'Overmars heeft me naar Ajax gehaald en hij vroeg me: blijf alsjeblieft'

'Overmars heeft me naar Ajax gehaald en hij vroeg me: blijf alsjeblieft'

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 10:49di 16-04-2019 om 10:49

Laatste update: dinsdag 16 april 2019 om 11:17di 16-04-2019 om 11:17

André Onana heeft met zijn volle verstand voor een langer verblijf bij Ajax gekozen. Enkele weken geleden ondertekende de Kameroense goalie een nieuw contract in Amsterdam. Een 'smeekbede' van directeur spelersbeleid droeg bij een de keuze van Onana om te blijven. 

Onana ligt nu tot medio 2022 vast. Overmars deed een dringend beroep op de sluitpost. "Hij heeft me hierheen gehaald en vroeg me: André, blijf alsjeblieft. Soms is het belangrijk naar mensen te luisteren die je in het verleden hebben geholpen, zoals Overmars en Edwin van der Sar", vertelt Onana in gesprek met De Telegraaf

Belangstelling was en is er voldoende voor de keeper. "Er was interesse van veel grote clubs die me nog veel meer geld konden bieden dan Ajax. Maar Ajax heeft veel voor mij gedaan en ik voel me hier thuis."

Onana komt dinsdagavond in actie in de Champions League. Om 21.00 uur staat het uitduel met Juventus op het programma. 

Poll

Haalt Ajax de halve finale?

(31066 stemmen)

Plaats een reactie

McLovin +1911
dinsdag 16 april 2019 om 10:50
Soms is een boterham met pindakaas best lekker. Een boterham met jam is wel wat minder lekker.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 10:51]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:51
...Marc op zijn knietjes,
Vind ik leuk
McLovin +1911
dinsdag 16 april 2019 om 10:53
Mijn ouders smeekte mij ook om bij hun te blijven wonen. Maar ik zei: Nee pap! Ik ben nu 69 jaar oud en volwassen! Tijd om zelf een plekje te zoeken!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:54
😂😂 Ik ga stuk
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:56
Jou wederhelft haha
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:57
Ik woon samen met vriendin maar zijn humor is wel echt genieten. 😂 Wat een gozer
Vind ik leuk
Lamzia +169
dinsdag 16 april 2019 om 12:56
Vriendin , zijn Wat??
Vind ik leuk
ItsKezier +157
dinsdag 16 april 2019 om 12:42
jouw
Vind ik leuk
Dani82 +3807
dinsdag 16 april 2019 om 11:05
🤣🤣
Dus jij ging vanuit je ouderlijk huis gelijk naar het bejaardentehuis?😉
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:14
Wel knap dat je al op je 69e volwassen bent geworden.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:23
69 maakt je een groot man!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:03
Is het vreemd dat er bij het getal 69 hele andere dingen in mijn gedachten opkomen?
Vind ik leuk
Boeyakasha +269
dinsdag 16 april 2019 om 13:09
Goedso jongen spreid je vleugels en vlieg uit.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2838
dinsdag 16 april 2019 om 13:50
Haha ik weet nog, ik was 14, en aan de eettafel zei ik tegen mijn ouder, ik moet met jullie praten. O wat dan? Ja, zeg ik, ik denk dat jullie nu oud en wijs genoeg zijn om op jeelf te gaan wonen 😂😂
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:06
Om het randje marcie, om het randje.....
Vind ik leuk
Dee79 +2706
dinsdag 16 april 2019 om 11:06
Kipkerrie hmmmm
Vind ik leuk
Romarioo +872
dinsdag 16 april 2019 om 12:20
Maar onana wil het liefst banana!!
Voor dat iedereen gaat roepen racist, het is maar omdat het rijmt
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 12:20]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 15:21
Typ eens normale reacties man. Jij bent echt zo'n typisch sukkeltje waar iedereen een hekel aan heeft.
Vind ik leuk
Romarioo +872
dinsdag 16 april 2019 om 19:08
Heb je het tegen mij, want ik zie dat je er meteen onder staat maar heb geen melding gekregen dat je reageerde op mijn reactie
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 19:09]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 19:11
Nee hoor. Was niet tegen jou.
Vind ik leuk
Romarioo +872
dinsdag 16 april 2019 om 19:24
💪 Nou succes vanavond
Vind ik leuk
PRICE +7982
dinsdag 16 april 2019 om 10:50
Lief van Overmars
Vind ik leuk
Molletje +4064
dinsdag 16 april 2019 om 11:07
Ja, dat valt te Pricen
Vind ik leuk
MojoRisin +16275
dinsdag 16 april 2019 om 10:50
Gelukkig blijft hij nog een seizoen, 1 van de steunpilaren..
Vind ik leuk
Alex Koopman +1727
dinsdag 16 april 2019 om 10:51
Topper!!
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
dinsdag 16 april 2019 om 10:51
Ben echt benieuwd naar de selectie komend seizoen. Ik hoop dat Ajax wel spelers haalt waardoor ze ongeveer op het huidige niveau weten te blijven.

Spelers als Weigl en Odegaard passen wel in dat plaatje vermoed ik.
Vind ik leuk
Henkings +1007
dinsdag 16 april 2019 om 10:56
Eerst dit seizoen maar eens afronden. Het behouden van Onana is in ieder geval al een mooie stap. Daarna wordt het voor de top in Nederland altijd weer puzzelen om een mooi team neer te kunnen zetten. Vooral échte toppers in de defensie hebben voor zowel Ajax als PSV prioriteit.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
dinsdag 16 april 2019 om 11:00
Uiteraard eerst dit seizoen, maar Ajax heeft na dit seizoen de financiele middelen (oke geen topsalaris) en het aanzicht gekregen om echt op dit huidige niveau te blijven presteren. Dat je standaard de kwartfinale van de CL kan halen.

Uiteraard moet Ajax ook de huidige filosofie niet verliezen, dus over het algemeen wat jonge spelers halen, maar zoals ik al zei, dan moet je gewoon de betere talenten oppikken. Weigl is pas 23 jaar en heeft gewoon in de finale van de CL gestaan. Lijkt me een top aankoop. Odegaard kan vreselijk goed voetballen, past in de Ajaxsstijl en lijkt me de ideale vervanger voor Ziyech.

Verdedigend is het gewoon moeilijk om echt goede spelers te halen vind ik. Ik zal niet zo snel weten wie je kunt halen? Wesley Hoedt? van Drongelen? of moet je naar wat beters kijken (buitenlanders), maar wie dan?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 11:01]
Vind ik leuk
Henkings +1007
dinsdag 16 april 2019 om 11:08
De middelen zijn bij Ajax zeker geen probleem. De vraag is óf spelers naar Ajax willen komen. Door dit seizoen zullen spelers Ajax een stuk interessanter vinden. Wellicht kunnen zelfs andere Nederlandse clubs daar de vruchten van plukken. De resultaten van Ajax en in veel mindere mate PSV in de CL geven aan dat je in de Nederlandse top je carrière nieuw leven in kunt blazen!
Terugkomend op de CV dan zou ik Van Drongelen nog wel aandurven (Hoedt vind ik persoonlijk minder) Ajax gaat daarnaast Pierie halen wat een zeer goede speler is.
Weigl lijkt me onhaalbaar voor Ajax en Odegaard zou ik zeker proberen te kopen.

We gaan het allemaal zien. Zeker is dat het een mooie transferzomer gaat worden!!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:51
Onananananana onananananana
Vind ik leuk
Donnygo +6141
dinsdag 16 april 2019 om 10:54
Netjes, wat een warme club is het ook ;)
Vind ik leuk
3-0achter +1529
dinsdag 16 april 2019 om 10:56
Ajax en PSV leren van elkaar. Wat warmte van PSV richting Ajax en wat arrogantie naar Eindhoven. ha ha ha ha geintje
Vind ik leuk
ReneAjax +10862
dinsdag 16 april 2019 om 11:01
De arrogantie hebben ze al lang in Eindhoven.
We gaan met 11-0 van De Graafschap winnen, haha
Vind ik leuk
3-0achter +1529
dinsdag 16 april 2019 om 11:05
Daarom zei ik ook geintje. Ha ha ha Von Bommel met zijn 11-0. Die rent straks zijn schoonpappie achterna in de jurkenwoestijn.
Vind ik leuk
Futjebal +2841
dinsdag 16 april 2019 om 11:18
Als jij mij een kan laten zien , in de vorm van tekst of beeldmateriaal, waar van Bommel zegt met 11-0 van de Graafschap te gaan winnen, krijg jij van mij € 500. Dan mag jij zeggen waar ik ze naar tie mag sturen of neer mag leggen. Als je die uitspraak niet kunt aantonen hoef ik maar € 20 . Wedden dat je het niet aandurft. Sta jij even voor lul met je domme uitspraak
Vind ik leuk
ReneAjax +10862
dinsdag 16 april 2019 om 11:28
Ja, ja, slimpie, letterlijk heb je gelijk.
Van Bommel zei dat ie aan het doelsaldo zou gaan werken, niets is onmogelijk, Malta heeft eens met 12-1 verloren van Spanje.
Daarmee insinueert Van Bommel dat ie met zulke cijfers wel even van De Graafschap zou kunnen gaan winnen.
https://nos.nl/artikel/2107957-spanje-malta-12-1-omkoping-doping-of-pure-pech.html
Vind ik leuk
John M. +5134
dinsdag 16 april 2019 om 16:07
En Malta ging nog met 1-0 aan de leiding.
Vind ik leuk
3-0achter +1529
dinsdag 16 april 2019 om 12:05
Intervieuw niet gezien he. Daar had Bommeltje het over de 11-0 tegen San Marino. Wijzend naar de Graafschap. Het werd 2-1. Je hoeft geen geld over te maken hoor. Geef het maar aan een goed doel.
Vind ik leuk
Futjebal +2841
dinsdag 16 april 2019 om 13:13
Het is maar net wat je wil horen. Hij heeft echt nergens maar dan ook nergens gezegd dat ze met 11-0 van de Graafschap zouden winnen...jij lult dus uit je nek..en dat is een feit
Vind ik leuk
Donnygo +6141
dinsdag 16 april 2019 om 14:14
IS het wij hij wil horen of wat jij wil horen nadat het niet gebeurde?

Feit is, San Marino wedstrijd benoemen in de zelfde zin als doelsaldo verschil en De Graafschap is niet omdat hij denkt dat De Graafschap met 11-0 van GAE zal winnen.
Vind ik leuk
Futjebal +2841
dinsdag 16 april 2019 om 15:34
Het is wat hij en waarschijnlijk jij ook wil horen. Van Bommel heeft gezegd dat winnen het belangrijkste is. Over het doelsaldo zei hij...daar zijn we niet mee bezig maar ik heb ook wel eens van San Marino gewonnen met 11-0 . Gezien het aantal kansen had het ook zomaar gekund ondanks de Var die niet eens zien dat de Jong zijn shirt bijna werd uitgetrokken. Maar laat jij anders maar een filmpje of tekst zien waar v Bommel zegt met 11-0 van de Graafschap te gaan winnen ( daar ging namelijk de discussie over) . Voor jou geldt dezelfde weddenschap...dus laat de smoesjes maar komen
Vind ik leuk
Donnygo +6141
dinsdag 16 april 2019 om 15:38
Ik ga geen weddenschappen aan omdat alleen kleine kinderen roepen wedden dat.

O tuurlijk en nu is zelfs al de schuld van de VAR dat PSV niet met 4-1 gewonnen heeft, zoals ik vooral al zei alles wat meneer Bommel roept is om zich in te kunnen dekken.

Die tekst hierboven komt rechtstreek van de website van het ED dus hoezo wil iets horen wat zo geschreven staat?
Vind ik leuk
Futjebal +2841
dinsdag 16 april 2019 om 15:40
Ik zei al ..kom maar met je smoesjes
Vind ik leuk
AFCA024 +152
dinsdag 16 april 2019 om 16:25
Hierbij de quote van Bommeltje: Die achterstand van negen goals is te overbruggen, denkt Van Bommel. En heel misschien zelfs in één duel. ,,Ik heb met het Nederlands elftal een keer met 11-0 gewonnen van San Marino. Nou wil ik niet zeggen dat De Graafschap San Marino is.” En PSV is het hele seizoen al met het doelsaldo bezig, zegt de trainer.

Dus over het doelsaldo: Daar zijn jullie zeker wel mee bezig...FEIT.

Doelsaldo tegen San Marino in één zin noemen met de wedstrijd tegen de graafschap insinueert toch wel degelijk dat hij graag een monsterscore ziet/denkt dat het mogelijk is.

Tevens begon de trainer van De Graafschap er ook over na de wedstrijd, dus wij zijn niet de enige die deze uitspraken op een dergelijke manier hebben opgevat.
Vind ik leuk
Futjebal +2841
dinsdag 16 april 2019 om 17:11
Trainer van de Graafschap zei: niet door Mark..luister maar eens terug
Vind ik leuk
Lamzia +169
dinsdag 16 april 2019 om 13:07
ah jo is niets mis mee, ik vind dat je dat gewoon kunt zeggen.
Voetbal is een sport compétitif.

Wat verwacht je als je trainer bent van de graafschap, ik zou d'r geen moeite mee hebben, ik zou zoiets hebben van 11-0? dacht het ff niet.

Van bommel zei wat hij voelde en dat maakt het nou zo leuk, inplaats van dat neppe gedoe van "joh PSV is wel een goede gevaarlijke ploeg" terwijl de catalanen zoeits hebben van, we gaan er overheen walsen jongens.

Tuurlijk je moet ook respect hebben, maar een beetje strijdvaardigheid mag toch wel.
Nogmaals gewoon terugzeggen van, 11-0 Ha niet bij ons, kijk wat we gaan doen, en toen had psv moeite met de graafschap, volgende keer zullen ze niet meer zo praten.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
dinsdag 16 april 2019 om 11:55
Klopt wel ja ;)
Vind ik leuk
3-0achter +1529
dinsdag 16 april 2019 om 10:54
Please dont go, dont go, dont go away Dre'
Vind ik leuk
Erik-Vites +1026
dinsdag 16 april 2019 om 10:56
Wat een nieuws weer..... ajaxprimeur op volle toeren!
Vind ik leuk
Tsubamba +3467
dinsdag 16 april 2019 om 10:57
Vind je dat heel gek op een dag als vandaag?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:58
Vond je het een leuk artikel?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:57
Las bij de transfergeruchten dat Arsenal en Manchester United Neres willen hebben.
Ik vind dat Neres beter zijn heil kan zoeken in Spanje maar liever heb ik dat hij bij AJAX blijft.
Of AJAX de halve finale haalt zou ik niet weten maar hopen blijf ik.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:58
Tis maar net hoe je het brengt.Na dit CL-seizoen is hij meer
waard,beter voor Marc ajax en Onana. Bovendien is hij dan
een Europesche speler wat meer perspectieven biedt.
Allemaal onzin dus.!!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:59
Goed verhaal, lekker kort ook!
Vind ik leuk
fier&koen +2966
dinsdag 16 april 2019 om 10:59
Daar heeft Marc nog geen vervanger voor.
Heel goed gedaan dus om hem minimaal een jaar langer te houden. Het moet nu niet instorten maar er moet door gepakt worden. Marc is een kleine pitbull die zich vast bijt. Ik heb er vertrouwen in en we zullen vooral nu duidelijk gaan zien of en hoe goed Marc echt is in zijn baan.
Vind ik leuk
Johan59 +1256
dinsdag 16 april 2019 om 11:10
Ja ja eindelijk is iemand die niet voor het geld kiest en dan word er weer de spot mee gedreven, wat een kut volk zijn we toch
Vind ik leuk
wattenstaafje +23981
dinsdag 16 april 2019 om 11:10
Mooi zo. Loyaliteit.
Vind ik leuk
AFP +3712
dinsdag 16 april 2019 om 11:22
Een echt Ajax-hart dus van Onana. Ajax deed ook veel voor Onana.
Wederkerigheid. Nu alleen nog niet van die gekke black-outs dan is Onana een toppie-keeper.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:33
Was het enige juiste om te doen, hij moet spelen en is nog jong zat, die komt wel bij een mooie club terecht .
Vind ik leuk
Linke loe +2362
dinsdag 16 april 2019 om 12:06
Echt een geweldige gozer! In dit verhaal hoor je ook precies wat voor een karakter die jonge heeft..👌
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1474
dinsdag 16 april 2019 om 12:08
Geweldig deze keeper blij dat i sowieso nog 1jaar blijft.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:21
de beste sluitpost ter wereld en die staat gewoon bij Ajax onder de lat. Kikken gewoon
Vind ik leuk
HupHolland +4462
dinsdag 16 april 2019 om 12:46
Geweldige man met een geweldige instelling, daar kunnen veel andere Ajacieden nog van leren.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19226
dinsdag 16 april 2019 om 12:46
Smeken is een Ajax-TD onwaardig.
Vind ik leuk
leozao +2626
dinsdag 16 april 2019 om 13:09
Andre Onana: African hero!
Vind ik leuk
Gerro +9595
dinsdag 16 april 2019 om 15:42
En dan hoor andere nog roepen dat Ajax geen warme club is.
Vind ik leuk
peewee +337
dinsdag 16 april 2019 om 16:34
Tuurlijk haalt Ajax de halve finale 1-1, verlengen ... 1-2 Ajax !!!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 17:55
Wat een HELD.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws