PEC Zwolle gaat Ajax-spits transfervrij oppikken na stage: Raiola schuift aan

PEC Zwolle gaat Ajax-spits transfervrij oppikken na stage: Raiola schuift aan

Gepubliceerd: dinsdag 23 juni 2015 om 14:12di 23-06-2015 om 14:12

PEC Zwolle heeft uitstekende papieren voor de komst van Samet Bulut. De negentienjarige spits is op proef, maakt een prima indruk en staat op het punt een contract te tekenen.

PEC Zwolle is van plan Bulut een aanbieding te doen, bevestigt Gerard Nijkamp aan De Telegraaf. De technisch directeur is op het moment in de slag met zaakwaarnemer Mino Raiola, die in Zwolle overigens ook al aan het werk is voor Boban Lazic. "We zijn met elkaar over de voorwaarden in gesprek", vertelt Nijkamp aan de krant.

Bulut is transfervrij door zijn aflopende contract bij Ajax, waar hij afgelopen seizoen in de A2 speelde. In Amsterdam was hij goed voor 21 doelpunten. Het is nog niet duidelijk of PEC hem op amateurbasis of met een klein contract wil vastleggen.

De lange spits was vorige week op stage bij PEC en liet een goede indruk achter op de technische staf. Eerder op de dag meldde zich al een nieuwe aanvaller in Zwolle: Lars Veldwijk wordt voor een jaar gehuurd van het Engelse Nottingham Forest.

Plaats een reactie

dinsdag 23 juni 2015 om 14:50
Weet iemand de reden waarom Ajax de beste jongen geen aanbieding doet? of is het zo'n Kishna situatie?
Vind ik leuk
Mall00t +5629
dinsdag 23 juni 2015 om 14:54
Ze vinden hem simpelweg niet goed genoeg.
Vind ik leuk
De Barbaar +3162
dinsdag 23 juni 2015 om 17:48
A2 speler die Jonk wel en Overmars geen contract wilde geven. Overmars nam daarbij aanstoot aan de betrokkenheid bij de mishandeling van die mevrouw (geen agente, want ze was gewoon buiten dienst).
Vind ik leuk
roggie +3
dinsdag 23 juni 2015 om 15:05
Kan Ajax over een aantal jaar daar ook weer een aantal miljoenen voor neertikken om deze speler terug te halen, net zoals bij Dijks...
Vind ik leuk
richarddd +270
dinsdag 23 juni 2015 om 18:24
Dat zie ik ook zo weer gebeuren.. Wat is dat toch in Amsterdam dat er maar geen fatsoenlijke spitsen opgeleid kunnen worden, en dus doorbreken?!
Vind ik leuk
dinsdag 23 juni 2015 om 15:15
Ik heb hem wel eens zien spelen en ik vind hem ook wel iets hebben. Alleen heeft hij gewoon beduidend minder talent dan de spelers die bij de A1 rondlopen. Bij jong Ajax had ie van mij nog wel een kans mogen krijgen.
Vind ik leuk
2cents +57548
dinsdag 23 juni 2015 om 16:07
Ajax was ook bereid hem een kans te geven bij Jong Ajax, alleen zonder contract. Men wilde dus geen salaris betalen tot hij bewezen had goed genoeg te zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 23 juni 2015 om 16:51
Oja, das waar ook. Opzich snap ik het wel dat die jongen op 19-jarige leeftijd een contract met salaris wil hebben.
Vind ik leuk
2cents +57548
dinsdag 23 juni 2015 om 17:21
Tuurlijk, iedereen die op die leeftijd de kans krijgt om betaald voetbal te spelen zal die aangrijpen. Zeker bij PEC.
Vind ik leuk
De Barbaar +3162
dinsdag 23 juni 2015 om 17:49
Hij had toch ook een contract maar dat werd niet verlengd door Overmars.
Vind ik leuk
2cents +57548
dinsdag 23 juni 2015 om 18:18
Dan heeft hij dus geen contract meer :D
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws