'Barça en Spotify gaan met elkaar in zee: gigabedrag en nieuwe naam Camp Nou'
FC Barcelona en Spotify gaan met elkaar in zee. De muziekstreamingdienst zal de Catalaanse voetbalclub gaan sponsoren en dat levert Barça een bedrag van bijna 300 miljoen euro op.
Naar alle waarschijnlijkheid wordt dinsdag officieel bekend gemaakt dat Spotify en Barcelona een akkoord hebben gesloten. Persbureau Reuters, L'Équipe en RAC1 schrijven dat er een overeenkomst is opgesteld die drie jaar geldt en een totaalbedrag van 280 miljoen euro voor de Catalaanse club verzekert.
Daarnaast gaan de spelers van het mannen- en vrouwenteam van de Blaugranas met Spotify op het shirt spelen en zal Camp Nou, het legendarische stadion van de club, ook de naam van de muziekstreamingdienst gaan dragen. Hoe dat er precies uit gaat zien, moet nog duidelijk worden.
Met het sponsorgeld krijgt Barcelona komende zomer meer financiële mogelijkheden op de transfermarkt. Als het daarnaast ook een aantal spelers weet te slijten, mogen er opnieuw grote transfers van clubpresident Joan Laporta en technisch directeur Mateu Alemany worden verwacht.