Klaassen wil op maandagavond spelen met Ajax: Bescherm je eigen teams

Klaassen wil op maandagavond spelen met Ajax: "Bescherm je eigen teams"

donderdag 16 februari 2017 om 23:48

Davy Klaassen doet na het Europa League-duel Legia Warschau een dringend beroep op de KNVB. Aanstaande zondag wacht het uitduel met Vitesse.

Ajax heeft minder dan 72 uur om zich voor te bereiden op de wedstrijd in Arnhem, tot afgrijzen van Klaassen. De aanvoerder vindt dat eigenlijk niet kunnen en roept op tot verandering.

"Voor de competitie zou het beter zijn als wij bijvoorbeeld op maandagavond zouden spelen", laat Klaassen weten aan De Telegraaf. "Daar zou zeker over nagedacht moeten worden. Dat kan geen zeker geen kwaad. Dat zou de KNVB aan het begin van het seizoen moeten bepalen. Zo bescherm je je eigen teams."

Ajax wacht na het doelpuntloze gelijkspel in Polen een vliegreis naar Amsterdam en richt het vizier vervolgens op Vitesse. Het duel in Arnhem begint zondag om 14.30 uur.

Poll

Heeft Klaassen een punt?

(648 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 16 februari 2017 om 23:52
Is toch al jaren zo. En opvallend vaak hebben Ajax en Psv ook nog eens een zware uitwedstrijd na een Europese wedstrijd. Lijkt wel of de KNVB wil dat Nederland steeds verder afzakt op de ranglijst.
Vind ik leuk
feyeniels +17895
vrijdag 17 februari 2017 om 00:05
Dat was bij Feyenoord voor de winterstop ook. Na Europese duels kregen we vaak uitwedstrijden en dan ook nog eens de klassieker in eigen huis... De KNVB zou juist moeten zorgen dat de clubs die Europees spelen hierin een beetje worden ontzien (door thuiswedstrijden tegen op papier zwakke teams in te plannen).
Vind ik leuk
Olfie +2844
vrijdag 17 februari 2017 om 07:05
Jullie even mazzel dat ajax ook moest spelen ;)
Vind ik leuk
Degraaf +10257
vrijdag 17 februari 2017 om 12:56
Precies en dan nog wel uit ;-)
Vind ik leuk
feyeniels +17895
vrijdag 17 februari 2017 om 14:13
Dus? Ik zie liever een klassieker met frisse, onvermoeide spelers dan een klassieker waarin spelers mogelijk nog vermoeid zijn door de wedstrijd van 2,5 dagen geleden.
Vind ik leuk
Olfie +2844
vrijdag 17 februari 2017 om 14:34
Helemaal eens, het was een geintje. Maar het is uiteraard wel eerlijker teams tegen elkaar te laten spelen die allebei Europese verplichtingen hebben gehad ,dan dat het ene team een europese verplichting heeft en speelt tegen een 'fris' team.

Zeker als het ene team pak 'm beet Sparta thuis krijgt na een europese uitwedstrijd en de ander Heereveen uit...
Vind ik leuk
feyeniels +17895
vrijdag 17 februari 2017 om 14:47
Dat is wel waar, maar als ik me niet vergis speelde Ajax een Europese uitwedstrijd, terwijl Feyenoord thuis aan de bak mocht. Dus wat dat betreft is het ook weer niet helemaal eerlijk.
Vind ik leuk
Olfie +2844
vrijdag 17 februari 2017 om 15:06
Klopt, het is ook haast niet goed te plannen. Tenzij je Klaassen zijn opmerking meeneemt en lekker maandag laat spelen, is de rusttijd al langer :D
Vind ik leuk
Youri99 +6066
vrijdag 17 februari 2017 om 07:27
Nou, tegen wie ze moeten spelen dat vind ik nog een ander verhaal. Je weet bij aanvang van het seizoen niet wie in hoge ogen gaat gooien en wie niet.

Het is wel bizar dat je op vrijdag weerkomt van een Europa League wedstrijd en vervolgens zondag al weer aan de bak mag.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 07:52
Dat weet je inderdaad niet, een incidentele keer kan, maar het is opvallend vaak zo. En niet bij één NLse club maar bij allemaal.
Het is dus niet tegen een club speciaal gericht.

Wat je krijgt is, omdat het kampioenschap belangrijker is, dat clubs misschien spelers sparen voor de EL vanwege die zware competitie wedstrijd.
Dat is gewoon gebeurd. In Turkije houden ze ee ook rekening mee.
En je kunt niet na iedere wedstrijd Excelsior thuis hebben, maar ik zie opvallend veel zware uitwedstrijden
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:56
Zeur niet, lekker ballen, lijken wel kleuters
Vind ik leuk
Ginovanni +14820
vrijdag 17 februari 2017 om 00:27
Hij zeurt niet, goed lezen!

Hij optioneert wat, deelt ideeën uit.
Lees verder de reactie van 2cents ff hieronder.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 00:00
Ja hoor we gaan weer zeiken
Vind ik leuk
Fredsjhe +2512
vrijdag 17 februari 2017 om 00:03
Ach, het preken voor eigen parochie is weer begonnen? Feyenoord speelde op donderdagavond 3 november de uitwedstrijd in Odessa tegen Zorya, moest terugvliegen, ging vrijdag naar de begrafenis van de moeder van Tonny Vilhena en moest zondag de uitwedstrijd tegen GAE spelen. Davy vond het toen niet zo nodig om zijn dringende beroep op de KNVB te doen.
Vind ik leuk
Ginovanni +14820
vrijdag 17 februari 2017 om 00:25
Als er 1 kan preken in of voor eigen parochie dan is dat pastoor Kuyt wel!;-).
Vind ik leuk
Gizmo +3445
vrijdag 17 februari 2017 om 00:50
Keigoed Ginovanni
Vind ik leuk
666 +5050
vrijdag 17 februari 2017 om 09:07
sow....daar had je minder dan 22 minuten voor nodig om tot zo'n hoogstaande reactie te komen?
Chapeau!
Vind ik leuk
Ginovanni +14820
vrijdag 17 februari 2017 om 10:39
Thnx!!
Vind ik leuk
Degraaf +10257
vrijdag 17 februari 2017 om 12:58
Jij hebt er anders meer dan 8 uur voor nodig ;-)
Vind ik leuk
666 +5050
vrijdag 17 februari 2017 om 13:42
Waarvoor?
Vind ik leuk
Zeus +3523
vrijdag 17 februari 2017 om 01:39
En waar staat Feyenoord nu? Inderdaad uitgeschakeld. Klaassen spreekt hier niet namens Ajax, maar namens alle Europees actieve clubs. Als jij je anti-bril nu eens afzet kun je het haast alleen maar eens zijn. Volgend jaar spelen jullie namelijk ook weer Europees voetbal.
Vind ik leuk
Youri99 +6066
vrijdag 17 februari 2017 om 07:56
Dat is de kortetermijnvisie van een Feyenoord supporter. Keken ze maar eens naar dingen op de lange termijn, dan konden ze nog genieten van hun laatste kampioenschap.
Vind ik leuk
Fredsjhe +2512
vrijdag 17 februari 2017 om 08:44
Een quote van Klaassen:

"Voor de competitie zou het beter zijn als wij bijvoorbeeld op maandagavond zouden spelen".

Het gaat hem niet om de Europese wedstrijden, maar om de competitie. Hij komt dus niet op voor de belangen van het Nederlands voetbal, maar voor die van Ajax. Dat mag, maar laten we niet doen alsof Davy Klaassen het ei heeft uitgevonden om het Nederlands voetbal te redden. Het belang van het Nederlands voetbal wordt hier als drogreden gebruikt.
En ik heb net nog even gekeken, maar Feyenoord staat eerste.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:23
Misschien bedoelt hij met "wij" wel: de Nederlandse club die een EL uitwedstrijd speelt.
Ik snap dat stekelige anti gevoel in Europese wedstrijden niet zo.
Het is toch in ieders belang dat wij zo hoog mogelijk staan op de ranglijst?

Ik vind gewoon dat de KNVB moet proberen zoveel mogelijk mee te denken met alle NLse clubs die Europees spelen.
Als zo'n club donderdagavond een uitwedstrijd speelt, wat is er dan mis om daar rekening mee te houden? En dan zal vast iemand roepen, ja, maar de supporters van PEC willen niet naar een thuiswedstrijd op maandag. Zo is er altijd wat.
De speeldata zijn bekend van de EL, we weten welke clubs ons vertegenwoordigen, probeer er gewoon zo veel mogelijk rekening mee te houden ongeacht welke club. Dat is alles. Dat dit niet altijd kan is ook duidelijk, maar ik zie gewoon dat teveel clubs toevallig een zware uitwedstrijd krijgen. Daar kan best rekening mee gehouden worden.
En ik denk dat dit in het belang is van het Nederlandse voetbal. Niet in het belang van één specifieke club.
Dat dit niet
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 10:04
Als dit zo wordt doorgevoerd, dan heeft de club die EL speelt toch minder dan 72 uur de tijd om je voor te bereiden op de EL. Dan ga je het probleem volgens mij verplaatsen, tenzij je de competitie belangrijker vindt dan de EL.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 10:41
Dat vinden de clubs toch ook?
Kijk maar eens hoe clubs de afgelopen jaren daarmee om gegaan zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 00:03
Hahahaha
Vind ik leuk
2cents +36027
vrijdag 17 februari 2017 om 00:13
Voor mensen die Klaassen hierop veroordelen:

Nederland is inmiddels het directe startbewijs voor de CL kwijt omdat er de afgelopen jaren te weinig punten zijn behaald. Vooral omdat de topclubs de competitie prevaleren bóven de EL ivm de korte tussentijd van donderdagavond naar zondagmiddag. Ploegen moeten in die gevallen namelijk keuzes maken. Het is namelijk fysiek nauwelijks te doen om in die korte tijd volledig te herstellen om weer een topprestatie te moeten leveren.

Als bond, maar ook als Eredivisie CV, hoef je clubs niet te bevoordelen maar je kunt ze zeker wel faciliteren zo goed mogelijk op beide fronten te presteren. De gevolgen zijn namelijk al een feit geworden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 00:25]
Vind ik leuk
Artikia +1519
vrijdag 17 februari 2017 om 00:25
Als ze bij Ajax (of andere Europees spelende clubs) écht denken dat het beter zou zijn, zou er in ieder geval overleg moeten zijn. Er zijn echter wel periodes waar in de week erop in het midden van de week in de beker wordt gespeeld. Ik kan me voorstellen dat Vitesse geen zin heeft in een wedstrijd op maandag tegen Ajax, en dan op woensdag in de beker. Daarnaast zit je nog met het feit dat er op maandag altijd minder publiek is dan op zaterdag of zondag. Sportief moeten we ons ontwikkelen, maar financieel lopen we ook mijlenver achter natuurlijk. Fox zal er ook niet blij mee zijn, en die pompen toch aardig wat geld in de competitie.

Echter vind ik 72 uur voldoende tussen twee wedstrijden. Volgens mij is dat meer een mentale kwestie dan een fysieke. Maar goed, ik heb nooit op hoog niveau gevoetbald.
Vind ik leuk
2cents +36027
vrijdag 17 februari 2017 om 00:31
Fysiologen worden hier niet of nauwelijks gepruimd, maar hebben er wel voor gestudeerd en kennen gewoon de fysiologische cijfers uit de praktijk. Volgens hen is het te kort.

Engelse ploegen spelen ook gewoon op de maandagavond. En als er dinsdag, woensdag en donderdag volle bakken kunnen zijn in Europa dan kan dat toch ook nationaal op de maandag? Of is maandag de uitzondering? In mijn ogen is dat net zo vervelend als die donderdagavond.

En ja, Vitesse zal er minder blij mee zijn. Maar naast het directe startbewijs voor de CL worden ook de startbewijzen voor de EL schaarser én moeilijker ivm nog eerdere voorrondes. Dus ook Vitesse heeft er belang bij.
Vind ik leuk
Artikia +1519
vrijdag 17 februari 2017 om 10:27
Het verschil is dat er normaal door de weeks een interessante wedstrijd wordt gespeeld. In dit geval is Vitesse ook wel interessant, maar als Ajax op maandag tegen de hekkensluiter speelt dan lijkt me niet dat er veel mensen komen.

Wat betreft fysiologen; degenen die het te kort vinden zijn over het algemeen degenen die het hardste roepen, vooral om media aandacht. Zo'n gast als Raymond Verheijen. Als ik de afgelopen jaren iets heb geleerd, is het dat een diploma niet betekent dat je van alles verstand hebt wat betrekking heeft tot je vak. Tot dusver heb ik geen fysioloog gezien die zo'n statement maakte, en daar een bewijs bij leverde.
Vind ik leuk
utreg1971 +1329
vrijdag 17 februari 2017 om 00:39
Je laatste zin zegt alles,,wij denken met ze alle vrij gemakkelijk hierover,,zeurpieten,verdienen veel geld en bla bla bla,ik kom regelmatig ex/hedendaagse voetballers tegen in 1 van onze zaken,op dit onderwerp zeggen ze unaniem:rust zeer belangrijk en dat we het onderschatten..zelf in de jeugd van FC en RKC gespeeld..ps ik zelf heb het niet gered omdat bij mij mijn mentaliteit shit was,eerlijk is eerlijk.
Vind ik leuk
Gizmo +3445
vrijdag 17 februari 2017 om 00:57
Ik ben het maar half eens in deze.

Ik vind dat het normaal gesproken uitstekend moet kunnen voor topvoetballers om 2 wedstrijden in de week te spelen, en zal mezelf er niet achter verschuilen als het tegen

Maar zonder er een lang verhaal van te maken, de andere helft, het faciliteren van minimaal tot de kerst door Europese deelnemers in te plannen met een relatief makkelijkere tegenstander (thuis) zou minimaal moeten kunnen.

En wellicht zijn andere ideetjes het overdenken ook waard
Vind ik leuk
2cents +36027
vrijdag 17 februari 2017 om 07:17
Het gaat niet over 2 topwedstrijden in 1 week, het gaat over aanhouden van minimale hersteltijd. Ik heb het nooit gehad over zwakke tegenstanders. Ik ben zelfs van mening dat een sterkere tegenstander vaak net dat beetje extra motivatie geeft wat nodig is na zo'n midweeks potje. Al zie je ook dan dat de ploeg er voor het eind van de wedstrijd al doorheen zit.

En dat zie je overal in Europa bij ploegen die een dubbel programma draaien. Dat kun je prima zo optimaal mogelijk faciliteren in de speeltijden/dagen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:25
Gewoon allemaal weer op de zondagmiddag om 14.30 spelen dan weet iedereen waar hij aan toe is. Dan dat geneuzel over de tijd die tussen de wedstrijden zit en dan de daar opvolgende tegenstander. Dat zou competitie vervalsing zijn. Als je na een zware weedstrijd alleen maar makkelijke tegenstanders krijgt, geef je die makkelijke tegenstanders de kans om te winnen van een voor hen normaal gesproken onverslaanbare tegenstander. Dus dan is de competitievervalsing onderin. Zal dan wel niet zo erg zijn.
Vind ik leuk
2cents +36027
vrijdag 17 februari 2017 om 08:45
Ik heb het niet over spelen tegen zwakkere tegenstanders dus daarvoor moet je niet bij mij zijn.

Allemaal op zondagmiddag 14:30 is prima voor Ajax want dat komt toch wel op tv. Andere clubs een stuk minder en dan krijgen ze dus nog minder tv geld. Bovendien moet je dan ook de Europese wedstrijden weer gewoon allemaal op woensdagavond laten spelen. Dan zijn we van dit probleem af.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:44
Ben het grotendeels met jouw eens. Hoe kom jij bij het fabeltje dat Ajax dan wel op tv komt en de andere clubs minder. Je kunt dan gewoon een systeem nemen dat je zelf kiest wat je kijkt en daar dan voor betaald. Dan hoezo komt toch wel op tv. Ben jij een beeldschermsupporter dan. Ik ben al 50+ jaar stadionsupporter, daar is het waar het gebeurd.
Vind ik leuk
2cents +36027
vrijdag 17 februari 2017 om 09:52
Uitwedstrijden zit ik voor de buis ja. En het gaat niet om mijn beleving maar om de betaler, in dit geval Fox. Die gaat niet betalen voor Excelsior-Roda als er slechts een handvol mensen kijkt. Dat snap jij ook wel. Mijn punt is dus dat ze voor Ajax wél betalen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:56
Als het Nederlandse voetbal zo ver weg zakt is dat ook nog maar de vraag. Zelfs dat grote Ajax heeft moeite om het stadion week in week uit vol te krijgen. Dat zegt toch al iets.
Vind ik leuk
2cents +36027
vrijdag 17 februari 2017 om 10:11
Ajax blijft voorlopig een van de, zo niet dé, best bekeken ploegen en daarmee een grote motor achter de tv gelden. Of je het nu wil of niet. Ook als het verder afzakt. Of denk je dat andere clubs dan dat stokje van Ajax overnemen?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:05
Als ik u al zie hoeveel resultaat supporters er bij Ajax rondlopen, dan zie ik in de toekomst nog wel een afname van het aantal kijkers. Dat gaat Sowieso plaats vinden door de overkill aan voetbalwedstrijden op tv. Ik kijk liever naar buitenlands voetbal op tv. Ook verwacht ik dat de prijzen om te kunnen blijven kijken naar voetbal op tv zullen stijgen door afnemende interesse. Maar dat is mij visie en dat kan ik niet verder onderbouwen dan voor wat ik zelf zie.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 10:15
Ik vind ook dat je clubs moet helpen om goed te presteren in Europa, maar zijn de competitiewedstrijden of de EL het belangrijkst. Want nu krijgen ze meer rust voor de EL dan bijvoorbeeld spelen op maandag. Want dan zit er minder dan 72 uur tussen de competitie wedstrijd en EL.

Op deze site werd eerder in het seizoen veel commentaar geleverd op PSV, dat ze de wedstrijd met Heerenveen wilde verplaatsen van zaterdag naar zondag. Maar dezelfde mensen vind dit nu wel goed. Dit is overigens niet aan jouw gericht.
Vind ik leuk
2cents +36027
vrijdag 17 februari 2017 om 11:41
Van woensdag avond naar zaterdag avond voldoet wel aan die rust. Donderdagavond tot zondagmiddag niet. Al had men psv voor mij mogen verplaatsen hoor. Overigens heeft Ajax.hiervoor geen verzoek ingediend. PSV wel. Klaassen beantwoordt gewoon een vraag.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:37
Dat snap ik, maar het ging voornamelijk om de reacties hier op dit mooie forum.

Maar je mag toch wel verwachten dat profspelers 2 wedstrijden in 72 uur kunnen spelen. Het is ook niet dat ze week in week out 2 wedstrijden per week moeten spelen.
Daarnaast worden ze er nog goed voor betaald.
Ik werk fulltime en verdien een heel stuk minder dan hun en heb ook maar 2 dagen rust.
Vind ik leuk
2cents +36027
vrijdag 17 februari 2017 om 13:58
Nogmaals, ze hebben niet om uitstel gevraagd dus ook zij gaan ervan uit dat ze het kunnen. Dat is dus het punt niet.

Het punt is dat het beter gefaciliteerd kan worden in NL.

Met je eigen werk vergelijken vind ik, met alle respect, een dooddoener.
Vind ik leuk
Ruud40 +7147
vrijdag 17 februari 2017 om 11:26
Nou ja, het moment waarop hij het roept is op zijn minst slecht gekozen.
Natuurlijk heeft ie wel gelijk wat hersteltijden betreft.

Maar stel nu dat Vitesse Ajax naar maandag wordt verplaatst.
Dan heeft Ajax inderdaad 96 uur om te herstellen.

Maar er is ook een nadeel.
Na de wedstrijd tegen Vitesse heb je dan "72 uur" om te herstellen voor de wedstrijd van donderdag......

En als je doorgaat, dan heb je dat probleem de volgende ronde weer net zo.

Vind ik leuk
2cents +36027
vrijdag 17 februari 2017 om 11:45
Hij vraagt toch niet om verplaatsing? Hij oppert slechts maandag als optie voor de speelkalender.

En die 72 is meer dan die 64 van nu.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 00:23
is evengoed voorbij met zulk slecht voetbal
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 00:26
Onzin alle clubs hebben zo schema die europees spelen, sparta zegt toch ook niet als ze een blesure hebben we willen de wedstrijd tegen ajax uitstellen wand wij hebben niet zo sterke wissels
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 00:30
Dan moet je degraderen Klaasen kun je tegen Jong PSV voetballen
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 00:30
+s
Vind ik leuk
2cents +36027
vrijdag 17 februari 2017 om 00:33
Als hij tegen Jong PSV wil voetballen doet hij gewoon een keertje met Jong Ajax mee. Wat is dit nu weer voor een kortzichtige reactie? Het dient het belang van alle clubs die ooit Europees willen spelen, want ook de EL plaatsen gaan zo minder worden.
Vind ik leuk
RodeBaan +1806
vrijdag 17 februari 2017 om 09:31
Verwacht jij van Hanjo de Onbenul een verstandige reactie?
Vind ik leuk
2cents +36027
vrijdag 17 februari 2017 om 09:34
Ben ik te veeleisend? :P
Vind ik leuk
Zeus +3523
vrijdag 17 februari 2017 om 01:37
Het lijkt logisch te zijn om de planning van de Eredivisie aan te passen op dat van de Europese wedstrijden... echter denkt de KNVB daar al jaren héél anders over. Ik vraag me echt af waar die gasten in Zeist toch in hemelsnaam mee bezig zijn. Hoeveel maanden/jaren gaan ze nog vergaderen voor ze de meest voor de hand liggende opties gaan zien?
Vind ik leuk
Splintair +1025
vrijdag 17 februari 2017 om 02:37
Euhm... ik benhet niet eens met degene die zeggen "het is beter voor de NL clubs in europa, en voor onze punten"
De eredivisie wedstrijd is toch immers NA het europa league duel?

Dus het heeft invloed op de eredivisie alleen, en daarin is de top3 toch wel bepaald.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 03:14
Nou Davy dan zou ik als ik jouw was maar nooit in Engeland gaan voetballen want daar is dat zowat standaard en dan speel je niet tegen 2de rangs Polen..
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 04:50
huilen huilen bah....wat een bangerd
Vind ik leuk
J Kiprich +8624
vrijdag 17 februari 2017 om 06:41
Allemaal leuk en aardig maar als KNVB zijnde zijn er zo veel variabelen dat dit nooit op voorhand in te plannen is. Nederlandse ploegen die voorrondes moeten spelen en als ze in de CL uitkomen, waar spelen ze dan na de winterstop. En tot welke fase spelen de ploegen mee? Betekend dus dat je tijdens de competitie nog je schema continue moet aanpassen. En zoals hier al eerder gemeld, welk effect heeft het daadwerkelijk op de competitie. En als Ajax nu op maandag zou spelen dan is de rusttijd voor de return weer korter wat juist een negatief effect heeft op de competitie waar we toch de broodnodige punten willen halen?
Vind ik leuk
dezink +336
vrijdag 17 februari 2017 om 07:03
De KNVB en meedenken ??
Vind ik leuk
Vak-DD +8010
vrijdag 17 februari 2017 om 07:27
In Engeland spelen ze vaak twee wedstrijden per week en ook met de feestdagen, en dan gaat meneertje klaassen hier lopen piepen. En als ze zondag gewoon winnen dan hoor je er niks meer over !
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 07:43
Sowieso doen, zorgt er ook voor dat je teams volle bak gaan in Europa. Is een win-win-situatie. Zwitserland en Tsjechie haal je dan iig binnen 2 seizoenen in.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:28
Als het andersom had geweest had jij Klaassen dan naar de scheids gegaan om te vertellen dat het wel een doelpunt was. Wat een schijnheilig mannetje zeg.......
Vind ik leuk
RodeBaan +1806
vrijdag 17 februari 2017 om 09:33
Jij wel in zijn geval? Grote knul!
Vind ik leuk
Tiesto1 +296
vrijdag 17 februari 2017 om 09:31
kan toch ??????? bij Jong Ajax.
Vind ik leuk
Polly11 +1842
vrijdag 17 februari 2017 om 10:35
PSV moest niet zeuren volgens vele Ajax supporters vorig jaar, en toen ging het om CL.....dus....niet zeuren nu
Vind ik leuk
michelhx +2213
vrijdag 17 februari 2017 om 10:58
Als een PSV'er dit zou zeggen zouden de Ajacieden massaal reageren: Calimero!!!
Bij deze dus...
Vind ik leuk
frankn27 +4397
vrijdag 17 februari 2017 om 13:08
Het is beter dat de KNVB dit niet doet, waarom zouden ze? Om Ajax te helpen kampioen te worden?
Aangezien de kampioen straks ook voorrondes moet spelen kan je maar beter geen Ajax als kampioen hebben, hebben ze de laatste jaren al vaker laten zien toch?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Klaassen wil op maandagavond spelen met Ajax: "Bescherm je eigen teams"