Update: PEC-vertrek bevestigd: 'Op zoek naar avontuur in het buitenland'

Update: PEC-vertrek bevestigd: 'Op zoek naar avontuur in het buitenland'

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 16:42di 16-04-2019 om 16:42

PEC Zwolle moet op zoek naar twee nieuwe keepers. Mickey van der Hart heeft de club laten weten dat hij zijn aflopende contract niét verlengt. Dat meldt De Telegraaf dinsdagmiddag. 

PEC deed een poging om Van der Hart langer te binden. De voormalig doelman van Ajax heeft een aanbod van de eredivisionist naast zich neergelegd, weet De Telegraaf. Dat betekent dat de sluitpost in de zomer transfervrij uit Zwolle vertrekt. 

Het aanstaande afscheid van Van der Hart (24) betekent dat PEC nu op zoek moet naar twee nieuwe doelmannen. Eerder werd namelijk al bekend dat Diederik Boer na afloop van dit seizoen zijn profcarrière beëindigt. 

Van der Hart werd in het seizoen 2014/15 door Ajax verhuurd aan Go Ahead Eagles. In augustus maakte de sluitpost de overstap naar Zwolle. Dit seizoen stond hij 27 keer in de basis. 

Update 16.42: Van der Hart vertrekt inderdaad uit Zwolle. Dat bevestigt technisch directeur Gerard Nijkamp aan RTV Oost"Mickey gaat op zoek naar een avontuur in het buitenland. Dat hebben we te respecteren en we gaan dus op zoek naar een opvolger."

Met Mike Hauptmeijer beschikt PEC nog over een derde doelman. Hij wordt momenteel verhuurd aan Achilles '29. Wat de plannen van PEC met Hauptmeijer zijn, is volgens RTV Oost nog onduidelijk. Huurling Dean Bouzanis vertrekt. 

Plaats een reactie

Bengelino +14609
dinsdag 16 april 2019 om 12:40
Gaat met Jaap mee
Vind ik leuk
Splintair +2221
dinsdag 16 april 2019 om 12:41
Naar Kampen?
Vind ik leuk
dhrwobo +45681
dinsdag 16 april 2019 om 13:42
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 17:04]
Vind ik leuk
Splintair +2221
dinsdag 16 april 2019 om 14:12
Oe! Niet zo bedoeld natuurlijk, en best een ongepast toespeling van je
Vind ik leuk
OverdOse +1923
dinsdag 16 april 2019 om 14:34
Er trieste opmerking die geen enkele humor bevat.. zulke opmerking mag VP wat mee doen..
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 16:53
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 17:03]
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2536
dinsdag 16 april 2019 om 16:59
Japie is weer eens back?
Vind ik leuk
#Keizerout +50223
dinsdag 16 april 2019 om 17:05
Dan zie ik liever Veltman en Mazraoui vanavond.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2536
dinsdag 16 april 2019 om 17:07
Dat scheelt weer een "tikkie terug Jaap"
😂
Vind ik leuk
#Keizerout +50223
dinsdag 16 april 2019 om 17:08
Haha
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:41
Dat hoop ik niet voor Feyenoord. Is dan gelijk al de eerste miskoop onder Stam
Vind ik leuk
Smithsonian +45036
dinsdag 16 april 2019 om 12:48
Haha nee, never nooit.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:39
Zku mij niets verbazen .. maar zo lullig zijn ten opzichte van Pec..
Ik gun hun het beste.
Leuke "kleine" ploeg .hojd zjch nog steeds goed stand voor het eerste jaar.
STOPPEN met keepen oke ..
Maar zo transvervrij weg telopen
Achterbaks !! Teken voor 1 jaar
En zorg dat Pec in iedergeval wat aan je verdiend
Sorry ff..
LUL DE BEHANGER ..en helemaal als die mee zou gaan met Jaap !!
Dan zou Feyenoord zich moeten schamen..MOCHT HET ZO ZIJN
Maar Pec een Geste moeten doen..
1 mil ..max ..als voorbeeld !!!!
En die lul van van Geel die moet zjch dan schamen diep schamen.
Bezig met een selectie te kopen terwijl hij al lpgestapt is.
Van de week zat hij erbjj bij nieuwe aankoop met zijn !!!
Naja :SIRE" DOES LIEF !! 😡😡😡🤬🤬
Vind ik leuk
Bertjes +1595
dinsdag 16 april 2019 om 15:34
Wut..
Vind ik leuk
1904088 +980
dinsdag 16 april 2019 om 16:19
Heb het geprobeerd maar jouw bericht is niet te doen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50223
dinsdag 16 april 2019 om 17:06
PEC laat zelf contracten aflopen hoor
Vind ik leuk
PRICE +6768
dinsdag 16 april 2019 om 16:57
Geen drama dat hij vertrekt
Vind ik leuk
PRICE +6768
dinsdag 16 april 2019 om 16:58
Gaat met Jaap mee 2
Vind ik leuk
Splintair +2221
dinsdag 16 april 2019 om 12:40
Kan me ook niet voorstellen dat de (eredivisie)clubs in de rij voor hem staan?
Vind ik leuk
Pec010 +2717
dinsdag 16 april 2019 om 13:00
Hij is de beste speler van Zwolle dit jaar. Nauwelijks op een fout te betrappen en al meerdere keren punten gepakt voor ons. Nog altijd maar 24, ik vind het oprecht erg jammer dat hij vertrekt.
Vind ik leuk
Toppert +1903
dinsdag 16 april 2019 om 13:18
Dat hij zijn beste seizoen heeft tot nu toe is helder, toch blijft het een gemiddelde eredivisie keeper waar de clubs niet direct voor in de rij staan. Ik denk dat vdHart beter bij Zwolle had kunnen blijven, voor nog 1 of 2 jaar en dan hopen op een stap naar het buitenland of subtop eredivisie (Utrecht, Vitesse, AZ) waar meer salaris betaald wordt.
Vind ik leuk
Pec010 +2717
dinsdag 16 april 2019 om 13:22
Ik ben benieuwd waar hij terecht komt, gun hem het best en snap zijn besluit wel. Zwolle heeft veel te lang gewacht met deze aanbieding. Ik vind het vooral zonde voor mijn club want dit was de komende jaren een prima eerste doelman geweest die ook nog geld op had kunnen leveren.
Vind ik leuk
HansVites +6698
dinsdag 16 april 2019 om 13:52
Nee dank je we hebben al genoeg slechte keepers.
Vind ik leuk
Splintair +2221
dinsdag 16 april 2019 om 14:13
Ah goeie info, ik dacht hij nog wel eens op foutjes te betrappen was. Maar misschien was dat vorig seizoen.
Vind ik leuk
Il Gordo +20915
dinsdag 16 april 2019 om 13:05
Mwoah, cluppies die straks promoveren vanuit de eerste divisie willen best een transfervrije keeper met eredivisie ervaring.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:41
We hebben nog 1 over. Is wel 1.20 m maar dat moet geen probleem zijn of wel
Vind ik leuk
#Keizerout +50223
dinsdag 16 april 2019 om 13:15
Voor PEC gewoon een goede keeper.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:23
Ja voor Pec wel. Ik denk alleen niet dat hij goed genoeg is voor Feyenoord.
Vind ik leuk
#Keizerout +50223
dinsdag 16 april 2019 om 13:26
Het ging over Lamprou
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:34
Oh sorry, had niet goed opgelet. Lamprou is inderdaad wel een goede keeper voor Pec
Vind ik leuk
Nao Veure +311
dinsdag 16 april 2019 om 12:41
Ik herinner me dat polletje opeens weer
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:36
Dat is wel erg lang geleden. Ik neem aan dat jij inmiddels ook gegroeid bent en je speen hebt weggegooid?
Vind ik leuk
Broekie +685
dinsdag 16 april 2019 om 12:41
Met zijn Hart gekozen maar hij had beter zijn verstand kunnen gebruiken en bijtekenen . Wie zit er in in de eredivisie op van der Hart te wachten ?
Vind ik leuk
Nao Veure +311
dinsdag 16 april 2019 om 12:51
Weet je wat, ik doe ook een Hart-grap: van der Hart is Hartleers!
Vind ik leuk
fier&koen +2958
dinsdag 16 april 2019 om 14:41
Harteloos het breekt mijn hart te zien dat hij er zo hard over nadenkt en niet kiest voor de club waar zijn hart ligt. Komt mij wat hard over want pec gaat mij aan het hart. (Oké sorry ik stop)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 14:41]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:41
Vraag Feyenoord! Wij hebben 37 keepers!
Vind ik leuk
The Rock +1936
dinsdag 16 april 2019 om 13:00
Nou ja, Evora of Ten Hoven ervaring laten opdoen is geen slecht idee. Beide talentvol
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:06
Evora is best een prima keeper en zal idd volgend seizoen niet spelen bij Feyenoord.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:42
Lamprou misschien iets?
Vind ik leuk
Lobsin +15
dinsdag 16 april 2019 om 12:43
Van leer of lamprou weg doen voor een. Schappelijke prijs.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:55
Dan is de vraag vanuit zwolle hoeveel ze erbij krijgen als ze die griek overnemen.
Vind ik leuk
Dani7 +393
dinsdag 16 april 2019 om 13:01
Miljoentje, wisselgeld tegenwoordig
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:39
Voor Zwolle is dat een aardig bedrag.
Vind ik leuk
Dani7 +393
dinsdag 16 april 2019 om 13:43
Daarom, helpen we elkaar
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:37
Grieken en PEC is in het verleden geen best huwelijk gebleken..
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:39
Is dat zo? Wij hebben eventueel ook nog een griek; Hatzdikanerniksvan.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:02
Gratis en voor niks zul je bedoelen
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:43
Je moet wel een hele goede video-editor zijn wil je een goede promofilm van van der hart maken.
Hij is niet bang.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7222
dinsdag 16 april 2019 om 12:51
Dat wordt doorhalen voor de beste man.
Vind ik leuk
HanV +5677
dinsdag 16 april 2019 om 13:16
Ja, moeilijk om te kiezen, in de laatste wedstrijd zaten er ongeveer 3 reddingen, dat wordt over een heel seizoen gezien echt kiezen en knippen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50223
dinsdag 16 april 2019 om 13:16
Ze kunnen veel tegenwoordig. Even sleutelen aan zo'n doelpunt en hij tikt hem eruit.
Vind ik leuk
HanV +5677
dinsdag 16 april 2019 om 13:37
Zeker, ik kijk regelmatig naar een samenvatting waarbij je denkt dan komt zo die kans die de keeper net pakt of die overtreding en dan zie je opeens die rare bal in het niemandsland die om een of andere reden WEL de samenvatting heeft gehaald.
Wat die man naast mij op de tribune altijd zegt, die vrije bal en dan doet hij dat.
Vind ik leuk
3-0achter +1529
dinsdag 16 april 2019 om 12:44
Met pijn in het hart vertrekt hij
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
dinsdag 16 april 2019 om 12:44
Last van sterallures.
Vind ik leuk
MagicFeeling +4547
dinsdag 16 april 2019 om 13:02
Hij was behoorlijk pissig toen Schippie hem op de bank zette en voor Boer koos. Domme wissel ook want hij deed het niet slecht.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
dinsdag 16 april 2019 om 13:05
Zou een reden kunnen zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:46
Lastig om een vervanger te vinden. Fatsoenlijke keepers zijn amper te vinden in Nederland. Laat staan goede keepers.
Vind ik leuk
Smithsonian +45036
dinsdag 16 april 2019 om 12:49
Dit is allesbehalve een goede keeper, pec is wel zijn niveau een stap hoger kan hij niet aan.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:50
Een fatsoenlijke keeper voor PEC.
Vind ik leuk
TimdeCler +61
dinsdag 16 april 2019 om 12:51
Bij degradatie van Emmen, Scherpen huren van Ajax
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:03
Scherpen is nog slechter dan van der Hart, dat gaat PEC nog meer punten kosten.
Vind ik leuk
heur es +962
dinsdag 16 april 2019 om 12:53
Piet Schrijvers?
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2536
dinsdag 16 april 2019 om 17:06
Die noemden ze "het lek van PEC"
Of dat nou zo lekker staat op je c.v.?
Vind ik leuk
zwollie +9749
woensdag 17 april 2019 om 20:30
Ook de bolle van Zwolle.
Vind ik leuk
Roodbergen +10195
dinsdag 16 april 2019 om 12:57
Bednarek oppikken bij Heerenveen
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4086
dinsdag 16 april 2019 om 17:35
Liever hahn dan
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:00
Keept een prima seizoen, maar denk toch dat dit zijn max is
Vind ik leuk
Tossa +3141
dinsdag 16 april 2019 om 13:00
Gloeiende gloeiende gloeiende... goed gedaan Pec! De persoon die Pec bijna persoonlijk in de eredivisie heeft gehouden wegjagen.
Vind ik leuk
Ramon89 +1138
dinsdag 16 april 2019 om 13:06
Had niet anders verwacht eigenlijk.
Vind ik leuk
Tossa +3141
dinsdag 16 april 2019 om 14:11
Je mag toch hopen dat ze een keer leren. Helaas blijkt het tegenovergestelde.
Sepp gaat straks ook gratis weg, let maar op...
Vind ik leuk
Ramon89 +1138
woensdag 17 april 2019 om 11:57
Jup, daar heb ik ook alle vertrouwen in.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:05
Redelijke keeper die redelijk vaak de 0 heeft gehouden, eerste seizoen bijna weggehoond, dit seizoen redelijk gekeept maar lijkt me goed vervangbaar. Mickey bedankt.
Vind ik leuk
Donnygo +6137
dinsdag 16 april 2019 om 13:07
Lamprou, Room, Velthuizen zijn 'goedkope' opties voor een PEC en echt slechter zullen ze niet worden.
Vind ik leuk
Ramon89 +1138
dinsdag 16 april 2019 om 13:30
Een keeper die niet bij de lat kan hebben we geen interesse in. Snap dat ajax er graag vanaf wil verder.
Vind ik leuk
Donnygo +6137
dinsdag 16 april 2019 om 17:39
Toch transfervrij is niet duur dan;)

Hij heeft trouwens bij Willem II toch wel aardig goed gekeept en ook punten gepakt hoor.

Zal zelf trouwens voor Room gaan maar dit zijn drie transfervrije keepers vandaar.
Vind ik leuk
Pec010 +2717
dinsdag 16 april 2019 om 17:19
Qua salaris zullen ze allemaal flink moeten inleveren. Room zou ik dan het liefst zien komen denk ik. Ben benieuwd wie er gaat komen maar het gaat lastig zat worden om een vergelijkbare keeper te halen.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4086
dinsdag 16 april 2019 om 17:34
Velthuizen en room mag wel
Vind ik leuk
El Cazador +9344
dinsdag 16 april 2019 om 13:09
Zodra Marc het woord "gratis" leest haalt die hem op!!!
Vind ik leuk
#Keizerout +50223
dinsdag 16 april 2019 om 13:19
Wie kwamen de laatste jaren dan allemaal gratis?
Huntelaar onder andere :p
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:27
Bij Ajax loopt er nog 1 ..
Wel 178 cm hoog een probleempje mee ?? Doe een bod zou ik zeggen !!
Naam..Lamprou !!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:30
Beetje gemengde gevoelens. Is alleen dit jaar een sterkhouder.
Vind ik leuk
wespec +2
dinsdag 16 april 2019 om 13:43
Een Kutkeeper
Vind ik leuk
fcu1997 +787
dinsdag 16 april 2019 om 13:47
Waar wilt vd Hart heen dan? PEC is zijn plafond, misschien zelfs boven zijn plafond.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:05
Er zal toch wel een betere keeper als Mickey te halen zijn door Pec
Vind ik leuk
AFP +3573
dinsdag 16 april 2019 om 14:12
Toch een beetje een Ajax-keeper die Van der Hart.
Kleinzoon van Cor ?
Vind ik leuk
luzano +0
dinsdag 16 april 2019 om 14:13
misschien Svilar iets voor pec (3de keeper van benfica)
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
dinsdag 16 april 2019 om 14:20
Ik ben wel benieuwd waar vd Hart dan heen gaat. Ik neem aan dat hij een andere club heeft anders is het groot risico voor hem. Buiten Zwolle heeft hij toch geen super reputatie
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:37
Dit jaar goed gedaan maar verder gemiddeld
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 16:23
Zoveelste blunder de laatste tijd van nijkamp. Sinds ie dat baantje bij knvb niet kreeg vind ik m heel stuk minder functioneren. Hoe kun je pas eind maart pas gesprek aanknopen terwijl je weet dat contract afloopt.

Dan ga je toch direct in januari het gesprek al aan?

Nu loopt je beste speler dit seizoen transfervrij de deur uit.

Nu moet je met ons bescheiden budget op zoek naar een eredivisie waardige keeper.

Hopen ze voor room gaan maar nijkamp kennende belt ie wel weer met zijn vriend mino rioolrat. Daar is tot nu toe bijna niks goeds weg gekomen op Lam na
Vind ik leuk
RWMD +164
dinsdag 16 april 2019 om 16:24
Wat een beleid. Amateurisme ten top dit...

Veruit de beste speler van dit seizoen die ze dus weer zomaar laten gaan.

Vindt maar is een betere keeper. Als Ajax al druk met die Scherpen bezig ,waar moet Zwolle dan wel niet mee komen. Verhoeven?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 16:48
Dat wordt vast Filipijnen, Indonesië of Australië
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 17:05
Gewoon een kut keeper
Vind ik leuk
Treenert +23
dinsdag 16 april 2019 om 17:07
Echt hé, moeten vechten om zijn plek (verbaal en non-verbaal), het vertrouwen gekregen van Stam en nu denken dat je toe bent aan een nieuwe stap in het buitenland? Die gaat zich als bankzitter van één of andere vage club in het buitenland nog eens achter de oren krabben.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4086
dinsdag 16 april 2019 om 17:31
Ik zal hem niet missen.. T was wel zijn beste seizoen tot nu toe maar vind het geen goede keeper
Vind ik leuk
Cookee +12954
dinsdag 16 april 2019 om 20:42
Ik denk niet dat het buitenland meteen aan een Nederlander denkt als ie een keeper zoekt.

Alleen in de financiele wereld hoor je wel eens; "Ken ik effe vangen".
Verder lukt het niemand een bal te vangen, stompen gaat nog wel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws