'Uniek' NAC grijpt terug op logo uit 1912
Het beeldmerk van de Bredase club werd in het kader van het honderdjarige bestaan tijdelijk gewijzigd. Op voorspraak van de stichting achter het jubileumfeest is besloten om het logo permanent te behouden. Het overgebleven budget zal aan dit project worden gespendeerd, meldt Omroep Brabant.
"Wij hebben altijd al de grote wens gehad om het jubileumlogo permanent in te voeren", zegt Peter Daalmans, voorzitter van de Stichting 100 Jaar NAC. "Het leeuwenlogo heeft nooit echt bij NAC gepast. Dat is bedacht door een marketingbureau. Dit logo past wel bij de club. Het is honderd jaar geleden ontworpen door de oprichters van NAC. Zo is het destijds bedoeld."
"Dit logo vertelt veel over de club", stelt Hans Poppelaars, marketing manager van NAC. "Je kan inderdaad stellen dat de supporters de nieuwe huisstijl betalen. Dus het gaat niet ten koste van een nieuwe spits, een nieuw veld of wat dan ook. Het is echt een financiering vanuit de fans. Dat vind ik mooi. Dit past bij de club. NAC is een club die bovengemiddeld open staat voor de inbreng van de fans. Dat is uniek in Nederland."