PSV gaat nieuwe sponsor binden en groeit door: 'Eerst 29 miljoen, dan boven de 30'
De commerciële inkomsten van PSV stijgen onder leiding van directeur Frans Janssen naar grote hoogten. Janssen verwacht dat de Eindhovenaren op korte termijn de barrière van dertig miljoen euro kunnen doorbreken.
Afgelopen seizoen eindigde de teller op een bedrag van 28,5 miljoen euro, maar PSV heeft sindsdien een baanbrekende deal gesloten met enkele vooraanstaande bedrijven in de regio. Philips, ASML, Jumbo, VDL en de High Tech Campus hebben zich verenigd onder de naam Eindhoven Brainport. "Andere clubs uit binnen- en buitenland komen hier om met ons te praten hoe we op deze manier een shirtsponsor vonden", vertelt Janssen aan het Eindhovens Dagblad. De commercieel directeur ziet de sponsorinkomsten alleen maar verder stijgen. "Eerst boven de 29 miljoen en het jaar daarna boven de dertig verwacht ik."
Volgens het ED gaat PSV vrijdag wederom een sponsordeal afsluiten: NH Hotels zal zich verbinden aan de Eindhovenaren en gaat 'meerdere tonnen per jaar' in de club investeren. Janssen zint bovendien op een vernieuwde samenwerking met shirtsponsor Umbro. "In februari waren onze shirts afgelopen seizoen al uitverkocht. Met Umbro hadden we de afgelopen jaren een goede partner en we zijn nog in overleg over het vervolg."