Ajax legt ook beslag op 'Oscar van de creativiteit': 'We zijn onverminderd trots'

Ajax legt ook beslag op 'Oscar van de creativiteit': 'We zijn onverminderd trots'

23 June - 20:49
94

Ajax heeft na de 36ste landstitel nog een prijs binnengesleept. Deze keer werden de Amsterdammers alleen niet beloond voor hun sportieve prestaties: Ajax won een leeuw bij de Cannes Lions, wat ook bekend staat als de Oscar voor creativiteit in de marketingwereld.

Ajax won de prijs voor zijn campagne na de 35ste landstitel van een jaar geleden. De club liet die kampioensschaal namelijk omsmelten in 40.000 kleine kampioenssterren, die Ajax opstuurde naar zijn seizoenkaarthouders. Het kwam het marketingteam van de landskampioen op veel lof en nu ook een trofee te staan.

Commercieel directeur Menno Geelen reageert namens Ajax op de gewonnen prijs in de categorie PR. "We zijn enorm blij dat we onze meest recente schaal in aanwezigheid van onze fans konden ontvangen, en kijken nu al weer uit naar het volgende zilverwerk wat we hopen te behalen op het veld", zegt hij tegenover de clubkanalen. "Maar we zijn ook onverminderd trots op de wereldwijde waardering voor ons creatieve werk buiten het veld, en deze leeuw voor Piece of Ajax in het bijzonder."

Video player

Check de laatste video’s
Meer video’s