Eerste halve finale tussen Ajax en Lyon verplaatst door Dodenherdenking

Eerste halve finale tussen Ajax en Lyon verplaatst door Dodenherdenking

vrijdag 21 april 2017 om 13:55

Ajax speelt niet op donderdag 4 mei, maar op woensdag 3 mei tegen Olympique Lyon. Dat laat de UEFA weten aan de Amsterdamse stadszender AT5.

De eerste ontmoeting tussen Ajax en Lyon in de halve finale van de Europa League is op woensdag 3 mei en begint om 18.45 uur. Dat melden beide clubs. De UEFA komt daarmee de gemeente Amsterdam tegemoet. Burgemeester Eberhard van der Laan liet eerder deze week weten géén wedstrijd te willen tijdens Dodenherdenking.

De return tussen Ajax en Lyon is een week later in Frankrijk. Aan die speeldatum (10 mei) wordt niet getornd. De datumwijziging van de heenwedstrijd is niet ongunstig voor Ajax, omdat de Amsterdammers voor het heenduel met Lyon anderhalve week rust hebben vanwege de bekerfinale op 30 april. Op zondag 7 mei staat een thuiswedstrijd tegen Go Ahead Eagles in de competitie gepland.

Lees meer over:Europa LeagueAjax

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 13:59
Competitievervalsing!!!! Nu heeft Ajax een dag meer rust ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:01
Ze hebben een dag minder rust na de competitie en daarna een dag meer ja dus het maak eigenlijk niks uit
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:12
Je hebt gelijk, 10 ipv 11.
Vind ik leuk
Guust +755
vrijdag 21 april 2017 om 14:54
Dus jij vind voetbal belangrijker dan dodenherdenking, schavuit.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 15:02]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:57
Iemand indirect wijzen op een gebrek aan respect en vervolgens uitschelden voor teringmongool. Klasse!
Vind ik leuk
Guust +755
vrijdag 21 april 2017 om 15:02
Heb hem aan gepast voor je. Klasse hé
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 16:31
De wereld weer een stukje vriendelijker gemaakt vandaag, mijn weekend kan al niet meer stuk!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:02
Je hebt het over herdenking en gooit er vervolgens een ziekte uit waar veel mensen aan gestorven zijn, respectloos!
Vind ik leuk
Guust +755
vrijdag 21 april 2017 om 15:03
Ppff Henk je valt in herhaling van Tim, apart dat jullie niet op hem reageren, weet je de gedachte gelijk
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 15:04]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 19:11
Waar noem ik hier de dodenherdenking?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 16:19
had liever gezien dat ze de zaak hadden omgedraaid, dus eerst Lion dan thuis..
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:01
De return is iig op 11 mei dan ben ik jarig dus geef me maar een mooi cadootje ajax hehe
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:04
Robbie kom jij uit Soesterberg?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:34
Nope uit maarssen
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:34
Oude collega van mij heette Robbie zelfde netnummer dus vandaar ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 16:37
Hehe kleine wereld he
Vind ik leuk
United +9959
vrijdag 21 april 2017 om 15:31
.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 15:39]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:35
Verveel je je eigen United?
Kansloze opmerking!
Vind ik leuk
United +9959
vrijdag 21 april 2017 om 15:39
Haha sorry Henk.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:03
Waarom verplaatsen ze de dodenherdenking niet gewoon?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:58
Precies! Het gaar hier wel om Ajax en Ajax is 'de beste'!
Vind ik leuk
Hyena +10935
zaterdag 22 april 2017 om 12:40
Pfffff..
Vind ik leuk
zaterdag 22 april 2017 om 00:54
Ik ben een klootzak, maar jij bent wel de grootste klootzak!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:08
Ajax maakt kans
Vind ik leuk
United +9959
vrijdag 21 april 2017 om 15:34
50/50
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:11
Goed ruim op tijd aangegeven door de burgemeester.
Vind dit een prima oplossing.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:16
Uhh VP, ze spelen 18:45, niet 21:05 thuis. En de thuiswedstrijd is 11 mei en niet 10
Vind ik leuk
United +9959
vrijdag 21 april 2017 om 15:38
uitwedstrijd 11 mei.
Vind ik leuk
stollie38 +7378
vrijdag 21 april 2017 om 14:19
Leuk verjaardagscadeau. ;-)
Kom op Ajacieden we gaan ervoor.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:22
Ik ben er bij in ieder geval. Leuke wedstrijd om te zien.
Vind ik leuk
Foebele +16273
vrijdag 21 april 2017 om 14:28
Oeh de UEFA helpt Ajax door ons een dag extra te geven voor de wedtrijd tegen GAE!! UEJA MAFFIA!!!
Vind ik leuk
Hoogeveen +1089
vrijdag 21 april 2017 om 14:42
Doet de KNVB het niet dan de UEFA wel, als Ajax maar geholpen kan worden ;).
Vind ik leuk
Foebele +16273
vrijdag 21 april 2017 om 14:44
Gelukkig kunnen jullie dan weer smoesjes aandragen als jullie de titel weer eens verspelen! ;-)
Vind ik leuk
Hoogeveen +1089
vrijdag 21 april 2017 om 15:24
Zo vaak verspelen wij hem niet. Meestal zijn we rond de jaarwisseling wel klaar :x
Vind ik leuk
Foebele +16273
vrijdag 21 april 2017 om 15:33
Hahaha touché! Worden mooie weken, dat de beste mogen winnen!
Vind ik leuk
Hoogeveen +1089
vrijdag 21 april 2017 om 15:43
Helemaal mee eens Foebele. Komende zondag de zegereeks weer uitbreiden.
Vind ik leuk
Spidey +407
vrijdag 21 april 2017 om 14:54
Dat een feyenoordsupporter dat durft te zeggen hahaha
Vind ik leuk
Hoogeveen +1089
vrijdag 21 april 2017 om 15:26
Das niet zo moeilijk, die smiley moet kenbaar maken dat ik geen serieuze reactie plaats maar beetje loop te dollen
Vind ik leuk
Guust +755
vrijdag 21 april 2017 om 14:52
Zou ook te bizar zijn als Ajax gestraft zou worden of ergens anders moest spelen vanwege dodenherdenking, het is maar voetbal. Flikker maar op met die tv rechten die alles willen bepalen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:02
Lyon mooie ploeg, zou leuk zijn als ik kaarten kan fixen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:20
Hoezo, zijn ze gescheurd? Geef maar aan mij.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Eerste halve finale tussen Ajax en Lyon verplaatst door Dodenherdenking