PSV stapt waarschijnlijk af van kunstgras: Denk dat het die kant uitgaat

PSV stapt waarschijnlijk af van kunstgras: "Denk dat het die kant uitgaat"

donderdag 18 mei 2017 om 23:16

Art Langeler verwacht dat PSV over één of twee jaar het kunstgrasveld op De Herdgang vervangt door een hybride grasmat. Deze week laaide de kritiek weer op.

PSV-aanvoerder Luuk de Jong was donderdag één van de ondertekenaars van het manifest tegen kunstgras, samen met elf andere captains van Eredivisie-teams. In het Philips Stadion wordt op echt gras gespeeld, maar Jong PSV speelt zijn thuiswedstrijden sinds 2014 op kunstgras.

"Het had toen in Eindhoven een aantal grote voordelen", zegt Langeler, aftredend hoofd opleidingen van PSV, tegen het Eindhovens Dagblad. "Het hoofdveld op De Herdgang werd en wordt enorm intensief gebruikt en de kwaliteit was al vroeg in het seizoen eigenlijk niet acceptabel meer, ook door de locatie in het bos. Uiteindelijk leidde dat tot de komst van het huidige kunstgrasveld."

Langeler verwacht dat PSV binnen enkele jaren kiest voor een hybride veld, waarbij natuurgras een kunstmatige onderlaag krijgt. "Als het huidige hoofdveld is afgeschreven, denk ik wel dat het die kant uitgaat."

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

Wouta80 +140
donderdag 18 mei 2017 om 23:24
Kunstgras de naam zegt het al-->Kunst. Van kunst moet je afblijven. Echt gras. Einde statement.
Vind ik leuk
Dicky +3791
donderdag 18 mei 2017 om 23:54
Euh, waarvan akte.
Vind ik leuk
HanV +934
vrijdag 19 mei 2017 om 06:56
Je hebt een passende avatar.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 01:07
Waarom staat er op het eind, 'hybride veld'?
Dus ze willen af van 'kunstgras' maar een hybride veld is wel goed genoeg?
Weet niet, zou best ooit kunnen dat hybride gras de norm wordt, maar ik betwijfel het.

Hoeveel spindocters zijn er om er kunstgras(hybride) aan te bevelen. Zal mij niet verbazen dat mensen hier juist voor kiezen om Zelf geld te verdienen, ipv dat de club hier geld door bespaart.
Vind ik leuk
Fristie +399
vrijdag 19 mei 2017 om 06:54
Hybride is gewoon gras. Alleen verstevigd door heel kort kunstgras. In Gelredome ligt zo'n veld en dat scoort aardig goed in de grascompetitie. Als je erop loopt heb je niet eens door dat er kunstgras bij zit.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:17
Oh oke, mooi dan, thanks :)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 01:07
Waar is Midden-Noord gebleven. Zal vast op vakantie zijn :)
Vind ik leuk
_AJAX_ +540
vrijdag 19 mei 2017 om 01:29
Ach ja, ipv dat het spelletje tot z'n recht komt op dat kunstgras, werkt het juist averechts. Net alsof het allergies voor is. Wat dat betreft kan Ajax wel op kunstgras.l een mooi potje voetbal, want Ajax op kunstgras komt het spelletje juist goed tot z'n recht en dat heeft met het manier van voetballen te maken.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 05:50
Word jij niet moe van jezelf?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 06:22
Daarom hebben ze uit bij Excelsior zo'n fantastische pot gespeeld....
Vind ik leuk
Korm +12322
vrijdag 19 mei 2017 om 08:28
nou noem je ook een veld op....
Vind ik leuk
Bullet +775
vrijdag 19 mei 2017 om 10:42
lekker kort door de bocht
Vind ik leuk
Bertus +1110
vrijdag 19 mei 2017 om 07:27
Misschien nog beter om een linoleum vloer in de Arena aan te leggen. Het dak dicht en je hebt het grootste zaalvoetbalveld van de wereld.
Voetbal hoor je te spelen op echt gras, je moet het ruiken en voelen.
Daar zijn ze het spelletje ooit op begonnen en daar moet je niet aankomen. Dus tikkie takkie speel je maar in de zaal. Kick and rush speel je op gras.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:54
Ja het spelletje van ajax kwam nog eens goed tot zijn recht op woudensteijn.......
De pannenkoek van de week . nl
Vind ik leuk
AFFA +208
vrijdag 19 mei 2017 om 20:40
Binnen enkele jaren... eerst effe sparen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV stapt waarschijnlijk af van kunstgras: "Denk dat het die kant uitgaat"