VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: linksback

VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: linksback

donderdag 18 mei 2017 om 12:00

De Eredivisie zit erop en dus is het weer de hoogste tijd om het VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar samen te stellen. Dat doen we met hulp van onze bezoekers. Vandaag: de linksbacks. 

De komende periode krijgen jullie per positie/linie de kans te stemmen op de door ons genomineerde kandidaten. De speler met de meeste stemmen in de onderstaande poll krijgt een plekje in het VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar. De vijf genomineerden voor de positie van linksback zijn:

Nick Viergever (Ajax)
Op een of andere manier knokt-ie zich altijd weer in de basis bij Ajax. Nick Viergever, met zijn 27 jaar een echte oude rot tussen alle Amsterdamse jonkies. Na het wegvallen van zijn concurrent Daley Sinkgraven nam Viergever de linksbackpositie probleemloos over. Domper voor de tweevoudig international: hij mist de naderende Europa League-finale vanwege een schorsing. 

Robin Gosens (Heracles Almelo)
Het uitstekende seizoen dat Gosens achter de rug heeft met Heracles kan hem mogelijk een droomtransfer opleveren. Diverse media schreven onlangs dat Atalanta Bergamo in de markt is voor de Duitse linkspoot. Gosens (22) speelde dit seizoen 28 Eredivisie-wedstrijden. Hij scoorde twee keer en leverde vier assists af. 

Ridgeciano Haps (AZ)
Wéér heeft Haps een prima jaar achter de rug. De linksback wordt steevast genoemd als een uitstekende versterking voor een Nederlandse topclub. Gaat het er deze zomer dan van komen? Haps (23) en AZ eindigden op de zesde plaats en mogen via de play-offs proberen om Europees voetbal te behalen. 

Terence Kongolo (Feyenoord)
Vanwege een aantal spierblessures kwam Kongolo tijdens het kampioensjaar van Feyenoord slechts 23 keer in actie. Vorig jaar gebruikte Giovanni van Bronckhorst hem vaak in het centrum, inmiddels is de 23-jarige verdediger de vaste linksback in De Kuip. Kongolo verlengde zijn contract onlangs tot medio 2019. 

Django Warmerdam (PEC Zwolle) 
De multifunctionele Warmerdam werd dit seizoen door PEC gehuurd  van Ajax. Hoewel de ploeg van Ron Jans een matig seizoen beleefde, deed de 21-jarige linkspoot het prima. Warmerdam is inzetbaar als linksback, centrale verdediger én als linkshalf. FC Groningen heeft hem reeds vastgelegd voor drie seizoenen. 

Wie was dit seizoen de beste linksback van de Eredivisie? Laat je stem horen in de poll! 

Stem ook op:
Doelman
Rechtsback

Poll

Welke linksback verdient een plek in het Elftal van het Jaar?

(10745 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 18 mei 2017 om 12:03
VIERGEVER
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:06
Warmerdam
Vind ik leuk
Sil Meijer +12531
donderdag 18 mei 2017 om 12:37
Haha heb ik ook gedaan!
Vind ik leuk
Leedz +3314
donderdag 18 mei 2017 om 12:11
Haps natuurlijk, of gaan we nu het hele Feyenoord team selecteren omdat ze kampioen zijn geworden
Vind ik leuk
Gozert +2392
donderdag 18 mei 2017 om 12:11
Nickie Viergever natuurlijk. Verdedigend ijzersterk, doet (bijna) geen gekke dingen en hele seizoen stabiel gepresteerd.
Vind ik leuk
Garinsha +2696
donderdag 18 mei 2017 om 12:20
volgens mij ben je vergeten dat Viergever het hele seizoen centraal achterin stond.. de laatste paar wedstrijden speelde hij linksback..

dus Kongolo of Haps.
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 18 mei 2017 om 12:24
Kongolo heeft zowat heel het seizoen naast gestaan dus neem aan dat haps het dan wordt?
Vind ik leuk
666 +5056
donderdag 18 mei 2017 om 12:39
Om zoveel onzin kun je ook alleen maar lachen :)
Vind ik leuk
Garinsha +2696
donderdag 18 mei 2017 om 13:08
nou... 22 wedstrijden in de basis is behoorlijk veel voor ''zowat heel het seizoen er naast staan''
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 18 mei 2017 om 13:12
Voor mij gevoel had hij veel minder gespeeld, daar zit ik dan naast :)
Vind ik leuk
Gozert +2392
donderdag 18 mei 2017 om 12:30
Nee hoor dat ben ik niet vergeten. Ik snap ook dat hij wellicht hier niet gekozen wordt als linksback. Als centrale verdediger zou hij wat mij betreft het team zeker moeten halen. Maar persoonlijk vind ik hem als linksback ook beter dan de anderen.
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 18 mei 2017 om 13:13
Tja een ajacied zeggende over een ajacied, zal vast neutraal zijn :)
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 13:13]
Vind ik leuk
Rafael +488
donderdag 18 mei 2017 om 12:13
Kongolo al 3 jaar achter elkaar 1 van de stabielere spelers in de eredivisie
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:27
Ard van Peppen is ook al jaren achter elkaar een stabiele speler in de Eredivisie, maar dat maakt 'm nog geen goede linksback. Voetballend, op een enkele strakke voorzet na, vind ik Kongolo nog steeds erg beperkt. Die jongen kan prima verdedigen, maar daarna moet ie de bal heel snel weer inleveren bij een medespeler voor ie de fout ingaat.
Vind ik leuk
666 +5056
donderdag 18 mei 2017 om 12:56
Wanneer je art van peppen een stabiele speler noemt dan snap je geen klote van het spelletje.....
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:14
Kongolo, Haps 2e. Viergever is meer een cv.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:17
Kongolo hoort er niet eens tussen te staan was dit seizoen meer geblesseerd dan dat ie speelde
Vind ik leuk
13 +2390
donderdag 18 mei 2017 om 12:32
Aha, dus 11 is meer dan 23!
Vind ik leuk
666 +5056
donderdag 18 mei 2017 om 12:40
Davy kersten zal wel de slimmere broer van korm zijn.
Die vindt die rekensom zelfs zowat een heel seizoen! :))
Vind ik leuk
zwollie +3580
donderdag 18 mei 2017 om 12:18
deze polls zeggen mij niets, feyenoord supporters stemmen heel veel. dus deze uitslagen zeggen mij niets, net zoals speler van de week bij voetbal insite
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 18 mei 2017 om 12:24
het is net zoiets als een wedstrijd duurt 90 minuten aan het einde winnen de duitsers altijd ;)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:11
Of een poll met welke club heeft de beste grasmat? Zou best kunnen dat die "prijs" weer naar Feyenoord gaat....
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 18 mei 2017 om 13:14
al moet ik zeggen dat de grasmat ook erg goed bij ligt in de kuip :)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:19
Onze grasmat was lange tijd de enige "prijs" die wij wonnen. ;-)
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 18 mei 2017 om 13:21
dat dan weer wel ;)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:26
De schaal winnen is toch wel iets leuker ;)
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 18 mei 2017 om 14:21
ik weet het :)
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 18 mei 2017 om 12:20
Kongolo is vaak geblesseerd geweest, is wel de beste uit dit rijtje.
mijn stem naar haps
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 12:23]
Vind ik leuk
United +39423
donderdag 18 mei 2017 om 12:29
Viergever!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:30
Waarom moet er altijd een Ajacied bij staan viergever was centrum verdediger kongolo bijna niet gespeeld ik zou voor haps gaan moet ook zeggen dat toen meijers er weer bij kwam bij dh minder tegendoelpunten kwamen
Vind ik leuk
younited +3503
donderdag 18 mei 2017 om 12:30
Staat Veltman niet bij de genomineerden, die is namelijk tegenwoordig overal voor genomineerd..
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:45
Veltman is rechtsback
Vind ik leuk
younited +3503
donderdag 18 mei 2017 om 12:49
joh... dit is naar aanleiding van gister.. toen stond ie bij de flops en genomineerd in het elftal van het jaar...dus dan kun je hem ook wel als linksback nomineren of als spits
Vind ik leuk
dhrwobo +8836
donderdag 18 mei 2017 om 12:36
Kongolo

Klote dat hij in de kampioenswedstrijd geblesseerd raakte.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 12:36]
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:57
Ja ik hoopte dat Gio zichzelf zou opstellen na de blessure van Kongolo maar gelukkig was dat niet nodig!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:40
Eerste seizoenshelft was Haps onvoorstelbaar goed en was ik bang dat AZ het meteen kwijt zou raken. Helaas is hij in de 2e seizoenshelft net als het hele elftal de draad kwijt geraakt en was er niks meer van over.

Dan maar Warmerdam.
Vind ik leuk
Foebele +33199
donderdag 18 mei 2017 om 12:46
Nick Viergever, zonder twijfel!
Vind ik leuk
Savior +1338
donderdag 18 mei 2017 om 12:46
Waarom kongolo? alleen omdat fyenoord kampioen is geworden?
Vind ik leuk
666 +5056
donderdag 18 mei 2017 om 12:53
waarom viergever, omdat hij een belangrijk doelpunt maakte??
Vind ik leuk
Savior +1338
donderdag 18 mei 2017 om 13:16
Nee voor het hele seizoen en de stappen die hij heeft gemaakt. Terence heeft niet uitgeblonken bij fyenoord
Vind ik leuk
666 +5056
donderdag 18 mei 2017 om 14:14
De stappen die hij heeft gemaakt??

Volgens mij maakt hij nog steeds fouten die gevaar opleveren en zelfs tegendoelpunten.....
Vind ik leuk
Savior +1338
donderdag 18 mei 2017 om 14:56
Ik was bij de wedstrijd Ajax paok en daar had hij de grootste moeite om een bal aan te nemen. En nu is hij degene die ajax naar de halve finale heeft geschoten. Dus geloof mij ik was echt geen fan van hem maar hoe hij nu speelt heb ik respect voor!
Vind ik leuk
666 +5056
donderdag 18 mei 2017 om 15:00
Ja en tegen lyon gaat hij weer gruwelijk in de fout.
Dus de stappen die hij naar voren maakt, maakt hij ook weer terug.

Ergo conclusio hij blijft op de plaats staan en maakt geen vooruitgang.
Vind ik leuk
Savior +1338
donderdag 18 mei 2017 om 15:04
Dat is jouw mening
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:06
Waar is Nelom?
Vind ik leuk
666 +5056
donderdag 18 mei 2017 om 14:15
Die van VP hebben er de klote verstand van...zetten nicky viergever hier ipv lord Nelom.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:20
Beste van de eerste seizoenshelft: Haps
Beste van de tweede seizoenshelft: Viergever
Meest constante: Warmerdam
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:43
Gelet op de creaties van Viergever in Europees verband kies ik voor hem.
Vind ik leuk
Nvd006 +162
donderdag 18 mei 2017 om 13:48
Ik denk dat Kongolo het beste heeft gespeeld dit jaar in de wedstrijden dat hij meedeed.. als Nelom speelt merk je het niveauverschil enorm.. echter is Kongolo ook veel geblesseerd geweest.

Ik denk dat Haps het meest contant heeft gespeeld.
Vind ik leuk
Noot +267
donderdag 18 mei 2017 om 14:15
Ik ga in deze voor Viergever. Heeft het gehele jaar lang boven verwachting gepresteerd en is één van de meest constante spelers bij Ajax. Al moet ik er wel bij vermelden dat hij de meeste wedstrijden centraal achterin speelde. Kongolo was ook uitstekend dit jaar, maar dat was meer naar verwachting.
Vind ik leuk
Vak-DD +7794
donderdag 18 mei 2017 om 14:19
Waar is Kruiswijk !?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 14:24
Kongolo. Eindelijk een Feyenoorder die terecht de 1e plek krijgt mag ik hopen.

Viergever een geweldig seizoen, maar vooral op een andere positie. Het gaat hier om de linksback. Ajacieden die op hem stemmen is natuurlijk bullshit.

Haps heeft een drama seizoen. AZ barst van de tegengoals en Haps stond er nooit wanneer het moest als verdediger.
Vind ik leuk
14forever +6829
donderdag 18 mei 2017 om 14:57
Nickie Nickie Nickie is da man!
Vind ik leuk
Jp02 +109
donderdag 18 mei 2017 om 15:41
Zo'n poll heeft totaal geen zin degene van de club met de meeste fans die wint stel anders zelf een tot 3 klaar en zet dat online met de reden waarom. Voor mij 1 haps gewoon geweldig hoeveel energie hij stopt zowel verdedigend als aanvallend laatste tijd laat hij het wel afweten net als heel AZ. 2 kongolo gezien zijn prestaties en wat hij levert ook aanvallend. 3 Robin Gosens ik zie heb om de week spelen in thuiswedstrijden en dan is het een van de spelers die het hardst werkt op het veld als hij de bal kwijt is is ie binnen 2 seconden terug en heeft hij de bal weer.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 17:07]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:52
Mede met de hulp van Terence is FEYENOORD kampioen geworden!!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:31
Willems ?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:45
Ik stem op Kongolo....
Vind ik leuk
dinsdag 23 mei 2017 om 15:47
Ik als Feyenoorder kies Viergever. Viergever gewoon erg goed.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: linksback