Groningen neemt afscheid van Euroborg als stadionnaam en presenteert nieuwe
FC Groningen neemt afscheid van de naam Euroborg. Met ingang van volgende maand krijgt de thuishaven van de 'Trots van het Noorden' een andere naam. Het stadion heet voortaan het Noordlease Stadion.
Het autoleaseconcern verbindt zich de komende zes jaar als naamgever aan het stadion van Groningen. Beide partijen doen al jarenlang zaken met elkaar. NoordLease is vanaf 2007 vier jaar hoofdsponsor geweest.
"De naamgeving van ons stadion past mooi in de rijke historie, die wij als club met Noordlease hebben. Na het hoofdsponsorschap van een aantal jaren geleden, wilde Noordlease zich wederom op een opvallende manier presenteren en kwamen we uit op het Noordlease Stadion", licht commercieel directeur Robbert Klaver toe op de website van Groningen.
Klaver vervolgt: "Een dergelijke naamgeving is voor het eerst in de 45-jarige historie van de club en maakt het daarom uniek. Het is bovendien een geweldig gebaar richting onze trouwe supporters dat Noordlease tegelijkertijd met de naamgeving van het stadion de wens van onze achterban realiseert, namelijk de totstandkoming van het FC Groningen Museum, waarvoor het Supporterscollectief zich sterk heeft gemaakt en het voortouw in heeft genomen."