Memphis maakt debuut voor Lyon tijdens vitale zege op Marseille

Memphis maakt debuut voor Lyon tijdens vitale zege op Marseille

zondag 22 januari 2017 om 22:50

Memphis Depay heeft zondagavond zijn competitiedebuut gemaakt bij Olympique Lyon. De Oranje-aanvaller, die deze week werd vastgelegd voor een slordige zestien miljoen euro, viel in de 79e minuut van het thuisduel met Olympique Marseille in. De eindstand was op dat moment al bereikt: 3-1. 

Linksbuiten Mathieu Valbuena - één van de concurrenten van Memphis - opende op slag van rust de score. Met rechts schoot de kleine aanvaller fraai binnen. Na ruim een uur spelen was het goalgetter Alexandre Lacazette die er 2-0 van maakte. Niet veel later werd de kraker in de Ligue 1 weer spannend: Doria, verdediger van de gasten uit Marseille, scoorde. 

De overwinning kwam uiteindelijk niet meer in gevaar voor de thuisploeg. Het was opnieuw Lacazette die kort na de tegentreffer raakschoot: 3-1. Het was zijn zeventiende treffer van het seizoen. Die marge gaf Lyon-trainer Bruno Génésio de gelegenheid om miljoenenaankoop Memphis in het veld te brengen. De van Manchester United overgenomen aanvaller kwam in de ploeg voor Valbuena en viel op met een paar aardige acties op de linkerflank. Het thuispubliek begroette een tackle van de aanwinst met luid gejuich. 

Door de zege heeft Lyon nu 37 punten uit twintig duels. Het gat naar koploper AS Monaco (48 punten) is erg groot. Marseille - met Karim Rekik overigens negentig minuten op de bank - bezet de zevende plaats.

Poll

Slaagt Memphis bij Lyon?

(1997 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 22 januari 2017 om 23:06
Ik wens hem het allerbeste bij deze mooie Franse club!
Vind ik leuk
zondag 22 januari 2017 om 23:07
ik ben benieuwd of ie die tuinkabouter uit het elftal gaat spelen
Vind ik leuk
zondag 22 januari 2017 om 23:42
Waarschijnlijk niet, die schuift vermoedelijk naar het midden als Depay in de basis komt.
Vind ik leuk
Ricklek +864
maandag 23 januari 2017 om 01:45
.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 januari 2017 om 01:46]
Vind ik leuk
Ricklek +864
maandag 23 januari 2017 om 01:45
Wss gaat, Valbuena op rechts en die gast die nu op rechts speelt op 10
Vind ik leuk
zondag 22 januari 2017 om 23:13
Ik hoop dat dit Memphis een boost gaat geven! De fans waren echt fantastisch richting Memphis en laten echt zien dat ze veel vertrouwen in hem hebben.

Nu hopen dat Memphis hier kracht uit kan putten en zijn potentie waar kan maken.
Vind ik leuk
maandag 23 januari 2017 om 00:06
Ik vind die Depay wel een mooi kereltje. Hij is zichzelf en lijkt op niemand en trekt zich van niemand wat aan. En met zo'n lijf heb je echt geen gebrek aan discipline of doorzettingsvermogen. Aan talent geen gebrek. Ik heb geen twijfel. Hij komt er wel. Succes Memphis Depay!
Vind ik leuk
JCJWZ +5439
maandag 23 januari 2017 om 03:33
Wat dat betreft had het een Ajacied kunnen zijn:p
Vind ik leuk
maandag 23 januari 2017 om 00:31
Nou Depay, maak je maar waar daar. We zullen je misschien goed kunnen gebruiken in Oranje.
Vind ik leuk
maandag 23 januari 2017 om 02:28
Als ie zijn koppie erbij houdt zoals ie laat zien in de video, dan kan het nog een fantastische speler worden.
Vind ik leuk
maandag 23 januari 2017 om 05:57
Dirigent Memphis hoop dat het hem lukt daar succes jongen laat zien waarvan je gemaakt bent;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 23 januari 2017 om 05:59]
Vind ik leuk
Teo Smith +6370
maandag 23 januari 2017 om 07:57
En nou door zetten. last chance!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Memphis maakt debuut voor Lyon tijdens vitale zege op Marseille