Ajax doet op de valreep zaken en haalt Zimling op in Duitsland

    Ajax doet op de valreep zaken en haalt Zimling op in Duitsland

    maandag 1 september 2014 om 23:32

    Ajax heeft vlak voor het verstrijken van de deadline een vervanger voor Daley Blind gehaald. Niki Zimling komt op huurbasis over van FSV Mainz 05. De Amsterdammers hebben tevens een optie tot koop bedongen.

    Dat meldt Ajax maandagavond op de clubsite. Zimling heeft al een verleden in de Eredivisie, hij speelde eerder voor NEC Nijmegen. Daarna kwam hij uit voor Club Brugge. Zijn contract bij Mainz loopt door tot de zomer van 2017, maar Ajax kan hem volgend jaar definitief overnemen als de huurperiode goed is bevallen.

    Behalve voor NEC, Club Brugge en Mainz speelde Zimling ook voor Bröndby IF, Esbjerg IF en Udinese. Dit seizoen kwam hij nog geen minuut aan spelen toe bij Mainz. Ajax probeerde in eerste instantie Marco van Ginkel te huren van Chelsea, maar de oud-speler van Vitesse verkoos een verhuurperiode bij AC Milan. Met Zimling heeft Frank de Boer er op de valreep echter toch nog een optie bij op het middenveld.

    Hij zal de concurrentie moeten aangaan met onder meer Thulani Serero en Lerin Duarte voor de positie van linker aanvallende middenvelder.

    Plaats een reactie

    badabing! +26
    maandag 1 september 2014 om 23:36
    Huurbasis! Prima, met optie tot koop?
    Vind ik leuk
    Rambodinho +211
    maandag 1 september 2014 om 23:37
    Wauw.. het leek tot een paar maanden geleden allemaal zo goed te gaan bij Ajax. Gelukkig is hij gehuurd en niet meteen gekocht. Ik hoop dat hij iedereen verbaasd.
    Vind ik leuk
    AFCAlex +2032
    maandag 1 september 2014 om 23:37
    Moet toegeven dat ik niet bekend ben met de kwaliteiten van deze speler, maar heb nog niet veel positiefs over hem gelezen. In ieder geval: welkom Zimling, laten we het er het beste van maken.
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1033
    maandag 1 september 2014 om 23:46
    Dude hij is wissel bij Mainz , moest weg bij Udinese, dat haalt een club die 2 dagen voor het verstrijken van de deadline hun beste speler verkoopt. Ohja, en dat met 100+miljoen op de bank
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14431
    maandag 1 september 2014 om 23:50
    Hij heeft bij Udinese wel jaren in de basis gespeeld en heeft ooit in de belangstelling gestaan van Juventus. Slimme speler, denk dat hij met zijn ervaring wel iets kan toevoegen bij Ajax maar het zal niet de man achter een eventuele 5e titel op rij zijn...
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12835
    maandag 1 september 2014 om 23:56
    LOLBROEK!!!!
    Hij heeft 2 jaar bij Udinese gespeeld.
    In totaal 5 wedstrijden meegedaan.

    In zijn eerste seizoen daar het indrukwekkende totaal van 2 basisplaatsen maar gelukkig mocht ie ook nog 2 keer invallen. Dat was toch nog aanzienlijk meer dan zijn 2e seizoen bij Udinese toen hij maar in 1 wedstrijd in de basis stond, gewisseld werd en verder zelfs niet 1 keer in mocht vallen.

    Vind ik leuk
    ReneAjax +4749
    maandag 1 september 2014 om 23:50
    Aangezien het een Deens international is, zal Overmars wel door Schone Boilesen, Andersen of Fischer getipt zijn. Misschien heeft bondscoach Morten Olsen wel even Overmars gebeld.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21482
    dinsdag 2 september 2014 om 06:37
    Marc Netto kan bellen wat ie wil, de spelerstatistieken pleiten niet echt in zijn voordeel.
    Vind ik leuk
    badabing! +26
    maandag 1 september 2014 om 23:43
    Vind ajax dit jaar beter beginnen als vorig jaar. Tegen psv waren we heer en meester, 3 counters (foutjes). Afgelopen zondag was niet goed. Maar de boer heeft al gezgd dat de voorbereiding op september was gericht en dacht dat hij wel heeft laten zien er verstand van te hebben. Alles komt goed
    Vind ik leuk
    Sjakie +1941
    maandag 1 september 2014 om 23:57
    Euh, het is september

    En ik meende te zien dat de topvorm er nog niet helemaal was zondag
    Vind ik leuk
    1976-crew +27
    dinsdag 2 september 2014 om 09:19
    zondag was het ook nog augustus he...
    Vind ik leuk
    maandag 1 september 2014 om 23:43
    Zimling is in ieder geval een fysiek sterke speler. Eentje die erop klapt als het nodig is. Verder heb ik toch het gevoel dat Ajax wel een betere speler had kunnen vinden. Toen Schöne kwam waren er ook niet veel enthousiast, ik ook niet, maar kijk eens hoe belangrijk hij is voor Ajax. Maar kan je dat geluk twee keer hebben......?
    In ieder geval welkom en hopen dat je ons blij gaat verrassen Zimling.
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 september 2014 om 00:05
    Schone vond ik bij Heerenveen al een leuk spelertje, dus dat vond ik wel een prima aanwinst, zeker transfervrij.
    Schone heeft het echt wel zelf afgedwongen dat hij nu een van de belangrijke spelers is, maar het speelt ook zeker wel mee dat de vertrekkende toppers nooit opgevolgd worden door nieuwe toppers, maar dat er altijd spelers gehaald worden die nog mooeten groeien, dan wordt je als enige blijver natuurlijk vanzelf wel belangrijk.
    Vind ik leuk
    maandag 1 september 2014 om 23:46
    Haal dan niets... Wat moet je nou met zo'n middelmatige voetballer?
    Vind ik leuk
    RebelVox +8000
    maandag 1 september 2014 om 23:49
    Helemaal mee eens, die gast heeft de afgelopen jaren bijna niks gespeeld.
    Vind het moeilijk uit mn strot te krijgen, maar Ajax heeft het slechter gedaan als PSV Feijenoord en zelfs Twente.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4749
    maandag 1 september 2014 om 23:52
    Qua aankopen wel, maar wat betreft verkopen niet.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14431
    maandag 1 september 2014 om 23:55
    Laat het kopen nou maar over aan de clubs die het wel kunnen, Ajax moet zelf ook doen waar het goed in is: opleiden. Helaas is het opleiden voor de top in Europa, maar met een goede grote lichting kunnen we misschien nog eens een seizoen serieus meedraaien in de CL.
    Vind ik leuk
    RebelVox +8000
    dinsdag 2 september 2014 om 00:08
    We draaien pas weer serieus mee wanneer er een leeftijdsgrens van 25 jaar ingesteld gaat worden in alle competities.
    Anders zie ik het somber in voor NL
    Eredivisie begint verdacht veel op een jeugdcompetitie te lijken, maar de toegangsprijzen worden daar niet op aangepast.
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 september 2014 om 00:23
    Ik wil helemaal niet dat Ajax weer van alles gaat kopen, maar dat ze die 100 miljoen gebruiken om onze toppers langer in huis te houden.
    En als er wel spelers gekocht worden dan mag de knip best iets meer open getrokken worden, als je 100 miljoen hebt kun je moeilijk beweren dat je niet meer dan 5 miljoen wilt uitgeven aan een speler. Daarbij kun je je beleid alleen maar bevestigen door 1 uitzondering te hebben, 1 speler die je haalt die wel meer kost en van een hoger niveau is, ook die kun je als uitzondering meer betalen dan het salarisplafond, ze hebben immers 100 miljoen tot hun beschikking.
    Nee, ik vind dat Ajax te ver gaat hierin en aan het overdrijven is, het kapitaal zou wel iets meer op het veld mogen staan, want wat ze nu doen is het andere uiterste van alles kopen en de waarheid ligt eerder in het midden dan bij de uitersten...
    Vind ik leuk
    Outpost76 +15
    maandag 1 september 2014 om 23:50
    [q]Is Zimling een versterking voor Ajax?[/q]

    Ik zou het niet weten. FSV Mainz is niet echt een club die ik volg...

    Ik hoop dat Niki Zimling iig een positieve bijdrage gaat leveren! Maar ik heb alle vertrouwen in Marc en zijn staf.
    Vind ik leuk
    maandag 1 september 2014 om 23:51
    Waardeloos die overmars wat een wanbeleid! We willen europees weer wat laten zien ga je dit soort paniekaankopen doen terwijl je vertrek van blind wel aan zag komen.
    Vind ik leuk
    maandag 1 september 2014 om 23:53
    Ik vind dit niet echt de versterking waar je op hoopt, ja hij heeft interland ervaring, maar iemand die bij Club Brugge en Mainz niet geslaagd is kan toch moeilijk een enorme versterking voor Ajax zijn.
    Nou heb ik nog steeds alle vertrouwen in De Boer en de staf dat ze dit team weer op de rit krijgen en we gewoon weer voor de titel gaan, maar dit is toch wel jammer, Blind zien vertrekken last minute en dan Zimling er voor terug krijgen.
    Vind ik leuk
    Steevepeef +426
    maandag 1 september 2014 om 23:57
    Gefeliciteerd Ajax met deze topaankoop. Had ik echt niet verwacht, ben zwaar onder de indruk.

    Dus....
    Vind ik leuk
    slaggie +18
    dinsdag 2 september 2014 om 00:04
    Ja die jongen gaat het verschil maken.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21482
    dinsdag 2 september 2014 om 08:20
    Het is geen koop.
    Vind ik leuk
    debacle +489
    dinsdag 2 september 2014 om 01:27
    Wat is dit nou weer voor een move??? Die Overmars is echt een Pannekoek.
    Eerst mokotjo niet durven halen, want blind is er nog.....en toen 90 miljoen op de bank.....maar
    Toch niet durven....dan gaan ze hun tijd voor de derde keer verdoen bij v ginkel
    (Die wil nu eenmaal niet naar Ajax!!!) en dan op de laatste dag aankloppen bij Vitesse
    Voor propper, maar als die niet wil mag vejinovic ook...
    Eigenlijk wilde ze na de CL-loting niets meer halen.....de handdoek ligt al in de ring
    Maar de supporters wilde toch iets.... Dan maar zimsalabim
    Vind ik leuk
    rober2704 +803
    dinsdag 2 september 2014 om 05:47
    Slaat toch nergens op. Koop dan gewoon niks en erken als management dat je je niet bijster slim hebt gehandeld met Blind te verkopen op het allerlaatste moment terwijl het totaal niet nodig was. Vitesse, PSV, Feyenoord geven allemaal aan dat Propper, Wijnaldum, Depay en Clasie niet te koop zijn en wat doet Ajax weer, tuurlijk 1 van z'n cruciale spelers in het team op het allerlaatste moment de deur uit doen. Gewoon stom vind ik dat. Laat dit hopelijk de laatste keer zijn geweest en leer hiervan zou ik zeggen tegen Overmars.
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 september 2014 om 08:41
    Wat ik ervan heb gelezen en gehoord is die Zimling in ieder geval een speler die van box tot box kan buffelen. Dat is voor Ajax sowieso al iets waar het al 10 jaar een chronisch gebrek aan heeft.
    Vind ik leuk
    Korm +36699
    dinsdag 2 september 2014 om 08:55
    Wat een aankoop, zonde dat ajax zich toch laat verleiden tot een paniek aankoop!
    Marc heeft heel slecht gehandeld, het vertrek van Blind zag een leek nog wel aankopen. Als Marc nou niet de knip op de deur had en gewoon mokotje gehaald had dan had ajax zich al ingedekt... dit is echt mismangement!
    Vind ik leuk
    Gerro +6691
    dinsdag 2 september 2014 om 09:11
    Ik dacht dat Frank zei dat ze geen paniek aankopen zouden doen. Nou ik hoop dat deze jongen dan op basis van gespeelde wedstrijden betaald word want ik denk niet dat het iets is en word met deze Zimling. kijk het rijtje clubs wat ie achter zijn naam heeft staan daar hoef je dus echt niet van te verwachten.Het is een schande te noemen voor je jeugdopleiding als je dergelijke spelers aantrekt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 september 2014 om 09:21
    Voor iedereen die roept dat Ajax,met meer dan 100 miljoen op de bank,toppers moet kopen,noem eens namen dan.Want echte toppers komen niet naar Nederland.Die gaan voor een salaris van 9 miljoen naar Manchester.Het huidige beleid bij Ajax is perfect.Of zijn jullie de laatste 4 seizoenen vergeten?Of gaan we weer roeptoeteren over dat de andere ploegen niet sterk genoeg waren.Het seizoen duurt nog lang en we zullen zien.
    Vind ik leuk
    Korm +36699
    dinsdag 2 september 2014 om 09:41
    Het hoeven ook geen toppers te zijn, maar wat ik kwalijk neemt is dat ze met betere alternatieven hadden kunnen komen als ze beter geanticipeerd hadden op vertrek van blind. Mokotjo had die plek makkelijk kunnen opvangen en de miljoenen had ajax klaar liggen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 september 2014 om 13:17
    Denk dat ook vooral gekomen is omdat hij een deen is, als ze toch bij mainz aan het kijken waren hadden ze beter voor Johannes Geis kunnen gaan, vind ik persoonlijk een heerlijke speler!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws