Red Bull neemt belang in Engelse club: 'Maar logo en naam blijven ongewijzigd'
Red Bull wordt de nieuwe shirtsponsor van Leeds United. Dat maakt de club uit Engeland bekend via de clubkanalen. De fabrikant van energiedrankjes neemt tevens een minderheidsaandeel in de club.
"Ik ben heel blij dat Red Bull zich bij ons aansluit om een mooie toekomst voor Leeds United op te bouwen, aldus Paraag Marathe, voorzitter van Leeds United, over de deal. Vanaf het seizoen 2024/2025 zal het Red Bull-logo op de voorkant van het tenue te zien zijn. Red Bull neemt een minderheidsbelang en wordt ook de 'exclusieve energiedrankjespartner' van de club, die onlangs promotie naar de Premier League misliep. In de finale van de play-offs was Southampton te sterk voor de ploeg van Crysencio Summerville en Joël Piroe.
"We zijn verheugd een belangrijk onderdeel en partner van Leeds United te zijn", klinkt het bij monde van Oliver Mintzlaff vanuit het kamp van Red Bull. "Een club die zeker een van de grootste van Engeland is en een rijke en succesvolle geschiedenis heeft. De ambitie om Leeds United terug te halen naar de Premier League en zich te vestigen in de beste voetbalcompetitie ter wereld past heel goed bij Red Bull. We kijken uit naar de samenwerking en zijn optimistisch en energiek over de toekomst."
Hoewel Red Bull bij clubs als RB Leipzig en RB Salzburg voor een naamsverandering zorgde, benadrukken de Engelsen dat dat met Leeds niet zal gebeuren. 'De naam en het logo van Leeds United Football Club blijven ongewijzigd.'
Leeds United is proud to announce a new multi-year agreement with Red Bull, making them the club’s front of shirt partner starting next season
— Leeds United (@LUFC) May 30, 2024