Ajax valt in de prijzen: 'Een actie met wereldwijde aandacht en waardering'
Ajax heeft maar liefst vier prijzen in de wacht gesleept op de prestigieuze Dutch Creativity Awards. Dat is de Amsterdammers gelukt dankzij de actie waarbij de kampioensschaal werd omgesmolten en gedeeld met de fans.
Na het behalen van landstitel 35 smolt Ajax de schaal om en stuurde het alle seizoenkaarthouders een stukje op. Met die actie is de club in de prijzen gevallen bij de Dutch Creativity Awards. Er werd een zogenaamde 'Gouden Lamp' binnengehaald in de categorie 'PR' en drie 'Zilveren Lampen' voor 'Integrated', 'Activations & Promotions' en 'Covid-19'.
Op de website van Ajax stelt commercieel directeur Menno Geelen trots te zijn. "Prijzen op het veld winnen is het belangrijkste bij Ajax, maar deze prijzen buiten het veld zijn we ook erg blij mee. De actie kreeg wereldwijde aandacht en waardering van fans en de voetbalwereld, het is mooi om te merken dat het ook lof krijgt vanuit de wereld van reclame en creatieven."
De club grapt dat fans geen stukje van deze Lampen gaan krijgen. "We gaan de waardering wel delen met onze spelers, staf en KNVB die direct enthousiast waren over dit bijzondere gebaar naar onze fans. Wat mij betreft is dit een verlate kroon op een raar seizoen wat we hopelijk nooit meer meemaken."