Pikante etentjes met Van Persie: Oppassen dat we niet samen gezien worden

Pikante etentjes met Van Persie: "Oppassen dat we niet samen gezien worden"

Gepubliceerd: woensdag 19 oktober 2016 om 08:46wo 19-10-2016 om 08:46

Nigel de Jong is terug in Europa, bij het Turkse Galatasaray. Daar is hij Wesley Sneijder weer tegengekomen én gaat hij geregeld een hapje eten met oude bekende Robin van Persie. En dát ligt gevoelig in Istanbul.

Sneijder en De Jong spelen nu weer samen bij Gala. "Ik ben van kleins af aan heel close met hem geweest. Het is fantastisch dat we na al die jaren bij Ajax en het Nederlands elftal hier weer samenkomen", begint De Jong in Voetbal International. "Onder Jan Olde Riekerink nog wel, onze vroegere jeugdtrainer bij Ajax. Het is wel echt een cirkel die rond is."

De Jong gaat met zijn maatje Van Persie, speler van rivaal Fenerbahçe, geregeld een hapje eten. "Ik weet dat het hier gevoelig ligt, en op het veld zijn we natuurlijk rivalen, maar onze vriendschap staat daarboven. We moeten alleen wel een beetje oppassen dat we niet samen gezien worden."

Tot slot gaat de spijkerharde middenvelder in op een eventuele terugkeer naar de Eredivisie. Hij dacht er nog niet over na. "Nee, eerlijk gezegd niet. Als een Nederlandse club me had gevraagd, had die waarschijnlijk nul op het rekest gekregen." De Jong stelt dat hij wil afsluiten in het buitenland. En wat Oranje betreft? "Bedanken zal ik echt nooit doen. Ik hou van mijn land en zal altijd openstaan voor een terugkeer in het Nederlands elftal."

Poll

Stelling: Nigel de Jong zou nog steeds van waarde zijn voor Oranje

(2115 stemmen)

Plaats een reactie

Smithsonian +37779
woensdag 19 oktober 2016 om 09:10
Ik vind dat hij nog altijd bruikbaar kan zijn voor Oranje.
Vind ik leuk
woensdag 19 oktober 2016 om 09:12
Helemaal mee eens, verdedigend samen met Strootman en drie man ervoor+ 1 spits.
Vind ik leuk
woensdag 19 oktober 2016 om 09:11
Hij zegt in ieder geval eerlijk dat hij nooit terugkeert in tegenstelling tot veel anderen .
Vind ik leuk
Youri99 +9852
woensdag 19 oktober 2016 om 09:23
Moeten we daar uit gaan concluderen dat hij dus wel terugkeert? Degenen die beloven terug te keren doen het immers nooit haha.
Vind ik leuk
limbo +103
woensdag 19 oktober 2016 om 09:27
volgende wedstrijd opstellen bij oranje....en als scheids Webb.......
Vind ik leuk
slaski +2314
woensdag 19 oktober 2016 om 09:30
Volgens mij heb ik hem dat ook eens horen zeggen toen hij in de US zat, dus hoeveel waarde je daaraan moet geven ?
Vind ik leuk
woensdag 19 oktober 2016 om 13:05
Ik zie hem eigenlijk nooit spelen, dus kan er weinig over zeggen.Maar type de jong is toch wel beetje uniek, dus alleen al om zijn ervaring en mogelijk een voorsprong te verdedigen zou ik hem meenemen. Om die redenen zou ik alleen al ook Kuijt en Van Persie meenemen. Die beide eigenlijk ook gewoon mee moeten omdat ze t prima doen.

Blind is alleen een eigenwijs mannetje die wat mij betreft beter kan missen dan dit soort spelers..

Vind ik leuk
DeBaiter +34
donderdag 20 oktober 2016 om 00:57
Haha, je klinkt een beetje à la Alphonso. Maar je weet vast wel waar ik op doel. Wat je zegt is gedeeltelijk juist, uniek en geschikt voor situaties als door jou omschreven maar je weet niet helemaal te overtuigen in het andere aspect want je noemt meerdere namen en eigenlijk geef je maar beperkt aan in welk opzicht je dat ten dele als een toegevoegde waarde kan bestempelen. En juist op dat laatste punt verlies je me. En je verliest ook van me want ik toon aan dat je er naast zit. 1-0 voor mij. Je staat achter makker probeer er nog wat van te maken, maar wees gewaarschuwd ik ben goed in wat ik doe ik heb niet voor niets mijn nickname gekozen dus als je graag discussies verliest be my guest.
Vind ik leuk
zaterdag 22 oktober 2016 om 04:10
uhm oke....

je toont aan dat ik ernaast zit?

Ik geef meerdere namen, welke ik al veel vaker noem. als ik in detail moet gaan uitleggen waarom Blind bijvoorbeeld van persie moet meenemen, blijf ik bezig. ik wil het best wel voor jou doen, want ik kan in ieder geval zeggen dat ik geen wedstrijd of interview mis van Van Persie, al jaren niet.
Vind ik leuk
Cookee +11797
woensdag 19 oktober 2016 om 13:56
Als je Nigel de Jong op midveld zet dan lever je daar voetbalinzicht in. We hebben al geen buitenspelers dus als je creativiteit afneemt bij het middenveld wie speelt dan nog een spits aan?
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 oktober 2016 om 17:35]
Vind ik leuk
donderdag 20 oktober 2016 om 02:57
Ik denk dat we een te dynamisch en aanvallend middenveld hebben. Zet Nigel in de punt naar achteren en we lopen niet meer tegen die kut goals/omschakelcounters aan waar die kut teams op loeren.

Over creativteit hebben we niks te klagen. Het is het middenveld dat vaak wordt overlopen en niet goed staat verdedigend en de verdedigers hetzelfde. Zet Nigel weer daar en je hebt geen probleem meer.

Kijk hoe dat ging op afgelopen WK's en hoe erg Nigel gemist werd als dikke steunpilaar omdat hij altijd het vuile werk opknapt toen hij geblesseerd was.
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 20 oktober 2016 om 15:32
Mooi dat je de mening onderbouwt.
Je kunt daarvoor kiezen, maar dan laat je leiden door angst, dan heb je 2 cv's die slecht opbouwen en Nigel is er ook geen ster in. Maar misschien zit er iets in, want Strootman met defensieve opdracht is idd ook zonde, die mis je dan verder voorin. Toch zou ik het niet doen.
De situatie die jij naar voren haalt, dan heb je gelijk, maar toen waren onze twee goudhaantjes present. Met Robben en v Persie hoef je geen ondersteuning te geven, die creeeren en maken kans zelf wel af. Maar als daar middelmaat staat dan moet er steun van backs of middenveld komen omdat we geen vleugels hebben.
Dan vind ik het zonde om een plek aan Nigel te geven dan is Strootman beter.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws