FC Twente kan cashen door Promes en China-deal: 'Gaat om de meeropbrengst'

FC Twente kan cashen door Promes en China-deal: 'Gaat om de meeropbrengst'

woensdag 11 januari 2017 om 12:20

FC Twente houdt de ontwikkelingen rond Tjaronn Chery en Quincy Promes met bovengemiddelde belangstelling in de gaten. Als de twee aanvallers een miljoenentransfer maken, pikken de Tukkers namelijk een graantje mee. 

Bij de verkoop van Promes aan Spartak Moskou bedong Twente een doorverkooppercentage van vijf procent. "Daarbij gaat het om de meeropbrengst van de transfersom die we in 2014 al ontvingen", legt algemeen directeur Jan van Halst uit aan Voetbal International. Spartak betaalde in 2014 ruim elf miljoen euro voor de Oranje-international. Inmiddels is Promes zo'n dertig miljoen waard. Onder meer Liverpool zou op de aanvaller azen. 

Ook de aanstaande overstap van Chery naar China levert Twente een leuk zakcentje op. De aanvaller van Queens Park Rangers maakte een aantal jaar deel uit van de jeugdopleiding in Enschede en dus ontvangt de financieel noodlijdende formatie een opleidingsvergoeding. Het gaat niet om een gigantisch bedrag, benadrukt Van Halst. "Maar alle kleine beetjes helpen."

Op social media is woensdag te zien dat Chery (28) inmiddels in het Verre Oosten is gearriveerd. Nog deze week wordt zijn transfer naar Guizhou Hengfeng Zhicheng afgerond, is de verwachting. 

Login of registreer om een bericht te plaatsen

woensdag 11 januari 2017 om 12:33
Het is jullie gegund om uit een diep dal te klimmen, het is AZ en Feyenoord ook gelukt dus waarom niet. Ik zie mijn club er ook wel uitkomen al is het een hele andere situatie!
Vind ik leuk
Liwwadder +1925
woensdag 11 januari 2017 om 12:38
mooie woorden maar deze club hoort niet in bvo land te zijn natuurlijk. Dat weet iedereen met gezond verstand. Dus cashen en inleveren dus.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 12:43
Veroorzaakt door passanten, kan de club niks aan doen en de supporters al helemaal niet
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 12:50
Precies! De supporters zijn uiteindelijk de dupe. De spelers en passanten heb je niet met het intrekken van en vergunning of het terugplaatsen naar een andere divisie.
Vind ik leuk
sphynx +303
woensdag 11 januari 2017 om 13:17
met de supporters van haarlem, rbc en agovv is het uiteindelijk allemaal goed gekomen
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 13:22
Sorry maar die drie clubs hadden samen bij lange na niet zo een grote achterban als Twente!
Vind ik leuk
sphynx +303
woensdag 11 januari 2017 om 13:31
wat heeft je achterban er mee te maken?
schuld is schuld
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 13:36
Op zich wel een hoop, dat is een deel van de inkomsten. Twente kan door zijn achterban zorgen voor redelijke inkomsten en die andere konden dat niet. Schuld is schuld maar een club runnen met minder supporters dan VVV Scheveningen heeft geen recht van bestaan op niveau. Maar dit is mijn mening maar!
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 13:39]
Vind ik leuk
sphynx +303
woensdag 11 januari 2017 om 13:38
heb je een punt

toch vind ik dat ze er vrij makkelijk vanaf zijn gekomen
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 13:38]
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 13:48
Dat mag je vinden. Maar degradatie was niet mogelijk volgens het reglement(bestond niet als straf). En de truc van de licentiecommissie (intrekken licentie en vervolgens een nieuwe licentie geven terwijl deze door Twente niet was aangevraagd) mocht ook niet volgens de regels.

Ook al leek dat voor velen een terechte straf/oplossing.

Hierbij opgeteld het gegeven dat Twente aan alle voorwaarden heeft voldaan voor het behoud van de licentie, leidt het tot de conclusie dat ze terecht in de eredivisie spelen.

Vind ik leuk
frankn27 +1373
woensdag 11 januari 2017 om 20:11
Jouw club kent dat niet he schuld
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 13:23
Appels met peren vergelijken... Die clubs zijn door een rechtbank failliet verklaard. Twente niet. Of jij moet meer weten?
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 13:21
Natuurlijk hoort Twente niet alleen thuis in BVO-land, maar zelfs in de eredivisie. Ze hebben de licentie behouden en zijn gepromoveerd naar categorie 2.

Welke subjectieve argumenten jij verder laat meewegen, maakt dus niet uit.

Waarschijnlijk de sprookjes van financieel onbenul Pierre van Hooijdonk dat de titel met bedrog zou zijn behaald.
Vind ik leuk
redknap +436
woensdag 11 januari 2017 om 14:10
Hoeveel mensen komen in Lieouward kijken 10.000? in Enschede 30.000

Tis wat met die Friezen, ga lekker schaatsen in Heerenveen is ook leuk en niet altijd zeiken over Twente.
Vind ik leuk
redknap +436
woensdag 11 januari 2017 om 14:07
Wel veel goede spelers hadden ze altijd bij FC Twente.
Ook hebben ze daar een grote aanhang met vele supporters verenigingen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws