Sneer van agent naar Witsel: Sommigen houden van voetbal, sommigen van geld

Sneer van agent naar Witsel: "Sommigen houden van voetbal, sommigen van geld"

woensdag 11 januari 2017 om 16:16

Manchester City-middenvelder Yaya Touré heeft een enorm voorstel om naar China te gaan ontvangen, maar verkiest het voetbal boven het geld. Dat zegt zijn zaakwaarnemer Dmitry Seluk in gesprek met Championat in Rusland.

Seluk reageert op de transfer van Axel Witsel van Zenit Sint-Petersburg naar promovendus Tianjin Quanjian. "Ik ben het niet eens met Witsel", zegt de zaakwaarnemer. "Vorig jaar weigerde Touré op 33-jarige leeftijd bedragen die veel groter zijn dan die Witsel ontvangt. Blijkbaar is voor hem de mentaliteit van het voetbal belangrijker. Sommigen houden van voetbal en sommigen houden van geld."

"Ja, er zijn veel spelers die azen op het Chinese geld. Misschien is het voor velen ook normaal. Maar dit is niet het pad van Touré", vervolgt Seluk. "In China is er, ondanks al het geld dat daar besteed wordt, geen enkele speler zoals Touré. Ik ben er zeker van dat hij nog minstens vijf jaar op het hoogste niveau zal spelen."

Lees ook: China is magneet voor spelers: alle in Europa bekende spelers in China op een rij

Plaats een reactie

Teo Smith +4774
woensdag 11 januari 2017 om 16:27
Dmitry Seluk wat heeft Wistel met Toure te maken? Iedereen doet wat hij of zij wil.

En jullie zaakwaarnemers zijn de laatste die mogen zeiken, profiteurs. ;)
Vind ik leuk
feyeniels +3810
woensdag 11 januari 2017 om 16:28
Als ik Touré was zou ik dit zeker doen. Nog even lekker cashen in de nadagen van je carrière. Vergeet niet dat hij uit een land komt waar veel meer armoede voorkomt dan in het Westen. Juist van dit soort spelers snap ik dat ze voor het geld gaan, aangezien zij op die manier hun hele familie en vrienden een goed leven kunnen geven.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 16:28]
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 16:33
Langzame slak Witsel kan dat spel in China bijbenen hopelijk. Deze geldwolf is een echte Belg.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 16:35
als ik moest kiezen tussen 16 jaar lekker voetballen voor een aardig centje of voor 1 maand incasseren in china dan wist ik het wel... maar ach wat doet het er ook toe ik zit lekker op de heftruck voor een leuk centje net als morgen vroeg weer
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 16:50
Ik had voor die 16 jaar gekozen om lekker te voetballen, daarvoor deed je het toch ook? Voetballer wordt je niet voor het geld anders had ik nou ook elke week op het (kunst)gras gestaan!
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 17:29]
Vind ik leuk
Youri99 +1180
woensdag 11 januari 2017 om 17:27
Witsel tilt de Chinese competitie naar een hoger niveau, jij een pallet. Eigenlijk zou je hetzelfde moeten verdienen.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 16:49
Top en hoop dat er meerdere het voorbeeld zullen volgen van YaYa......
Vind ik leuk
yuuup +2392
woensdag 11 januari 2017 om 17:02
Wow wat knap van Touré. Hij krijgt bij City immers maar 13 miljoen per jaar. WAT EEN HELD ZEG!
Vind ik leuk
Redondo +898
woensdag 11 januari 2017 om 17:04
Wat moet Yaya Toure toch met deze zaakwaarnemer. Hij is in mijn ogen te vaak in de media aanwezig in een jaar tijd.
Hij had ook al zijn woordje in de media klaar over Guardiola wat nadelig werkte voor Toure en nu laat hij zich weer (negatief) uit over een andere voetballer.
Kan niet goed zijn zijn voor Toure uit een professionele point of view.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Sneer van agent naar Witsel: "Sommigen houden van voetbal, sommigen van geld"