Room naar voren geschoven als haalbare en betrouwbare Cillessen-vervanger

Room naar voren geschoven als haalbare en betrouwbare Cillessen-vervanger

vrijdag 19 augustus 2016 om 08:00

Ajax gaat Jasper Cillessen mogelijk op korte termijn verliezen aan FC Barcelona. Het is nog onduidelijk wie Ajax gaat halen bij een eventuele transfer van Cillessen. In het Algemeen Dagblad wordt de naam van Eloy Room geopperd.

De krant schrijft dat Ajax snel moet doorschakelen naar een waardige vervanger. Met Diederik Boer en André Onana heeft de club nu twee keepers in huis. Eerstgenoemde is een betrouwbare reservedoelman, terwijl Onana nog heel jong is. Vervolgens wordt aangehaald dat Vitesse-doelman Room in de Eredivisie geldt als haalbare en betrouwbare doelman.

Opvallend is dat de huidige Ajax-trainer Peter Bosz in zijn periode bij Vitesse al samenwerkte met Room. Hij verkoos de keeper daar boven de geroutineerde Piet Velthuizen, die tot clubicoon was uitgegroeid in Arnhem. Overigens wil Ajax meer geld zien voor Cillessen dan het bod van twaalf miljoen euro waar over werd gesproken. Verder willen de Amsterdammers de deal rekken tot na de return met FK Rostov.

Poll

Is Room een waardige vervanger voor Cillessen?

(2307 stemmen)

Plaats een reactie

Banaan +465
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:08
Room? Zou dan toch echt proberen gas ge geven voor Vorm of Krul. Die zijn kwalitatief veel beter en hebben veel meer ervaring. Heb nog wel me klomp klaar staan om te breken mocht Cilessen daadwerkelijk naar Barca gaan..
Vind ik leuk
BigBoi +1769
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:12
Die zijn allebei niet te betalen qua salaris. Krul is 1 van de grootverdieners bij Newcastle en Vorm pakt ook zo 35k+ pwk.
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 09:15
Benoit Costil halen, 1-jarig contract, mag verkocht worden en geweldige keeper voor Ajax.
Vind ik leuk
Primo +646
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:13
Lloris is bij Tottenham geblesseerd dus die laten Vorm echt niet gaan. Hooguit in Januari maar daar heeft Ajax niks aan.

Krul heeft geweldige reflex en is een uitstekende keeper, maar voetballend laat het te wensen over wat toch wel voor Ajax (en met name het Bosz-systeem) een vereiste is.
Vind ik leuk
MCG +318
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:08
Ik zie liever iemand anders in het doel van Ajax.
Vind ik leuk
Toto71 +235
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:09
Wat is haalbaar. Vitesse zal de hoofdprijs vragen omdat ze gewoon geen echt goede tweede keeper hebben en dus de markt op moeten.
Ik ben er van overtuigd dat Room goed genoeg is voor Ajax helaas heeft hij al voor curacao gekozen anders had hij zo bij Oranje gezeten.
Vind ik leuk
pos +2808
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:10
Esteban ?
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:23
Dat zal Wesley leuk vinden! ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 14:17
Hahaha
(ik niet gelukkig)
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:11
Room is dit jaar ook aardig blunderend begonnen..
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:12
Ik zie graag pizza Verhoeven weer in het Ajax doel verschijnen!
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:12
Sergio Padt van FC Groningen vindt ik een betere keeper dan Room.
Vind ik leuk
Toppert +737
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:54
Beide zijn niet van het niveau dat Ajax (of PSV) zou moeten willen nastreven. Robin Ruiter zou misschien nog kunnen, maar vind ik ook te kort komen. De enige Nederlanders zijn Krul en Vorm, maar zoals eerder al gezegd, waarschijnlijk onhaalbaar. Dus dat wordt op zoek naar een nieuwe buitenlandse doelman. Voor Ajax zou een ervaren rot met leiderskwaliteiten welkom zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 09:06
Sergio padt hahaha! Hoor ik zeggen Die moest al met goals 5x zijn oren wassen in de eerste wedstrijd van het seizoen ik dacht die kan een transfer naar ajax zeker vergeten .
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 augustus 2016 om 09:12]
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 11:07
Klopt maar had ook 12-0 kunnen zijn meneer de voetbalkenner..
Vind ik leuk
Ginovanni +11956
vrijdag 19 augustus 2016 om 10:35
En heeft een Ajax (Jeugdopleiding) verleden.

Kan ook een voordeel zijn.
Goede optie idd.;-).
Vind ik leuk
Nosje +907
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:15
Gaat dat nou echt serieus door? Ik dacht toch echt dat het een grap was dat Barcelona Jasper wil hebben. Volgens mij komt Frans Bauer zo dadelijk te voorschijn.
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:19
room is een hele goeie keeper die bij ajax aleen maar kan groeien met de juiste begeleiding kan dat een grote worden
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:19
Iedereen kan die koekebakker vervangen zou gewoon Onana de kans geven
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 augustus 2016 om 08:20]
Vind ik leuk
2cents +23275
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:26
Er wordt hier enorm veel geroepen over Cillessen, maar welke voor Ajax haalbare keeper je ook haalt je gaat er altijd op achteruit. Alleen als je de CL haalt kun je door huur misschien stunten kwa keeper.
Vind ik leuk
kerel +360
vrijdag 19 augustus 2016 om 09:28
pepe reina
Vind ik leuk
Schuik +298
vrijdag 19 augustus 2016 om 13:48
Ik kan binnen 10 minuten een lijstje maken met haalbare keepers waarmee Ajax er niet op achteruit gaat. Als ik dat kan, kan Marc dat veel beter want dat is zijn baan ;)
Vind ik leuk
2cents +23275
vrijdag 19 augustus 2016 om 13:58
Geef ze even dan, voor het geval Marc geen idee heeft.
Vind ik leuk
Schuik +298
vrijdag 19 augustus 2016 om 14:34
Tomás Vaclík, 1ste keeper van FC Basel heeft al een behoorlijk aantal Europese wedstrijden gespeeld (transferwaarde 4 mln)

Wayne Hennessey, eerste keeper van Wales nog maar een één jarig contract bij Crystal Palace (Transferwaarde 4 mln)

Tim Krul, keeper met Premier League ervaring kan makkelijk mee bij Ajax wel één van de duurdere maar dat geld hebben we (transferwaarde 8 mln)

Rune Jarstein, hele constante keeper vorig seizoen 12 clean sheets in 29 wedstrijden voor Hertha BCS (transferwaarde 2 mln)

Eloy Room, altijd al een onderschatte keeper gevonden bekende van Bosz en de meest voor de hand liggende keeper om Cillessen op te volgen (transferwaarde 4,5 mln)

Vind ik leuk
2cents +23275
vrijdag 19 augustus 2016 om 15:28
Krul en zeker Room staan allebei achter Cillessen in de pikorde bij oranje. Volgens mij ga je er dan sowieso al op achteruit. Een Krul is bijvoorbeeld al veel minder in het meevoetballen, wat onder Bosz nog belangrijker is geworden. Gezien de namen Krul en Room verwacht ik niet dat je met een van die andere namen op hetzelfde niveau blijft als met Cillessen. Maar goed, ik ken ze niet goed genoeg om te oordelen.

Buiten Room spelen deze keepers allen bij clubs waar de salarissen gemiddeld volgens mij hoger liggen dan bij Ajax. Een speler als Krul verdient bovendien zelfs voor Newcastle begrippen veel. Of ze daarmee in de categorie "haalbaar" vallen betwijfel ik, maar je kunt het proberen.
Vind ik leuk
EddyT67 +1512
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:26
Als eerste kan ik me niet voorstellen dat Barcelona Cillissen gaat halen.

Room zou een prima keeper voor Ajax zijn. Vitesse zal inderdaad terecht de hoofdprijs vragen en zal onmiddellijk op zoek moeten naar een nieuwe eerste keeper.
Vind ik leuk
Vak-DD +3127
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:27
Kunnen ze bij ajax ook al geen keepers opleiden ? Laat Vitesse dan ook maar de hoofdprijs vragen !
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 10:28
Precies... 12 miljoen nog niet genoeg voor Cillessen terwijl ie maar hoogstens 3 waard is. En straks hoor je Marc netto weer klagen dat alle keepers zo duur zijn.
Vind ik leuk
Ginovanni +11956
vrijdag 19 augustus 2016 om 10:39
Mwah..... Vermeer, Padt, Hahn, Groothuyzen.....

Zo kan ik er nog wel 6 a 7 noemen, Alleen kun je ze niet alle 10 in de goal zetten, vak dubbel D....;-).
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 augustus 2016 om 10:40]
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:49
Zal wel een oudere keeper worden omdat er nogal wat aankomt qua jeugd. eentje die 2-3 jaar mee kan.
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 08:57
Ik denk dat Ajax nu stevig zal balen dat (de goedkope) Jurjus geen optie meer is..
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 09:43
Nee, dat doet psv beter. Volgend seizoen gaat Zoet weg en de opvolger staat klaar met Jurjus. Maar ze moeten gewoon Vermeer terughalen. Kan die pop ook weer opgehangen worden.
Vind ik leuk
HJR +1992
vrijdag 19 augustus 2016 om 09:12
Vitesse kan toch gewoon Pietje terug vragen
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 09:15
Als dit waar is denkt Vitesse gelijk aan JACKPOT DE STRAATPRIJS IS GEVALLEN
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 09:21
Goeie keeper. Vooral lijnreflexen.
Vind ik leuk
Korm +12322
vrijdag 19 augustus 2016 om 09:24
is denk ik wel het beste alternatief
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 09:49
Waarom gewoon niet met Boer . Gewoon een goede keeper bij Zwolle deed hij het ook gewoon goed en traint vanaf het begin met de groep mee .
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 10:23
Room is beter dan Cillessen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Room naar voren geschoven als haalbare en betrouwbare Cillessen-vervanger