Boulahrouz tipt KNVB: 'Die twee zouden een goede combinatie zijn'

Boulahrouz tipt KNVB: 'Die twee zouden een goede combinatie zijn'

donderdag 20 april 2017 om 17:08

Khalid Boulahrouz is benieuwd voor wie de KNVB kiest als nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal. Hij tipt zelf twee namen: Frank Rijkaard en Henk ten Cate.

"Het gaat niet goed", zegt Boulahrouz bij een bezoek aan de Indonesische supportersvereniging van Oranje. "We waren de laatste wedstrijden niet goed genoeg, dat is de realiteit. Ik denk dat er dan ook genoeg werk aan de winkel is voor de nieuwe bondscoach."

De voormalig Oranje-international denkt aan twee namen als opvolger(s) van de ontslagen Danny Blind, beiden met een achtergrond bij FC Barcelona. "Rijkaard en Ten Cate", poneert Boulahrouz.

"Dat zou een goede combinatie zijn. Ze hebben samengewerkt bij Barça en zijn bekend met het werken met jonge spelers. Ik denk dat ze heel veel aspecten van een goede bondscoach bezitten. Inzet, kwaliteit, passie en ze kunnen natuurlijk het spel lezen."

Lees ook: Boulahrouz wil weer voetballen: "Indonesië, China, India of misschien Japan"

Plaats een reactie

Jozef +12696
donderdag 20 april 2017 om 17:14
Deze combi wil ik ook wel, maar is utopie.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:14
Liever Rijkaard dan Gullit.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 18:10
Ja zeker, dit is geen gekke combi maar Frank zal ook weigeren denk ik.
Vind ik leuk
forzabv +104
donderdag 20 april 2017 om 17:15
Ik ben voorstander voor Clarence Seedorf als nieuwe bc!
Mag misschien niet te veel ervaring hebben als coach, maar wel de meest succesvolle Nederlandse voetballer, een persoon waar de nieuwe generatie tegenop zal kijken, veel van kan leren en iemand met uitstraling. Misschien ook wel in een dubbelrol met een andere coach.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 17:16]
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:19
Ik heb enorm veel respect voor Seedorf, maar het is wel een aparte persoonlijkheid.

Ik weet niet of hij uberhaupt als coach geschikt is, liever niet naar Oranje halen als BC.
Vind ik leuk
United +25670
donderdag 20 april 2017 om 19:05
Misschien als assistent maar BC zou ik het ook niet aandurven. Met alle respect.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:20
Seedorf mag je gerust op dat hoopje van v Basten, Blinde, Gullit etc.. gooien. Een goede voetballer staat helaas niet garant voor een topcoach
Vind ik leuk
United +25670
donderdag 20 april 2017 om 19:06
Ben ik ook bang voor. Bij Milan werd het ook niks.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 19:08
In China werd het ook flop! Weet niet waarom ik dit zeg, maar ik zie in hem wel een ideale td'r.
Vind ik leuk
United +25670
donderdag 20 april 2017 om 19:14
Ja dat is misschien wel iets voor hem. Dat is natuurlijk ook een hele andere functie en daar heeft hij misschien wel kijk op.
Vind ik leuk
United +25670
donderdag 20 april 2017 om 19:05
Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij een geweldige trainer is.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 19:16
Daar heeft hij alle kansen voor gehad bij een Milan. Zijn boodschap komt/kwam blijkbaar niet goed over bij de spelers?
Vind ik leuk
United +25670
donderdag 20 april 2017 om 19:18
Ja misschien is het ook een stukje ervaring die hij mist. Ervaring heeft hij genoeg maar misschien is dat toch iets wat je kan of moet leren.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 19:21
Denk dat hij een te grote ego heeft om wat van anderen aan te nemen? Het schijnt dat hij het allemaal wel beter wist.
Vind ik leuk
United +25670
donderdag 20 april 2017 om 19:22
Ja dat weet ik niet. Ken hem niet persoonlijk. Zou maar goed kunnen hoor.
Vind ik leuk
Sigma +857
donderdag 20 april 2017 om 17:17
*Zuch* hoevaak moet er gezegd worden dat Rijkaard niet meer beschikbaar is als coach....LUISTEREN
Vind ik leuk
Mölby +535
donderdag 20 april 2017 om 17:18
Rijkaard doet het niet meer en die hoeft ook niet meer. Henk ten Cate zou het ook alleen wel kunnen met een door hem uitgekozen assistent. Maar de tandem Gullit/ten Cate zou ik ook een mooie optie vinden.
Vind ik leuk
United +25670
donderdag 20 april 2017 om 19:07
Daar moet sws nog iemand bij. Gullit is meer een praatjes maker. Heeft wel een beetje verstand van voetballen natuurlijk. Maar of dat echt is wat NL moet redden I don't know.
Vind ik leuk
Teo Smith +7961
donderdag 20 april 2017 om 17:48
Mee eens, dit zou eens kunnen werken, maar Frank heeft er geen zin meer in.
Vind ik leuk
Guust +1482
donderdag 20 april 2017 om 17:51
Waarom vragen ze Danny Blind niet, die is vrij heb ik gehoord
Vind ik leuk
John M. +1751
donderdag 20 april 2017 om 18:19
Danny Blind zal wel lang vrijblijven, hij heeft niet zo'n mooie CV.
Vind ik leuk
United +25670
donderdag 20 april 2017 om 19:09
Vond hem juist wel geschikt. Prima BC toch? :O :O
Vind ik leuk
Mölby +535
zondag 23 april 2017 om 09:52
Mwah, heeft als speler toch wel het één en ander bereikt. Als trainer heeft ie met Ajax wel goed gepresteerd door de KNVB beker te winnen in een zo goed als verloren seizoen. Dat het bij Oranje niet liep ligt niet alleen aan hem. Als je met een slechte lichting spelers te maken krijgen en de routine het ook af laat weten dan is het lastig werken. Je hebt ervaren spelers nodig om jongere spelers beter te maken.
Vind ik leuk
John M. +1751
zondag 23 april 2017 om 16:59
Hij had vrijwel dezelfde spelers als van Gaal maar wist er niets mee te beginnen. Alles ging verkeerd sinds hij aan het roer was.
Vind ik leuk
United +25670
donderdag 20 april 2017 om 19:10
Doe is gek.
Vind ik leuk
Zeus +3340
donderdag 20 april 2017 om 18:47
Ik heb ook een tip voor de KNVB.
Vind ik leuk
United +25670
donderdag 20 april 2017 om 19:10
Vertel vertel vertel....
Vind ik leuk
Zeus +3340
donderdag 20 april 2017 om 19:21
Sjaakie Swart en dan René en Willy van de Kerkhof als zijn assistenten.
Vind ik leuk
United +25670
donderdag 20 april 2017 om 19:23
Hahahahahaha dat wordt genieten. Wellicht doen zij het nog beter dan Blind.
Vind ik leuk
United +25670
donderdag 20 april 2017 om 19:04
Dit lijkt mij ook de beste oplossing. Ze kennen mekaar. Zou toch geweldig zijn als ze er nog wat van konden maken!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Boulahrouz tipt KNVB: 'Die twee zouden een goede combinatie zijn'