binnen te harken in de CL.
Vind ik leuk
Siemjo +361
maandag 15 april 2019 om 14:56
Het plan van de KNVB was om zover mogelijk te komen zodat men in 2020 geen voorrondes C.L. hoeft te spelen. Is inmiddels gelukt. Alleen wordt er op een sportieve wijze hier geld mee binnen gehaald en niet binnen geharkt op kosten van de gemeenschap dat is een heel verschil.
Vind ik leuk
La Foca +423
maandag 15 april 2019 om 15:08
Dat geld verdwijnt gewoon in de zakken van ajax hoor + 2/3 van de eredivisie speelt nooit europees. En het verzoek om in de arena te spelen kost de gemeenschap ook niet veel extra. Je hebt gelijk dat het niet goed is om Twente met gemeenschapsgeld overeind te houden overigens.
Vind ik leuk
Siemjo +361
maandag 15 april 2019 om 15:41
Klopt dat het geld door Ajax wordt binnen gehaald via de C.L. Daar voor hebben ze eerst flink voor geïnvesteerd. de voorzitter van Twente had destijds ook zulke grootse plannen alleen is daar niet veel van terecht gekomen. Wie doet er dan wat fout.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:42
Natuurlijk en omdat ajax 1 keer in de zoveel jaar een keer keer verder komt in de cl moet het hele schema opgegooid worden.

Ik ben benieuwd wat er eventueel volgende keer gaat gebeuren als ajax meer rust wil.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:46
Dat gebeurd altijd bij iedere club. Stel AZ zou ver komen in de EL wordt er ook rekening mee gehouden. Stel Willem 2 wint de beker en gaat volgend jaar vlammen in de EL en speelt de kwartfinale wordt er ook rekening mee gehouden.

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:53
Het is een heel simpel verhaal; als je op alle fronten mee wilt doen weet je van tevoren dat je veel wedstrijden speelt. Wil je dat niet dan moet je zorgen dat je uit de beker of de cl vliiegt. Wil je het wel dan moet je niet lopen zeiken.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:58
Je weet dat iedere competitie in Europa rekening houdt met Europese wedstrijden hé? Speelt een club op dinsdag CL, spelen ze die zaterdag ervoor in de competitie en niet zondag. Staat een wedstrijd wel op zondag ingepland? Wordt hij aangepast.

Gebeurd overal in de wereld. Maar leuk verhaal jo, gewoon eruit vliegen de volgende keer.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:02
Scheelt dus één dag? Hoeveel dagen werd ajax-zwolle verschoven?

Daarbij; dag minder trainen heb je ook een dag meer rust.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 15:03]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:06
De KNVB was het er mee eens, genoeg Nederlanders waren het er ook mee eens.

Maar Jurgen van kooten heeft alle wijsheid in pacht en verteld even dat de mensen bij de KNVB en andere Nederlanders niet zo moeten zeiken. Als ze rust willen vliegen ze er maar uit.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:09
De kvnb was het ook eens met het verzoek van twente en wat is daar de uitkomst van?

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:17
Appels en peren.
Vind ik leuk
Siemjo +361
maandag 15 april 2019 om 16:07
Het zit wel hoog he, de Arena is er alleen voor de eredivisie clubs. Alle wedstrijden in de keuken divisie worden afgewerkt op de toekomst
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 16:08]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:09
Hoog zit het niet, ik vind het alleen raar dat er wel naar ajax geluisterd word en niet maar zwolle of een andere club waarvan de wedstrijd zomaar verzet word.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:45
De KNVB is het ook eens met het verzoek van Twente om de wedstrijd in de Arena te spelen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:59
Zo doen wij het al jaren om kampioen te worden.
Vind ik leuk
j-roen11 +2500
maandag 15 april 2019 om 16:10
En wat heeft het e.e.a. te maken met het verzoek van de plaatselijke FC uit Enschede? Daarbij is het in iedere competitie volstrekt normaal om rekening te houden met teams die in Europa ver komen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:25
Er word geroepen; in het belang van het nederlandse voetbal.

Leg mij dan eens uit welk belang ploegen als Zwolle, Fortuna, Emmen hier voor belang bij hebben.

Vind ik leuk
j-roen11 +2500
maandag 15 april 2019 om 16:30
Mocht een van de clubs die je noemt volgend jaar warempel een beker winnen, dan kunnen die direct Europa in. De kans dat Zwolle, Fortua of Emmen dat weet te realiseren is niet zo heel erg groot. Maar je mag geen 18 ploegen Europa in sturen, maar dat weet je denk ik wel. Lijkt me toch niet zo'n heel ingewikkeld vraagstuk al met al?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:37
Dus is het niet in het belang van het Nederlandse voetbal, maar in het belang van de ploegen die nagenoeg altijd Europees spelen...ajax/psv/feyenoord/az en dan afwisselend utrecht/vitesse.

Daar hebben we dus het punt te pakken waardoor ik de kreet "in het belang van " dus grote onzin vind.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 16:38]
Vind ik leuk
j-roen11 +2500
maandag 15 april 2019 om 16:41
Die clubs vertegenwoordigen toch het Nederlands voetbal in Europese zin? Dat andere clubs geen Europees voetbal halen kan je weinig aan veranderen, is het niet? Je profileert je wat mij betreft nu als een verontwaardigde mierenneuker maar dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:45
Mierenneuker? Ok, als dat niveau is ga ik ervan uit dat er niet normaal met je te discussiëren is.

Fijne middag verder.

Forza Juve!!!
Vind ik leuk
j-roen11 +2500
maandag 15 april 2019 om 17:34
het is ook niet als belediging bedoeld en naar mijn idee in deze context ook prima bruikbaar. Het gegeven dat je er zo op reageert is omdat ik vermoedelijk op het juiste knopje druk. Het gaat je goed Jurgen, hoop voor je op plek 3 😉
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
dinsdag 16 april 2019 om 01:16
Dan moeten clubs maar beter hun best doen en creatiever zijn. Neem een voorbeeld aan Willem2 die zie ik binnen nu en vijf jaar zeker Europees spelen.
Vind ik leuk
Wichie +153
maandag 15 april 2019 om 14:37
Gevolgen zijn voor Amsterdam, denk niet dat ze daar heel blij van worden...
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5685
maandag 15 april 2019 om 14:40
Zal wel loslopen.... In Amsterdam worden ze niet meer bang van wat dreigementen.
Vind ik leuk
Wichie +153
maandag 15 april 2019 om 14:45
Denk niet dat het bij dreigementen blijft, maar t zal wel gezellig worden in Amsterdam.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:48
Dat soort tuig mag überhaupt niet naar een stadion komen. We never negotiate with terrorists. In dit geval zijn het voetbal Hooligans met dreigementen.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5685
maandag 15 april 2019 om 15:59
Het is al gezellig in Amsterdam. Die paar tukkers merken we hier niet eens.
Vind ik leuk
HanV +5732
maandag 15 april 2019 om 15:09
Zou Amsterdam dan wel blij worden van uitsupporters die dan maar naar een nog onbekende plek in Amsterdam gaan.
Vind ik leuk
Lachuh +961
maandag 15 april 2019 om 14:38
We gaan gewoon met 2000 man naar de toekomst,dat word lachuh.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5685
maandag 15 april 2019 om 14:40
Welkom! We zwaaien gewoon terug. Lachuh.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
maandag 15 april 2019 om 14:43
Zal het waterkanon leuk vinden.
Vind ik leuk
JWK +846
maandag 15 april 2019 om 14:53
😂👊🏻
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2294
maandag 15 april 2019 om 15:03
Belachelijk besluit WIJ worden nu ook steeds geholpen door de knvb met het verplaatsen van wedstrijden en kunnen nu ook wat terug geven .. belachelijk besluit echt heel jammer weer ... zo vraag je er wel om dat ja als club gehaat wordt
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5685
maandag 15 april 2019 om 16:05
Je had een punt gehad wanneer het een andere club was geweest. Nu niet. Je gaat voor Jong Ajax toch geen uitwedstrijd creëeren? Worden wij zo gehaat? Ja?
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2294
maandag 15 april 2019 om 16:06
Waarom bij twente niet dan ??
Vind ik leuk
KCP +1468
maandag 15 april 2019 om 15:04
Niet ons probleem🤣🤣🤣

Na al die idiote criminele gedrag terecht!!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:07
Moet je straks ook zeggen als Ajax geen kampioen wordt. Arogante gedoe
Vind ik leuk
koosje +1167
maandag 15 april 2019 om 15:33
Terecht of niet. Maar de rest van Nederland moet voortaan ook wat aan Ajax is gerelateerd tegen werken.
Vind ik leuk
Realist1892 +1626
maandag 15 april 2019 om 15:56
Wat terecht als Ajax zo druk programma hebt.
Moet de KNVB en de rest van de ED clubs.
Ingevolgd ook zeggen dat is niet ons probleem.
Het blijft een vies volk denken dat alles alleen om Ajax draait.
Hup Juventus knal ze eruit.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:47
Maar wel verwachten dat iedereen zich aan jullie grillen aan past.
Triest clubje is het ook in amsterdam.
Gun ze bij Twente ook een feestje, eventueel laat je de extra kosten en opbrengsten aan Twente. Dan hebben zij het risico maar als ze met 5000 man komen zullen de opbrengsten dat wel redelijk compenseren.
Vind ik leuk
phritzzz +4449
maandag 15 april 2019 om 19:57
Ben ik nou de enige die het zeikerig van Ajax vindt om de wedstrijd naar de Arena te verplaatsen? Wat is er op tegen dan?

Jong Ajax speelt nergens meer voor dus wat let je. Vang je nog wat extra inkomsten ook; al hoeven ze het in Amsterdam daar niet voor te doen. Weet ik ook wel.

Maar als Ajax verder kan komen in Europa worden er toch ook wedstrijden verplaatst?

Help die Tukkers en je zaait lof.
Vind ik leuk
PetaJ +1792
maandag 15 april 2019 om 14:21
Ja hey hallo, het moet niet te gek worden he Twente.
Vier het lekker in Enschede en niet in Amsterdam. Het is geen bekerfinale
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:21]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:10
Ja ze zijn geloof ik vergeten welke divisie ze spelen
Vind ik leuk
Sven! +2592
maandag 15 april 2019 om 14:21
Prima Ajax!

Goed gedaan, 185 man zijn welkom en dat is wat het is.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:22]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:31
Zelfs dat is al teveel 😋
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:34
Zoals ik al eerder zei, volgend seizoen krijgen ze de eer om in de Arena op te opdraven als sparringspartner van Ajax 😁
Vind ik leuk
Bengelino +14631
maandag 15 april 2019 om 14:21
Heel goed, we blijven die gasten met zn allen niet bevoordelen
Vind ik leuk
Mineola +637
maandag 15 april 2019 om 14:21
En terecht. Zou belachelijk zijn.
Vind ik leuk
Hyena +30557
maandag 15 april 2019 om 14:21
En terecht. Volgend seizoen zijn ze weer welkom in de Johan Cruijff Arena.
Vind ik leuk
Jason Vdo +146
maandag 15 april 2019 om 14:21
Echt dom van ajax laat ze gewoon in de arena spelen
Vind ik leuk
Banny33 +62
maandag 15 april 2019 om 14:23
Hoezo zou dit dom zijn? Is toch hun goed recht? Jong Ajax speelt al het gehele seizoen op De Toekomst.
Vind ik leuk
G.Kopf +5793
maandag 15 april 2019 om 14:23
Waarom? Kost Ajax geld.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:26
Want?

Ajax en Amsterdam krijgen weet ik wat voor extra kosten omdat Twente de kampioenswedstrijd in de Arena wil spelen..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:31
Nee ze hebben al om meer kaarten gevraagd, dat was ingewilligd door Ajax omhoog gebracht naar 185 (dat was eerst lager). Hebben ze eindelijk die verhoging en dan willen ze ineens weer veranderen naar de Arena.....Ajax heeft hun aller eerste verzoek al ingewilligd en daar blijft het bij 185 op de toekomst
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:36
Ja dat dus. In Enschede hebben ze wat te willen, daarbuiten helemaal niks.
Vind ik leuk
Uncle Fester +2454
maandag 15 april 2019 om 14:21
Gewoon laten lopen die pot en in eigen stadion kampioen worden dus.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 14:24
Mijn idee
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:45
En dan nog is het de vraag of ze die pot bij Ajax überhaupt wel gaan winnen. Ze konden weleens van een koude kermis thuiskomen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:44
En ( jong) ajax laten winnen? Nee,nooit!
Vind ik leuk
aimdam +856
maandag 15 april 2019 om 16:24
Doet jong Ajax toch wel, let maar op
Vind ik leuk
Sniper1 +1479
maandag 15 april 2019 om 14:21
En terecht. Niet het goedkoopste stadion om af te huren door een armlastige club als Twente.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:22]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:34
@Sniper Het gaat niet alleen maar om Spelen in de Arena. Het gaat om het punt dat ze eerst al een verzoek hebben gedaan om meer kaarten dat verhoogd is naar 185 (wat lager was) voor meer fans. En daarna gaan ze ineens verzoeken om naar de Arena te gaan. Het eerste verzoek is ingewilligd en daar blijft het gewoon bij op de toekomst
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:36]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:44
Dan moet de gemeente weer geld op tafel leggen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:21
Ja roept u maar,je kan er alles van vinden maar is Ajax zijn goed recht.
Vind ik leuk
jari11 +5297
maandag 15 april 2019 om 14:26
Haha klopt, Twente heeft niets te willen en moet vooral geen grote mond hebben.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:45
@Jari ze hadden wel degelijk iets te willen en dat was het aller eerste verzoek om meer kaarten voor meer fans en dat heeft Ajax ingewilligd door het te verhogen naar die 185 kaarten, wat eerst lager was.
Vind ik leuk
mike-alkmaar +4076
maandag 15 april 2019 om 14:22
Mooie manier voor de spelers van Twente hun dankbaarheid voor supporters te uiten. Gewoon verliezen en in eigen huis afmaken.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
maandag 15 april 2019 om 14:22
Jong ajax speelde vorig jaar ook hun kampioensduel op de toekomst we gaan voor die tukkers dan toch zeker geen uitzondering maken. Beetje de boel gijzelen door te zeggen dat het anders aan puinhoop in de stad word. Pleur op joh, al genoeg gematst de laaste jaren anders hadden ze niet eens meer bestaan.
Vind ik leuk
Djabber +114
maandag 15 april 2019 om 14:25
Dit dus. Waarom zouden we voor FC Twente ineens een uitzondering gaan maken? Wat 'n arrogante instelling van die Tukkers, alsof ze er recht op hebben. En dan gaan dreigen met het feit dat ze met duizenden fans naar Amsterdam gaan komen. Ik hoop dat 't 'n zonnige dag wordt, want dat water van de ME is niet warm.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 14:29
Ze mogen toch hun club achterna?
Nergens hebben ze gezegt, of zoals jullie altijd alles overdrijven, gedreigt dat ze er een puinhoop van zullen maken.
Kunnen er maar 185 supporters naar binnen?
Prima, de rest zal het wel vanaf een terrasje of zo bekijken.
Wordt immers lekker weer.
Maar ik zal niet gaan.
Zou het ook heel dom vinden.
Ik hoop ook op een overwinning van jong Ajax en Sparta.
Kan Twente voor een alreeds uitverkochte Grolsch Veste op 2de Paasdag hun kampioensfeest vieren.
Veel leuker.
Als Friday maar niet op goede vrijdag..........................
Vind ik leuk
Djabber +114
maandag 15 april 2019 om 14:33
Nou op diverse kanalen roept Vak P iedereen op om naar Amsterdam te komen en het uitvak te boycotten. De locatie maken ze niet bekend, dat doen ze pas op de dag zelf. Tevens voegen ze foto's van ME busjes toe aan de diverse posts. Dat interpreteer ik niet alsof ze rustig op 'n terrasje voetbal gaan kijken.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 14:46
Dan vind ik het oerstom van hunzelf.
Ik ben zelf Twente supporter maar zou dit absoluut afkeuren.
Wat Ajax doet vind ik (persoonlijk) wel egoïstisch maar ze staan gewoon in hun recht.
Vind ik leuk
Djabber +114
maandag 15 april 2019 om 14:49
Fijn om een dergelijke reactie te lezen. Hopelijk gedragen ze zich gewoon normaal, kampioen worden mogen ze uiteraard gewoon lekker vieren.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:38
wat de gemeente Enschede al meerdere keren gedaan heeft:geld kwijtschelden/fct helpen=ook egoistisch..
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 14:26
Zeiden ze dat?
Ik meen mij te herinneren dat ze anders wel elders in Amsterdam feest gingen vieren.
Niet mijn idee hoor!
Maar ja, met die Amsterdamse hooligans die dan erbij komen weet je het nooit.
Cambuur supporters kunnen hier over mee praten.
Vind ik leuk
Molletje +4088
maandag 15 april 2019 om 14:33
Lucky Kes,

Dit is een beetje schijnheilig van je. Ik weet namelijk zeker, dat als de F-side zo'n aankondiging (verwijzend naar Entrada en de waterkanonnen) had gedaan om even feest te komen vieren in Enschede omdat ze te weinig kaarten voor een kampioensduel hebben gekregen naar hun zin, dat VAK-P ook alert zou zijn en zich eventueel zou laten zien in de stad.

Met zo'n aankondiging (als wij geen kaarten krijgen dan...) zet je de boel op scherp.

En sommige mensen met een zeer klein incasserings- en denkvermogen grijpen dan zoiets aan om te laten zien wat voor alpha mannetjes het wel niet zijn.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 14:52
Ik weet alleen (van kennissen die er ook heen willen) dat ze gewoon ergens in Amsterdam (locatie mij niet bekend) met vele twente supporters een feestje willen vieren mocht Twente kampioen worden.
Ik hoor nu ook van anderen dat er wel degelijk ook van die achterlijken naar Amaterdam gaan.
Daar pas ik voor.
Wat hun zal gebeuren zal mij ook een worst wezen.
Maar Cambuur haalde ik aan omdat een collega van mij, Cambuur fan, mij vertelde dat ze zo uit het niets werden aangevallen door Ajax Hooligans (droegen Ajax sjaals over hun gezicht etc volgens hem), terwijl ze gewoon met een man of dertig feest aan het vieren waren.
Gewoon gezellig dagje Amsterdam met Cambuur zonder enige aankondiging!

By the way, ik zou nooit gaan en liever dat Twente verliest om het maandag thuis af te maken in een (reeds) uitverkocht huis.
Vind ik leuk
Molletje +4088
maandag 15 april 2019 om 14:57
Ik weet wel dat dat inderdaad mis is gegaan, maar er zitten wel 2 kanten aan zo'n verhaal.

Maar elke vorm van supporters geweld keur ik af... Dus ook wat er toen met de Cambuur supporters is gebeurt.

Natuurlijk moet Twente het thuis afmaken maar de manier waarop er nu de zwarte piet naar Ajax gespeelt wordt, vind ik behoorlijk kinderachtig (heb het niet over jou, maar over vele andere, zoals bijv. Emily)
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 15:04
Nee klopt.
Ajax heeft gewoon hun volste recht dit af te wijzen en dan moet je het maar als Twente supporter accepteren.
Maar je krijgt juist zulke anti Ajax reacties omdat er ook een paar van "jullie" kant reacties komen die kant noch wal slaan.
Velen beginnen al met: "Wat heeft Twente te eisen....."
Terwijl er een verzoek is ingediend.
En Ajax heeft dat verzoek gewoon afgewezen.
So be it and let go, grown up............zou ik zeggen.
Vind ik leuk
Molletje +4088
maandag 15 april 2019 om 15:06
Er is van beide kanten onzinnige reacties, zeker weten.

Zoals jij ook al zegt, Ajax heeft het recht om nee te zeggen en het is begrijpelijk dat de Twente supporters daarvan balen.

Lekker 1-1 spelen en thuis feest vieren de week erop.
Vind ik leuk
BrandjeXL +540
maandag 15 april 2019 om 15:19
Dan liegt jouw collega want ten eerste was de groep veel groter en ten tweede waren ze hele dag al vervelend. Zo was er al ellende door vernielingen op de nieuwmarkt en werden normale mensen lastig gevallen. Ook loslopende Ajax-supporters werden aangevallen. Onder begeleiding van de politie zijn ze via de metro bij de arena aangekomen en zijn toen aangevallen door Ajax. Niet goed te praten maar hou het wel bij de feiten.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 16:22
Mijn collega kwam niet eens tot de arena.
Over feiten gesproken.
Ik was er niet bij en hoor het van één kant.
Maar ook op sociaal media las je verhalen van verschrikte Cambuur supporters.
Zullen vast een kern geweest zijn die tramalant schopten (omdat jij praat over een grotere groep) maar niet iedere Cambuur supporter deed daar aan mee neem ik aan.
Nog maals, ik was er niet bij.
Misschien jij wel en weet je meer feiten.
Maar ik geloof mijn collega dat hij daar met een "kleine" groep feest aan het vieren was.
Want het is een echte feestbeest en absoluuut geen vechtersbaas laat staan tramalantschopper!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:23
Jankende tukkers binnen 3....2....1...
Vind ik leuk
buenosje +1199
maandag 15 april 2019 om 14:38
Likes scoren binnen 3....2...nooit.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:00
druk op nos
Vind ik leuk
Smithsonian +45244
maandag 15 april 2019 om 14:24
Gebeurde dat maar vaker. ;)
Vind ik leuk
Snapje? +9854
maandag 15 april 2019 om 14:24
En terecht, gebeurt andersom ook niet!
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6736
maandag 15 april 2019 om 14:27
misschien wil de gemeente enschede nog een paar miljoen toestoppen om het in een groter stadion te laten spelen
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
maandag 15 april 2019 om 14:33
Denk het niet schermen in de stad wilde ze ook al niet voor lappen de kas is leeggezogen door de fc denk ik.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6058
maandag 15 april 2019 om 14:29
Competitie wordt aangepast vanwege het probleem van veel wedstrijden bij ajax....is dat ons probleem?
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 14:31
Neuh maar is in het belang van aj.......euh....Nederland.
Vind ik leuk
appeltje +4325
maandag 15 april 2019 om 14:32
Nee Achilles heeft hier geen last van. Er is geen wedstrijd verzet van de Ajax Amateurs.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
maandag 15 april 2019 om 14:35
Indirect wel ja, maar dat komt omdat de knvb in de spagaat zit. Zij hebben hier geen rekening mee gehouden en nu komen de gezondheidregels in het geding, de knvb kiest voor deze weg en stoot mensen voor het hoofd niet ajax.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:36
Ja, door Ajax extra rust te gunnen zijn we als Nederland zijnde toch weer een plekje gestegen op de UEFA coëfficientenlijst.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
maandag 15 april 2019 om 14:47
Maar dat wilt niemand zien, alleen ajax afzeiken is cool schijnbaar. Die rust was mooi, maar de eventuele verplaatsing die nodig is als ze juve uitschakelen is echt knvb fout die hadden dit nooit zo mogen plannen, maar men ging ervanuit dat een halve finale CL niet ging gebeuren en daarom MOETEN ze schuiven ivm de internationale regels voor gezondheid spelers. Stop met ajax de schuld geven vanwege goed presteren en zeik die knvb af, die hebben hier gefaald.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:52
Precies dat. En daarom is het verzoek van Twente absoluut niet te vergelijken met het verzetten van wedstrijden. Het is natuurlijk prima dat ze er een verzoek voor indienen. Twente heeft veel supporters en ik snap zeker dat ze het kampioenschap met zo veel mogelijk toeschouwers binnen willen slepen. Accepteer het antwoord en zet een paar grote schermen in de Grolsche Veste. Heb je net zo goed een heel mooi feest.
Vind ik leuk
twentegoal +925
maandag 15 april 2019 om 14:29
behalve als Ajax om een gunst vraagt aan anderen betreffende wedstrijden verplaatsen enzo... dan wel...
Vind ik leuk
Blindsy +20533
maandag 15 april 2019 om 14:41
Maar dat is n verplaatsing qua datum, tijd; niet qua locatie.
Vind ik leuk
twentegoal +925
maandag 15 april 2019 om 14:42
Wat heeft dat ermee te maken?
Vind ik leuk
Blindsy +20533
maandag 15 april 2019 om 14:44
Alles. Jij wilt appels met peren vergelijken. Zaken die niets met elkaar te maken hebben.
Vind ik leuk
Roffel1998 +3600
maandag 15 april 2019 om 14:50
Dat het dus iets heel anders is.

Ajax moet de ArenA gaan huren voor de kampioenswedstrijd van FC Twente?

Het is helemaal prima als Twente al die kosten voor huur en dergelijke zou betalen, maar dat doen ze ook niet.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
dinsdag 16 april 2019 om 01:19
Het is een inkoppertje maar natuurlijk betaald Twente dat niet, ze zijn blut haha
Vind ik leuk
BrandjeXL +540
maandag 15 april 2019 om 14:43
Ach het feit dat De Grolsch Veste niet op gaat en de wedstrijd niet op grote schermen mag worden getoond zegt voldoende over hoe de club en stad en over jullie denkt.
Kijk als bij ons de Arena vol dan pakken we gelijk de Ziggo er nog even bij dus wellicht dat er in Enschede nog een zaaltje vrij is en kunnen jullie met zijn allen gaan janken. "WIJ tegen iedereen".
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
maandag 15 april 2019 om 14:57
Ajax heeft dat verzoek niet gedaan knvb is zelf in beweging gekomen ken je feiten.
Vind ik leuk
Blindsy +20533
maandag 15 april 2019 om 16:29
En daarnaast, formeel staat Jong Ajax helemaal op zichzelf. Ajax 1 mag zich gewoon lekker buiten deze discussie houden.
Gewoon n paar schermen in Enschede neerzetten en zoals elke club die in n uitwedstrijd kampioen wordt, lekker in je eigen binnenstad vieren.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:29
Ik zou zeggen als ik de KNVB zou zijn Ajax we gaan ook geen rekening meer met jullie houden gun een ander ook wat
Anderen hebben ook last als Ajax verplaats word eredivisie
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:29
Lekker verliezen en mooi thuis kampioen worden is veel leuker
Vind ik leuk
Cappie +7987
maandag 15 april 2019 om 14:30
"We begrijpen dat Twente graag met meer supporters naar de wedstrijd wil komen, maar dat is niet ons probleem. "

We begrijpen dat Ajax graag hun wedstrijd verzet wil hebben, maar dat is niet ons probleem.

Nee, beetje flauw. Maar Ajax zou dit wel gewoon kunnen doen toch? Heel simpel, als de Arena beschikbaar is dan kan het. En extra kosten die gemaakt worden, die worden 100% door FC Twente vergoed. Vooraf graag, want je weet maar nooit of ze morgen niet ineens failliet zijn. ;)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:38
Daar hebben ze helemaal geen geld voor.
Vind ik leuk
BrandjeXL +540
maandag 15 april 2019 om 15:29
Zonder dat kwijtschelden van de abn-amro en belastinggeld zouden ze failliet zijn gegaan.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:30
Ajax, doe ook eens iets voir andere clubs ipv ikke ikke ikke.
Vind ik leuk
The Iceman +18173
maandag 15 april 2019 om 14:32
Jong Ajax wint wel zodat Twente mooi in eigen huis kampioen kan worden, iedereen blij.
Vind ik leuk
Blindsy +20533
maandag 15 april 2019 om 14:40
Sapperdeflap!
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6736
maandag 15 april 2019 om 14:30
het zelfde als 2 jaar geleden dat het niet kon om de kampioens wedstrijd van feyenoord in de kuip te laten spelen maar gewoon op woudenstijn

gewoon zo laten en bij ongeregeldheden van Twente, de ploeg niet laten promoveren.
Vind ik leuk
twentegoal +925
maandag 15 april 2019 om 14:33
Kan het zieliger mensen?
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 14:33
Twente vraagt toch ook niet om in de Grolsch Veste te spelen?

Ik vind het dom dat Twente om een gunst vroeg.
Ik zou zelf ook nooit gaan.
Maar sommige reacties hier...................
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
maandag 15 april 2019 om 14:31
Is ook niet het probleem van Ajax. Twente moet maar bewust verliezen en dan volgende keer in eigen huis kampioen worden. De voorsprong is er groot genoeg voor.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6736
maandag 15 april 2019 om 14:31
de graagschap - Ajax graag in een groter stadion spelen. dan kunnen we ook kampioen worden.

misschien is dag de Arena een oplossing !!!!
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 14:35
Nogmaals.
Twente vraagt toch ook niet om in de Grolsch Veste te spelen?
Zijn jullie nu zo dom?
Arene is thuishaven van Ajax.
Jong Ajax valt onder Ajax toch?
Anders zouden er geen spelers van Jong naar het eerste kunnen gaan of visa versa
Vind ik leuk
BrandjeXL +540
maandag 15 april 2019 om 15:32
Waar speelt JA al haar wedstrijden?
Werd de kampioenswedstrijd vorig seizoen op de toekomst gespeeld of in de Arena?
Dan zouden ze zich nu moeten aanpassen aan reserveduitsers?
Noem jij aub anderen niet meer dom!!!
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6736
maandag 15 april 2019 om 15:50
nee Jong Ajax speelt op de toekomst. al jaren. hebben volgens mij nog nooit een wedstrijd in de Arena gespeeld
Vind ik leuk
Dicky +687
maandag 15 april 2019 om 14:32
Natuurlijk. Op het moment dat ze een wedstrijdje extra moeten spelen dan moet hele programma op de kop worden gezet en moet iedereen daar begrip voor hebben. Maar op het moment dat een andere club om een gunst vraagt weigeren ze om mee te denken. Typerend voor die club.
Vind ik leuk
twentegoal +925
maandag 15 april 2019 om 14:38
Daarom heeft heel nederland ook een hekel aan die a sociale ijskoude eigenheimers
Vind ik leuk
Dorzon +4830
maandag 15 april 2019 om 14:45
Nee jullie pakken de populariteitsprijs. Heel Nederland vond het prima dat fc fraude degradeerde
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:59
Dus jij spreekt voor heel Nederland?
Vind ik leuk
Dorzon +4830
maandag 15 april 2019 om 15:21
Ja behalve de fc fraude regio
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:22
En je noemt jezelf niet arrogant?
Vind ik leuk
Dorzon +4830
maandag 15 april 2019 om 15:30
Nee hooguit zelfverzekerd. Dat wordt in tukkerland vaak verward met arrogantie
Vind ik leuk
twentegoal +925
maandag 15 april 2019 om 16:29
Als er iemand BEWEZEN gefraudeerd heeft met zwart geld is het Ajax zelf
Vind ik leuk
Dorzon +4830
maandag 15 april 2019 om 18:41
Alleen jullie zijn er voor gestraft. Wel Heel mild
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:50
Gaan jullie ff de kosten regelen bij Twente dan, want ik neem aan dat het dan wel geregeld kan worden bij Ajax.

Maar nu zou jij het normaal vinden als Ajax extra kosten gaat maken om fc Twente een mooier kampioensfeest te geven?
Vind ik leuk
Orphen89 +4023
maandag 15 april 2019 om 14:34
Het is ook 1 dag voordat Ajax in de ArenA tegen Vitesse speelt...
2 avonden op rij een voetbal avond met eerst een mogelijk kampioensfeestje van Twente daar en dan de erna weer Ajax voor de competitie lijkt me niet ideaal voor de planning in het stadion. Je moet de grasmat sowieso weer wat herstellen na de prijsuitreiking die daar dan moet plaatsvinden etc. Nog maar niet te spreken over politie inzet.

Een grasmat vind vaak 2 wedstrijden zo kort op elkaar ook niet geweldig.

En wat hier al eerder werd gezegt, Jong-Ajax verkaste voor hun eigen kampioenschap niet eens naar de JC ArenA.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 14:43
Vind ik persoonlijk een kul reden wat je nu noemt.

Toen Jong Twente nog eerste divisie speelde moest het van de KNVB in de Grolsch Veste spelen ipv het veldje in Hengelo wat ze nu bespelen.
Ook de vrouwen van Twente waren verplicht in de Grolsch Veste te spelen.
Zo kon het gebeuren dat de vrouwen op vrijdag moesten ballen, het eerste op zaterdag tegen PSV, op maandag Jong Twente tegen Emmen en op woensdag Het eerste tegen PEC Zwolle voor de halve finale beker.
Vanwege het slechte weer de hele week en het druk bezette programma in de Grolsch Veste, vroeg Twente uitstel/verschuiving van Jong Twente - Emmen op maandag om in ieder geval een redelijke grasmat voor de halve finale te hebben op woensdag.
Er werd zelfs geopperd om het duel in Emmen te laten spelen daar bijde clubs geen enkele zicht hadden op verbetering qua standen (ook niet periode).
Wat dacht je?
Afgewezen.
Twente weet voor die tijd welke wedstrijden er in de Grolsch Veste gespeeld zou worden en was er zelf verantwoordelijk voor dat de wedstrijden door konden gaan anders een strafmaatregel (boete, regelementair verliezen).
Net alsof Twente vooraf al wist de halve finale beker te bereiken en dan ook nog thuis loten!

Dit heeft niets te maken met wat Ajax doet hoor, is hun volste recht.
Vind ik leuk
Orphen89 +4023
maandag 15 april 2019 om 14:53
Laat ik eerst zeggen dat ik in die situatie de houding van de KNVB schandalig vind, de KNVB moet er zijn om clubs te ondersteunen, niet onderuit te trappen.
Maar verder geef je met die situatie aan dat het geen onzin reden die ik gaf toch? Net als Twente toen zou het logisch zijn dat Ajax geen 2 wedstrijden in 2 dagen op dezelfde mat wil spelen. Het verschil is alleen dat Ajax hier nu zelf over kan beslissen ipv dat ze toestemming nodig hebben van de KNVB.

Uit je verhaal maak ik juist op dat Twente waarschijnlijk hetzelfde zou beslissen als het in de positie van Ajax zat?
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 14:57
Uit mijn verhaal moet je juist kunnen uithalen dat Twente gewillig was met het verschuiven (datum, speelveld) van jong Twente ;-)

Maar ergens heb je wel gelijk.
Dacht eerst dat Ajax zondag moest spelen ivm terugkeer uit Turijn.

Ik vind deze hele discussie ook jammer hoor.
Voor mij hadden ze nooit om die gunst hoeven vragen.
Vind ik leuk
De Kleine +200
maandag 15 april 2019 om 15:41
Nee daar kwam maar 1 man en een paardekop naar toe
Vind ik leuk
J. Staatsen +7611
maandag 15 april 2019 om 14:35
Kinderachtig van ajax. Voornamelijk, omdat ze niet eens een goede reden geven.
Vind ik leuk
Joost69 +1249
maandag 15 april 2019 om 19:27
Dus als ze wel een reden hadden, zoals het is niet goed voor het gras, dan was het wel goed?
Vind ik leuk
J. Staatsen +7611
maandag 15 april 2019 om 19:34
Ja.
Je kunt toch normaal aangeven aangeven waarom iets wel of niet kan ?ipv in een officiële verklaring noemen dat het niet ajax' probleem is.
Vind ik leuk
Joost69 +1249
maandag 15 april 2019 om 19:39
Eerlijk is eerlijk, het is ook niet het probleem van Ajax. Je weet dat je tegen jong Ajax moet en op de Toekomst speelt. We weten niet wat de afspraken over de kosten e.d. zijn die zijn erg bepalend, dus voor nu moet je gewoon hun afwijzing respecteren als een volwassen persoon. Nee had je al, ja kon je krijgen. Maar het is de zaak van Twente om Ajax daarvan te overtuigen hun stadion open te stellen niet andersom.

Als ik zaterdag een feestje in jouw tuin wil houden omdat die van mij te klein is zou je toch hetzelfde zeggen ;)
Vind ik leuk
J. Staatsen +7611
dinsdag 16 april 2019 om 06:45
Een volwassen reactie van ajax was fijn geweest.
Vind ik leuk
Joost69 +1249
dinsdag 16 april 2019 om 06:54
ah dus de beslissing wordt begrepen, maar het is de manier waarop het gezegd wordt. Met een smoesje of zo was die dus makkelijker te accepteren.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6424
maandag 15 april 2019 om 14:37
Ben geen fan van Twente maar als de op 3 na meeste toeschouwers trekkende club in het betaalde voetbal kampioen kan worden, mag je wat publiek verwachten.

Halve eredivisie programma moet wel op de schop voor een paar potjes die verre van zeker zijn maar dit verzoek wordt zonder blikken of blozen afgeslagen.

Dit had chiquer gekund (gemoeten?)

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:42
Ajax beslist hierover en niet de KNVB
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:43]
Vind ik leuk
Dorzon +4830
maandag 15 april 2019 om 14:43
Die potjes ging over de data niet de locatie. En iedereen heeft baat bij een goed presterend ajax
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6424
maandag 15 april 2019 om 15:29
Maar geen fuck uit waar het over gaat. Het gaat er om of je iemand tegemoet wil komen of niet. Heel amasterdam stond te schreeuwen toen ze bij pec heel voorzichtig het vingertje opstaken van: hallo... mogen wij ook wat zeggen?

En niet iedereen heeft baat bij een goed presterend Ajax. Het Nederlandse voetbal heeft baat bij goed presterende Nederlandse clubs.

We gaan het zien volgend seizoen met de programma's tijdens de cl en el kwalificatie en eventuele groepswedstrijden.
iets zegt me dat er gewoon weer klassiekers ingepland gaan worden in europese weken waardoor er 1 ploeg op dinsdag en de ander op donderdag speelt voor ze elkaar op zondag het leven zuur moeten gaan maken.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:44
Ajax
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5685
maandag 15 april 2019 om 14:37
Volkomen terecht.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:37
Dan maar gewoon verliezen, kun je het misschien thuis afmaken...
Vind ik leuk
Blindsy +20533
maandag 15 april 2019 om 14:39
Ik gun Twente hun feestje, maar je kunt Ajax in dezen alleen maar gelijk geven.

Politie Amsterdam: succes met de aangekondigde Twentrada in Amsterdam-centrum.
Vind ik leuk
Erik-Vites +1054
maandag 15 april 2019 om 14:40
Mooi zo!
Had je maar niet moeten degraderen, dan had je gewoon in de Arena gespeeld tegen ajax....
Vind ik leuk
frhoi +2227
maandag 15 april 2019 om 14:40
Toch vind ik het sneu.. Gezeik in Nederland met die uitsupporters altijd
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:40
Dat zal een flinke clas worden tussen beide “supporters” groepen worden in de binnenstad. Om over de ME en politie macht maar te zwijgen. Dat Twente daar kampioen wordt is nog maar de vraag. En wat gaan die honderden Twente supporters dan doen?
Vind ik leuk
Dorzon +4830
maandag 15 april 2019 om 14:41
Prachtig dat ajax het verzoek van fc fraude niet inwilligt. Alsof de hele wereld moet danse maar de pijpen van deze fraudeurs. Dat ze de knvb manipuleren is tot daar aan toe maar een keer houdt het op
Vind ik leuk
Siemjo +361
maandag 15 april 2019 om 14:42
Gewoon een week wachten en dan in het eigen stadion spelen.
Vind ik leuk
Suck r +1036
maandag 15 april 2019 om 14:56
Precies, gewoon die punten in Amsterdam laten en de wedstrijd daarna thuis een feessie bouwen. Iedereen blij. Kunnen er lekker een hoop in. En geen doorgesnoven en dronken gekkies uit Tukkerland naar Amsterdam.
Vind ik leuk
Bvv +114
maandag 15 april 2019 om 14:43
De Twente supporters snappen het niet....dit is een heel warm gebaar van Ajax....Twente en een kampioenswedstrijd in de Arena?? Ajax heeft nu gewoon voorkomen dat Twente nog een keer verliest tijdens een kampioenswedstrijd in de Arena! #2011
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:43
Zelf steeds worxen gematst door de knvb en nu zelf moeilijk lopen doen. Iets met karakter......
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:49
gematst?!? met vorig seizoen(en) 15punten in mindering?!?

Ze hebben daarnaast ook de nodige geldboetes gehad.
In de jaren 80 (ajax) en 00 (PSV) is dat (punt atrek) niet aan de orde geweest!
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:51]
Vind ik leuk
BrandjeXL +540
maandag 15 april 2019 om 15:35
Matsen ja, want volgens de regels had de club terug moeten worden gezet en zelfs onlangs werden er wederom miljoenen kwijt gescholden anders was men failliet gegaan..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:43
Zullen we anders vragen of PSV zijn laatste wedstrijd van het seizoen misschien in de kuip mag spelen? meer kaartjes beschikbaar en ze kunnen misschien wel kampioen worden..
Vind ik leuk
Relaxie +1114
maandag 15 april 2019 om 14:46
Als Twente gewoon de zaakjes op orde had gehad waren ze niet in deze situatie terecht gekomen....al met al zijn ze er nog genadig van afgekomen....lik je wonden en vier het volgende week in eigen huis en zorg dat je alles weer op orde krijgt in de eredivisie!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:47
KNVB... ajax hier.... wij spelen wel tegen Real (en nu Juventus) in de CL, en we willen ons goed voor bereiden op de komende wedstrijd(en) kan het programma een beetje worden aangepast?!? Natuurlijk werkt de KNVB mee, het gaat hier tenslotte over ajax, en worden hier (ZONDER MET DE TEGENSTANDERS TE OVERLEGGEN) wedstrijden verplaatst. Het toppunt was wel de wedstrijd tegen Zwolle 11(!!) dagen...

Te triest voor woorden dit....
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5685
maandag 15 april 2019 om 15:18
Trolliebollie
Vind ik leuk
Martinus69 +6333
maandag 15 april 2019 om 16:40
Hij heeft wel een punt
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5685
maandag 15 april 2019 om 16:45
Het staat jou vrij om dat te vinden. Ik vind dat het kind onzin lult. Jong Ajax heeft niks met de CL te maken.
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1506
maandag 15 april 2019 om 14:47
Kinderachtig van Ajax en de gemeente Amsterdam.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5685
maandag 15 april 2019 om 15:18
Trolliebollie.
Vind ik leuk
Ikkuh +2497
maandag 15 april 2019 om 14:49
Normaal zou ik hebben gezegd dat ze bij Ajax engnekken zijn, maar omdat dit FC Fraude is zeg ik: WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:04
Dus eigenlijk lul je uit je nek?
Vind ik leuk