Cocu weerlegt kritiek en wijst naar Memphis: Die was ook heel ongeduldig

Cocu weerlegt kritiek en wijst naar Memphis: "Die was ook heel ongeduldig"

vrijdag 19 mei 2017 om 16:54

Phillip Cocu reageert vrijdag op de kritiek dat hij niet genoeg PSV-talenten een kans zou geven. Hij vindt dat jonge spelers minstens even goed moeten zijn als hun concurrent om in aanmerking te komen voor speelminuten.

Cocu kwam deze week onder vuur te liggen, nadat hij liet optekenen dat PSV geen speeltuin is. Bij PSV TV legt hij uit wat er nodig is om een kans te krijgen in de Eindhovense hoofdmacht. "Uitblinken in Jong PSV, betekent niet automatisch dat een jongen ook gaat uitblinken in PSV 1", zegt Cocu.

"Je stroomt meteen in bij de top van Nederland, dat is echt een heel hoog niveau. Als iemand zich goed manifesteert bij Jong PSV, stippelen we een bepaalde route met hem uit. Op trainingen zien we vervolgens hoe hij zich verhoudt tot spelers van PSV 1. Ik vind dat talenten daar moeten aantonen minstens even goed te zijn als selectiespelers om aanspraak te maken op speelminuten."

Cocu stelt Memphis Depay als voorbeeld. "Die was ook heel ongeduldig toen hij onder Rutten en Advocaat mocht meetrainen met de selectie. Memphis wilde spelen. Hij had echter Mertens en Lens voor zich. Anderhalf jaar later (toen Cocu hoofdcoach was, red.) zei hij ook: zij waren verder dan ik op dat moment was, maar dat zag ik toen niet."

Lees ook: Cocu kondigt PSV-transfers aan: "Wij willen een aantal spelers aantrekken"

Plaats een reactie

Bien +5942
vrijdag 19 mei 2017 om 16:58
Onder Advocaat wilde ik Depay dat hij op de plaats van Mertens ging spelen ben ik nooit kapot van geweest. Omdat Mertens alleen uitblonk thuis en in uitwedstrijden niets presteerde.

Als hij presteerde was het tegen het rechterrijtje. Daarom baal ik dat zijn groei is gestagneerd had nog 2 jaar bij PSV moeten blijven.


In tegenstelling ben ik niet kapot van Bergwijn leuk leuk maar nooit wat beslissend of belangrijk.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 16:58]
Vind ik leuk
Gu3rilla +13837
vrijdag 19 mei 2017 om 16:58
Het is wat anders als je Mertens voor je hebt die er 20 ofzo in legt of een De Jong die er geen knakworst van bakt. Nogal een vreemde vergelijking van Cocu om zijn eigen te redden.
Vind ik leuk
HJR +4141
vrijdag 19 mei 2017 om 17:04
haha ´geen knakworst van bakt´ :)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:32
Ik eet zeker 3 keer in de week gebakken knakworst met ei :-) Het kan dus wel!
Vind ik leuk
Sazzz +8067
vrijdag 19 mei 2017 om 17:12
Maar hoe moeten talenten zich ooit door ontwikkelen als ze nooit een kans krijgen? Ze hoeven niet altijd in de basis, maar geregeld minuten maken moet toch kunnen? Misschien blijken ze wel beter. Zo is dat met Dolberg ook gegaan. Maar die kreeg die minuten. Lammers deed het prima in de JL, maar kreeg pas op het laatst minuten, ondanks dat De Jong niet bewees beter te zijn.
Vind ik leuk
Gu3rilla +13837
vrijdag 19 mei 2017 om 17:21
Bewijst weer dat Cocu clueless is
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 19 mei 2017 om 19:51
Hij heeft er wel een aparte kijk op. Net alsof het niveau zo denderend hoog is in Nederland...
Vind ik leuk
jaja_PSV +14896
vrijdag 19 mei 2017 om 17:52
Er moet toch enige aanleiding zijn om een speler op te stellen. Zoals goed presteren eerst bij jong psv en inderdaad goed mee kunnen komen op trainingen bij de hoofdmacht?
Vind ik leuk
Sazzz +8067
zaterdag 20 mei 2017 om 08:07
Lammers deed het toch goed bij jong PSV? Waarom hem dan geen fatsoenlijke kans geven? De Jong liet niks zien. Dan kun je hem toch best een kwartiertje mee laten doen af en toe?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:59
Zak hooi die vent, heeft echt geen uitstaling of ook maar iets menselijks wat hem leuk kan maken. Als ik PSV supporter was had ik gehuild als een baby met deze flut trainer. Hoe weet hij dan of ze gaan aanhaken? door de trainingen wat een gelul. Kortom heb je talent ga dan aub naar Ajax of Feyenoord anders kom je niet verder als FC Eindhoven. En ga een naar de kapper en stap onder de douche en maak je haren nat!!!! kopen spelers van 25 voor een miljoen of 5 die het niet gaan worden. Beter je jeugd en deze binnen twee jaar een waarde van 20 miljoen. Het is mogelijk kijk maar naar Ajax. PSV is en blijft een koopclub gaan dus helaas voor hun het spelletje verliezen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 18:02]
Vind ik leuk
Morris +13798
vrijdag 19 mei 2017 om 18:09
gezien de vorm van sommige basisspelers afgelopen seizoen, mag je concluderen dat de jeugd van PSV niet goed genoeg is.

Dank voor de uitleg cocu
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:39
Hij had gudmonsson ook gewoon moeten laten debuteren tegen pec strks gaat hij ook nog weg
Vind ik leuk
Bizzy +5849
vrijdag 19 mei 2017 om 18:40
Ajacieden maken zich druk om Psv talenten. Ajacieden maken zich druk Psv trainer. Ajacieden maken zich druk om Psv financien..

Bedoel maar what f going on here. Het zit wel heel diep geworteld. Zeg maar gerust vuistdiep. Everybody loves Psv, zelfs de concurrentie uit Amsterdam raakt niet uitgesproken over ons Psv.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 18:43]
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 19 mei 2017 om 19:54
Je mot toch wat te zeiken hebben...
Vind ik leuk
Bizzy +5849
vrijdag 19 mei 2017 om 20:26
Dat vond Mw Paay ook.
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 19 mei 2017 om 20:28
Daar wil ik ook wel even overheen plassen haha
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 19 mei 2017 om 19:46
Beetje een rare reden dit. Je weet toch zelf wel dat een jong talent zich op een hoger niveau beter en sneller kan gaan ontwikkelen? Het gaat ook om vertrouwen die je in een speler hebt en of geeft.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 19:47]
Vind ik leuk
Bizzy +5849
vrijdag 19 mei 2017 om 20:21
Jonge talenten hebben ook een terugval. Daar moet je als coach ook rekening mee houden. Psv heeft toch aardig wat jeugd voortgebracht. Vb Affelay, Aissati, Bakkali, Labayad, Hendrikx, Willems, Brenet, Zoet, Depay etc...toegegeven het kan beter.


Ajax heeft een fantastische jeugdopleiding. Psv is recent bezig haar jeugdopleiding naar een hoger niveau te tillen. Duurt zeker nog 5 jaar voor dat 50 pct van de selectie uit eigen jeugd bestaat. En ach als het niet lukt is er geen man overboord. Dan gaan we spelers kopen zoals we dat al jaren doen. Daar hoeft Psv niet voor te schamen. Doel is niet Ajax te kopieren.
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 19 mei 2017 om 20:27
Het doel is alleen om er iets van op te steken ;)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 20:20
niet alleen de fout van Cocu. maar ook van de leiding van PSv die in in de winterstop bv weer van Ginkel heeft gehaald, terwijl je zelf Ramselaar op de bank hebt zitten,

en Van Ginkel dus Ramselaar in zijn ontwikkeling in de weg zit. en als die geblesseerd zou worden dan moet je gewoon kijken wie uit jong PSV op die plek speelt, en gewoon 1 of 2 wedstrijden inpassen.

is het een wedstrijd tegen een top 5 club dan kan ik me voorstellen dat je dan iets meer zekerheid inbouwt, maar met alle respect als je tegen Willem II /Pec / Roda enz enz, dan moet je toch wel een keertje met een speler uit jong PSV kunnen spelen

maar bij PSv durven ze dat helaas niet, te bang dat ze dan punten verspelen.

maar hier in Amsterdam kan ik genieten van De ligt / Nouri / Kluivert enz enz. die hadden denk ik van Cocu bij PSV nooit een kans gehad.
Vind ik leuk
Bizzy +5849
vrijdag 19 mei 2017 om 20:25
Eerste jaar cocu debuteerden ook veel jeugdspelers. Ramp jaar. Reactie van cocu is toch begrijpelijk. Supporters schreeuwden toen om ervaring. Opportunisme ten top.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 22:55
je moet ook een goede mix vinden

en af en toe eens een jongen uit Jong PSV een kans geven dat moet toch kunnen

Lammers had toch veel eerder speel minuten moeten krijgen, en ook veel langer af en toe.

en waarom van Ginkel huren als Ramselaar gekocht hebt voor die positie.

ik blijf dat raar vinden.
Vind ik leuk
JCJWZ +8446
zaterdag 20 mei 2017 om 04:13
Nou Cocu heb jij je elftal zien spelen dit seizoen? Waar heb je het dan over met je hoge niveau? En telkens je talenten zo negatief wegzetten helpt ze ook niet verder, in een talent moet je investeren. Je gebruikt Depay als voorbeeld met 1.5 jaar maar dat was een exceptioneel talent weggeplukt bij Sparta. Hoelang loopt Hendrikx niet al bij het eerste? Daar hoor ik Cocu dan weer niet over, nee hij stippelt een route uit maar welke dan? 5jaar op de bank zitten? Cocu is gewoon laf en durft het niet aan of de jeugdopleiding van Psv is inderdaad niet goed genoeg (Cocu's woorden dus).
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 mei 2017 om 04:14]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Cocu weerlegt kritiek en wijst naar Memphis: "Die was ook heel ongeduldig"