Update: Ajax rondt lucratieve sponsordeal met Italiaans modebedrijf definitief af
Ajax heeft de volgende lucratieve sponsordeal te pakken. De Amsterdamse club gaat vanaf 1 juli 2020 in zee met het Italiaanse modemerk Replay, dat de bestuurders en spelers van Ajax gaat kleden. Daarnaast wordt er ook een kledinglijn voor Ajax-supporters op de markt gebracht.
Ajax gaat jaarlijks ongeveer één miljoen euro verdienen aan de nieuwe sponsorovereenkomst, zo meldt De Telegraaf. De Amsterdammers hebben zich voor vier jaar verbonden aan Replay. Eerder ging de Braziliaan Neymar al de samenwerking aan met het Italiaanse merk. Naast de toekomstige samenwerking met Ajax maakte Replay ook bekend in de toekomst samen te gaan werken met Paris Saint-Germain en All Blacks, het nationale rugbyteam van Nieuw-Zeeland.
Matteo Sinigaglia van Fashion Box SpA, het moederbedrijf van Replay, geeft aan dat er voor het Italiaanse merk meerdere redenen waren om voor de Nederlandse club te kiezen. Ook de Ajax Vrouwen en Jong Ajax dragen vanaf volgend seizoen de kleding van Replay. De fans moeten wachten tot het begin van volgend seizoen, dan is er meer bekend over de collectie voor de Ajax-supporters.
Update: De sponsordeal tussen Ajax en het Italiaanse Replay is dan eindelijk in kannen en kruiken. Ajax maakt woensdagochtend melding van het afronden van de deal. Menno Geelen, commercieel directeur van de Amsterdammers is verheugd. "We worden onderdeel van de internationale Replay-familie. Replay verlengde hun samenwerking met Neymar Jr en kondigden recent samenwerkingen aan met Paris Saint Germain en All Blacks. Dat een internationaal merk als Replay in het verlengde van deze verdere groei van hun sponsorportfolio voor Ajax kiest, onderstreept onze groeiende wereldwijde aantrekkingskracht."
👔♥️
— AFC Ajax (@AFCAjax) January 29, 2020
'Met trots verwelkomen we Replay als onze nieuwe fashion & formal wear sponsor.' #ForTheFuture #ReplayJeans