Grote verrassing voor Younes: Ik ben Ajax heel erg dankbaar

Grote verrassing voor Younes: "Ik ben Ajax heel erg dankbaar"

donderdag 18 mei 2017 om 20:38

Amin Younes had er geen rekening mee gehouden dat hij in de zomer met Duitsland mee zou gaan naar de Confederations Cup. Woensdag werd bekend dat hij in de definitieve selectie van bondscoach Joachim Löw zit.

In Duitsland wordt de uitnodiging voor Younes als verrassend bestempeld. Zelf zag hij het ook niet aankomen. "Het is een leuke verrassing en een mooi verhaal", zegt de Ajax-aanvaller tegen het Duitse SPORT1.

"Ik verheug me erop", blikt Younes alvast vooruit op de Confederations Cup in Rusland. "Ik ben ontzettend trots dat ik de mogelijkheid krijg om me te laten zien en dat de bondscoach mij die kans geeft."

Na de Duitse selectie belde Younes meteen naar Horst Hrubesch, directeur bij de Duitse voetbalbond (DFB). "We hebben altijd veel contact gehouden. Ik schat hem heel hoog in en ben blij ik hem nog heb", zegt Younes. "Ik ben Ajax heel erg dankbaar dat ik mij hier de laatste twee jaar heb mogen ontwikkelen."

Lees ook: Löw beloont Younes: Ajax-aanvaller met Duitsland naar Confederations Cup

Plaats een reactie

Ginovanni +12141
donderdag 18 mei 2017 om 20:41
Echt top voor Younes!
Wie had dat gedacht: binnenkort Duits international!

Goed voor zijn cv, goed voor de transferwaarde (voor Ajax...;-)).
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 20:47]
Vind ik leuk
Wouta80 +140
donderdag 18 mei 2017 om 20:46
Idd verkopen cashen en Kluivert op links. Of spelen zoals tegen Schalke thuis dan blijven en dat elke pot laten zien.
Vind ik leuk
3ziz +741
donderdag 18 mei 2017 om 20:47
niks verkopen. dit team moet juist bij elkaar blijven als je nog een rol wil spelen in europa.
Vind ik leuk
3ziz +741
donderdag 18 mei 2017 om 20:46
top mentaliteit amin gaat het nog heel ver schopen. hij is altijd dankbaar en bescheiden. doet me denken aan suares. succes amin en hopelijk zien we je volgend jaar weer bij ajax.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 20:52
Vertel dat die domme supporters van Ajax maar,die wilde hem weg hebben.!!
Vind ik leuk
El Pibe +152
donderdag 18 mei 2017 om 21:00
Ach, al die momentsupporters spuwen dagelijks hun gal over spelers die het een keer niet laten zien.
Ik las zelfs dat Klaassen er niets van kon in het begin vh seizoen?!
Steun je spelers door dik en dun
Vind ik leuk
Beulen +300
donderdag 18 mei 2017 om 21:01
Ik wilde hem persoonlijk niet weg hebben. Hij zorgde voor veel dreiging, alleen het rendement was 0.
Vind ik leuk
Streaker +1780
donderdag 18 mei 2017 om 21:04
In veel opzichten de kleine Özil. Top dat het zo snel is gegaan, maar veel minuten zal hij niet maken in die sterke (sterkste) selectie. Hopelijk kan Ajax nog lang van hem genieten.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:58
Altijd geloof gehouden in zijn kunnen! Van zijn acties komt er altijd dreiging, ook al is het rendement dit seizoen wat minder! Het is hem gegund!
Vind ik leuk
Gerro +1170
donderdag 18 mei 2017 om 23:36
Zo die is gelijk een paar miljoen duurder geworden,nu nog een paar goaltjes maken tijdens die cup en je bent onbetaalbaar voor de meeste clubs geworden.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:11
Iedereen is verrast! Zit nog veel rek in. Als hij iets meer buitenom gaat en wat rustiger voor de goal is dan ben ik benieuwd waar hij kan eindigen. Maar voor Younes is het wel leuk uiteraard.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Grote verrassing voor Younes: "Ik ben Ajax heel erg dankbaar"