Heerenveen lijkt eindelijk beet te hebben: 'Kan hier geen 'nee' of 'ja' op zeggen'

4 maart 2020 om 22:09

SC Heerenveen lijkt beet te hebben in de zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor. Het zuivelbedrijf Ausnutria gaat zich volgens de Leeuwarder Courant voor langere tijd aan de Friese club verbinden.

Ausnutria heeft een groot complex bij Heerenveen en vestigingen in Leeuwarden, Kampen, Ommen, Zwolle, Australië, Nieuw-Zeeland en China. Bovendien is Bart van der Meer de topman van het bedrijf. Hij was jarenlang voorzitter van de raad van commissarissen bij Heerenveen en is in het bezit van de eretitel 'Heer van Heerenveen.

"Ik kan hier geen 'nee' of 'ja' op zeggen", reageert Van der Meer op de vraag van de Leeuwarder Courant of zijn bedrijf de nieuwe hoofdsponsor van Heerenveen wordt. "Als dat zo zou zijn, dan komen we daar zelf wel mee naar buiten. Het is niet gepast, naar ons bedrijf toe en naar andere partijen, om daar nu iets over te zeggen."

De omzet van Ausnutria steeg afgelopen jaar met 25 procent naar in totaal 860 miljoen euro en de winst met 61 procent naar 120 miljoen euro. Heerenveen speelt al het hele seizoen met Kika op de borst, nadat het contract met de vorige sponsor Groenleven afliep.