Gouden kans voor Feyenoord: 'Voor marketeers club om vingers bij af te likken'
Voor Feyenoord is er op het gebied van fanbeleving nog veel te winnen, zo vertelt sportmarketeer Bob van Oosterhout aan Voetbal International. Hij ziet een groot verschil met bijvoorbeeld Ajax.
"Een ontwikkeling die al een jaar of zeven geleden is ingezet, is dat de klant bij een voetbalclub steeds meer centraal staat. Als je nu naar een wedstrijd van Ajax gaat in de Johan Cruijff Arena en je ziet wat daar gebeurt om de fan van A tot Z een geweldige middag te bezorgen, dan is dat ongekend", zegt Van Oosterhout in VI.
"Dat is bij bijna alle topclubs in Europa al het geval. Het is ook in Nederland al naar een heel hoog niveau gegaan. Maar niet overal", aldus de sportmarketeer van Triple Double. "Feyenoord heeft daarin bijvoorbeeld nog een wereld te winnen."
Van Oosterhout ziet de Rotterdamse club als een gouden kans. "Dat is voor iedere marketeer een club om je vingers bij af te likken. Als er nu één supporter is die in een clubpyjama slaapt, clubenergie afsluit, clubbenzine tankt en clubyoghurt eet, dan is het wel de Feyenoorder."