'Ajax behoort samen met Juventus, Real Madrid en Bayern tot de tier one clubs'
Het herintroduceren van het nieuwe logo is een schot in de roos geweest van Ajax. Volgens sportmarketeer Chris Woerts zijn de nieuwe thuisshirts niet aan te slepen.
Ajax ging in op een veelgehoorde wens van supporters en liet het oude logo na 31 jaar weer terugkeren op het shirt. "Het wordt als een dolle verkocht. Het is een geweldige marketingstunt van Ajax", zegt Woerts bij De Oranjezomer. "Alleen donderdag al zijn er meer dan 10.000 shirts verkocht. Ze zijn niet aan te slepen en daarom laten ze extra shirts komen."
"De fans roepen al jaren om de terugkeer van het oude logo. Het nieuwe logo (vanaf 1990, red.) is ontworpen door Rolf Leeser. Voor Bayern München heeft hij het ook gedaan. Rolf was heel ethisch en heeft een prachtig ontwerp gemaakt, maar de supporters terug wilden terug naar de oude tijd. Het is een nostalgisch shirt gewonnen", zegt Woerts.
Ajax staat er internationaal goed op. De shirts gaan als warme broodjes over de toonbank. Niet alleen in Nederland, ook in andere landen. "Ajax behoort samen met Juventus, Real Madrid en Bayern München tot de tier one clubs. Dat betekent dat het shirt nu overal wereldwijd verkocht wordt. In elke winkel van Adidas."