Boze klanten verlaten nieuwe Feyenoord-sponsor: 'Overbetaalde tieners'

9 april 2017 om 12:11

Het regent boze reacties en klachten bij energieleverancier Qurrent sinds eerder deze week bekend werd dat het bedrijf de komende jaren hoofdsponsor is van Feyenoord. Op social media geven veel mensen aan dat zij gaan overstappen naar een andere maatschappij. Volgens directeur Richard Klatten valt het allemaal wel mee. 

'Een duurzaam energiebedrijf heeft niks te maken met voetbal, en al helemaal niet met het miljoenenbal dat Eredivisie heet', schrijft een boze Qurrent-klant op het forum van het bedrijf. 'Wat baal ik ongelooflijk van jullie sponsoractie. Ja, ik ben Feyenoordfan, maar ik had zo gehoopt nu eens bij een idealistische club te zitten. En kom alsjeblieft niet aan met die kletspraat dat groeien geld kost', voegt iemand anders daar aan toe. 

"We wisten van tevoren dat dit sponsorschap gemengde reacties zou oproepen. We hebben hier goed over nagedacht. Juist deze manier van sponsoring geeft ons een enorme naamsbekendheid. Die helpt ons om te groeien", tekent het Algemeen Dagblad op uit de mond van Klatten.

"En alleen door te groeien kunnen we echt impact creëren, en meer duurzame energieprojecten opstarten. Bovendien kunnen we zo de Feyenoord-achterban mobiliseren. En we voorzien het nieuwe trainingscomplex van groene energie." Feyenoord en Qurrent gaan voor vier jaar met elkaar in zee. Met de deal is zo'n twintig miljoen euro gemoeid.