'Ik was 11 en verkocht Ajax nee, we vonden het een arrogante club'

'Ik was 11 en verkocht Ajax nee, we vonden het een arrogante club'

Gepubliceerd: zaterdag 25 maart 2017 om 19:06za 25-03-2017 om 19:06

Dennis Bergkamp denkt niet dat zijn carrière negatief is beïnvloed door het feit dat hij nooit in een vliegtuig wilde stappen. De huidig assistent-trainer van Ajax kreeg bij Arsenal de bijnaam 'Non-Flying Dutchman', omdat hij vanwege zijn vliegangst weigerde om de lucht in te gaan voor uitwedstrijden en trainingskampen. 

"Het heeft mijn carrière niet negatief beïnvloed. Toen ik besloot niet meer te vliegen, werd ik verrast door het enorme begrip. Ik ben er altijd duidelijk over geweest en voor Arsenal is mijn vliegangst nooit een last geweest", aldus Bergkamp in een uitgebreid interview op het digitale thuis van Ajax. "De keuze heeft me positief beïnvloed: ik kreeg meer rust in mijn donder en ging - mede daardoor - beter voetballen."

Bergkamp begon zijn carrière bij Ajax. Opvallend genoeg was men bij de ras-Amsterdammer thuis niet zo kapot van de club. "Ik was 11 jaar oud en speelde bij Wilskracht toen Ajax mij vroeg een training bij te wonen. Ik verkocht ze nee, want bij ons thuis vonden we Ajax toentertijd een arrogante club. Een jaar later klopte Ajax opnieuw bij me aan en ging ik toch akkoord. De eerste training beviel me zo goed, dat ik bleef. Bovendien viel het uiteindelijk wel mee met die arrogantie."

Lees ook: "Toen ik in Engeland speelde, had ik heel weinig contact met Ajax"

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

Jozef +40898
zaterdag 25 maart 2017 om 19:10
Zie je wel...
Vind ik leuk
zaterdag 25 maart 2017 om 19:13
Het is gewoon een arrogante club dat bewijzen ze keer op keer!
Geeft niet hoor alleen hoe arroganter je zelf bent hoe minder je gegund word!
Dat is dus de rede dat de meeste die niet voor Ajax zijn ze ook niks gunnen!!
Vind ik leuk
zaterdag 25 maart 2017 om 19:15
Dat heb je juist geciteerd
Vind ik leuk
GoldenGloves +11198
zaterdag 25 maart 2017 om 19:31
Arrogantie is altijd nog veeeeeeeeeeeel beter dan afgunst!!!
Vind ik leuk
zaterdag 25 maart 2017 om 19:38
...vind jij
Vind ik leuk
GoldenGloves +11198
zaterdag 25 maart 2017 om 19:51
Jij vind afgunst meer belangrijker dat klopt.
Vind ik leuk
zaterdag 25 maart 2017 om 21:24
Komt omdat afgunst een gevolg is van arrogantie in dit geval...
Vind ik leuk
zondag 26 maart 2017 om 08:02
Jij snapt het
Vind ik leuk
zaterdag 25 maart 2017 om 23:08
Als jullie lekker arrogant blijven,blijven wij jullie misgunnen!
Iedereen blij toch!!
Vind ik leuk
GoldenGloves +11198
zaterdag 25 maart 2017 om 23:09
Psvers zijn nooit arrogant??
Hahahahahahahahahahaha
Vind ik leuk
zaterdag 25 maart 2017 om 23:11
Ik ben ook voor Feyenoord
Vind ik leuk
GoldenGloves +11198
zaterdag 25 maart 2017 om 23:13
Ook behoorlijk arrogant met tijd en wijle hoor,

Maar wij geven het gewoon toe, die arrogantie en bluf heeft ons ook ver gebracht!
Vind ik leuk
zaterdag 25 maart 2017 om 23:24
Je hebt altijd supporters die naar elkaar toe arrogant zijn maar dat vind ik een ander verhaal dan een club die zich arrogant opsteld..Zoals je spelers van Ajax interviews ziet geven dat slaat nergens op!!
Beetje realiteit zijn ze niet mee bekend!
Vind ik leuk
Truth +3061
zaterdag 25 maart 2017 om 21:59
Vreemd verhaal...dat je van mening kan veranderen is begrijpelijk als je alles begrijpt...maar tussen je elfde en twaalfde is vrij bizar !
Vind ik leuk
Romario9 +12565
zondag 26 maart 2017 om 08:48
Maar nu is de vraag... voor welke club waren ze dan wél in huize Bergkamp?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws