Miljoenendeal Ajax met 'grootste biermerk ter wereld': "Biedt veel nieuwe kansen"
Ajax bevestigt woensdagochtend via de officiële kanalen dat het in zee gaat met Budweiser, 'het grootste biermerk ter wereld'. Er is een sponsorcontract voor de duur van zes seizoenen getekend.
Budweiser, een Amerikaans merk dat in Europa in de markt is gezet als 'Bud', is eigendom van bierbrouwerij AB InBev. Met dat bedrijf werkte Ajax reeds samen. "Tijdens de gesprekken met AB InBev kwamen we al snel tot de conclusie dat Ajax en Bud veel overeenkomstige waarden hebben. Dat een gerenommeerd merk als Bud zich langdurig aan ons verbindt, biedt veel nieuwe kansen", vertelt commercieel directeur Menno Geelen op de website van de landskampioen.
"Nadat we eerder al de samenwerking met adidas en Ziggo langdurig hebben verlengd, is ook dit verbeterde contract een bevestiging dat we geloven in duurzame partnerships."
Ambitie
AB InBev-directeur Nicolas Bartholomeeusen is blij met de deal. "Ajax staat wereldwijd bekend om talent en creativiteit. Het gaat daarbij om het verwezenlijken van je dromen, dat staat dicht bij de merkwaarden van Bud. Met de keuze van Budweiser in de VS om bijvoorbeeld vrouwenvoetbal op zowel land- als clubniveau te ondersteunen laten we zien dat we ook gaan voor waarden buiten het veld, wij gaan voor clubs en leagues met die ambitie."
Ajax doet geen uitspraken over de waarde van het zesjarige contract. De Telegraaf wist eerder op de dag te melden dat de Amsterdammers in totaal 12 miljoen euro opstrijken.
Bud, het grootste biermerk ter wereld, wordt nieuwe partner van Ajax. 🍻
— AFC Ajax (@AFCAjax) July 24, 2019