'Vernieuwde, opgewaardeerde overeenkomst' voor Ajax: deal tot medio 2022

'Vernieuwde, opgewaardeerde overeenkomst' voor Ajax: deal tot medio 2022

Gepubliceerd: maandag 24 juni 2019 om 16:45ma 24-06-2019 om 16:45

Laatste update: maandag 24 juni 2019 om 17:45ma 24-06-2019 om 17:45

Hoofdsponsor Ziggo heeft het contract met Ajax opengebroken en verlengd tot medio 2022. Dat meldt de kampioen van Nederland maandag via de officiële kanalen. 

De verbintenis tussen Ajax en kabelgigant Ziggo liep tot de zomer 2020. Daar is nu twee jaar aan vastgeplakt. "Wij zijn Ziggo erg dankbaar voor het in ons gestelde vertrouwen en de manier waarop zij als hoofdsponsor invulling geven aan onze samenwerking", zegt algemeen directeur Edwin van der Sar.

"Ziggo zal ook komend seizoen meerdere activiteiten en acties organiseren voor onze fans. Daarnaast kunnen supporters in heel Nederland via Ziggo Sport genieten van exclusieve Ajax-content."

Optie
Ziggo is sinds januari 2015 hoofdsponsor van Ajax. In de deal is een optie voor nog een extra jaar, tot en met 2023 dus, opgenomen. "We zijn zeer verheugd dat we minimaal tot en met 2022 verbonden blijven aan Ajax. Ziggo staat voor de beste beleving van sport en entertainment. Met ons nieuwe partnership kunnen klanten nu nog meer genieten van Ajax dan voorheen", stelt Marcel de Groot namens het bedrijf.

Ajax noemt in het bericht op de website geen bedragen. Ziggo betaalde acht miljoen euro per jaar voor het hoofdsponsorschap, exclusief een jaarlijkse bonus van maximaal twee miljoen. Volgens De Telegraaf gaat de vaste som omhoog. 

Plaats een reactie

Bekijk het laatste nieuws